Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy a fent linkelt interjúval ellentétben pont reggel olvastam, hogy a Porsche nem hajlandó lemondani az ICE-ről, euro milliárdokat forgat be bioüzemanyag fejlesztésbe.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az európai eredetű multik köszönik szépen ellesznek külföldön.

Ebben teljesen igazad van. De mi itthon fogunk szopni. A hibridek még hagyján, élhetőek, nekem mondjuk nem kellene, de így nem nagyon lesz választási lehetőség, mert letolják a torkodon. Ha meg nem lesz ICE a piacon akkor ICE infra sem lesz előbb-utóbb, mert nem éri meg.

A Lada Vestából meg nem kérek ha lehet. Gondolom ugyanolyan szar, mint a 80-90-es években, csak akkor nem volt más. Az első ‘nyugati’ kocsink űrtechnika volt ahhoz képest.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 666
13 068
113
Nem, kurvára nem ezt történt. Az elmúlt 60 év semmi másról nem szólt, mint a jövő feléléséről egyre gyorsuló tempóban. Az atomenergia részaránya is folyamatosan csökken a 90-es évek eleje óta...

Az, hogy van víz és légszennyezés elleni lépés a világ szerencsés részén szuper. De globálisan a helyez folyamatosan romlik. Szó nincs semmiféle fenntarhatóságból nyomokban sem. Lózungok és propaganda, az van.

Hiába vannak jobb hatásfokú dolgok, ez éppen csak a fogyasztást növelve, mert a fajlagosan tisztább és olcsó termelés az igényt növelte. A kevés*drága kevesebbet kért, mint az ólcsó * kurvasok.

Tisztán látszik, hogy ez életmód és szemléletváltás nélkül nem fog menni. Az emberiség tényleg elhiszi, hogy fenntartható az, hogy kb. mindenki repked mindenhova és fogyaszt, ahogy a csövön kifér úgy, hogy röhejes megoldásokat promótálnak és ettől a balfasz ny európai azt hiszi, hogy ő aztán kibaszott nagy környezetvédő...?

Senki nem fog magától semmi megismert/megszerzett földi jóról leszokni.
Ha aggódunk a bioszféránkért (Nem a Földért, az köszöni szépen, el lesz kihalt, kopár bolygóként is), akkor csak egy megoldás van; az emberiség lélekszámának apró töredékére bezuhanása.
Ezen - is - kár agyalni, mert ha magunktól tesszük, abban nem lesz benne köszönet (elszabaduló világháború vegyi, biológiai, nukleáris fegyverekkel).
Ha meg nem magunktól, akkor meg tehetetlenek leszünk a folyamatok ellen (vírusok, világűrből jövő behatások, mint pl. aszteroida, szupernóva robbanás túl közel stb.)
A Természet, ha nem tetszik neki, ami a Földön zajlik, majd megoldja a "problémát". Valamikor.
Az idő nem számít.

Engem különösebben már nem érdekel az emberiség globális körülményeinek a megmentése:
Én nem fogom tudni megmenteni bármilyen puritán életmódommal sem, főleg úgy nem, hogy mindenki más tesz az egészre (konzumidiotizmus, SUV-ok stb.).
Még ha nem is tesz, az látszik, hogy összességében nem fejlődés van, hanem csak változás. Mert az sem fejlődés, hogy a pl. az életvédelmi, gyógyászati fejlesztéseinkkel csak ráteszünk az egyszerre élő lélekszám növekedésére.
Minden problémát csak újabb problémák generálásával tudunk megoldani.

S nem fogom tudni megmenteni a gyermekem számára sem a jövőt, ha megfeszülök sem. Ezt már neki kell sajnos megharcolni, elszenvedni, alkalmazkodni.
Állítólag azért vagyunk nagy túlélők, mint faj, mert tudunk alkalmazkodni.

Én magam igyekszem tekintettel lenni a biológiai környezetemre ( pl.nem betonozok a portán, hanem amit a fater lebetonozott, azt is felszedem stb., nem megyek az autópályán 145-el, csak 110-el, mert az a pár perc nem számít, de sokkal kevesebb beporzó kenődik el a szélvédőn stb.), de ha már dolgoznom kell járni, akkor nem fogok buszon nyomorogni kétszer annyi ideig utazva, dupla annyi pénzért (Merthogy a feleségemmel egy munkahelyen dolgozunk, azonos műszakban).
Szóval minden szentnek maga felé hajlik a keze.

Lófütty lesz itt a világon/Európában/Magyarországon, ha az emberiségen múlik, nem a bioszféra megoldó gondozása
 
  • Tetszik
Reactions: Molon Labe

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 920
113
Ooorky

A Porsche is Volkswagen konszern. Mivel ők sem tudják mi lesz a jövő így a cégcsoport egyik fele megy a villany felé a másik a hagyományos motorok felé.
Amúgy a CO2 kvóta , és a cégcsoporton belüli feszkók miatt az is fölmerült, hogy eladják az amúgy nyereséges Bugattit és Lamborghini-t.
Szerintem ők sem látják, hogy mi lesz ennek az elmebajnak a vége.

A PSA - FCA egyesülés mögött is ez van. A franciáknak kell az amcsi piac meg a harmadik világban a pozíciók erősödése, az olaszok meg szimplán nem akarnak már a hülyébbnél hülyébb EU normákra fejleszteni. Így adta magát a dolog , hogy a franciák bedobják a közösbe az új elektromos platformjukat, míg az olaszok a teljes amerikai piacukat a rendelkezésükre bocsátják. Így mind két cég pénzügyi helyzete stabil maradhat, akármi lesz is.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
M

molnibalage

Guest
Senki nem fog magától semmi megismert/megszerzett földi jóról leszokni.
Ha aggódunk a bioszféránkért (Nem a Földért, az köszöni szépen, el lesz kihalt, kopár bolygóként is), akkor csak egy megoldás van; az emberiség lélekszámának apró töredékére bezuhanása.
Ezt téveszmét is sokszor hallom. Ha kevesebb ember lenne, akkor az többet fogyasztana. Mert így működtünk eddig...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 920
113
molnibalage

Az emberiség nem fog megváltozni és önként kevesebben sem leszünk.
Innentől kezdve marad egy ésszerű racionalizáció, de például az Eu egy ideje ezzel megy szembe.
Attól, hogy itt csak elektromos autók lesznek csak gazdagoknak még nem mentjük meg a bolygót.

Meg most őszintén. Európában se éhezés, se túlszaporodás se a környezetünk túlterhelése nem jellemző.
Ha a bolygó népessége ezt az irányt célozná meg a Kínai vagy az USA "útja" helyet akkor az valóban kívánatos lenne.
És igen, ezt is lehet jobban csinálni, jobb szabályzással meg jobb racionalizációval.
E helyet az EU, a világ számára követendő példa helyet most (10+ éve) lesz az enyészeté. Sajnos. :(
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 666
13 068
113
Ezt téveszmét is sokszor hallom. Ha kevesebb ember lenne, akkor az többet fogyasztana. Mert így működtünk eddig...

Értő olvasás:
.
Ha aggódunk a bioszféránkért (Nem a Földért, az köszöni szépen, el lesz kihalt, kopár bolygóként is), akkor csak egy megoldás van; az emberiség lélekszámának apró töredékére bezuhanása.

Ugye arról nem akarsz meggyőzni, hogy - teszem azt - 500 millió ember 14-szer fogyasztana többet /fő, mint most a 7 milliárdnál /fő?
Nagyon szépen el volt a természet összességében (letarolt szigeteket, elszigetelt területeket most hagyjuk), amíg nem volt ipari forradalom.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
M

molnibalage

Guest
Pontosan itt láttam két éve ilyen "ember", aki pont ezt adta elő teljesen beállt forgalomnál.
A különbség annyi volt, hogy engem majdnem elütött, aki jobbról várt a piros lámpánál bringával, miközben ezt csinálta a szarfaszú köcsög.

 
M

molnibalage

Guest
Az azért lett úgy kitalálva, hogy a vasúti hadtáp ne működjön ha megtámadják őket. Ugyanis a szélesebb nyomtáv miatt át kell szerelni a jármű kerekét, vagy átrakodni egy másik szerelvényre. A más nyomvonalnak pusztán katonai okai voltak. És az 1435mm stabil gyors közlekedést biztosít, így úgy vélték ha szűkítenének, azzal romlana a szállítási kapacitás vagy a sebesség. Így azt választották, hogy akkor szélesítenek.
Nyomtáv a szó, ami keresel, nem nyomvonal. Szezon és fazon.
Amikor az orosz vasúti nyomtáv választás volt 99.99%, hogy nem ez alapján döntöttek, mert az még a XIX. század közepén volt és totálisan más megfontolások alapján döntöttek. A wiki szerint is.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Nyomtáv a szó, ami keresel, nem nyomvonal. Szezon és fazon.
Amikor az orosz vasúti nyomtáv választás volt 99.99%, hogy nem ez alapján döntöttek, mert az még a XIX. század közepén volt és totálisan más megfontolások alapján döntöttek. A wiki szerint is.

Lehetséges. A nyomtávot meg elírtam. Előfordul. Biztosan veled is megesett már, egy lektorálatlan szövegben.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Nyomtáv a szó, ami keresel, nem nyomvonal. Szezon és fazon.
Amikor az orosz vasúti nyomtáv választás volt 99.99%, hogy nem ez alapján döntöttek, mert az még a XIX. század közepén volt és totálisan más megfontolások alapján döntöttek. A wiki szerint is.
Ez egy történelmi hagyaték, amikor bevezették valamikor az 1850-es évek közepén senki nem volt aki meg merte volna támadni Oroszországot.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113