Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Akkor marad a kérdés: hogy teszi ki üresbe? Érdeklene!

Azt szűrtem le, olyan bekapcsolható funkció, amikor üresben van a váltó és várakozik akkor a start-stop nem állítja le a motort hanem az indítómotorral alapjáraton forgatja, így ha indulni kell akkor nem kell az indításra várni. De akkor is aktiválódik ha gurulás közben üresbe rakja.

Szerk: Suzuki megnövelt indítómotort használ hibrid villanymotornak.
 
T

torsen

Guest
Azt szűrtem le, olyan bekapcsolható funkció, amikor üresben van a váltó és várakozik akkor a start-stop nem állítja le a motort hanem az indítómotorral alapjáraton forgatja, így ha indulni kell akkor nem kell az indításra várni. De akkor is aktiválódik ha gurulás közben üresbe rakja.

Szerk: Suzuki megnövelt indítómotort használ hibrid villanymotornak.

Pontosabban a megnövelt teljesítményű generátor tud működni motorként is. Szíjjal indtja a BM-t.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pontosabban a megnövelt teljesítményű generátor tud működni motorként is. Szíjjal indtja a BM-t.

Most, hogy mondod :D
Lényeg, hogy alibihibrid ami feleslegesen drágít a kretén szabályozás miatt.
Kíváncsi leszek jövőre mennyi Suzuki logós RAV-4-et és Corolla kombit fognak tudni elsózni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
‘Milyen használt ex-flottás kocsit vegyek’ témához, amit nemrég tárgyaltunk kis adalék. Egész összeszedett Speedzone volt ez most.

Astra - Auris (Corolla) - Octavia diesel kombi hármas.

 
M

molnibalage

Guest
Egészen elképesztő. Ehhez kb. egy sima gépészmérnöki BsC diploma is elég. És mégis, égetik a pénzt, a semmire. Ez ma a "haladás".
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
T

Törölt tag 1711

Guest
Egészen elképesztő. Ehhez kb. egy sima gépészmérnöki BsC diploma is elég. És mégis, égetik a pénzt, a semmire. Ez ma a "haladás".

Mögnézve eléggé elnéző volt.
Pumpáknál nem számolt tartalékkal, gyorsulásos résznél meg oké, hogy elérné pár perc alatt a hangsebességet, de addig tartós 2-3G-t kellene elviselni, aztán lassulásnál még egyszer (gondolom a székek is mindig a sebességváltozással ellentétes irányba forognának, hogy ne jöjjön ki a burritó).
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Szépen összeszedve amit @molnibalage szajkózni szokott...
... csak most a totalcar-tól.
(legközelebb elég lesz csak linkelni ezt a cikket)

Villanyautózás: hol az a mézesmadzag?!

Az országok sorra jelentik be 2030-2040 tájára a belső égésű motoros új autók értékesítésének a betiltását, hozzáteszem, anélkül, hogy látnánk: valóban lesz-e elég akku ahhoz, hogy az európai autópiacot ellássák? Egy egészséges évben, legutóbb pl. 2019-ben 15 millió új autó kelt el, vajon tíz év elég arra, hogy ehhez legyen annyi akku, hogy már messzire is villanyautóval kell mennünk? És elég gyorstöltő?
Tudja a fene, de a mai politikusok hol lesznek addigra már.

Nem árt tudni, hogy most egy 3 százalék alatti szegmens a Föld nevű bolygón a villanyautóké, ugyanakkor a tíz év előtti 0,0%-hoz képest a fejlődés szinte végtelen nagy, tehát lehet komoly növekedési százalékokat produkálni. Ez olyan, mint amikor a valutapiacon nagyot megy a forint: a béka segge alatt könnyű.

Van még tíz évünk, ha ennyi idő alatt sikerült a szinte nulláról évi 360 ezerre (2019) tornászni az eladásokat, majd csak mellé rakjuk azt a 14-15 milliót.

Az viszont elgondolkodtató, hogy a villanyosodást mindenhol elképesztő szubvenciókkal fújták ekkorára, és ha az országonkénti eladásokat nézzük, óriási a szórás: ahol Állam bá' költ rá, ott szárnyal, ahol épp nem, ott beesik.

Ne feledjük, nagyságrendnyi különbség van a kőolajalapú üzemanyagok és az aksik fajlagos (azaz a tömegére vetített) energiatároló képessége között. Vagyis 25% fejlődés az semmi, ha több száz százalékra lenne szükség.

mondjuk ki: NEDC-hatótávval villanyautót hirdetni nettó átkúrás. De szerencsére itt van nekünk a WLTP, hihetnénk, de nem. Ha valaki tudja produkálni a fedélzeti számítógép szerint, hadd keserítsem el: a hivatalos villanyfogyasztás a töltési veszteséget is tartalmaznia kell, vagyis ha a gyári adatot produkálod, akkor máris akár 10 százalékkal át vagy verve.

Szóval fogja a paraszt, aszongya, a kocsiban van egy 125 kWh-s akku, keresek egy 100 kW-os töltőt és egy óra alatt belenyomok egy százast. Ja nem, mivel amit neki mondtak, az a töltési csúcsteljesítmény, a valóság viszont az, hogy ha meleg az aszfalt, meleg az akku, mert megkergetted autópályán a kocsit, vagy hideg az akku, vagy bármi kicsit máshogy van, mint a temperált laborban, akkor már semmi sem úgy van.

Egy német szervezet kiszámolta, hogy a Leopard 2 harckocsi ugyanolyan környezetvédelmi címkét kapna, mint egy 1,4-es Golf, hála annak a tömegkorrekciós képletnek, ami alapján a CO2-osztályokat beállították, mivel a tank 62 tonnás. Csak sajnos a Fiat 500 meg nem.

Akármilyen hihetetlen, volt olyan villanyautós, aki meglepődött azon, hogy egyszer majd fizetni kell a töltőhálózatok áramáért.

mindenki az otthoni 37 forintos rezsicsökkentős árra számított, amikor kitalálta, hogy belevág a buliba, de aztán kiderült, hogy ez inkább 100, esetleg még több. A gyorstöltés egyébként szerintem is jogosan feláras extra, csak az elég rossz kombó, hogy eleve nem szólt senki, hogy azért autópályán az a 350-400 km inkább 200, majd az Ionity bevisz egy 300 Ft közeli kilowattóra árat... Nyilván van ennél olcsóbb, de az a helyzet, hogy amikor a villanyautó akkuja üres, a máshol nem mindig opció.

Rádugási díj, lehúzási díj, fenntartózkodási díj, percdíjas töltés...már ha van appod. Vagy tokened. Ha nincs, akkor cseszheted. Mert ugyan egy ország meg tudja csinálni azt, hogy amikor bedobsz tíz forintot egy szaros kávéautomatába, annak a csilingelése még a NAV-nál is hallatszik, de a százmilliókért telepített csodatöltő-hálózatoknál ott állhatsz kétmillió kp-vel és egy százmillióra töltött bankkártyával, és nem tudod kifizetni a töltést?
...
:D

 
M

molnibalage

Guest
Szépen összeszedve amit @molnibalage szajkózni szokott...
... csak most a totalcar-tól.
(legközelebb elég lesz csak linkelni ezt a cikket)

Villanyautózás: hol az a mézesmadzag?!

Az országok sorra jelentik be 2030-2040 tájára a belső égésű motoros új autók értékesítésének a betiltását, hozzáteszem, anélkül, hogy látnánk: valóban lesz-e elég akku ahhoz, hogy az európai autópiacot ellássák? Egy egészséges évben, legutóbb pl. 2019-ben 15 millió új autó kelt el, vajon tíz év elég arra, hogy ehhez legyen annyi akku, hogy már messzire is villanyautóval kell mennünk? És elég gyorstöltő?
Tudja a fene, de a mai politikusok hol lesznek addigra már.

Nem árt tudni, hogy most egy 3 százalék alatti szegmens a Föld nevű bolygón a villanyautóké, ugyanakkor a tíz év előtti 0,0%-hoz képest a fejlődés szinte végtelen nagy, tehát lehet komoly növekedési százalékokat produkálni. Ez olyan, mint amikor a valutapiacon nagyot megy a forint: a béka segge alatt könnyű.

Van még tíz évünk, ha ennyi idő alatt sikerült a szinte nulláról évi 360 ezerre (2019) tornászni az eladásokat, majd csak mellé rakjuk azt a 14-15 milliót.

Az viszont elgondolkodtató, hogy a villanyosodást mindenhol elképesztő szubvenciókkal fújták ekkorára, és ha az országonkénti eladásokat nézzük, óriási a szórás: ahol Állam bá' költ rá, ott szárnyal, ahol épp nem, ott beesik.

Ne feledjük, nagyságrendnyi különbség van a kőolajalapú üzemanyagok és az aksik fajlagos (azaz a tömegére vetített) energiatároló képessége között. Vagyis 25% fejlődés az semmi, ha több száz százalékra lenne szükség.

mondjuk ki: NEDC-hatótávval villanyautót hirdetni nettó átkúrás. De szerencsére itt van nekünk a WLTP, hihetnénk, de nem. Ha valaki tudja produkálni a fedélzeti számítógép szerint, hadd keserítsem el: a hivatalos villanyfogyasztás a töltési veszteséget is tartalmaznia kell, vagyis ha a gyári adatot produkálod, akkor máris akár 10 százalékkal át vagy verve.

Szóval fogja a paraszt, aszongya, a kocsiban van egy 125 kWh-s akku, keresek egy 100 kW-os töltőt és egy óra alatt belenyomok egy százast. Ja nem, mivel amit neki mondtak, az a töltési csúcsteljesítmény, a valóság viszont az, hogy ha meleg az aszfalt, meleg az akku, mert megkergetted autópályán a kocsit, vagy hideg az akku, vagy bármi kicsit máshogy van, mint a temperált laborban, akkor már semmi sem úgy van.

Egy német szervezet kiszámolta, hogy a Leopard 2 harckocsi ugyanolyan környezetvédelmi címkét kapna, mint egy 1,4-es Golf, hála annak a tömegkorrekciós képletnek, ami alapján a CO2-osztályokat beállították, mivel a tank 62 tonnás. Csak sajnos a Fiat 500 meg nem.

Akármilyen hihetetlen, volt olyan villanyautós, aki meglepődött azon, hogy egyszer majd fizetni kell a töltőhálózatok áramáért.

mindenki az otthoni 37 forintos rezsicsökkentős árra számított, amikor kitalálta, hogy belevág a buliba, de aztán kiderült, hogy ez inkább 100, esetleg még több. A gyorstöltés egyébként szerintem is jogosan feláras extra, csak az elég rossz kombó, hogy eleve nem szólt senki, hogy azért autópályán az a 350-400 km inkább 200, majd az Ionity bevisz egy 300 Ft közeli kilowattóra árat... Nyilván van ennél olcsóbb, de az a helyzet, hogy amikor a villanyautó akkuja üres, a máshol nem mindig opció.

Rádugási díj, lehúzási díj, fenntartózkodási díj, percdíjas töltés...már ha van appod. Vagy tokened. Ha nincs, akkor cseszheted. Mert ugyan egy ország meg tudja csinálni azt, hogy amikor bedobsz tíz forintot egy szaros kávéautomatába, annak a csilingelése még a NAV-nál is hallatszik, de a százmilliókért telepített csodatöltő-hálózatoknál ott állhatsz kétmillió kp-vel és egy százmillióra töltött bankkártyával, és nem tudod kifizetni a töltést?
...
:D
Őszintén? Ki lepődött meg? Csak nekem senki nem fizet ezért, hogy leírtam...
 
M

molnibalage

Guest
Na itt rontottad el :D

Mások meg szarrákeresik magukat azzal, hogy hülyeségeket beszélnek. USA pl. dollármilliókat visznek haza szakszervezet ellenes specialisták...
Sajnos nekem nincsenek magas helyen levő csókos haverjaim...

OFF
De egyébként a Militavia csatorna kapcsán felmerült benne az. Nem két perc elkészíteni egy videót ilyen minőségben. Szóval... Na, meglátjuk majd.
ON
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 869
32 454
113
Rádugási díj, lehúzási díj, fenntartózkodási díj, percdíjas töltés...már ha van appod. Vagy tokened. Ha nincs, akkor cseszheted. Mert ugyan egy ország meg tudja csinálni azt, hogy amikor bedobsz tíz forintot egy szaros kávéautomatába, annak a csilingelése még a NAV-nál is hallatszik, de a százmilliókért telepített csodatöltő-hálózatoknál ott állhatsz kétmillió kp-vel és egy százmillióra töltött bankkártyával, és nem tudod kifizetni a töltést?
Majd az aranyháromszögben kitalálnak valami áramszőkítési dolgot okosba. :)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 012
113
https://index.hu/belfold/2020/11/26/metro_felujitas_kozlekedes_hiba_rozsda/

"Összesen 18 sorozathibára derült fény, amelyek közé tartozik a ROZSDÁSODÁS, A POCSÉK HEGESZTÉS ÉS AZ ÜLÉSEK TÖRÉSE IS.

A legnagyobb probléma a rozsdásodás: az első három szerelvény padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, a rozsda már elérte az oldallemezeket, a tartóoszlopokat, és megjelent a tetőn is. Ráadásul az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok

Az orosz gyártó, a Metrowagonmash által harminc évre felemelt élettartam a szakértők szerint csak akkor teljesíthető, ha a gyártási anomáliák kezelésének haladéktalanul nekikezdenek és a javítás megfelelő színvonalon történik.

A problémák jelentős részét az okozza, hogy nem a régi kocsivázakat újították fel, hanem újakat gyártottak, majd ebbe próbálták beilleszteni az elemeket. A szakértők szerint a tartókonzolok anyaga nem alkalmas hegesztett szerkezethez, ami töréses balesetet eredményezhet..."

WTF!?

Kapsz egy rajzi dokumentációt és nem tudod ellenőrizni ebből az anyagminőséget, hegeszthetőséget, a festési specifikációt, nem csináltatsz roncsolásos próbadarabot a forgózsámolyról - amikor köztudott, hogy az elmúlt évtized garanciális nyűgjei ebből jönnek és ez az egyik legjobban terhelt alkatrész!?

Mi a büdös kurvaistent csinál ennyi jónevű faszfej "tanácsadó" a pénz felmarkolásán kívül!? Hol voltak a szakértők az előkészítésnél!?

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy a mostani szakértői vizsgálatban hány olyan fejes vett részt, akiknek valaha volt közük a gyártáshoz/vasúti járműhöz!?

Van néhány bepecsételt rajzom nagyon nagyon magas helyről magyar, olasz, német atyaúristenektől, ahol a főtartó varratainak a felét nem lehet hegeszteni, ahol 40-es furatba 65-ös csavar megy bele, ahol alumínium acéllal kerül direktben összehegesztésre, ahol vasúti járműnél nincs a hidakhoz hasonló görbület a főtartón az egyenletes csapágyterheléshez, meg 35 millióból szakvélemény a "hogyan kell hegeszteni hídon, ha a kint a hőmérséklet 10 fok alatt van".

Hányok attól, amikor politikusok szétlopják az országot, de amikor ezt mérnökök teszik, azokat előtte még módszeresen meg is kínoznám. Kettő esküt tettem az életemben, ebből ezek a szarfaszúak az egyiket elárulták...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Én úgy tudtam ezek nem újak, 10+ éve raktárban rohadtak típusváltás miatt tartalékként.
 
W

Wilson

Guest
https://index.hu/belfold/2020/11/26/metro_felujitas_kozlekedes_hiba_rozsda/

"Összesen 18 sorozathibára derült fény, amelyek közé tartozik a ROZSDÁSODÁS, A POCSÉK HEGESZTÉS ÉS AZ ÜLÉSEK TÖRÉSE IS.

A legnagyobb probléma a rozsdásodás: az első három szerelvény padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, a rozsda már elérte az oldallemezeket, a tartóoszlopokat, és megjelent a tetőn is. Ráadásul az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok

Az orosz gyártó, a Metrowagonmash által harminc évre felemelt élettartam a szakértők szerint csak akkor teljesíthető, ha a gyártási anomáliák kezelésének haladéktalanul nekikezdenek és a javítás megfelelő színvonalon történik.

A problémák jelentős részét az okozza, hogy nem a régi kocsivázakat újították fel, hanem újakat gyártottak, majd ebbe próbálták beilleszteni az elemeket. A szakértők szerint a tartókonzolok anyaga nem alkalmas hegesztett szerkezethez, ami töréses balesetet eredményezhet..."

WTF!?

Kapsz egy rajzi dokumentációt és nem tudod ellenőrizni ebből az anyagminőséget, hegeszthetőséget, a festési specifikációt, nem csináltatsz roncsolásos próbadarabot a forgózsámolyról - amikor köztudott, hogy az elmúlt évtized garanciális nyűgjei ebből jönnek és ez az egyik legjobban terhelt alkatrész!?

Mi a büdös kurvaistent csinál ennyi jónevű faszfej "tanácsadó" a pénz felmarkolásán kívül!? Hol voltak a szakértők az előkészítésnél!?

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy a mostani szakértői vizsgálatban hány olyan fejes vett részt, akiknek valaha volt közük a gyártáshoz/vasúti járműhöz!?

Van néhány bepecsételt rajzom nagyon nagyon magas helyről magyar, olasz, német atyaúristenektől, ahol a főtartó varratainak a felét nem lehet hegeszteni, ahol 40-es furatba 65-ös csavar megy bele, ahol alumínium acéllal kerül direktben összehegesztésre, ahol vasúti járműnél nincs a hidakhoz hasonló görbület a főtartón az egyenletes csapágyterheléshez, meg 35 millióból szakvélemény a "hogyan kell hegeszteni hídon, ha a kint a hőmérséklet 10 fok alatt van".

Hányok attól, amikor politikusok szétlopják az országot, de amikor ezt mérnökök teszik, azokat előtte még módszeresen meg is kínoznám. Kettő esküt tettem az életemben, ebből ezek a szarfaszúak az egyiket elárulták...

Idevezet ha politika felulír minden szempontot.