Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.

...és akkor most szépen levezeted nekem, hogy a start-stop rendszer már megspórolta neked az új spéci akkumulátor árát, értve vagyok!?:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
;)
Átlagban óránként számíthatsz kb. fél liter üzemanyaggal, ha alapjáraton jár a motor, de mivel az újraindítás cseppet sincs ingyen (nagyobb üzemanyag dózis, illetve az indításhoz felhasznált elektromos áramot is meg kell újra termelni), szerintem ez több lesz fél-egy perces újraindításoknál.

Nagyobb üzemanyag dózis:
Ezt már egyszer linkeltem:
Ez egy Atkinson-Miller ciklusú üzem meleg (autópályáról jött le) kifejezetten a fogyasztásra optimalizált 1.6-os szívó benzinmotor újraindítása egymás után kétszer is.
A motort egy gyakorlatilag 20 lóerős elektromotor pörgeti fel 2500-as (!) fordulatra, ehhez képest nézzétek meg a pillanatnyi fogyasztás kijelzőt a két beindítás után, hogy felugrik pillanatokra a fogyasztás!

Ui: Tudom, a start-stopnál nem a pórolás' a lényeg, hanem a környezet védelme a lámpás kereszteződésekben.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
A gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt. Most légy okos! Egy gumi, ha sötét, hűvös raktárban volt, akkor nem sokat öregszik. Mondom, ha... (csak egy adalék: Lance Armstrong -7 szeres Tour de France győztes- technikusa a gumikat 2-3 évig egy pincében pihentette, mielőtt felszerelte, mert szerinte így puhább, jobb a gumi). A gumin látható repedések rosszat jelentenek. Vagy ha a tócsában álló gumin a hajszálrepedésekben felkúszik a víz. Ami viszont sokkal érdekesebb, hogy a vezérműszíj is gumi. Ott is érvényes -sőt érvényesebb- lenne a 6 év csereperiódus, még akkor is, ha kilométerben még messze van a csere. De ezt nem szokták figyelni. Így hiába van előírva a 240000km, ha évente 12000-t megy az autó.
Hát vezérműszíjakra sokkal rövidebb csereperiódust javasolnak általában. 5 év vagy 60-100k km, gyártó specifikusan, amiket én láttam. Ami előbb eljön.

Egyszer szerelőnél vártam a soromra. Idős bácsi ősöreg Suzuki Swift Miautónkkal épp végez, átnézette hosszú utazás előtt. Mondja neki a szerelő, hogy a vezérműszíj öregnek tűnik, mikor cseréltette? Mi, az mi, kell cserélni? Ő soha. A kocsi kb 20 éves volt. Nem mosolygott a bácsi, amikor a szerelő azt mondta neki, hogy azonnal cserélni kéne, de másnapra nem tudják vállalni neki, ő meg másnap indul. (Bár ilyen utolsó pillanatos átnézetésnél esélytelen, hogy meg is oldjanak valamit másnapra ami folyadékcserénél komolyabb). Remélem megjárta az utat az öreg gond nélkül. A Suzukikat ismerve a kocsi még ma is működik (kivéve, ha elszakadt/átugrott a vezérműszíj, és a szelepeknek reszeltek).
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 914
113
Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.

Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.
Elofordul hogy csak ennyit bir, eddig 3 akksim nem huzta ki 2 eves koraig, ebbol ketto Jaszakku volt, mert a masodiknal elfelejtettem miert olyan ismeros a neve.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Elofordul hogy csak ennyit bir, eddig 3 akksim nem huzta ki 2 eves koraig, ebbol ketto Jaszakku volt, mert a masodiknal elfelejtettem miert olyan ismeros a neve.
Ez meg nem mondom milyen volt, MegaPower, vagy ilyesmi, de a JohnsonElectric gyártotta Hatvanban.

Ma majdnem vettem helyette egy Vartát, a futószalagon volt már, amikor észrevettem, hogy fordított polaritású, nekem jobb+-os kell. Pedig jó áron volt.

Húzza ki hétfőig ez a fos, most rátöltöttem kicsit (igaziból hiába töltöm, alig tartja meg), hétfőn viszem a kocsit pár javításra, sajna a karosszériáztatni is kell, meg ezt-azt akkor megcsináltatok, ha már... szerezzen a szerelő. Csak előtte el kell mennem dokihoz is, remélem nem az lesz, hogy elvisz a dokihoz, és onnan trélerrel megyek :D

Amúgy töltés után berakva ott is voltak a fantom hibák, először kicsit ingadozott az alapjárat, de egy perc járás után eltűnt minden hiba, és az alapjárat is beállt szépen 900-ra. Mire elővettem az ODB2 olvasót minden rendben volt.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 914
113
Hát vezérműszíjakra sokkal rövidebb csereperiódust javasolnak általában. 5 év vagy 60-100k km, gyártó specifikusan, amiket én láttam. Ami előbb eljön.

Egyszer szerelőnél vártam a soromra. Idős bácsi ősöreg Suzuki Swift Miautónkkal épp végez, átnézette hosszú utazás előtt. Mondja neki a szerelő, hogy a vezérműszíj öregnek tűnik, mikor cseréltette? Mi, az mi, kell cserélni? Ő soha. A kocsi kb 20 éves volt. Nem mosolygott a bácsi, amikor a szerelő azt mondta neki, hogy azonnal cserélni kéne, de másnapra nem tudják vállalni neki, ő meg másnap indul. (Bár ilyen utolsó pillanatos átnézetésnél esélytelen, hogy meg is oldjanak valamit másnapra ami folyadékcserénél komolyabb). Remélem megjárta az utat az öreg gond nélkül. A Suzukikat ismerve a kocsi még ma is működik (kivéve, ha elszakadt/átugrott a vezérműszíj, és a szelepeknek reszeltek).
Az se nagy gond, mult honapban csereltunk le 16 szelepet az egyik kocsinkban mert 18000 km utan beallt a vizpumpa es ledaralta a szijat es emiatt elhajtott 14 szelepet. Nem orultem neki tulzottan mert 1 hettel elotte csereltem le az olajat es mert nem vart kiadas lett. Korabban vagy 15 eve egy f Astranak mar megnyujtottam, belevittem az 1,4-est dombnak lefele a 190-be, de ha jol remlik egy regi 1,6-os Vectrabol bontottunk hozza amit kellet es lass csodat szuper lett.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
...és akkor most szépen levezeted nekem, hogy a start-stop rendszer már megspórolta neked az új spéci akkumulátor árát, értve vagyok!?:hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
;)
Átlagban óránként számíthatsz kb. fél liter üzemanyaggal, ha alapjáraton jár a motor, de mivel az újraindítás cseppet sincs ingyen (nagyobb üzemanyag dózis, illetve az indításhoz felhasznált elektromos áramot is meg kell újra termelni), szerintem ez több lesz fél-egy perces újraindításoknál.

Nagyobb üzemanyag dózis:
Ezt már egyszer linkeltem:
Ez egy Atkinson-Miller ciklusú üzem meleg (autópályáról jött le) kifejezetten a fogyasztásra optimalizált 1.6-os szívó benzinmotor újraindítása egymás után kétszer is.
A motort egy gyakorlatilag 20 lóerős elektromotor pörgeti fel 2500-as (!) fordulatra, ehhez képest nézzétek meg a pillanatnyi fogyasztás kijelzőt a két beindítás után, hogy felugrik pillanatokra a fogyasztás!

Ui: Tudom, a start-stopnál nem a pórolás' a lényeg, hanem a környezet védelme a lámpás kereszteződésekben.
Ha tudod akkor miért a felesleges szócséplés?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Miért mutogat egy csomó helyen az úr?

Nagyából arra koncentrálj amit csinálsz. Valami 80 százalékkal kisebb az esélye, hogy valamit elnézzen az ember ezzel a módszerrel.
Shisa Kanko a neve.
f62d1d558cae19034dc119a408.jpg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt.

Nekem másfél éves gyári Hankook került le tegnap róla, szörnyű ahogy az első pár kinéz ~12000km után.
Yaris is mocsok orrnehéz volt a dízel motor miatt, de ennyire nem gyilkolta le, igaz azon Dunlop volt.
Jövőre első-hátsó megforgatva, aztán ősszel lehet csak a felnit viszem haza, gumit meg rásózom vmi német prémiumosra.

Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.

Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.

Ilyenkor örülök, hogy kisköbcentis Suzukim van, ezt egy ceruzaelem is bepörgeti :D

Az újaknál meg az indítómotor a lithium akkuról megy, gondolom ott már tovább húzza az ólmos.
Mondjuk pont reggel olvastam, hogy van bennük egy elég kretén funkció is és az illető aki Istenítette nem bírta felfogni miért baromság az, hogy lejtőn kirakja üresbe és akkuról tartja motort alapjáraton miközben fékkel lassítja a kocsit. Mert szerinte az jobb kigyorsítást tesz lehetővé ha közben váltana a lámpa...
Gondolom a prospektus írói lámpánál VÁRAKOZÁSRA gondoltak, mikor kiemelték ennek a funkciónak a hasznosságát.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Ilyenkor örülök, hogy kisköbcentis Suzukim van, ezt egy ceruzaelem is bepörgeti :D
Néztük is cimbivel, hogy az MX-5 2.0 literhez kisebb akku kell mint az Alfa 147 1.6 -hoz...

Mondjuk pont reggel olvastam, hogy van bennük egy elég kretén funkció is és az illető aki Istenítette nem bírta felfogni miért baromság az, hogy lejtőn kirakja üresbe és akkuról tartja motort alapjáraton miközben fékkel lassítja a kocsit. Mert szerinte az jobb kigyorsítást tesz lehetővé ha közben váltana a lámpa...
Gondolom a prospektus írói lámpánál VÁRAKOZÁSRA gondoltak, mikor kiemelték ennek a funkciónak a hasznosságát.
Ezt automatika csinálja? OMG.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez meg nem mondom milyen volt, MegaPower, vagy ilyesmi, de a JohnsonElectric gyártotta Hatvanban.

Nálam a Baren (jegesmacis márka) 6 évet bírt most, talán tovább is bírta volna, de az elmúlt évben állásban sikerült 3 x is mélymeríteni, szóval inkább csere. Oldschool 60 Ah akksi, túlméretezve, és nuku start stop. Újabb kocsiknak így is külön nyűgje, hogy hely nincs az akksinak, ellenben minden elektromos és tele van fogyasztóval.

Szerelő most belerakott valami EVA-t vagy mit, húztam a számat, valami magyar, de nem volt időm utánajárni, meg olcsóbb is volt, majd meglátjuk meddig bírja. De a Baren volt eddig a legtartósabb.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 069
113
Én úgy tudom, hogy kb. 4 év az élettartama egy autó guminak, 4 évente ajánlott cserélni, mert kikeményedik.
A gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt. Most légy okos! Egy gumi, ha sötét, hűvös raktárban volt, akkor nem sokat öregszik. Mondom, ha... (csak egy adalék: Lance Armstrong -7 szeres Tour de France győztes- technikusa a gumikat 2-3 évig egy pincében pihentette, mielőtt felszerelte, mert szerinte így puhább, jobb a gumi). A gumin látható repedések rosszat jelentenek. Vagy ha a tócsában álló gumin a hajszálrepedésekben felkúszik a víz. Ami viszont sokkal érdekesebb, hogy a vezérműszíj is gumi. Ott is érvényes -sőt érvényesebb- lenne a 6 év csereperiódus, még akkor is, ha kilométerben még messze van a csere. De ezt nem szokták figyelni. Így hiába van előírva a 240000km, ha évente 12000-t megy az autó.
Anno gyáriak kellemesen ballonos 195/65 R15 Continental gumikkal szerelték fel a Golfot és meg kell mondjam egészen minőségi szett került rá. Élettartam esetében a gumis 5 éves periódust említett, de tavasszal azt mondta ezt a szezont még kibírja. Mostani kellemesen taknyos időben azért már néha megéreztem, hogy esetenként beriszált a segge, igaz drága önkormányzat valami perverz oknál fogva fehér aszfalttal borította a környékbeli körforgalmakat ami ilyenkor a műgyantával ér fel, de legalább olcsó. Bár arról a Veszprémről beszélünk, ahol a szomszédban sikeresen leaszfaltozták a megsüllyedt térkövet :D
image.aspx

Na Fater Opeljánál már sóherebbnek voltak a gyáriak, igaz miután mondtam neki hogyan vágták át azóta nem lehet levenni a gumis hirdetésekről. A vezérműszíjas tippet meg külön köszönöm, magamtól nem jutott volna eszembe. Igaz meg kell nézzem a szervizlistát, lehet már cserélték.
Nekem márkaszerízes kontaktom van, de úgy kell oda is menni, hogy megvan a munkafelvevő telefonszáma, és mondani kell, hogy XY küldött, különben nem azt a kiszolgálást kapja az ember. Sajna ez Magyarországon sokak hozzállása a szolgáltatásokhoz.
Amennyire kiakadtam az előbb a Volkswagen áraira cserébe annyira rendesek az ottani szervizesek. Igaz hasonló módon ismerjük a szalon tulaját, adnak is valamekkora kedvezményt a munkadíjra, de előbbi nélkül Isten ments mindentől.
Átlagban óránként számíthatsz kb. fél liter üzemanyaggal, ha alapjáraton jár a motor, de mivel az újraindítás cseppet sincs ingyen (nagyobb üzemanyag dózis, illetve az indításhoz felhasznált elektromos áramot is meg kell újra termelni), szerintem ez több lesz fél-egy perces újraindításoknál.
Őszintét megvallva igazán sose néztem utána mennyit spórolhatnék vele csak úgy voltam ha már Hans alapfelszereltségben bepakolta ám legyen, használjuk a Nyugati felüljárón várva a 25 másodperces zöldre majd végtelennek tűnő pirosra :D Igaz legutóbb így is vagy 15 literes átlagot hozott ki arra a pár kilométerre amíg hazaértem (avagy a metrófelújítással immár az Üllőitől a Nyugatiig minden egy egybefüggő kocsisor a kerülőutakat meg szisztematikusan felszámolták), mondtam ezért kár volt. Indulás után egy ideig amúgy nem kapcsol be (gondolom míg a generátor fel nem tölti rendesen), meg olyan 2-3 perc állás után automatikusan újraindítja a motort, csak persze Hans nem engedi permanensen kiiktatni a funkciót a menüben és el is felejtem mellé. Majd egy szép piros cetlit odaragasztok, hogy induláskor instant kikapcs :D
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
T

torsen

Guest
Hát vezérműszíjakra sokkal rövidebb csereperiódust javasolnak általában. 5 év vagy 60-100k km, gyártó specifikusan, amiket én láttam. Ami előbb eljön.

Egyszer szerelőnél vártam a soromra. Idős bácsi ősöreg Suzuki Swift Miautónkkal épp végez, átnézette hosszú utazás előtt. Mondja neki a szerelő, hogy a vezérműszíj öregnek tűnik, mikor cseréltette? Mi, az mi, kell cserélni? Ő soha. A kocsi kb 20 éves volt. Nem mosolygott a bácsi, amikor a szerelő azt mondta neki, hogy azonnal cserélni kéne, de másnapra nem tudják vállalni neki, ő meg másnap indul. (Bár ilyen utolsó pillanatos átnézetésnél esélytelen, hogy meg is oldjanak valamit másnapra ami folyadékcserénél komolyabb). Remélem megjárta az utat az öreg gond nélkül. A Suzukikat ismerve a kocsi még ma is működik (kivéve, ha elszakadt/átugrott a vezérműszíj, és a szelepeknek reszeltek).

A Mazda is használja/ta a PSA csoport 1,6 HDI-jét. Arra pl. 2400000Km csereperiódust adtak meg. (A 6 évet meg senki nem alkalmazza. Ha repedezett a szíj, vagy más sérülése van akkor csere, de amúgy kilométer szerint szoktak cserélni.)
 
T

torsen

Guest
Nekem másfél éves gyári Hankook került le tegnap róla, szörnyű ahogy az első pár kinéz ~12000km után.
Yaris is mocsok orrnehéz volt a dízel motor miatt, de ennyire nem gyilkolta le, igaz azon Dunlop volt.
Jövőre első-hátsó megforgatva, aztán ősszel lehet csak a felnit viszem haza, gumit meg rásózom vmi német prémiumosra.



Ilyenkor örülök, hogy kisköbcentis Suzukim van, ezt egy ceruzaelem is bepörgeti :D

Az újaknál meg az indítómotor a lithium akkuról megy, gondolom ott már tovább húzza az ólmos.
Mondjuk pont reggel olvastam, hogy van bennük egy elég kretén funkció is és az illető aki Istenítette nem bírta felfogni miért baromság az, hogy lejtőn kirakja üresbe és akkuról tartja motort alapjáraton miközben fékkel lassítja a kocsit. Mert szerinte az jobb kigyorsítást tesz lehetővé ha közben váltana a lámpa...
Gondolom a prospektus írói lámpánál VÁRAKOZÁSRA gondoltak, mikor kiemelték ennek a funkciónak a hasznosságát.

És hogy teszi ki üresbe? (Ha automata akkor értem.) Szerintem valaki félreértett valamit. Ha kiteszi üresbe, akkor annak az lehet az oka (amúgy úgy hívják a funkciót, hogy coasting) mert így hatékonyabb a visszatáplálás, a motorfék nem eszi el a mozgási energiát a visszatápláló generátor elől.
 
T

torsen

Guest
Na Fater Opeljánál már sóherebbnek voltak a gyáriak, igaz miután mondtam neki hogyan vágták át azóta nem lehet levenni a gumis hirdetésekről. A vezérműszíjas tippet meg külön köszönöm, magamtól nem jutott volna eszembe. Igaz meg kell nézzem a szervizlistát, lehet már cserélték.

Amennyire kiakadtam az előbb a Volkswagen áraira cserébe annyira rendesek az ottani szervizesek. Igaz hasonló módon ismerjük a szalon tulaját, adnak is valamekkora kedvezményt a munkadíjra, de előbbi nélkül Isten ments mindentől.

Miután írtad, hogy a Golfban 108e van, valszeg még nem volt vezérműszíj csere. A legtöbb VW benzines 120e-s periódusú. (vagy 6 év, de a kettő nálad majdnem egybe esik.)

A VW árakat szerintem el lehet viselni. Volt Swiftem, na az verhetetlen (először is nem kell hozzá semmi, másodszor ami kell az baromi olcsó) van egy 5-ös Golf meg a Polo, egészen jól meg lehet úszni az alkatrészeket. Kis utánajárással sokszor harmadáron veszel meg valamit. (Pl. NOx szenzor egyik "bótba" 367e Ft (!), a másikba 136 eFt. Van különbség. ) Viszont a francia és a koreai árak iszonyatosak.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
És hogy teszi ki üresbe? (Ha automata akkor értem.) Szerintem valaki félreértett valamit. Ha kiteszi üresbe, akkor annak az lehet az oka (amúgy úgy hívják a funkciót, hogy coasting) mert így hatékonyabb a visszatáplálás, a motorfék nem eszi el a mozgási energiát a visszatápláló generátor elől.

Suzuki hibrid csak manuális váltóval van.