Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.
Hát vezérműszíjakra sokkal rövidebb csereperiódust javasolnak általában. 5 év vagy 60-100k km, gyártó specifikusan, amiket én láttam. Ami előbb eljön.A gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt. Most légy okos! Egy gumi, ha sötét, hűvös raktárban volt, akkor nem sokat öregszik. Mondom, ha... (csak egy adalék: Lance Armstrong -7 szeres Tour de France győztes- technikusa a gumikat 2-3 évig egy pincében pihentette, mielőtt felszerelte, mert szerinte így puhább, jobb a gumi). A gumin látható repedések rosszat jelentenek. Vagy ha a tócsában álló gumin a hajszálrepedésekben felkúszik a víz. Ami viszont sokkal érdekesebb, hogy a vezérműszíj is gumi. Ott is érvényes -sőt érvényesebb- lenne a 6 év csereperiódus, még akkor is, ha kilométerben még messze van a csere. De ezt nem szokták figyelni. Így hiába van előírva a 240000km, ha évente 12000-t megy az autó.
Elofordul hogy csak ennyit bir, eddig 3 akksim nem huzta ki 2 eves koraig, ebbol ketto Jaszakku volt, mert a masodiknal elfelejtettem miert olyan ismeros a neve.Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.
Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.
Ez meg nem mondom milyen volt, MegaPower, vagy ilyesmi, de a JohnsonElectric gyártotta Hatvanban.Elofordul hogy csak ennyit bir, eddig 3 akksim nem huzta ki 2 eves koraig, ebbol ketto Jaszakku volt, mert a masodiknal elfelejtettem miert olyan ismeros a neve.
Az se nagy gond, mult honapban csereltunk le 16 szelepet az egyik kocsinkban mert 18000 km utan beallt a vizpumpa es ledaralta a szijat es emiatt elhajtott 14 szelepet. Nem orultem neki tulzottan mert 1 hettel elotte csereltem le az olajat es mert nem vart kiadas lett. Korabban vagy 15 eve egy f Astranak mar megnyujtottam, belevittem az 1,4-est dombnak lefele a 190-be, de ha jol remlik egy regi 1,6-os Vectrabol bontottunk hozza amit kellet es lass csodat szuper lett.Hát vezérműszíjakra sokkal rövidebb csereperiódust javasolnak általában. 5 év vagy 60-100k km, gyártó specifikusan, amiket én láttam. Ami előbb eljön.
Egyszer szerelőnél vártam a soromra. Idős bácsi ősöreg Suzuki Swift Miautónkkal épp végez, átnézette hosszú utazás előtt. Mondja neki a szerelő, hogy a vezérműszíj öregnek tűnik, mikor cseréltette? Mi, az mi, kell cserélni? Ő soha. A kocsi kb 20 éves volt. Nem mosolygott a bácsi, amikor a szerelő azt mondta neki, hogy azonnal cserélni kéne, de másnapra nem tudják vállalni neki, ő meg másnap indul. (Bár ilyen utolsó pillanatos átnézetésnél esélytelen, hogy meg is oldjanak valamit másnapra ami folyadékcserénél komolyabb). Remélem megjárta az utat az öreg gond nélkül. A Suzukikat ismerve a kocsi még ma is működik (kivéve, ha elszakadt/átugrott a vezérműszíj, és a szelepeknek reszeltek).
A vízpumpa volt 18000 km-es, vagy az egész kocsi? Ha az utóbbi, akkor ezt nem fedezi a garancia?Az se nagy gond, mult honapban csereltunk le 16 szelepet az egyik kocsinkban mert 18000 km utan beallt a vizpumpa es ledaralta a szijat es emiatt elhajtott 14 szelepet.
Ha tudod akkor miért a felesleges szócséplés?...és akkor most szépen levezeted nekem, hogy a start-stop rendszer már megspórolta neked az új spéci akkumulátor árát, értve vagyok!?
Átlagban óránként számíthatsz kb. fél liter üzemanyaggal, ha alapjáraton jár a motor, de mivel az újraindítás cseppet sincs ingyen (nagyobb üzemanyag dózis, illetve az indításhoz felhasznált elektromos áramot is meg kell újra termelni), szerintem ez több lesz fél-egy perces újraindításoknál.
Nagyobb üzemanyag dózis:
Ezt már egyszer linkeltem:
Ez egy Atkinson-Miller ciklusú üzem meleg (autópályáról jött le) kifejezetten a fogyasztásra optimalizált 1.6-os szívó benzinmotor újraindítása egymás után kétszer is.
A motort egy gyakorlatilag 20 lóerős elektromotor pörgeti fel 2500-as (!) fordulatra, ehhez képest nézzétek meg a pillanatnyi fogyasztás kijelzőt a két beindítás után, hogy felugrik pillanatokra a fogyasztás!
Ui: Tudom, a start-stopnál nem a pórolás' a lényeg, hanem a környezet védelme a lámpás kereszteződésekben.
Harapós kedved van. Inkább szisszents fel egy sört, és lazulj.Ha tudod akkor miért a felesleges szócséplés?
Miért mutogat egy csomó helyen az úr?
Akkor ez olyasfajta drill, mint amikor checklistát olvas magának az ember és nem csak fejben hangzik el?Nagyából arra koncentrálj amit csinálsz. Valami 80 százalékkal kisebb az esélye, hogy valamit elnézzen az ember ezzel a módszerrel.
Shisa Kanko a neve.
A gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt.
Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.
Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.
Néztük is cimbivel, hogy az MX-5 2.0 literhez kisebb akku kell mint az Alfa 147 1.6 -hoz...Ilyenkor örülök, hogy kisköbcentis Suzukim van, ezt egy ceruzaelem is bepörgeti
Ezt automatika csinálja? OMG.Mondjuk pont reggel olvastam, hogy van bennük egy elég kretén funkció is és az illető aki Istenítette nem bírta felfogni miért baromság az, hogy lejtőn kirakja üresbe és akkuról tartja motort alapjáraton miközben fékkel lassítja a kocsit. Mert szerinte az jobb kigyorsítást tesz lehetővé ha közben váltana a lámpa...
Gondolom a prospektus írói lámpánál VÁRAKOZÁSRA gondoltak, mikor kiemelték ennek a funkciónak a hasznosságát.
Ez meg nem mondom milyen volt, MegaPower, vagy ilyesmi, de a JohnsonElectric gyártotta Hatvanban.
Én úgy tudom, hogy kb. 4 év az élettartama egy autó guminak, 4 évente ajánlott cserélni, mert kikeményedik.
Anno gyáriak kellemesen ballonos 195/65 R15 Continental gumikkal szerelték fel a Golfot és meg kell mondjam egészen minőségi szett került rá. Élettartam esetében a gumis 5 éves periódust említett, de tavasszal azt mondta ezt a szezont még kibírja. Mostani kellemesen taknyos időben azért már néha megéreztem, hogy esetenként beriszált a segge, igaz drága önkormányzat valami perverz oknál fogva fehér aszfalttal borította a környékbeli körforgalmakat ami ilyenkor a műgyantával ér fel, de legalább olcsó. Bár arról a Veszprémről beszélünk, ahol a szomszédban sikeresen leaszfaltozták a megsüllyedt térkövetA gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt. Most légy okos! Egy gumi, ha sötét, hűvös raktárban volt, akkor nem sokat öregszik. Mondom, ha... (csak egy adalék: Lance Armstrong -7 szeres Tour de France győztes- technikusa a gumikat 2-3 évig egy pincében pihentette, mielőtt felszerelte, mert szerinte így puhább, jobb a gumi). A gumin látható repedések rosszat jelentenek. Vagy ha a tócsában álló gumin a hajszálrepedésekben felkúszik a víz. Ami viszont sokkal érdekesebb, hogy a vezérműszíj is gumi. Ott is érvényes -sőt érvényesebb- lenne a 6 év csereperiódus, még akkor is, ha kilométerben még messze van a csere. De ezt nem szokták figyelni. Így hiába van előírva a 240000km, ha évente 12000-t megy az autó.
Amennyire kiakadtam az előbb a Volkswagen áraira cserébe annyira rendesek az ottani szervizesek. Igaz hasonló módon ismerjük a szalon tulaját, adnak is valamekkora kedvezményt a munkadíjra, de előbbi nélkül Isten ments mindentől.Nekem márkaszerízes kontaktom van, de úgy kell oda is menni, hogy megvan a munkafelvevő telefonszáma, és mondani kell, hogy XY küldött, különben nem azt a kiszolgálást kapja az ember. Sajna ez Magyarországon sokak hozzállása a szolgáltatásokhoz.
Őszintét megvallva igazán sose néztem utána mennyit spórolhatnék vele csak úgy voltam ha már Hans alapfelszereltségben bepakolta ám legyen, használjuk a Nyugati felüljárón várva a 25 másodperces zöldre majd végtelennek tűnő pirosra Igaz legutóbb így is vagy 15 literes átlagot hozott ki arra a pár kilométerre amíg hazaértem (avagy a metrófelújítással immár az Üllőitől a Nyugatiig minden egy egybefüggő kocsisor a kerülőutakat meg szisztematikusan felszámolták), mondtam ezért kár volt. Indulás után egy ideig amúgy nem kapcsol be (gondolom míg a generátor fel nem tölti rendesen), meg olyan 2-3 perc állás után automatikusan újraindítja a motort, csak persze Hans nem engedi permanensen kiiktatni a funkciót a menüben és el is felejtem mellé. Majd egy szép piros cetlit odaragasztok, hogy induláskor instant kikapcsÁtlagban óránként számíthatsz kb. fél liter üzemanyaggal, ha alapjáraton jár a motor, de mivel az újraindítás cseppet sincs ingyen (nagyobb üzemanyag dózis, illetve az indításhoz felhasznált elektromos áramot is meg kell újra termelni), szerintem ez több lesz fél-egy perces újraindításoknál.
Hát vezérműszíjakra sokkal rövidebb csereperiódust javasolnak általában. 5 év vagy 60-100k km, gyártó specifikusan, amiket én láttam. Ami előbb eljön.
Egyszer szerelőnél vártam a soromra. Idős bácsi ősöreg Suzuki Swift Miautónkkal épp végez, átnézette hosszú utazás előtt. Mondja neki a szerelő, hogy a vezérműszíj öregnek tűnik, mikor cseréltette? Mi, az mi, kell cserélni? Ő soha. A kocsi kb 20 éves volt. Nem mosolygott a bácsi, amikor a szerelő azt mondta neki, hogy azonnal cserélni kéne, de másnapra nem tudják vállalni neki, ő meg másnap indul. (Bár ilyen utolsó pillanatos átnézetésnél esélytelen, hogy meg is oldjanak valamit másnapra ami folyadékcserénél komolyabb). Remélem megjárta az utat az öreg gond nélkül. A Suzukikat ismerve a kocsi még ma is működik (kivéve, ha elszakadt/átugrott a vezérműszíj, és a szelepeknek reszeltek).
Nekem másfél éves gyári Hankook került le tegnap róla, szörnyű ahogy az első pár kinéz ~12000km után.
Yaris is mocsok orrnehéz volt a dízel motor miatt, de ennyire nem gyilkolta le, igaz azon Dunlop volt.
Jövőre első-hátsó megforgatva, aztán ősszel lehet csak a felnit viszem haza, gumit meg rásózom vmi német prémiumosra.
Ilyenkor örülök, hogy kisköbcentis Suzukim van, ezt egy ceruzaelem is bepörgeti
Az újaknál meg az indítómotor a lithium akkuról megy, gondolom ott már tovább húzza az ólmos.
Mondjuk pont reggel olvastam, hogy van bennük egy elég kretén funkció is és az illető aki Istenítette nem bírta felfogni miért baromság az, hogy lejtőn kirakja üresbe és akkuról tartja motort alapjáraton miközben fékkel lassítja a kocsit. Mert szerinte az jobb kigyorsítást tesz lehetővé ha közben váltana a lámpa...
Gondolom a prospektus írói lámpánál VÁRAKOZÁSRA gondoltak, mikor kiemelték ennek a funkciónak a hasznosságát.
Na Fater Opeljánál már sóherebbnek voltak a gyáriak, igaz miután mondtam neki hogyan vágták át azóta nem lehet levenni a gumis hirdetésekről. A vezérműszíjas tippet meg külön köszönöm, magamtól nem jutott volna eszembe. Igaz meg kell nézzem a szervizlistát, lehet már cserélték.
Amennyire kiakadtam az előbb a Volkswagen áraira cserébe annyira rendesek az ottani szervizesek. Igaz hasonló módon ismerjük a szalon tulaját, adnak is valamekkora kedvezményt a munkadíjra, de előbbi nélkül Isten ments mindentől.
És hogy teszi ki üresbe? (Ha automata akkor értem.) Szerintem valaki félreértett valamit. Ha kiteszi üresbe, akkor annak az lehet az oka (amúgy úgy hívják a funkciót, hogy coasting) mert így hatékonyabb a visszatáplálás, a motorfék nem eszi el a mozgási energiát a visszatápláló generátor elől.
Suzuki hibrid csak manuális váltóval van.