Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.

Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 880
113
5a4626da4b88982725950142cc77be18.jpg


Mazda B 2200 egy ilyenre hajtok most gondolatban, sajnos ezzel a fajta hűtőráccsal nem látok itthon hirdetni. De praktikus lenne a telekre. Persze más pickup is játszik, a lényeg hogy tudjak vele zöldhulladékot szállítani, na meg ha majd építkezek akkor is jól fog jönni.

Ilyet már csak nagyítóval találhatsz hátsó vagy öszkerék hajtással. vitték őket kamionszámra afrikába.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 454
13 880
113
  • Tetszik
Reactions: bolneroll

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 069
113
Közeleg a tél, adta tudomásul az akku a kocsiban. Töltsétek fel, készüljetek fel, hogy a hidegben esetleg megadja magát az öregecske akku. Ez a vacak akku 2 éves még csak, de már döglődik.

Cimbi zseb-bikázót ajánlott nekem, neki a mazda csomagtartójában ott van.
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.
Én is azt néztem, hogy 15-20 közt van új akku, magam bepattintom, a hibakódot meg kiütöm a 20€-s odb olvasóval (amennyiben nem másra utaló. Ilyenkor abs, légzsák lambdaszonda fantom-hibák szoktak bejönni). Régen minden... egyszerűbb volt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 563
113
Miért mutogat egy csomó helyen az úr?
Mi az a függőleges, amit leolvasgatott sok helyen?
Ez valami kis elővárosi vasút valahol?
Nem tudom, tippre a mögötte ülőnek mutathatott valamit.
Menetrendnek, vágány csatlakozási pontoknak tűnnek, hol merre kell vágányt váltani, valami ilyesmi.
Talán valami olyasminek a megfelelője, két közeli város közötti express.
 
T

torsen

Guest
Golf kicsapta kb 3 héttel ezelőtt, hogy Start-Stop System nicht funkzioniert, mondom oké rendben, VW szerviz felhív, időpont, bemegyek. Gyanakodtam hasonlóan valszeg az akksi járhat élete végórái fele, mert még Zwickauban pakolták bele a lelkes németek 14 őszén 108 ezer kilométerrel ezelőtt. Tipp bejött, cserébe azt mondta a kollega lehet 3-4 hónapot még kibír, lehet már jövő héten kileheli utolsó amperjait. Viszont a start-stop miatt egyrészt spéci akkumulátort pakoltak bele, másrészt cserekor kompletten újra kell programozni a rendszert különben nem fog működni. Olcsóbb ajánlatra nyögött be kollega közelítően 50-70 ezres összeget (euró árfolyamtól függően) ami még persze felfele olyan pár ezerrel változhat. Eddig is tudtam, hogy a wolfsburgiak aranyáron mérik az alkatrészeket de itt dobtam egy hátast. Bezzeg kb 10 évvel ezelőtt, mikor Faternek az ilyen -10 fokban öreg F Astraban behalt az akksi szimplán bementünk Tescoba, 10-15 ezerért megvettük az újat, paff bele és béke velünk.

Én a 2018-as poloban lazán kicseréltem mindenféle programozás nélkül (pedig engem is felkészítettek rá, hogy "inicializálni" kell az akkut). Esetleg próbáld meg azt, hogy úgy cserélsz akksit, hogy ne legyen "áramszünet" a kocsiban (a csereakkuval járó motor mellett, vagy 12v-os elemcsoporttal) és úgy dobod be az új akkut. Mondjuk egy start-stopos kocsiba illik cycle-proof akksit tenni, de ha hosszabb utakon használod és ritkán start-stopol, akkor egy hagyományos akksi is sokat kibírhat. (vagy figyelsz és minden indítás után kilövöd a start-stopot)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Miért mutogat egy csomó helyen az úr?
Mi az a függőleges, amit leolvasgatott sok helyen?
Ez valami kis elővárosi vasút valahol?

Beletekergetve 1-1 kitűzött jelzőre mutogat.
Függőleges papíron sztem sebességhatárok és megállási helyek vannak jelölve, nálunk a német/szovjet iskola miatt 2 kisregény formájában adják át :)
Fehér kesztyű, bötük, tisztaság... Japán vasút :D
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 069
113
Én a 2018-as poloban lazán kicseréltem mindenféle programozás nélkül (pedig engem is felkészítettek rá, hogy "inicializálni" kell az akkut). Esetleg próbáld meg azt, hogy úgy cserélsz akksit, hogy ne legyen "áramszünet" a kocsiban (a csereakkuval járó motor mellett, vagy 12v-os elemcsoporttal) és úgy dobod be az új akkut. Mondjuk egy start-stopos kocsiba illik cycle-proof akksit tenni, de ha hosszabb utakon használod és ritkán start-stopol, akkor egy hagyományos akksi is sokat kibírhat. (vagy figyelsz és minden indítás után kilövöd a start-stopot)
Köszi a tippet lehet megpróbálom a szünetmentes módszerrel, mert nem is akarok lerohadni induláskor, másrészt amennyiért vesztegetnének az kész rablás. Valószínűleg inkább rakok bele cycle-proof akksit, mivel a pályázás mellett Pesten is megyek sokszor aztán akkor hasznos a dugóban a start-stop. Most minden esetre figyelek minden induláskor kilőni a start-stopot kihúzva kicsivel az élettartamot.

Más:
Ma voltam téli gumit felrakatni és gumis is mondta, hogy lassan hat évesek a nyári köpenyek (még gyáriak), lassan csereéretté válnak. Nem probléma, számítottam rá, meg is bízok a szerelőben, téli garnitúrát is ő szerezte, semmi bajom sincs vele aztán nyárival hasonlóan fogok eljárni. Viszont ezzel a lendülettel megnéztem Fater kerekeit, mondván azok még inkább határidősek. Tavaly tavasszal az egyik körforgalomban oldalról megcsókolta egy postásautó, aztán a jobb első kerék kiszakadt és cserélni kellett kompletten. Biztosítónak küldött számla alapján új gumit raktak fel, minden rendben. Viszont meglestem a DOT számot (négyjegyű kód a gumin, első kettő a gyártási hetet, második kettő az évet jelöli) és láss csodát nemhogy újat, hanem egyenesen egy 2011 márciusit gányoltak fel neki persze az új áráért. A legszebb az egészben, hogy ez egy márkaszervizben történt, ahova kezdetektől fogva hordja mindennel az autót. Pluszban panaszkodott Fater, hogy ereszt a kerék, biztosan lassú defektje lehet. Hát nem szög a ludas, hanem a dunakanyarnyi hajszálrepedéseken a maradék luft a külvilágba távozik. Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 044
113
Én a 2018-as poloban lazán kicseréltem mindenféle programozás nélkül (pedig engem is felkészítettek rá, hogy "inicializálni" kell az akkut). Esetleg próbáld meg azt, hogy úgy cserélsz akksit, hogy ne legyen "áramszünet" a kocsiban (a csereakkuval járó motor mellett, vagy 12v-os elemcsoporttal) és úgy dobod be az új akkut. Mondjuk egy start-stopos kocsiba illik cycle-proof akksit tenni, de ha hosszabb utakon használod és ritkán start-stopol, akkor egy hagyományos akksi is sokat kibírhat. (vagy figyelsz és minden indítás után kilövöd a start-stopot)

Köszi a tippet lehet megpróbálom a szünetmentes módszerrel, mert nem is akarok lerohadni induláskor, másrészt amennyiért vesztegetnének az kész rablás. Valószínűleg inkább rakok bele cycle-proof akksit, mivel a pályázás mellett Pesten is megyek sokszor aztán akkor hasznos a dugóban a start-stop. Most minden esetre figyelek minden induláskor kilőni a start-stopot kihúzva kicsivel az élettartamot.

Más:
Ma voltam téli gumit felrakatni és gumis is mondta, hogy lassan hat évesek a nyári köpenyek (még gyáriak), lassan csereéretté válnak. Nem probléma, számítottam rá, meg is bízok a szerelőben, téli garnitúrát is ő szerezte, semmi bajom sincs vele aztán nyárival hasonlóan fogok eljárni. Viszont ezzel a lendülettel megnéztem Fater kerekeit, mondván azok még inkább határidősek. Tavaly tavasszal az egyik körforgalomban oldalról megcsókolta egy postásautó, aztán a jobb első kerék kiszakadt és cserélni kellett kompletten. Biztosítónak küldött számla alapján új gumit raktak fel, minden rendben. Viszont meglestem a DOT számot (négyjegyű kód a gumin, első kettő a gyártási hetet, második kettő az évet jelöli) és láss csodát nemhogy újat, hanem egyenesen egy 2011 márciusit gányoltak fel neki persze az új áráért. A legszebb az egészben, hogy ez egy márkaszervizben történt, ahova kezdetektől fogva hordja mindennel az autót. Pluszban panaszkodott Fater, hogy ereszt a kerék, biztosan lassú defektje lehet. Hát nem szög a ludas, hanem a dunakanyarnyi hajszálrepedéseken a maradék luft a külvilágba távozik. Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.


A járó motoros, +"elem/akku 12-Volt" módszer nekem is működött a pár évvel ezelőtti barátnő-autó akciónál. :hadonaszos:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.
Nekem márkaszerízes kontaktom van, de úgy kell oda is menni, hogy megvan a munkafelvevő telefonszáma, és mondani kell, hogy XY küldött, különben nem azt a kiszolgálást kapja az ember. Sajna ez Magyarországon sokak hozzállása a szolgáltatásokhoz.

Persze ismerősnek én is akár olcsóbban dolgozok, vagy rugalmasabb vagyok valamivel, esetleg előrébb veszem a dolgait, ha megoldható, de van egy minőség, ami alá soha nem megy becsületes ember.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
T

torsen

Guest
Köszi a tippet lehet megpróbálom a szünetmentes módszerrel, mert nem is akarok lerohadni induláskor, másrészt amennyiért vesztegetnének az kész rablás. Valószínűleg inkább rakok bele cycle-proof akksit, mivel a pályázás mellett Pesten is megyek sokszor aztán akkor hasznos a dugóban a start-stop. Most minden esetre figyelek minden induláskor kilőni a start-stopot kihúzva kicsivel az élettartamot.

Más:
Ma voltam téli gumit felrakatni és gumis is mondta, hogy lassan hat évesek a nyári köpenyek (még gyáriak), lassan csereéretté válnak. Nem probléma, számítottam rá, meg is bízok a szerelőben, téli garnitúrát is ő szerezte, semmi bajom sincs vele aztán nyárival hasonlóan fogok eljárni. Viszont ezzel a lendülettel megnéztem Fater kerekeit, mondván azok még inkább határidősek. Tavaly tavasszal az egyik körforgalomban oldalról megcsókolta egy postásautó, aztán a jobb első kerék kiszakadt és cserélni kellett kompletten. Biztosítónak küldött számla alapján új gumit raktak fel, minden rendben. Viszont meglestem a DOT számot (négyjegyű kód a gumin, első kettő a gyártási hetet, második kettő az évet jelöli) és láss csodát nemhogy újat, hanem egyenesen egy 2011 márciusit gányoltak fel neki persze az új áráért. A legszebb az egészben, hogy ez egy márkaszervizben történt, ahova kezdetektől fogva hordja mindennel az autót. Pluszban panaszkodott Fater, hogy ereszt a kerék, biztosan lassú defektje lehet. Hát nem szög a ludas, hanem a dunakanyarnyi hajszálrepedéseken a maradék luft a külvilágba távozik. Na ennyit arról, hogy a márkaszervizben jobban kezelik a vásárlót/autót és nem basznak át.

A gumi egy érdekes terület. A gumi öregedése nagyon kiszámíthatatlan. Függ a hőmérséklettől, UV-tól, kőolaj származékoktól, túlterheléstől stb. Általában a legtöbb gumigyártó 6 évet ajánl csereperiódusként, de pl. a Michelin 10 évet mond. Érdekes módon a Good Year európai igazgatója egy interjúban azt mondta, hogy addig használjuk, amíg a minta el nem éri a kopáshatárt. Most légy okos! Egy gumi, ha sötét, hűvös raktárban volt, akkor nem sokat öregszik. Mondom, ha... (csak egy adalék: Lance Armstrong -7 szeres Tour de France győztes- technikusa a gumikat 2-3 évig egy pincében pihentette, mielőtt felszerelte, mert szerinte így puhább, jobb a gumi). A gumin látható repedések rosszat jelentenek. Vagy ha a tócsában álló gumin a hajszálrepedésekben felkúszik a víz. Ami viszont sokkal érdekesebb, hogy a vezérműszíj is gumi. Ott is érvényes -sőt érvényesebb- lenne a 6 év csereperiódus, még akkor is, ha kilométerben még messze van a csere. De ezt nem szokták figyelni. Így hiába van előírva a 240000km, ha évente 12000-t megy az autó.