Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
molnibalage

Majdnem minden adás ilyen. Elképesztően elkeserítő. :(
Jön egy nepper, kint németben vesz egy bontóból 100 Euróért egy kivont roncsot, itt eladja egy rém sötét nőnek 1000 euróért, aki még örül is neki.
Egy korrupt vizsga biztos erre műszaki vizsgát add, (én is adnék neki, vagy 10 év fogházat...) a rém sötét nő meg vidáman közlekedik vele.
Szervizbe pedig a helyi gányoló BT-be hordja, ami jó olcsó, ellenben nem javít csak gányol.
Utána a hölgyike jelentkezik a műsorba, hogy ország világ kibukjon azon, hogy ő mekkora tufa, a rendszer meg milyen korrupt.
Amúgy ilyen kocsikat én már nem is engednék vissza a forgalomba a szervizből..... :hadonaszos:
Ha majd egyszer vennék autót emiatt azt sem tudom, hogy hol kezdjem el. Mert vevőként és úgy gondolom, hogy nekem kéne diktálni, de ha sok a balek és ezeket elviszi. Nálam az az alap, hogy akkor elvisszük egy általam választott szervizbe egy mély felmérésre. Ha jó az eredmény, akkor fizetem vételárral. Ha kiderül, hogy simlis a kocsi vagy szar, akkor apám, ezt buktad a vizsgálatot sem fizetem ki.

Aki ebbe nem megy bele, attól nem veszek kocsit. Csak kérdés, hogy ezzel a megközelítéssel ki adna el nekem kocsit...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Az a baj ezekkel a behozott kocsikkal, hogy aki nem autószerelő, és nincs műhelye, nem veszi ezeket észre, hiszen szem és tapasztalat kell hozzá. A rozsda is egy sunyi dolog, legtöbbször észre sem veszed, mert pont olyan helyen kezd rohadni, ahova nem látsz be. Amikor meg már látod, általában már késő, sokba kerül, nem csinálják meg.

Németből, osztrákból behozott autók meg pláne, mert ott sóznak iszonyatosan, szegény Yarisnak meg talán még alvàzvédelme sem volt. Láttam viszont spanyol, meg délolasz kocsikat, amikor a haver nézte őket használtan, azoknak az alján semmi rozsda nem volt (a beltér viszont jellemzően le van lakva, nem törődnek vele).

Ehhez jön a zéró magyar tárgy- és üzemeltetesi kultúra, addig hajtja amíg megy, szervízt akkor lát ha valami tényleg beszarik rajta.

Amúgy az átvizsgálás tényleg alap, ezek a Bosch franchise szervízek nagyon korrekten, egz checklistet követve megcsinálják és nem is vészes (15 000 forint ha jól emlékszem). A jobb nepperek engedig, magánszemélytől meg nem nagyon szabad venni (a neppernek szavatosságot kell rá adnia, nem érdeke, hogy nagyon szart sózzon rád).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 193
60 030
113
molnibalage

"Csak kérdés, hogy ezzel a megközelítéssel ki adna el nekem kocsit..."

Senki. Magán eladó nem ér rá ezzel szórakozni, a nepper meg elhajt, hogy lesz úgyis veréb aki megveszi.
A másik meg az, hogy nincs hiba mentes használt autó. Például én a 10+ éves Toyotámat márka szervizbe hordom. Át is ment saját jogán a műszakin.
Ettől függetlenül mindig van mit javítani rajta. Most például a tetőkárpit kezdi elengedni magát.
Meg jövő héten viszem a közepes kötelező szervizre. Motorolaj+szűrők+fékolaj+váltóolaj stb.... Azt mondták alaphangon 60,000 Ft-ba bele kerül.
És ez csak kopó alkatrész ami évente/kétévente mindig aktuális.
Aki 400,000 Ft alatt vesz kocsit az szerinted rákölti ezt az összeget? o_O
Nem fogja :)
A helyzet az, hogy Isteni szerencsével tudsz csak jó használt autót kifogni.
És mindre költeni kell folyamatosan! Ez egy ilyen sport.

Ami jó lehetőség lehet használt autóra:
1. Egykori flottás lízing kocsik. Belülről általában le van lakva , meg nagy szerviz előtt vannak eladva, ellenben a futásteljesítmény biztos és 100%-osan karban voltak tartva.
2. Néhány cégnél (pl. Opel) van márka azonos minősített használt autó eladás. Ezek általában patent állapotban vannak.
Más tanácsom nincsen. Ebben az országban nehéz okosnak lenni :(
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha majd egyszer vennék autót emiatt azt sem tudom, hogy hol kezdjem el. Mert vevőként és úgy gondolom, hogy nekem kéne diktálni, de ha sok a balek és ezeket elviszi. Nálam az az alap, hogy akkor elvisszük egy általam választott szervizbe egy mély felmérésre. Ha jó az eredmény, akkor fizetem vételárral. Ha kiderül, hogy simlis a kocsi vagy szar, akkor apám, ezt buktad a vizsgálatot sem fizetem ki.

Aki ebbe nem megy bele, attól nem veszek kocsit. Csak kérdés, hogy ezzel a megközelítéssel ki adna el nekem kocsit...

Nem emlékszek a pontos nevére, de vmi Németh és tsa bt szerűség vitte el az összetört Yaris-omat 3 éve (én voltam a 2. magyar tulaj, de németből hozták 2 évvel előtte, vásárlás után 2 hónappal, "144k" km-nél behalt az önindító...), ők direkt törött autókat hoznak be főleg osztrákoktól, helyreállítás és visszapörgetés után pedig árulják, mint makulátlan, női sofőrtől származó járművet (apám kollégája nem sokkal később vett tőlük vmi Mitshubishi hibrid suv-ot, aztán szidta őket mert átbaszták, 8 litert eszik nem 3-at :D ).
Szerencsére velem megszopták, nem tudták új üzembe állítani olyan szinten le volt gyilkolva (meg a korai lengyel toyota-k váltója eleve meghalt egy idő után gyenge minőségű acél miatt), ehhez jött még, hogy az ütközés letépte az elejét és összegyűrte a bal oldalát.
Jelenleg műszakija 2 éve lejárt, idén májusban hatóságilag ideiglenesen kivonták a forgalomból (?).

Lényeg, hogy az ilyeneket mindenki messziről kerülje.
Vannak viszont olyan cégek is, akiknek küldesz egy mobile.de / autoscout24 linket és némi pénzért megnézik neked odakint az autót és ha jónak találják némileg több pénzért behozzák és kulcsra készen átadják.
Vagy Emil frey és haszonlók, importőrként a használt autó biznisz csak mellékes tevékenység, így nem éri meg nekik átbaxni a vásárlót (engem 2 használt Subaru-ról is lebeszéltek).
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
Ha majd egyszer vennék autót emiatt azt sem tudom, hogy hol kezdjem el. Mert vevőként és úgy gondolom, hogy nekem kéne diktálni, de ha sok a balek és ezeket elviszi. Nálam az az alap, hogy akkor elvisszük egy általam választott szervizbe egy mély felmérésre. Ha jó az eredmény, akkor fizetem vételárral. Ha kiderül, hogy simlis a kocsi vagy szar, akkor apám, ezt buktad a vizsgálatot sem fizetem ki.

Aki ebbe nem megy bele, attól nem veszek kocsit. Csak kérdés, hogy ezzel a megközelítéssel ki adna el nekem kocsit...

Bárki, akinek tiszta a lelkiismerete.
Én konkrétan (mint szakértő:rolleyes:) most pénteken kísértem el egy barátomat autót venni Miskolcról Tatabányára.
Egy pár hónap múlva 3 éves DCT-s dízel kombi Hyundai I40-et nézett ki neten.
Mondás szerint eredetileg osztrák az első üzembe helyezés, az eladó második tulaj.
Kitűnő állapotként hirdetve 5 milláért.
Ráuszítottam előtte nap a helyi, témában jártas"bródert", leokézta.
Pénteken elutaztunk Tatabányára, elvittük a helyi - általunk választott - szervizbe (na pl. erre is jó, ha van a helységben"bróder").
Ott tízezerért átvizsgálták műszeresen, mi is lementünk az aknába etc.
Teljesen rendben van az autó, de kiderült a rétegvastagságmérésen, hogy a jobb hátulja törésből volt javítva ( kis felületen). Csóri srácon látszott, hogy ezt nem tudta.
Leírásban meg ugye tökéletes állapot...
Ezután kipróbáltam az autót, abszolút rendben volt, megbeszéltük a haverral, hogy 4800000-ért elhozzuk. (Ő pénze...)
Bemondtam a srácnak 4500000-ret, erre - remegő hanggal - mondott 4700000-et.
Nem kínoztuk tovább az eladót; Miskolcról származott.
Én amúgy nem is tudok alkudni; apám 180000 ezerről alkudott le 30 éve autót 105 ezerre; (ja és benne hagyod a kazettákat:hadonaszos:) én éreztem szarul magam...

Ennyi pénzért neppernél ilyen konfigban ebből a típusból olyan darabok vannak,amiknél ott kezded, hogy lelakva a belseje, mert céges autó volt, min. dupla ennyi kilométer, zakatol, mint egy VW dízel, láthatóan fékfelújítás, két szett gumit kér, meg amiről még nem tudsz...

Hónapokig vadásztunk egy ilyen vételre (én mindig behúztam barátomnál a féket - Nem megyünk sehova! - már kezdett alapideg lenni).
Szerencséje is volt, volt kire (kikre) számítania.
Ez egy szerencsejáték.
 
M

molnibalage

Guest
Ennyi pénzért neppernél ilyen konfigban ebből a típusból olyan darabok vannak,amiknél ott kezded, hogy lelakva a belseje, mert céges autó volt, min. dupla ennyi kilométer, zakatol, mint egy VW dízel, láthatóan fékfelújítás, két szett gumit kér, meg amiről még nem tudsz...
Ezeket a lelakott céges autókat sosem értem. Nem rúgja seggbe a multis cégnél a flottakezelő, aki szutykosan adja vissza a kocsit? Mert nálunk ez volt. Bár mondjuk azért a legtöbb mérnökben van annyi rendszeretet és intelligencia, hogy nem malac...

Ez egy szerencsejáték.
És ez a bajom. Nekem se erős, se pénzem arra, hogy milliós tétellel játsszak ilyet.

OFF

Apám surmó koromban vett egy kaparós jegyet. A legközelebbi szerencsejáték most februárban volt, vettünk poénból barátnővel egy LOTTÓ-t. Egyből 2-es. A csúcson hagytuk abba, azóta sem... :)

ON
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 682
113
Nem szutykosak, "csak" össze vannak karcolva a műszerfal, a csomagtartó, gyerekek összerugdossák stb.
Ami inkább gáz, hogy ezek a használók hideg motorral tőgázzal indulnak, nem kímélik se padkán, se rossz úton.
Szerencsére ezeket a dolgokat nem lehet büntetlenül művelni; olajpára, olajszivárgás itt, megbarnult kiegyenlítő tartály, meg rántva váltó automata ott, sérült felni és gumiperemek, megszineződött féktárcsák, meggyötört szilentek, a kelleténél fáradtabb keresztstabilizátorok stb.
Én pont, hogy céges autót vennék roppant óvatosan.
Eleve a kedves magán eladó vezesse először: Senki nem tudja átlépni az árnyékát - főleg ha szóval tartod, terheled a figyelmét:D

Jó éjt!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Hát én amit céges autók üzemeltetéséről láttam ismerősi körömben... Hideg motor, nyélgáz megvan. Ok, hogy karbantartás is van rendesen amíg a lízing tart, de kapják is az ívet, 300kkm-et 5 év alatt simán beleraknak némelyikbe...

+1. Céges autót sosem vennék, legfeljebb magasabb kategóriából, az tuti valami vezetőé volt aki kisebb eséllyel surmó, azok általában elég jó állapotban vannak, pláne hogy a főnök kocsija.

Viszont ha fehér Octaviát látok eszement sebességgel jönni pályán előre sejtem, hogy valami céges 20 éves nímand tapossa éppen ki a szemét a létező legkisebb motornak, ami létezik hozzá, mert épp autóversenyzőset játszik. Közben meg látom a 30 milliós Mercedest tök nyugodtan krúzolni.

Mert az egyik vette, a másiknak vették, más a megbecsülése.

Volt egy szomszédom, együtt nőttünk fel, azt hiszem ilyen multis hülyegyerek lett belőle (mondjuk eleve full gátlástalan volt kiskorától), ő mondta később hogy direkt sportot csinál abból, hogy szét hajtja a szerencsétlen céges autót. Mert nem az övé, nem gürcölt érte évekig.

Ha használtan veszel, akkor normális dealertől, van a joautok.hu, az viszonylag korrekt társaság, normális autókat hoznak be. Vagy ugye ott van a TC holdudvarában mozgó becsületes nepper, róla még nem mondtak túl rosszat, ők előszűrnek is.

Ha meg használt abból is valami Japánt, azzal a legkevesebb a rizikó, és sokkal kisebb a szervízköltségük idősebb korukban is, mint bármi másnak. Abból is Toyotát (ma is láttam egy kb 30 éves Carinát..) Suzukit mernék venni elsősorban, ha közlekedő edény kell, Nissan nem, mert az félig francia, szídják. Kicsit több bugiért már inkább Hondát vagy Mazdát, az utóbbi egy viszonylag kis gyár, szép és jó de azért általános vélemény szerint azért nyűgösebb egy fokkal, és valami megmagyarázhatatlan okból hajlamos rohadni a kaszni.

Esetleg koreai mert jönnek fel, és alapból jól felszereltek, de akinek volt egy kicsit húzta rá a száját. Lehet leköpdösni, de franciát vagy olaszt sosem vennék.

Apropó, lehetőleg nem német importot, hanem valami mást, a németek sózzák az utat mint az állat, a nem német (olcsóbb) kocsijukat tartják télire, amíg a Benz a a garázsban pihen.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 760
3 195
113
+1. Céges autót sosem vennék, legfeljebb magasabb kategóriából, az tuti valami vezetőé volt aki kisebb eséllyel surmó, azok általában elég jó állapotban vannak, pláne hogy a főnök kocsija.

Viszont ha fehér Octaviát látok eszement sebességgel jönni pályán előre sejtem, hogy valami céges 20 éves nímand tapossa éppen ki a szemét a létező legkisebb motornak, ami létezik hozzá, mert épp autóversenyzőset játszik. Közben meg látom a 30 milliós Mercedest tök nyugodtan krúzolni.

Mert az egyik vette, a másiknak vették, más a megbecsülése.

Volt egy szomszédom, együtt nőttünk fel, azt hiszem ilyen multis hülyegyerek lett belőle (mondjuk eleve full gátlástalan volt kiskorától), ő mondta később hogy direkt sportot csinál abból, hogy szét hajtja a szerencsétlen céges autót. Mert nem az övé, nem gürcölt érte évekig.

Ha használtan veszel, akkor normális dealertől, van a joautok.hu, az viszonylag korrekt társaság, normális autókat hoznak be. Vagy ugye ott van a TC holdudvarában mozgó becsületes nepper, róla még nem mondtak túl rosszat, ők előszűrnek is.

Ha meg használt abból is valami Japánt, azzal a legkevesebb a rizikó, és sokkal kisebb a szervízköltségük idősebb korukban is, mint bármi másnak. Abból is Toyotát (ma is láttam egy kb 30 éves Carinát..) Suzukit mernék venni elsősorban, ha közlekedő edény kell, Nissan nem, mert az félig francia, szídják. Kicsit több bugiért már inkább Hondát vagy Mazdát, az utóbbi egy viszonylag kis gyár, szép és jó de azért általános vélemény szerint azért nyűgösebb egy fokkal, és valami megmagyarázhatatlan okból hajlamos rohadni a kaszni.

Esetleg koreai mert jönnek fel, és alapból jól felszereltek, de akinek volt egy kicsit húzta rá a száját. Lehet leköpdösni, de franciát vagy olaszt sosem vennék.

Apropó, lehetőleg nem német importot, hanem valami mást, a németek sózzák az utat mint az állat, a nem német (olcsóbb) kocsijukat tartják télire, amíg a Benz a a garázsban pihen.
A joautok.hu-n elvileg ellenőrzött hirdetések vannak. Nem hoznak be semmit. A totalcar gyermeke. Ugyanakkor vannak normalis kereskedők.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
5a4626da4b88982725950142cc77be18.jpg


Mazda B 2200 egy ilyenre hajtok most gondolatban, sajnos ezzel a fajta hűtőráccsal nem látok itthon hirdetni. De praktikus lenne a telekre. Persze más pickup is játszik, a lényeg hogy tudjak vele zöldhulladékot szállítani, na meg ha majd építkezek akkor is jól fog jönni.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and papi
M

molnibalage

Guest
Volt egy szomszédom, együtt nőttünk fel, azt hiszem ilyen multis hülyegyerek lett belőle (mondjuk eleve full gátlástalan volt kiskorától), ő mondta később hogy direkt sportot csinál abból, hogy szét hajtja a szerencsétlen céges autót. Mert nem az övé, nem gürcölt érte évekig.
Ezek az emberek hol és hogyan élnek és ki viseli el őket? Egyetlen ilyen ismerősöm sincs...
A céges flottából a korábbi munkahelyemen rendszeresen vették meg dolgozók a kocsikat, mert a flottán rajta tartotta a szemét, akinek kell. Mert érték.

Főleg azon céges kocsikat, amik vezetőik voltak és egy adott ember használta.
Ha valaha is vettem volna kocsit, akkor a szakágvezetőm Octaviáját vettem volna meg.
A notórius szabálykövető sofőr nyugodtan vezető mérnök sofőr szobrát róla lehetne mintázni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 069
113
A fehér illetve néha fekete céges Octavia sofőrök sokszor köröket vernek idiotizmusban a közkedvelt német prémiumoknak. Nyomják a gázt, mint süket az ajtót és semmi se érdekli őket, főleg mivel nem is övék a kocsi. Se benzin, se szerviz nem számít, úgyis céges, a VW konszern meg bepakolta alá a kellő technikát. Pályán néha ők a legagresszívebbek és vélhetően mind rövidlátók, hogy nem veszik észre nem azért nem megy a sor mert mamlaszok vagyunk, hanem mert mindenki a tetves kamionokat előzné azon az egy szem belső sávon ha már több nincs. Olyanról is hallottam, aki minden extrát kiszedetett a flottás Octavia-ból, csak a legnagyobb motort kérte bele aztán meg ungarische Knight Rider.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 498
59 973
113
Hát nâlunk ez nem ment volna, mert ár és lóerö hatârok voltak. Csak felszerelest lehetett extra hozzâvenni és akkor a használót megillette az elövâsárlâdi jog, ha erdekelte. Minimum 5 év és 140000 km utân. Ha hamarabb elment, piaci áron vihette, ha akartA. Kapkodták az alkalmat.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 069
113
Esküszöm olyan szinten fogyatékos döntésekkel bombázza a komplett EU-t a Bizottság folyamatosan, hogy kezdem azt hinni direkt szopatják szét azt a kis maradékot, amiben még Európa kompetens tudott maradni. Az, hogy a sötétzöldek itt visítanak teljes erőből, ignorálva a villanyautózás gyártását/kibocsátását/nyersanyagigényét/költségeit valamint az európai ipar még nagyobb kiszolgáltatottságát nem kéne normának lennie. Persze az ilyen hangosan erőszakos kisebbségekkel szemben felvenni a kesztyűt már némi gerincet és tököket is igényelne. Na meg akik ráadásul a médiában felnagyítják őket hasonló szeretetcsomagra hivatalosak a sponzoraikkal egyetemben.
 
M

molnibalage

Guest
Persze a megoldás: A ÁLLAM (sic!) adjon támogatást az új autókra! Értsd: az adófizetők pénzét csatornázzuk át a nagytőkésekhez a rossz szabályozói döntés ellensúlyozása végett. Közben persze az emberek menjenek az utcára.
Nem, ennél is rosszabb. A szegények is fizetnék a gazdagok villanybuzulását.
Ez az a pont, ahol az összes kibaszott képviselőknek egy kurva nagy pofont kéne adni.
Ezek nem tudom, hogy ennyire gonoszak, vagy ennyire hülyék...?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Nem, ennél is rosszabb. A szegények is fizetnék a gazdagok villanybuzulását.
Ez az a pont, ahol az összes kibaszott képviselőknek egy kurva nagy pofont kéne adni.
Ezek nem tudom, hogy ennyire gonoszak, vagy ennyire hülyék...?
Hasznos hülyék, de valahol a mögöttük gonosz alakok vannak szerintem, akik hasznot húznak az egészből.