Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
Nna szombatra megszületett a megállapodás, 2035 után is lehet belső égésű motrotokkal felszerelt járműveket EU-ban értékesíteni, de kizárólag akkor, ha e-üzemanyagokkal üzemelnek.
amúgy ez a folymatos újbeszél-gyártás (e-üzemanyag a szintetikus üzemanyagra) külön zavar engem a progresszió akcióiban.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 098
3 048
113
Már megint szembejött az a fránya valóság...

"A társaság kommunikációs vezetője szerint a technológia fejlődés bizonyára megoldja majd ezeket az akadályokat is........ :) :) :) , de hozzáteszi; talán ideje lenne feltenni azt a kérdést, hogy valóban megéri-e és mindenképpen szükséges-e milliárdokat ölni ezen szegmens villamosításába is az alternatív üzemanyagok alkalmazása helyett.....akkor nem lehetne lenyúlni egy rahedli lóvét.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
Már megint szembejött az a fránya valóság...

"A társaság kommunikációs vezetője szerint a technológia fejlődés bizonyára megoldja majd ezeket az akadályokat is........ :) :) :) , de hozzáteszi; talán ideje lenne feltenni azt a kérdést, hogy valóban megéri-e és mindenképpen szükséges-e milliárdokat ölni ezen szegmens villamosításába is az alternatív üzemanyagok alkalmazása helyett.....akkor nem lehetne lenyúlni egy rahedli lóvét.
Na azért alternatívaként említett biodízel meg hidrogénezett növényi olaj is megérnek egy-egy misét... már ha nem élelmiszaripari hulladékból, hanem primőr termékként keletkeznek.

Amúgy Hidrogénezett növényi olaj?
700341.jpg


Ezt tényleg inkább a buszba töltsék, mint az emberekbe...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 410
3 672
113
Miért is? Mert baleset történt? Kiállt a leállósávba, ami egy teljesen érthető reakció amikor épp megijedsz, hogy kitört a kereked, és nem szeretnéd, hogy hátulról kivasaljanak.

1. Kihúzódva sem fékez...
2. Az a kerék már szemre is nagyon szarul néz ki. A lelazult csavart érezni lehet, nem is kicsit! Személyes tapasztalat, már 2x jártam úgy, hogy lelazult egy-két kerékcsavarom, már 2-3 csavarmenetnyi lelazulás is nagyon jól érezhető, és hallható. Még jóval azelőtt, hogy a kerék kiesne!
Az meg, hogy náluk semmiféle műszaki vizsga nincs, szintén az ő saruk.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
2. Az a kerék már szemre is nagyon szarul néz ki. A lelazult csavart érezni lehet, nem is kicsit! Személyes tapasztalat, már 2x jártam úgy, hogy lelazult egy-két kerékcsavarom, már 2-3 csavarmenetnyi lelazulás is nagyon jól érezhető, és hallható. Még jóval azelőtt, hogy a kerék kiesne!
Az meg, hogy náluk semmiféle műszaki vizsga nincs, szintén az ő saruk.

USA USA USA
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
1. Kihúzódva sem fékez...
2. Az a kerék már szemre is nagyon szarul néz ki. A lelazult csavart érezni lehet, nem is kicsit! Személyes tapasztalat, már 2x jártam úgy, hogy lelazult egy-két kerékcsavarom, már 2-3 csavarmenetnyi lelazulás is nagyon jól érezhető, és hallható. Még jóval azelőtt, hogy a kerék kiesne!
Az meg, hogy náluk semmiféle műszaki vizsga nincs, szintén az ő saruk.
Konkrétan az államok többségében nincsen kötelező műszaki vizsga, legfeljebb az egykori zöldkártya helyi megfelelője. Így viszont olyan állapotú autóval mehetsz aminél csak a bőr nem sül le a képedről
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 947
82 739
113
Elmebetegek ...

"Hogyan lehet parkolók nélkül mégis forgalmat csillapítani? Úgy, hogy „a tranzitforgalmat alapvetően a belvárost elkerülő, elsődlegesen a Hungária gyűrű és az autópálya bevezető szakaszok által alkotott tranzithálózaton kell elvezetni” – áll a főváros által ismertetett anyagban."
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
Konkrétan az államok többségében nincsen kötelező műszaki vizsga, legfeljebb az egykori zöldkártya helyi megfelelője. Így viszont olyan állapotú autóval mehetsz aminél csak a bőr nem sül le a képedről

Mintha lettek volna hírek, hogy villanyautókat egyre több államban vizsgáztatni kell akár évente, így hajtják be a kieső üzemanyag jövedéki adót.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Na már jönnek (valszeg külső megrendelésre) a miértnemjó a szintetikus üzemanyag szöveggel és, hogy miért nem lesz alternatíva, mert a nagyok majd úgyis delejezni fognak

Ami igazából érdemi infó, hogy a cikk 2 euró per literre taksálja az előállítási költséget, plusz szerintük európai viszonylatban a 137 GW termelést kéne telepíteni, hogy a benzin igény 10%-át fedezzék. Persze arról már nem szól a fáma, hogy az elektromos autók kiszolgálásához ugyanúgy kéne az extra termelési kapacitásokat tömegesen telepíteni, plusz ha átállunk az akkumulátorok gyártására, akkor delej azokhoz is kell dögivel.

Ugyanúgy megy a szöveg arról, hogy a legolcsóbb opció majd az elektromos technológia lesz, amit személy szerint röhögéssel kevert kelló pesszimizmussal fogadok látva a jelenlegi helyzetet. Meg persze a terelést sem szabad kifelejteni, ahogy 90%-ra teszik 2035-re az elektromos eladásokat. Apró probléma, hogy a hibrideket is beleveszik ebbe az arányba, ami hát eléggé torzít és gyakorlatilag sokat nem mond
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Meg persze a terelést sem szabad kifelejteni, ahogy 90%-ra teszik 2035-re az elektromos eladásokat. Apró probléma, hogy a hibrideket is beleveszik ebbe az arányba, ami hát eléggé torzít és gyakorlatilag sokat nem mond

Ahogy kezd kinézni az EU, lehet meglesz a 90% elektromos új autó eladásoknál, de az új autó piac önmaga is a töredéke lesz a mostaninak, mivel az autók átlagéletkora kezd gyorsuló ütemben nőni EU szerte...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
Ahogy kezd kinézni az EU, lehet meglesz a 90% elektromos új autó eladásoknál, de az új autó piac önmaga is a töredéke lesz a mostaninak, mivel az autók átlagéletkora kezd gyorsuló ütemben nőni EU szerte...
Az EU-ban simán 90% lesz: Berlin, Luxemburg, és Monaco fogják alkotni addigra kb.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Nna szombatra megszületett a megállapodás, 2035 után is lehet belső égésű motrotokkal felszerelt járműveket EU-ban értékesíteni, de kizárólag akkor, ha e-üzemanyagokkal üzemelnek.
Magyarországon a benzinhiányban is e-benzinnel tankoltunk.
- Van e benzin?