Az egész azonn áll vagy bukik, hogy a franciák mennyire ragaszkodnak a hajófedélzeti bohóckodásukhoz. Magam részéről viccesnek tartom, hogy a CDGn talán ha hat rafale lehet repképes átlagosan, és ezért a durván hat gépért az egész európai repülőipart és a sajátjukat elcseszték, vagyis e köré építették (mondjukaz USMC pont ugyanezzelcseszte szét az F-35öt - a flotta a szárnyasokkal mindig hülyén bánt).
Elvileg már többször kijelentette a Dassault, hogy egyedül a büdös életben többet nem csinálnak ilyen gépet, és ha a flotta nem nyomja keresztül a hülyeségét, akkor jó esély is van rá. Igazság szerint egyszerűen olcsóbb lenne, ha csinálnának egy akkora hajót, amire ráfér két normális hosszúságú gőz/elektromágneses katapult meg leszállófedélzet, minthogy egy vadászgépet csináljanak meg úgy, hogy egy ekkora teknőn lehessen használni.
A magam részéről teljesen reálisnak látom a dolgot, HA ezt sikerül kidolgozni.