B-36 Peacemaker (Convair, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113
A fémek legyártása sem volt egyszerű a fenti motorokhoz. Lásd a Barbizon zátonyra futása, mert nem tudtak legyártani hozzá egy fogaskerékpárt. Egyszerűen nem volt elég erős acél a világon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 596
21 020
113
jó ez a cikk. Köszönöm a munkát, amit belefektetett az írója. Szórakoztató olvasmány volt (nem vicces)!
 
M

molnibalage

Guest
Már konvertálom. Hála istennek html-ből átemelve alig kell dolgozni vele. Még ma esete kész lehet. A HTKA stábnak küldjem el, vagy direktbe menjen ki ide a link?
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 137
9 758
113
A PDF-eket belinkeltem a bevezető bekezdés után
 
M

molnibalage

Guest
A szárny alatti furcsa dudorok amiatt vannak. Nem csak szuperszonikus területszabály létezik, hanem transszonikus is, mert az áramlás egyes helyeken már lehet szuperszonikus. Már ezt is linkeltem néhányszor.

http://scilib.narod.ru/Avia/DAC/dac.htm

pdf-ben.

http://www.scribd.com/doc/114137566/Whitford-R-1987-Design-for-Air-Combat-Jane-s-Publishing-Company-Ltd
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Hát nem volt türelmem végignézni a linkjeid, de fogalmam sincs, hogy milyen dudorokra gondolsz...Talán a hmű meg a futógondolát összekötő keskenyedő részre, ahol a futószár van??
 
M

molnibalage

Guest
http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0240.shtml

Láthatod, hogy a szárny kilépő élének első látásra logikátlan felhizlalása nem volt egyedi jelenség, csak idővel megváltozott a kinézete és a jellege. Mai napig használják az utasszállítókon, csak ma már jellemzően a szárny alsó részén vannak ezek az elemek, ezért első látásra nem feltűnőek.A kellemest a hasznossal kötik össze, mert ebben van a szárnymechanizációnak egy része.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Qantas_Boeing_747-400_VH-OJU_over_Starbeyevo_Kustov.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Air_France_Boeing_777-228ER_F-GSPE_Kustov_planform.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Singapore_airlines_a380_9v-skf_takeoff_arp.jpg

A B747 púpja is érdekes módon pozitív hatást képes kifejteni egyes B747-en attól függően, hogy a törzs-szárny mekkora, mert beleszól a hosszmenti keresztmetszet eloszlásba. A gép egyes változatai a leggyorsabb kereskedelmi gépek között vannak.

A Tu-95-nél azért ennyire szélsőségesen nagy a dudor, mert a gép törzse nagyon kicsi és a szányak nyilazása és profilvastagsága miatt, úgymod az elfogyó keresztmetszetet gyorsan kell kompenzálni. A mai szélestörzsű utasszálítóknál a szárnys profilvastagság és a törzs vastagságának az aránya más, ezért kisebb és több elemmel oldják meg a feladatot. A hajtómű gondola is máshol van és más méretű, mint a Tu-95-ön. Igen, ebben van a futómű, de pusztán a futószerkezet mérete nem indokolná a dudor méretét és alakját. A Tu-95-nél is kettős funkciója van a dudornak.

Így már érthető?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Így már értem.. Meghajlok tudásod előtt ;) .
A cv 990-esnél furcsálltam ezeket, de nem lépte át az ingerküszöbömet a dolog...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 608
8 001
113
B-36_Peacemaker_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Sokkal jobb a második, a szines betétekkel élénkebb, nem olyan egyhangú.
Hajrá tovább, ML
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 699
19 049
113
Egyetértek Emellel, szerintem is jobban sikerült a második. Weasel, lassan ki kellene nyomtatni a képeidet, és kiállítást szervezni belőlük! :D
 
M

molnibalage

Guest
B-36 reloaded.
http://modernwartech.blog.hu/2016/07/28/convair_b-36_peacemaker_2_resz?utm_medium=indapass&utm_campaign=inda_notification&utm_source=notilayer&utm_source=fejlec_bloghu&utm_medium=noti-dropdown&utm_campaign=fejlec
 
M

molnibalage

Guest
A cikksorozatban is benne volt, de akkor legyen egy friss videó is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.