B-36 Peacemaker (Convair, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A fémek legyártása sem volt egyszerű a fenti motorokhoz. Lásd a Barbizon zátonyra futása, mert nem tudtak legyártani hozzá egy fogaskerékpárt. Egyszerűen nem volt elég erős acél a világon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 600
113
jó ez a cikk. Köszönöm a munkát, amit belefektetett az írója. Szórakoztató olvasmány volt (nem vicces)!
 
M

molnibalage

Guest
Már konvertálom. Hála istennek html-ből átemelve alig kell dolgozni vele. Még ma esete kész lehet. A HTKA stábnak küldjem el, vagy direktbe menjen ki ide a link?
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113
A PDF-eket belinkeltem a bevezető bekezdés után
 
M

molnibalage

Guest
A szárny alatti furcsa dudorok amiatt vannak. Nem csak szuperszonikus területszabály létezik, hanem transszonikus is, mert az áramlás egyes helyeken már lehet szuperszonikus. Már ezt is linkeltem néhányszor.

http://scilib.narod.ru/Avia/DAC/dac.htm

pdf-ben.

http://www.scribd.com/doc/114137566/Whitford-R-1987-Design-for-Air-Combat-Jane-s-Publishing-Company-Ltd
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Hát nem volt türelmem végignézni a linkjeid, de fogalmam sincs, hogy milyen dudorokra gondolsz...Talán a hmű meg a futógondolát összekötő keskenyedő részre, ahol a futószár van??
 
M

molnibalage

Guest
http://www.aerospaceweb.org/question/aerodynamics/q0240.shtml

Láthatod, hogy a szárny kilépő élének első látásra logikátlan felhizlalása nem volt egyedi jelenség, csak idővel megváltozott a kinézete és a jellege. Mai napig használják az utasszállítókon, csak ma már jellemzően a szárny alsó részén vannak ezek az elemek, ezért első látásra nem feltűnőek.A kellemest a hasznossal kötik össze, mert ebben van a szárnymechanizációnak egy része.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/Qantas_Boeing_747-400_VH-OJU_over_Starbeyevo_Kustov.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Air_France_Boeing_777-228ER_F-GSPE_Kustov_planform.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Singapore_airlines_a380_9v-skf_takeoff_arp.jpg

A B747 púpja is érdekes módon pozitív hatást képes kifejteni egyes B747-en attól függően, hogy a törzs-szárny mekkora, mert beleszól a hosszmenti keresztmetszet eloszlásba. A gép egyes változatai a leggyorsabb kereskedelmi gépek között vannak.

A Tu-95-nél azért ennyire szélsőségesen nagy a dudor, mert a gép törzse nagyon kicsi és a szányak nyilazása és profilvastagsága miatt, úgymod az elfogyó keresztmetszetet gyorsan kell kompenzálni. A mai szélestörzsű utasszálítóknál a szárnys profilvastagság és a törzs vastagságának az aránya más, ezért kisebb és több elemmel oldják meg a feladatot. A hajtómű gondola is máshol van és más méretű, mint a Tu-95-ön. Igen, ebben van a futómű, de pusztán a futószerkezet mérete nem indokolná a dudor méretét és alakját. A Tu-95-nél is kettős funkciója van a dudornak.

Így már érthető?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Így már értem.. Meghajlok tudásod előtt ;) .
A cv 990-esnél furcsálltam ezeket, de nem lépte át az ingerküszöbömet a dolog...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 593
7 857
113
B-36_Peacemaker_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Sokkal jobb a második, a szines betétekkel élénkebb, nem olyan egyhangú.
Hajrá tovább, ML
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Egyetértek Emellel, szerintem is jobban sikerült a második. Weasel, lassan ki kellene nyomtatni a képeidet, és kiállítást szervezni belőlük! :D
 
M

molnibalage

Guest
B-36 reloaded.
http://modernwartech.blog.hu/2016/07/28/convair_b-36_peacemaker_2_resz?utm_medium=indapass&utm_campaign=inda_notification&utm_source=notilayer&utm_source=fejlec_bloghu&utm_medium=noti-dropdown&utm_campaign=fejlec