B-36 Peacemaker (Convair, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
272887891-2134200490071589-2645269840736238566-n.jpg
Egy élmény lehetett a gyertyacsere...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Miért tolólégcsavaros volt?
onlóan a B-36-ost is olyan szárnyakkal tervezték, melyek vastagsága a tőnél szinte megegyezett a motorgondolákéval, minimalizálva azok légellenállását. A tiszta, zavartalan áramlás érdekében a tolólégcsavaros kialakítás mellett döntöttek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and beta

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Miért tolólégcsavaros volt?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
ta. A koreai háború éveiben hazánk felett az égbolton lezajlott konfrontáció intenzitása annak alapján ítélhető meg, hogy 1950 április-májusában három amerikai B-36-os repülőgépet lőttek le (április 3. - Libava felett, április 17. - a Jeges-tenger felett és május 5-én a Csendes-óceán felett).
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A repülőgép halálát a legénység elvesztése kísérte (a B-36-on - 10 fő), ami lehűtötte az Egyesült Államok légierejének lelkesedését a Szovjetunió területe feletti felderítő repülések tervezése során.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

augusztus 14. és szeptember 1975. között 11 automata léggömb lépett be a Szovjetunió területe feletti légtérbe. 11-14 km magasságban sodródtak 200 km/órás sebességig. Minden betolakodó számára 1-16 MiG-21, Yak-28P, Tu-128, MiG-19, Su-15TM elfogót emeltek. A támadások következtében nyolc felderítő ballont lelőttek, kettőről a felfüggesztést visszaverték, egy pedig külföldre került. A Krasznaja Zvezda 19. június 1993-i újság szerint átlagosan 1,4 rakétát, 26 nem irányított rakétát és 112 ágyúágyút használtak minden lelőtt léggömbhöz.
Azóta is a 3 lelőtt B-36ost keresem. Úgy látszik, az amerikaiaknak nem hiányoznak, mert sehol sem szerepelnek veszteségként.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
ta. A koreai háború éveiben hazánk felett az égbolton lezajlott konfrontáció intenzitása annak alapján ítélhető meg, hogy 1950 április-májusában három amerikai B-36-os repülőgépet lőttek le (április 3. - Libava felett, április 17. - a Jeges-tenger felett és május 5-én a Csendes-óceán felett).
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 495
113
  • Tetszik
Reactions: BJani and gacsat