B-36 Peacemaker (Convair, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A fedélzeti mérnök munkaállomása. "Baráti"...
190816-F-IO108-014.JPG


190816-F-IO108-013.JPG


Ez meg a pilóta. Azért valahol elgondolkodtató, hogy akkor valójában ki is üzemeltette ezt a gépet.
190816-F-IO108-002.JPG
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 452
86 650
113
A fedélzeti mérnök munkaállomása. "Baráti"...
190816-F-IO108-014.JPG


190816-F-IO108-013.JPG


Ez meg a pilóta. Azért valahol elgondolkodtató, hogy akkor valójában ki is üzemeltette ezt a gépet.
190816-F-IO108-002.JPG

Gondolj bele,hogy micsoda élmény lehetett ugyanez a 8 hajtóműves változatnál(ahogy látom ez a kép a fedélzeti mérök munkahelyéről 6 hajtóműves gépé).
 
M

molnibalage

Guest
Gondolj bele,hogy micsoda élmény lehetett ugyanez a 8 hajtóműves változatnál(ahogy látom ez a kép a fedélzeti mérök munkahelyéről 6 hajtóműves gépé).
Nem volt 8 hajtóműves változat emlékeim szerint. Az eredeti hat hajtóműves volt, ami mellé aztán betettek két jet hajtóművet is. Az 10. A képen is 2x5 gázkar van.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 452
86 650
113
Nem volt 8 hajtóműves változat emlékeim szerint. Az eredeti hat hajtóműves volt, ami mellé aztán betettek két jet hajtóművet is. Az 10. A képen is 2x5 gázkar van.
Volt olyan is aminek 8 sugárhajtóműve volt mint a B-52-nek.Vagy az csak tesztgép volt?
 
M

molnibalage

Guest
Volt olyan is aminek 8 sugárhajtóműve volt mint a B-52-nek.Vagy az csak tesztgép volt?
Igen, csak az volt.
https://htka.hu/2013/10/19/convair-b-36-peacemaker/

Végül is a Convair egy tisztán sugárhajtásos, nyilazott szárnyú B-36-átalakítással kereste meg a légierőt 1950. augusztus 25-én, amit az ’51. március 15-én meg is rendelt, úgy, hogy két, még nem elkészült B-36Fet alakítsanak át. Ekkor még a B-36G jelzést használták. Éppen egy évvel a Convair javaslata után, az elkészült mock-up vizsgálata után arra jutottak, hogy a jeteket turbópropelleres meghajtásra változtatják két év múlva, mikor megkezdődik az építés.

Az YB-60 egyrészt nagyon hasonlított a B-36-osra, másrészt nyilazott vezérsíkjai és szárnya nagyon eltérő volt. A szárny azonban valójában csak a nyilazásban tért el a B-36F-étől: a főtartókat elvágták a főfutóktól kifelé, és 35 fokban hátrafordították. A kimaradó rést természetesen egy egyenletes kiegészítéssel pótolták, így a szárnynyilazás végül is 38 fok lett, miközben a felület 46,5 m2-rel nőtt, 486,7 m2-re. A fesztávolság viszont 8 méterrel csökkent. A mechanizáció és a belépőél is teljesen megváltozott. A 3 méterrel hosszabb törzs áttervezett hátuljába fékernyő és behúzható farokkerék (túlhúzás esetére) került a lövegtorony mellé.

A gépre ugyanúgy nyolc Pratt&Whitney J57-P-3 sugárhajtómű került, mint az XB-52-esre, ráadásul azonos gondolákban.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ennél randább gép kevés létezett.
És végre, nem erőszakolták rá a 60FPS-t. Elég csak a felbontás felnyomása.
A felszállás szándékosan volt ilyen kitartott vajon? Seggére húzta a gépet és mire elszakadt a földtől...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 953
68 075
113
Ennél randább gép kevés létezett.
És végre, nem erőszakolták rá a 60FPS-t. Elég csak a felbontás felnyomása.
A felszállás szándékosan volt ilyen kitartott vajon? Seggére húzta a gépet és mire elszakadt a földtől...
Ez a Strategic Air Command című filmből van.
Amúgy szép és impozáns gép volt.
Én abban bízom, hogy egy napon repülőképes állapotba hoznak egy ilyet is és végre halljuk a tízmotoros dögöt repülni.
De erre nulla az esély.
Viszont érdekesség: csak amiatt, hogy tolólégcsavarjai voltak és a kipufogók mögé kerültek a srófok, olyan lett a hangja a gépnek, mint a koax légcsavaros Tu-95-ösnek és az An-22-esnek.
Ugyanis a 28 hengeres motorok kipufogógázai “kalapálták” a hatalmas légcsavartollakat, pont, ahogy a koax NK-12-esek első légcsavartollainak leáramlása üt rá a hátsó légcsavarsíkra.