B-36 Peacemaker (Convair, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A fedélzeti mérnök munkaállomása. "Baráti"...
190816-F-IO108-014.JPG


190816-F-IO108-013.JPG


Ez meg a pilóta. Azért valahol elgondolkodtató, hogy akkor valójában ki is üzemeltette ezt a gépet.
190816-F-IO108-002.JPG
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 561
113
A fedélzeti mérnök munkaállomása. "Baráti"...
190816-F-IO108-014.JPG


190816-F-IO108-013.JPG


Ez meg a pilóta. Azért valahol elgondolkodtató, hogy akkor valójában ki is üzemeltette ezt a gépet.
190816-F-IO108-002.JPG

Gondolj bele,hogy micsoda élmény lehetett ugyanez a 8 hajtóműves változatnál(ahogy látom ez a kép a fedélzeti mérök munkahelyéről 6 hajtóműves gépé).
 
M

molnibalage

Guest
Gondolj bele,hogy micsoda élmény lehetett ugyanez a 8 hajtóműves változatnál(ahogy látom ez a kép a fedélzeti mérök munkahelyéről 6 hajtóműves gépé).
Nem volt 8 hajtóműves változat emlékeim szerint. Az eredeti hat hajtóműves volt, ami mellé aztán betettek két jet hajtóművet is. Az 10. A képen is 2x5 gázkar van.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 561
113
Nem volt 8 hajtóműves változat emlékeim szerint. Az eredeti hat hajtóműves volt, ami mellé aztán betettek két jet hajtóművet is. Az 10. A képen is 2x5 gázkar van.
Volt olyan is aminek 8 sugárhajtóműve volt mint a B-52-nek.Vagy az csak tesztgép volt?
 
M

molnibalage

Guest
Volt olyan is aminek 8 sugárhajtóműve volt mint a B-52-nek.Vagy az csak tesztgép volt?
Igen, csak az volt.
https://htka.hu/2013/10/19/convair-b-36-peacemaker/

Végül is a Convair egy tisztán sugárhajtásos, nyilazott szárnyú B-36-átalakítással kereste meg a légierőt 1950. augusztus 25-én, amit az ’51. március 15-én meg is rendelt, úgy, hogy két, még nem elkészült B-36Fet alakítsanak át. Ekkor még a B-36G jelzést használták. Éppen egy évvel a Convair javaslata után, az elkészült mock-up vizsgálata után arra jutottak, hogy a jeteket turbópropelleres meghajtásra változtatják két év múlva, mikor megkezdődik az építés.

Az YB-60 egyrészt nagyon hasonlított a B-36-osra, másrészt nyilazott vezérsíkjai és szárnya nagyon eltérő volt. A szárny azonban valójában csak a nyilazásban tért el a B-36F-étől: a főtartókat elvágták a főfutóktól kifelé, és 35 fokban hátrafordították. A kimaradó rést természetesen egy egyenletes kiegészítéssel pótolták, így a szárnynyilazás végül is 38 fok lett, miközben a felület 46,5 m2-rel nőtt, 486,7 m2-re. A fesztávolság viszont 8 méterrel csökkent. A mechanizáció és a belépőél is teljesen megváltozott. A 3 méterrel hosszabb törzs áttervezett hátuljába fékernyő és behúzható farokkerék (túlhúzás esetére) került a lövegtorony mellé.

A gépre ugyanúgy nyolc Pratt&Whitney J57-P-3 sugárhajtómű került, mint az XB-52-esre, ráadásul azonos gondolákban.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 589
113
Ennél randább gép kevés létezett.
És végre, nem erőszakolták rá a 60FPS-t. Elég csak a felbontás felnyomása.
A felszállás szándékosan volt ilyen kitartott vajon? Seggére húzta a gépet és mire elszakadt a földtől...
Ez a Strategic Air Command című filmből van.
Amúgy szép és impozáns gép volt.
Én abban bízom, hogy egy napon repülőképes állapotba hoznak egy ilyet is és végre halljuk a tízmotoros dögöt repülni.
De erre nulla az esély.
Viszont érdekesség: csak amiatt, hogy tolólégcsavarjai voltak és a kipufogók mögé kerültek a srófok, olyan lett a hangja a gépnek, mint a koax légcsavaros Tu-95-ösnek és az An-22-esnek.
Ugyanis a 28 hengeres motorok kipufogógázai “kalapálták” a hatalmas légcsavartollakat, pont, ahogy a koax NK-12-esek első légcsavartollainak leáramlása üt rá a hátsó légcsavarsíkra.