B-52 Stratofortress (Boeing,USA)



48089533771_ffdbc5dc2c_b.jpg


(Itt találtam.)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1568997545223-1983.jpg


"1983 januárjában, amikor egy újabb tűz teljesen megsemmisített egy B-52G bombát a Grand Forks-on, öt ölve. Szerencsére ez a repülő akkoriban nem volt nukleáris fegyver"

Ha lett volna, akkor nagy gubanc lett volna. Bővebben a cikkben.

https://www.thedrive.com/the-war-zo...ed-a-nuclear-catastrophe-worse-than-chernobyl
A cikk elolvasása után sem értem, hogy ez mitől lett volna Csernobilnál szörnyűbb.
  • Csernobil kibocsátása azért volt nagy, mert égett a radioaktív grafit és az szállt el messzire.
  • A repülőgépeknél, ha felrobban a töltet, akkor mitől szóródott volna szét nagy területen a Pu, ami a világ egyik legkeményebb anyaga tudtommal? Mitől lett volna nagy mennyiségű könnyű szálló részecske?
Robbant fel több atomfegyver töltete is és mind lokális szennyezést okozott csak.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Repülés a Fekete-tenger felett

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nem a nyomásvoltozások miatt hullámos a gép? A 737-nek is van rugalmas alakváltozása.
 
Nem a nyomásvoltozások miatt hullámos a gép? A 737-nek is van rugalmas alakváltozása.
Nem, a B-52-nek csak az orrban lévő pilóta/személyzeti kabinja hermetikus és túlnyomásos (gyakorlatilag pont a hullámos borítású rész ELŐTT), a 737-nek majdnem a teljes törzse túlnyomásos, csak az orrkúp, a futóaknák, és a törzs vége a kivétel (a hátsó ajtó mögött kb. 1,5m-re van a hátsó hermetikus válaszfal/kupola).
 
  • Tetszik
Reactions: endre