1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

BAE Systems Tempest

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Terminator által indítva @ 2019. szeptember 10..

  1. altx

    altx Well-Known Member

    Eleg nagy batorsag ha valaki ostabanak es reszegnek nyilvanitja a masik forumozot amikor az illeto, meg az egyszeru mondatokat amit irnak neki, sem tudja kiertelmezni.
     
  2. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Szerintem ott értettétek angelsoult félre, hogy szerintem ő inkább a stealth gépek közötti fejlődésre gondolt, és nem egy adott gépnek a Block1-x evolúciójára, mert ott tényleg kicsi a mozgástér. Ő arra a fejlődési vonalra gondolhatott, hogy SR-71, F-117, B-2, F-22, F-35.

    Bár megjegyzem, F-18A - E esetében, tehát azonos alaptipuson belül is a gép radarhullám keresztmetszete is sokat fejlődött, ne zárjuk ki, hogy az F-35 is kap egy ilyen mértékűen jelentős továbbfejlesztést a szolgálati ideje ha, ha lesz igény új gyártású gépekre.
     
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nem, csak ahogy pl. az F-18A és az F-18E Block III között amit lehetett csökkentettek és valamennyi eredményt értek el - sok sok éve alatt. Csakhogy az F-35 sárkánya erre élből alkalmasabb... csodák nem lesznek, de az érték csökken.

    Legyen mondjuk így (nem így van de mindegy) - na innentől a non-stealth gépeid meg vannak lőve, mert akkor azok észlelése és követése gyakorlatilag folyamatos. Akkora távolságból lehet ellenük megkezdeni az ellentevékenységet, hogy azok szinte el sem hagyhatják a baráti légteret...

    Stealth az olyan birtokolt gyártási technológia (vagyis technológiák gyűjteménye), melyek a repülőgépet LO (low observe) tulajdonságokkal ruházzák fel. Ahogy a gáztrubinás sugárhajtóművek gyártása is egy birtokolt gyártástechnológiai "tudáscsomag".
    A repülőgép ugyanis Low Observe TULAJDONSÁGOKKAL rendelkezik, de a nyelvben megszoktuk a stealth alkalmazását, mert azt többen értik... sokan rámszóltak már ne használjak mindenféle rövidítést, így leegyszerűsítem a mondanivalómat és használom a megszokott elnevezéseket.

    Nem iszom alkoholt (reporvosit szeretném a további több mint három évtizedben is megugorni), csupán leírom a tudásom szerint a véleményemet. Hogy ez a tiéddel nem egyezik, az meg egy dolog. Amit leírtam fenntartom - tény nem a legjobban fejezem ki magam, ez az én hibám.

    Egyébként, ez a vita arra emlékeztet, mikor a 40'-es években többen az asztalt verték, hogy minek a gázturbinás sugárhajtómű, mikor a légcsavaros/dugattyús vonal annyira bevált és a légvédelmi raksik létrejötte miatt úgyis tökfelesleges...
     
  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Csak hogy ekkora ökörség ne maradjon egy szaktopicban...
    :eek:

    ... Have Glass-nak nézz utána szerintem.
    :rolleyes:
     
    fip7, fishbed and Bleroka like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hogyan jön ide az SR-71? Az minden volt, csak nem stealth. Meddig él még a köztudatban ez a téveszme? A civil légi irányítás is erőlködés nélkül nyomon követte, ahogy a katonai radarok. N+1-szer betettem már a képet róla.
    Meg akkor most hogyan van ez, hogy az USA legendák szerint 4000 rakétát indítottak rá? Hogyan, ha stealth a gép...? Akkor erre esély se lett volna, mert mire kimászik az spektusból, a régi SAM rendszerek még követni sem tudták volna elkezdeni, nemhogy indítani.

    Igen olvastam már ekkora marhaságot...
    4000 rakéta...

    Félelmetes baromságokkal van teli a net.
     
    fishbed likes this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én nem értettem félre. A Pentagon az F-35-ös programra 2060-70-ig számol. Ez alatt az idő alatt nem lesz lényeges sárkányt érintő upgrade. Ha lenne, akkor a vízszintes vezérsíkkal kellene kezdeni! De erre maga a Lockheed mondta, hogy nem foglalkoznak vele. És az a gond, hogy sárkányszerkezeten hatalmas stealth növelő módosításokat sem hiszem, hogy tudnának csinálni, mivel kicsi az ár/érték aránya. Sokat dobna, ha elhagynák a vízszintes vezérsíkot, de az már egy új gép.
    És én is azt érzem, hogy a radar techológiák sokkal gyorsabban fognak fejlődni, mint tervezték az F-35 megálmodásakor.
    Kétségtelen, hogy van előnye a stealth gépeknek a hagyományoshoz képest, de ez az előny folyamatosan csökkenni fog. A rohamosan fejlődő EW képességekkel sokkal olcsóbban lehet hasonló eredményt elérni. Per pillanat pedig úgy látszik, hogy a Loyal Wingman jellegű drónokkal pedig további legyártott 6. gen. gépet lehet majd megtakarítani (és ezzel komoly pénzeket is!).
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Persze! :eek:
    Függőleges...:mad:
     
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

    Stílusosan: ekkora okorseget regen nagyképűskodtek ide ilyen hangnemben: https://theaviationist.com/2019/12/...-slightly-modified-have-glass-v-paint-scheme/

    Hol latsz te barmilyen valtozast az airframen?

    Netan a festesrol beszélsz? :D

    Szerinted az hirtelen stealth gepet csinalt az F-16-bol? :D :D

    Hijjnye, erre mar nemigen tudok mit mondani...

    ...arrol mar nem is beszélve, hogy a svédek pont ezt mondták: minimális valtoztatast lehet csinálni a gepeken, de az eszleles nagysagrendekkel gyorsabban fejlodik 30-40 ev alatt.
     
  9. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Az a baj veled, molnibalage, meg a hozzád hasonlókkal, hogy úgy el vagytok magatokkal telve, hogy két kézzel szórjátok a barmozást, lehülyézést, a neked nem tetsző vélemény tényleges elolvasása helyett.
    Senki sem mondta, hogy az SR-71 tökéletes stealth gép volt. Azt mondtam, hogy egy új fejlődési irány előfutára volt, amit követtek az újabb, jobb tipusok. Az a gép volt, aminek a kialakitásában elkezdett komolyan megjelenni szempontként a radarkeresztmetszet csökkentésének az igénye. Ettől még láthatta radar, de az elsősége adott.

    Ezt gugliztam a neten róla:

    "A Stealthy Pioneer

    Reducing the size of the Blackbird’s radar image meant an even further reduction in the likelihood that the plane would be perceived and shot down. Though the initial test results were good, rumors of Soviet radar advances led the U.S. government to ask for an even smaller radar profile.

    Surfaces had to be redesigned to avoid reflecting radar signals, the engines moved to a subtler mid-wing position, and a radar-absorbing element was added to the paint. Then a full-scale model of the Blackbird was hoisted on a pylon for radar testing at a Skunk Works’ secret location in the Nevada desert. With tests carefully scheduled to avoid Soviet satellite observations, the results were impressive: The Blackbird model, more than 100 feet in length, would appear on Soviet radar as bigger than a bird but smaller than a man. The team had succeeded in reducing radar cross section by 90 percent."
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Ja, igen.... a forrás: https://www.lockheedmartin.com/
    Hajrá, hülyézd le őket is. :)
     
    kamm likes this.
  10. migfun

    migfun Well-Known Member

    Persze a sok inkompetens állam meg mégis öli a pénzt az 5-6. generációs gépek fejlesztésénél (ki hol tart) a stealth jellemzőkkel való felruházásba. Csak a svédek tudják a tutit, hogy felesleges, amit csinálnak. Még az oroszok is igyekeznek legalább bizonyos aspektusokból csökkentett reflexiójú sárkányokat kalapálni... A japán, dél-koreai, de még a török fejlesztések is szemmel láthatóan hordoznak stealth jellemzőket.
    Mit nem tudnak ezek a fejlesztők, amit a svédek igen?
     
    Bleroka likes this.
  11. altx

    altx Well-Known Member

    Strucnjak, egy kerdes...

    Ha 30-40 ev mulva az eszleles sokal jobb lesz, es a stealth gepeket konnyen eszreveszik...akor a te 4 gen SVED geped honnan fogjak eszrevenni?

    Mihast felemelkedik 100 metert a levegobe, mar mehet a levesbe, vagy esetleg a masik kontinensrol ha 3km magosagon lesz?
     
    Rotten878 likes this.
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez igaz, de a svedek gondolatmenete pont ez: inkabb az eszlelesre illetve annak megzavarasara gyurnak, valamint vilagelsok az EW csomagban, mert az finanszirozhato egy 10 millios orszagban - ahelyett, hogy eszmeletlen osszegeket koltsenek olyasmi penznyeldere, mint az F-35, amelyet szinte biztosan utoler az eszleles szintje.

    Erted, ROI: ugyanazon befektetessel (ido/penz) a svedek sokkal tobbet nyernek, mintha stealthen erolkodnenek 20 eve, ami raadasul sokkal tobbe kerult volna nekik.

    Ez volt a szurkam lenyege - ez nem egy technologia. Ez egy gyujtoszo egy marek kulonbozo technikai megoldasra, igen. :)

    Ez igy mar pontos, igen. Amugy semmi baj a roviditesekkel, ez ezzel jar.

    Beke van, nem ertunk egyet, ez viszi elore a vilagot. :)

    En amugy csak annyit mondtam, hogy a svedek nagyon okosan nem masztak bele a stealth versenybe a naluk 30X nagyobb Amerikaval, hanem megcsinaltak a legimpresszivebb networked, EW hadviselesre alkalmas fightert, amelyet raadasul az F-35-os altal megkivant brutalis foldi ellatohalozat nelkul is uzemeltethetsz, raadasul a svedek hajlandoak tech transferre, amire az amerikaiak sosem lesznek az F-35 kapcsan.
     
  13. kamm

    kamm Well-Known Member

    Meg mindig nem olvasol. Pont ezt irtam: a svedek az EW hadviselesre mentek ra a stealth helyett es abban boritekolhatoan vilagelso avagy az elsok kozott van a Gripen E/F.
    Szinten irtam mar: nem veletlenul probaljak a britek oket benntartani a Tempestben, nelkuluk eselytelen a program (a svedeknek meg jol jonne, ha nem zsebbol kellene allniuk a kov Gripen fejleszteset.)
     
  14. altx

    altx Well-Known Member

    Es az a hokuspokusz mindenre megoldas? Akor tehetjuk a f4 re is...minek raptor vagy f35, tempest, ngad uj kinai, ruski gep, stb...hulye az egesz vilag h uj gepeket fejleszt...
     
    Rotten878 likes this.
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Huh? Milyen "sok allamrol" beszelsz?

    Konkretan csak amerikai gep all handrendben, ami stealth. Az oroszok keptelenek beinditani a gyartast, osszevissza 20-25 gepet sikerult osszerakniuk egyesevel, 2018-ban leallitottak az egesz programot, tavaly latvanyosan ujrainditottak - gepek egyelore sehol.
    Az osszes tobbi mukedvelo farigcsalas, pont azert, amit a svedek elkerultek: a penz.
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hat, ha hulye vagy, akkor regi gepre probalsz uj szenzorokat stb hekkelni, lasd iraniak, igen. :)
     
  17. migfun

    migfun Well-Known Member

     
  18. migfun

    migfun Well-Known Member

    Meg a kínai. Meg aki tudta, rendszeresítette az amerikai gépet...
     
  19. Rotten878

    Rotten878 Active Member

    Ezt megteszem helyette is, mert ez ordas nagy PR a Lockheed részéről, kb mint a Horten-gépek esetén a belemagyarázása annak hogy lopakodók voltak; hiszen olyan volt a formájuk....
    Csak hogy semmi más a Blackbird esetében sem.
    Nincs a MAI napig sem olyan radar-abszorbens festék ami akár 2 Mach-ot kibírna, lásd az F-22 lepattogzó festését.
    Majd pont egy 1964-ben szűzfellszállt gépnél oldotta meg az a Lockheed ami az F-22-ért felel manapság...mesélj még!

    Lehet ekézni azokat akik veled ellentétben forráskritikával is élnek, de akkor szembesülj vele hogy te meg benyelsz minden PR hülyeséget amit eléd rak egy marketing-es csapat.
    Választhatsz melyik kategóriába tartozol!

    Számtalan forrás van arról, hogyan követték a gépeket a civil radarok is könnyedén amiknek messze nem volt olyan jó lefedettsége és képességei, mint a katonai rendszereknek.
    Pl.:
    https://migflug.com/jetflights/sr-71-pilot-trolls-bragging-f-18-pilot/
    Bocsánat, hogy mi a forrás, de számtalan találatot találsz ugyanerre az incidensre.

    Igazad van, ide mindenkinek a Kfir-t :D
    Csak egy EW-pod kell rá amiben sanszosan az amcsik erősebbek mint a svédek, tekintettel az elektronikai hírszerzési képességeikre.
    Meg úgy kb a háborús tapasztalatokra, míg a svédek mikor is háborúztak utoljára?
    Jó mérnökeik vannak, de túl sok adathoz nem férnek hozzá, hogy valóban pariban legyenek de Kamm-ot ez nem zavarja.
    Pontosan ugyanaz a magyarázkodás van, mint egyes orosz nyilatkozóknál akik szerint egy MIG-35 is leveri az égről a Raptort...
     
    fishbed, molnibalage and altx like this.
  20. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Úgy látom némi problémád akad a szövegértéssel...
    o_O
    Ezt írtad: Az F-16 lassan 50 eve repul es ugyanugy nez ki, minimalis differencia van koztuk, plane RCS tekinteteben.

    Erre írtam hogy a HAVE GLASS (nevében van hogy nemcsak festést jelent) egyáltalán nem minimális differenciát jelent RCS-ben.
    :rolleyes:
     
    Pocok75, fishbed and Rotten878 like this.

Ezen oldal megosztása