Wikis források alapján kb. 10 orosz, 1 pedig azeri lajstrommal lehet "repülőképes állapotban"...Hol mennyi ilyen gép áll szolgálatban ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Wikis források alapján kb. 10 orosz, 1 pedig azeri lajstrommal lehet "repülőképes állapotban"...Hol mennyi ilyen gép áll szolgálatban ?
Ötöt hova tettek? Hát ezek elég újak.Wikis források alapján kb. 10 orosz, 1 pedig azeri lajstrommal lehet "repülőképes állapotban"...
Ki tudja. - Lehet, hogy alkatrészre várnak, de erre a wiki már nem tér ki.Ötöt hova tettek? Hát ezek elég újak.
Részletes és pontos információk:Hol mennyi ilyen gép áll szolgálatban ?
hajtómű honnan került hozzá?Algéria számára épített első Be-200ES kétéltű repülőgép kigurulása a G.M. Beriev" Taganrog Légi Tudományos és Műszaki Komplexumban(TANTK), Taganrog, 2022. december
Zaporozsieből a D-436hajtómű honnan került hozzá?
Zaporozsieből a D-436
Ukrán ???
.
Nem az oroszok kapják.
Oroszok kerülő úton (3.félen keresztül)szerezték be. De már repülési teszteken a PD-8, ami váltani fogja az ukránt.Félreérthető voltam(Bocs): Ha jól emlékszem, ez a Zaporozsie az ukránoknál van és akkor ez egy Motor-Szicsh/ukrán gázturbina . Ez pedig durva lenne, de lehet. ???
Másképp: Ki a gyártó?/Orosz a hajtómű?
.
ezek szerint 3. országba exportáláshoz kaphatnak Ukrán hajtóművet?Zaporozsieből a D-436
én azért engedelmeddel az orosz hajtóműfejlesztés gyorsasága és eredményessége irányában kurvára szkeptikus vagyok..... lásd Szu 57 csodahajtóműve, ami 10 évvel ez előttre le beígérve, és a most proto stádiumban lévő Szu 57M sem azzal fog repülni..... no és az An 26-osok leváltására szánt Iljusin proto is a (többi egyébb faszsága mellett) hajtómű miatt késlekedik.... tényleg, ez a project (az Iljusin) ez egyáltalán még létezik, vagy beszántották a proto gép lezuhanása után?Oroszok kerülő úton (3.félen keresztül)szerezték be. De már repülési teszteken a PD-8, ami váltani fogja az ukránt.
én azért engedelmeddel az orosz hajtóműfejlesztés gyorsasága és eredményessége irányában kurvára szkeptikus vagyok..... lásd Szu 57 csodahajtóműve, ami 10 évvel ez előttre le beígérve, és a most proto stádiumban lévő Szu 57M sem azzal fog repülni..... no és az An 26-osok leváltására szánt Iljusin proto is a (többi egyébb faszsága mellett) hajtómű miatt késlekedik.... tényleg, ez a project (az Iljusin) ez egyáltalán még létezik, vagy beszántották a proto gép lezuhanása után?
.Oroszok kerülő úton (3.félen keresztül)szerezték be. De már repülési teszteken a PD-8, ami váltani fogja az ukránt.
..
.
A PD-8 még nagyon messze van.
Erre meg nem is sima D-436 kell, hanem a tengerálló altipus, a D-436T változat. Az én tippjeim ilyesmik:
.
- az orosz repülőgépgyárban volt még korábbi rendelésből felszerelhető új D-436T raktáron, és azt tették fel rá, hogy a szerződés teljesitése ne bukjon meg
- megint eljátsszák, amivel az algériaiknál egyszer már megbuktak a MiG-29SMT kapcsán is, és a hajtómű nem új, csak felújitott
- a fotón kitolt, bemutatott képen látott gépen nincs hajtómű, és csak az algériaik megnyugtatására mutatták be, hogy a gép elkészült. Azután még integráció, tesztek, stb cimen jó sokáig nem történik semmi
.
Azt, hogy az ukránok fognak hajtóművet eladni nekik, és később pótalkatrészeket, póthajtóműveket, és technikai supportot biztositani, ezt kétkedve fogadom, különösen azután, hogy Konasenkov 2022.novemberében jelentette be, hogy "nagy pontosságú fegyverekkel" szétbombázták az zaporozsijei Motor Sich gyárat:
Russia says destroyed Motor Sich facility aircraft engines are built
Claiming that a large number of military equipment was destroyed, Konashenkov said, The facility where aircraft engines of the Ukrainian Armed Forces were assembled in the defense factory called Motor Sich in the city of Zaporizhia, Ukraine, was destroyed by the Russian Air Force with a...www.anews.com.tr
Én biztos nem nevetgélnék…..
.
.
Inkább érdekességnek:
.
A hajtóműfejlesztéssel nem lehet kapkodni, a szintén minimális példányszámban gyártott Tu-204-en a PS-90A pl pár éve:(az utasok kedélyesen kezelték, hogy ég alattuk a gép)
Messze van, de más lehetőség nincs mint az import hajtómüvek helyettesítése. A PD-14-et már certifikálták, jelenleg a PD-8 repülési tesztjei folynak az Il-76LL (repülési laboratóriumon). A PD-8 az új utasszállító gép a SSJ News-hoz készül, hogy kiváltsák a PS-90A-t, amibe francia alkatrészek is vannak. Mellette a Be-200CsSz remotorizációjára is szánják.A PD-8 még nagyon messze van.
Erre meg nem is sima D-436 kell, hanem a tengerálló altipus, a D-436T változat. Az én tippjeim ilyesmik:
.
- az orosz repülőgépgyárban volt még korábbi rendelésből felszerelhető új D-436T raktáron, és azt tették fel rá, hogy a szerződés teljesitése ne bukjon meg
- megint eljátsszák, amivel az algériaiknál egyszer már megbuktak a MiG-29SMT kapcsán is, és a hajtómű nem új, csak felújitott
- a fotón kitolt, bemutatott képen látott gépen nincs hajtómű, és csak az algériaik megnyugtatására mutatták be, hogy a gép elkészült. Azután még integráció, tesztek, stb cimen jó sokáig nem történik semmi
.
Azt, hogy az ukránok fognak hajtóművet eladni nekik, és később pótalkatrészeket, póthajtóműveket, és technikai supportot biztositani, ezt kétkedve fogadom, különösen azután, hogy Konasenkov 2022.novemberében jelentette be, hogy "nagy pontosságú fegyverekkel" szétbombázták az zaporozsijei Motor Sich gyárat: