Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 196
113
"az Orosz Vészhelyzetek Minisztériuma számára készítenek"
Nem kotekedés képpen ... de oroszoknal a Rendkívuli helyzetek minisztériuma létezik, :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez a gép egyszer már lekerült a napirendről, mert rossz volt az alacsony sebességű manőverező képessége, pedig tűzoltásnál ez lenne a legfontosabb. Azt hiszem, a kanadaiak ezért nem vették meg.
Ezt az A-50est meg soha nem értettem. Miért foglalkozik egy másik repülőgépgyár az iljusin átalakításával. A sárkányt az Iljusinnak kellene faragni, a radarrendszert meg valamelyik radargyárnak beleépíteni.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
No igen, tűzoltásra a Bombardier 415 a legjobb. Kutató-mentő feladatra pedig a japán US-2 alkalmas, nem véletlenül nyerte meg az indiai tendert.
A Be-200-as 1 méternél alig nagyobb hullámok esetén már nem tud le- és felszállni! Pedig a tengeren jóval nagyobbak is vannak - "rendkívüli helyzet" nélkül is.... /A Bombardier közel 2, a US-2 pedig 3 méteres hullámokkal is boldogul./

Tehát ez a rendelés úgy hiányzott a gyárnak, mint 1 falat kenyér! Mert az oroszokon /és talán a kínaiakon/ kívül más úgysem venné meg...!!!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez a hullám ügy részleteiben is érdekelne. Én úgy tudtam, fél méteresnél nagyobb hullámokon nem lehet leszállni.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Én is meglepődtem, de mindig tanulok valamit:

http://www.shinmaywa.co.jp/english/guide/us2_world.htm
Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation

És találhatsz videókat is a neten. A ShinMaywa US-2 fel- és leszállása nem semmi...!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Összességében tömeges elterjedésükre nem számíthatunk, mert nem gazdaságosak. A megerősített törzs - "pontosabban hajótest" - nem könnyű és aerodinamikailag sem lehet tökéletes.

De speciális feladatokra jó szolgálatot tehetnek...!
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Én szeretem az ilyen "hidroplan""-okat Véleményem szerint minden nagyobb hadseregbe elkellene belőlük 1 század mint teherszállító. Partraszállás után a már elfoglalt tengerpartokra munició hadianyag csapatok és könnyebb járművek gyors szállítására. Ameddig nincs elfoglalva egy betonos reptér addig nagyon nagy hasznát lehetne venni ezeknek a masináknak a földes landolás és felszállás meg ilyen esetbe nem jó mert ha nincs normális talaj a gép onnan nem biztos hogy újra felszál. Vagy ha a hátországba szétkapnak egy repteret mégis csak könnyebb folyóra landólni.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Vannak helik és tiltrotoros gépek /Osprey/, azoknak még víz sem kell. Igaz a hiroplánokhoz hasonlóan kevés terhet szállítanak és drágán üzemelnek....
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nincs olyan helikopáter, ami aanyi vizet tudna a tűz fölé szállítani, mint egy hidroplán.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Tény! Tűzoltásra a hidroplán a legjobb, nem véletlenül sikeres a Bombardier!
Mert csak üzemanyagért kell leszállnia. Oltóanyagért elég alacsonyan - a vizet súrolva - áthúzni 1 tenger, tó vagy folyó fölött, másodpercek alatt feltöltve a tartályait....

Viszont minden más feladatra jobbak a helikopterek, vagy a tiltrotoros gépek!
Mert bárhol bevethetők, még a sivatag közepén is...!!!
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 786
8 388
113
Berijev_Be-200_Altair_www.kepfeltoltes.hu_.jpg