A kínai polgárháború második helyezetjénél.
De még ha kínában gyártották volna se túl sokat számítana, mert a minőségbiztosítás, és a fejlesztés nem kínában történt. Saját szakmából:
Ha leírok neked egy utasítássort, te is tudsz dnst kivonni. Ha le kell utánoznod, akkor tudnod kellene a mitet, és a miértet.
A komáromi csatába Klapka hadtest teljesen feltöltött tölténytáskákkal érkezett. A lőszerek legalább feléről kiderült, hogy lőpor helyett homokkal van töltve. Később az is, hogy nem egy katonának az összes lőszere használhatatlan volt. De darab, darab alapon egy teljesen harckész hadtestről beszélünk. Avagy sok esetben a van rosszabb is mint a nincs.
Nade! És itt jön egy elég nagy "nade"! És térjünk vissza az orosz vsz kínai fegyverekre.
Kína a kilencvenes évektől komoly megrendelője volt az orosz fegyvereknek. Vettek tengeralattjárókat, rombolókat, szállító helikoptereket repülőgépeket, vadászgépeket stb. stb.
Ameddig ők nem voltak képesek valami hasonlót legyártani minőségben is, addig rendelték az oroszoktól.
Pl. hiába fejlesztettek saját J-10 vadászgépet, megfelelő saját hajtómű nem volt hozzá. Ezért az oroszoktól vették bele a hajtóművet. Volt egy elég lassú átmenet a saját és az orosz hajtómű közt.
Amit kifejlesztettek, azt először a kéthajtóműves J-11-be tették és hosszú éveken kereszül párhuzamosan használták a két hajtóművet. Az oroszt az egyhajtóműves vadászban, a sajátot a kéthajtóművesben. Most jutottak el oda, hogy a sajátot teszik az egyhajtóművesbe is,
Viszont Y-20 szállítógépben mai napig orosz hajtómű van. Ok, hogy repül már a prototípus hazai hajtóművekkel, de addig míg nem érik el azt az elvárt minőséget, továbbra is az oroszoktól veszik majd bele a hajtóművet.
A gyakorlat, hogy addig nem váltanak hazaira, míg az nem éri el az orosz szintjét. Ha jól látom a hordozófedélzeti J-15ösökbe még most is orosz hajtóművek vannak.
A másik dolog, hogy előálltak olyan fejlesztésekke, amit orosz oldalon nem találni.