Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem kell, mert a 6000 tonnás hajó önmagában nem tud ilyen messze oda-vissza menni és kint lenni 2 hónapot utántöltés nélkül. Afrika Szarva Hollandiából 9500 km. Oda-visza 19000 km. És ez csak a szarva, annál messszebb is kéne menni Hollandiából. Ez csak az oda-vissza út.Azt is írtam,hogy egy helyen nem mindenhol egyszerre!A szomáliai kalózok tevékenysége jól körülhatárolható nem terjed ki az egész Indiai-óceánra.Igen op egy 6000 tonnás hajó de miután nincs arra bázisuk így olyan hajó kell ami odamegy,tevékenykedik és visszamegy Hollandiába.Ehhez kell a 6000 tonnás hajó.
Anno Észak-Afrikában ezt volt az európai államok egyik hobbija a XVII és XIX században. Lásd Zoli egyik írásában.Persze egyszerűbb lenne ha legyalulná a holland hadsereg(mert képes rá egyedül mindenfajta segítség nélkül!!!) a szomáliai kalózok bázisait csak csak az magával vonzana egy halom jogi "hercehurcát".
Anno Észak-Afrikában ezt volt az európai államok egyik hobbija a XVII és XIX században. Lásd Zoli egyik írásában.
Nem kell, mert a 6000 tonnás hajó önmagában nem tud ilyen messze oda-vissza menni és kint lenni 2 hónapot utántöltés nélkül. Afrika Szarva Hollandiából 9500 km. Oda-visza 19000 km. És ez csak a szarva, annál messszebb is kéne menni Hollandiából. Ez csak az oda-vissza út.
http://geoawesomeness.com/where-could-be-the-next-pirate-film/
12-14 ezer km névleges hatótávolsága van a fregattoknak és rombolóknak, de néha 10k km sincs és ez 18 csomóval, nincs száguldozgatás.
Tehát kisebb hajó is elég lenne, kevesebb emberrel, kisebb fogyasztással és megfelelő fegyverzettel. Csak ilyen nincs. Attól, mert nagy a hajó a hatótávosága nem nagy. Ellenben egy kisebb hajót lehet úgy optimalizálni, hogy 1000 tonnából van helipad is, mert nem kell rá SAM, erős radar, ASM, VLS, stb. Kell 2 db 12.7-es gépk. és egy 30 mm-es ágyú és csá. Meg egy heli és minél nagyobb hatótáv. Ehhez nem kell 6000 tonna. Nézd már meg a baszottnagy luxusjachotokat, hogy mekkorák és mi jön ki hány tobbánból Nem agyonfegyverzett hadihajó kell kalózokat hajkurászni.
Folyamatosan előadod azt, aimt mondok. A legelimebb információkat sem tudod összekombinálni, de úgy látom megkeresni sem. Ignorálsz mindent tényt és józansz észt, mantrázod a magadét. Csúnyábban mondva fullba tolod...
Dudi, kérlek, ne véleményt, hanem tényeket sorakoztass fel.
A hollandoknak számottevő globális kereskedelmi flottájuk nincs, csak SSS flottáról beszélhetünk, de az meg nem Szomáliánál kóborol, hanem a Balti, és az Északi tengeren, meg a La Manche csatornán ingázik UK és holland/belga kikötők között. A belvízi flottájuk is erős, de ez sincs fenyegetve Európán belül. Globális piacon pár résszegmensben erősek, mint spec. nehézáru szállítás (hajók, olajfúró tornyok, stb.), de ez sem jelent többszázas flottát.
Az első 10-ben az SSS járatok és a kikötők miatt vannak benne, nem az úszóegységek miatt, előbbi kettő fenyegetettsége pedig elenyésző Európában. Amint írtam, ezzel az erővel Libériának és Panamának kellene erős haditengerészetet fenntartani, hiszen a kereskedelmi hajók nagy része oda van bejegyezve...
A rangsor ilyenképpen érdekes, hiszen MAERSK dán hajóstársaság kereskedelmi flottája 2017-ben 676 tengeri áruszállító hajóból állt, a legnagyobb kereskedelmi flottát képezve ezzel.
Egyébként, most láttam, hogy Dél-Koreát kifelejtettem, ők mindenképpen előzik még Hollandiát a hajóépítő ipar, lokális és globális hajósok (kb. 140 tengeri kerskedelmi hajóval), illetve holland kikötőknél nagyobb kikötői forgalom miatt.
Hollandia alapellátása nem függ a tengeri kereskedelemtől, ráadásul a holland gazdaság beágyazottsága a nyugat-európai országok gazdaságába olyan mértékű, hogy szuverén konfliktus elképzelhetetlen a világtengereken.
A linkelt majdnem 1/3-ra csökkenés az szerinted micsoda? Melyik világváros nem verné a seggét a földhöz attól, ha az egyik legsúlyosabb bűnelkövetés 10 év alatt az 1/3-ára esne...?De nincs kisebb megfelelő hajójuk csak ezek a böhöm fregattok ergo ezzel kéne megoldaniuk.
Gyerekek, használjuk már a topikok közti idézés lehetőségét...
Az az első két kommentre szólt, csak én kimaxolom és egy kommentben válaszoltam neked is, hogy ne chatszoba módjára működjön a fórum.Az egész holland eszmefuttatáshoz szóltam hozzá, nem valaki konkrét kommentjéhez!
Nem véletlenül szerepelnek kellemes észak-afrikai településnevek a US Mörájnok himnuszában.Anno Észak-Afrikában ezt volt az európai államok egyik hobbija a XVII és XIX században. Lásd Zoli egyik írásában.
Nem véletlenül szerepelnek kellemes észak-afrikai településnevek a US Mörájnok himnuszában.
https://htka.hu/2012/05/06/tripoli-es-a-u-s-marine-corps/From the Halls of Montezuma,
To the shores of Tripoli;
Anno Észak-Afrikában ezt volt az európai államok egyik hobbija a XVII és XIX században. Lásd Zoli egyik írásában.
http://www.mediafire.com/folder/712jt3pqzu28z/Olli_HajoiErre adnál egy linket?
Megint elgurult a gyogyszered? Ne hisztizz! Na nem mintha zavarna ha szarul erzed magad...Szokás szerint hülyeséget beszélsz és mellé még hazudsz is, mert nem ezt mondtam... Kurvára elegem van már a magadfajtákból...
Upsz!...
Mert az élsportolót nagyrészt a genetikai adottsága különbözteti meg az álatgtól, azért lehet élsportoló. A saját része abban 0, a génlottón mázlija volt. ...