Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Nem, de azért van különbség, hogy elüt egy viszonylag lassan mozgó autó (ugye ezek a box utcában történtek, ahol limiter van és talán 50-60 a max sebesség)
Vagy leöntenek valami irgalmatlanul jól égő versenybenzinnel és felgyújtanak.
Ráadásul most már 2-3 másodperc között van a kerékcsere, mit akarsz közben tankolni?


Tudom, hogy seggfej volt. Az összes futamot láttam akkoriban és Prost volt a kedvencem. Senna-t konkrétan gyűlöltem, de utólag be kellett látnom, hogy azzal, hogy elment vége is lett a nagy csatáknak. Schumi megjelenéséig nem is volt utána igazán nagy karakter szerintem.

Tovább tartana a kiállás.

Egyébként Villeneuve szerint a telemetria megszűntetésével nagyon sokat javulnának a futamok és a csapat és a versenyző közti rádiókommunikációt is megszűntetné.
Azzal indokolja,hogy ma már a pilóta csak egy távirányított robot és ez megöli a versenyt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Nem, de azért van különbség, hogy elüt egy viszonylag lassan mozgó autó (ugye ezek a box utcában történtek, ahol limiter van és talán 50-60 a max sebesség)
Vagy leöntenek valami irgalmatlanul jól égő versenybenzinnel és felgyújtanak.
Ráadásul most már 2-3 másodperc között van a kerékcsere, mit akarsz közben tankolni?
Régen is tovább tartott a tankolás, mint a kerékcsere. Ki mondta, hogy az alatt az idő alatt kell tankolni...? Hol van ez előírva...?
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Nekem az a benyomásom innen a nagy távolból, hogy talán a keleti part városait leszámítva ahogy ott építkeznek (könnyűszerkezetes házak mindenhol, ránézel es beszakad) az európai szemmel vicc kategória.

Kb.
Egyetlen érvet tudtam találni az amerikai építkezési módra, és az a földrengés. Talán a faházak jobban bírják, mint a téglaépítésűek. A fa legfeljebb nyekereg, de a téglaház repedezne mindenhol. (A kis földrengésekre gondoltam, amelyekből sok van. Mondjuk az a nyugati partra jellemző, amely egybevág azzal, amit mondasz.)
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

melampo

Well-Known Member
2014. április 20.
2 184
2 880
113
Kb.
Egyetlen érvet tudtam találni az amerikai építkezési módra, és az a földrengés. Talán a faházak jobban bírják, mint a téglaépítésűek. A fa legfeljebb nyekereg, de a téglaház repedezne mindenhol. (A kis földrengésekre gondoltam, amelyekből sok van. Mondjuk az a nyugati partra jellemző, amely egybevág azzal, amit mondasz.)
Az épületek szerkezete alapvetően mindenhol ilyen. Pince fala, padlója beton, födém fa, ha a pince túlnyúlik a házon mondjuk a terasz alá is kiér akkor az épület ide eső fala alatt egy vasgerenda de a pincefödém mindenhol fa.
Mi értelme van a nálunk alkalmazott betonfödémnek?
Megfelelően méretezett normálisan használt épület esetén tök felesleges és drága.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Az épületek szerkezete alapvetően mindenhol ilyen. Pince fala, padlója beton, födém fa, ha a pince túlnyúlik a házon mondjuk a terasz alá is kiér akkor az épület ide eső fala alatt egy vasgerenda de a pincefödém mindenhol fa.
Mi értelme van a nálunk alkalmazott betonfödémnek?
Megfelelően méretezett normálisan használt épület esetén tök felesleges és drága.

Mondjuk az, hogy nem viszi el az első szél.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Az épületek szerkezete alapvetően mindenhol ilyen. Pince fala, padlója beton, födém fa, ha a pince túlnyúlik a házon mondjuk a terasz alá is kiér akkor az épület ide eső fala alatt egy vasgerenda de a pincefödém mindenhol fa.
Mi értelme van a nálunk alkalmazott betonfödémnek?
Megfelelően méretezett normálisan használt épület esetén tök felesleges és drága.
Ott olcsó a fa, itt nálunk nem az, ennyi az értelme, semmi több. És igen, jobban bírja a földrengést bizonyos magasságig a fa, mivel rugalmas. Az USA egyes városaiban 3-4 emeletig fából építkeznek mert földrengés veszélyes területen van. (amúgy érdekességképpen: a fa gerendák tovább állnak ellen a tűznek is, mivel a fém bizonyos hőmérsékleten elveszti a teljes ellenállását, míg a fának esetleg még csak a külső rétege ég)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Kb.
Egyetlen érvet tudtam találni az amerikai építkezési módra, és az a földrengés. Talán a faházak jobban bírják, mint a téglaépítésűek. A fa legfeljebb nyekereg, de a téglaház repedezne mindenhol. (A kis földrengésekre gondoltam, amelyekből sok van. Mondjuk az a nyugati partra jellemző, amely egybevág azzal, amit mondasz.)

Ebben lehet valami, ha Californiara gondolunk, Japánban is hasonló volt a hagyományos építészet a földrengések miatt. És mellesleg olcsóbban újraepitheto, ha mégis elviszi az egészet a rengés.
 
  • Tetszik
Reactions: haubagoi

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 563
113
Az F1 akkor lett nekem vicc,amikor megszűntek a 3.0 V10 szívó motorok,utolérte azt is a downsizing,húzzák bele az orrukat.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Van még egyaltalán valami nézhető autósport?
Tudom nem autó- hanem motorsport, de ajánlom a lengyel salakmotor-bajnokságot. Főleg élőben nagy élmény, a hangulat miatt.

Egyetlen érvet tudtam találni az amerikai építkezési módra, és az a földrengés.
Amerikás rokonom azt mondta a hurrikánok miatt építkeznek arrafelé fából-gipszkartonból. Olcsóbb újjáépíteni.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
...A szlovák katonai rendőrség lekapcsolt két professzionális katonát akik ép 2520 liter üzemanyagot akartak eladni a készletekből. Mint kiderült, eddig kb. 50 ezer liter üzemanyagot értékesitettek illegálisan a szlovák hadsereg készletetiből.

Na, akkor már a profi katonákban se lehet bízni. :)
A régi szép idők, amikor a MH-nak civil biztonsági céget kellett megbízni az üzemanyag-töltők biztonságáért és üzemeltetéséért, mert a kis- és hivatásos katonák ipari szinten lopták a gázolajat...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 298
113
Na, akkor már a profi katonákban se lehet bízni. :)
A régi szép idők, amikor a MH-nak civil biztonsági céget kellett megbízni az üzemanyag-töltők biztonságáért és üzemeltetéséért, mert a kis- és hivatásos katonák ipari szinten lopták a gázolajat...

Mi minden elfolyhatott ott...:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Nem tudom hova illene, úgyhogy ide:

Az én példám olyan, mintha F-15-re terveznél egy harmadik kerós hajtóművet, amit csak akkor indítanak el, ha a másik kettővel már gáz van... Vagy, mintha a Dreamlinernek mondjuk szintén lenne harmadik hajtóműve, amit cipel magával.

Ez értelmetlen.

Kicsit mellékzönge, de volt/van rá példa, hogy egy repülőgép plusz hajtóművet cipel. A Boeing 707-esnél kezdődött el, hogy a bal szárny belső felén kialakítottak egy ötödik rögzítési pontot, amelyen egy plusz hajtóművet lehetett külső rögzítésben szállítani. A pilon nincs bekötve a hajtóanyag- vagy elektromos-hálózatba, csak arra szolgál, hogy egy hajtóművet tudjon vinni magával, például ha egy másik gépnek sűrgösen cserehajtóműre lenne szüksége, vagy például egy meghibásodott hajtóművet kell szervízre szállítani. A megoldás a Boeing 707, 747 mellett a Lockheed TriStar esetében is működött.


4635.350xl.jpg

British Airways 747 (1979)

Lockheed_L-1011-385-3_TriStar_500%2C_AirLanka_AN0962210.jpg

Airlanka L-1011 (1984)

Qantas_160106_3283_-700x525-1-1100x429.jpg

Quantas 747 (2016)​
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudom hova illene, úgyhogy ide:



Kicsit mellékzönge, de volt/van rá példa, hogy egy repülőgép plusz hajtóművet cipel. A Boeing 707-esnél kezdődött el, hogy a bal szárny belső felén kialakítottak egy ötödik rögzítési pontot, amelyen egy plusz hajtóművet lehetett külső rögzítésben szállítani. A pilon nincs bekötve a hajtóanyag- vagy elektromos-hálózatba, csak arra szolgál, hogy egy hajtóművet tudjon vinni magával, például ha egy másik gépnek sűrgösen cserehajtóműre lenne szüksége, vagy például egy meghibásodott hajtóművet kell szervízre szállítani. A megoldás a Boeing 707, 747 mellett a Lockheed TriStar esetében is működött.


4635.350xl.jpg

British Airways 747 (1979)

Lockheed_L-1011-385-3_TriStar_500%2C_AirLanka_AN0962210.jpg

Airlanka L-1011 (1984)

Qantas_160106_3283_-700x525-1-1100x429.jpg

Quantas 747 (2016)​
Ismerem ezeket és pont amiért te írtad nem jó példa. Ez olyan, mintha a tengó úgy cipelné magával a plusz dolgokat, hogy felmerülve vagy nem hazai kikötőben átszerelik. Amennyire tudom szökőévenként használták ezt, mert a hajtóművek üzembiztonsága a '70-es évek második felére drámaian nőtt, ebből lett a 3 órás ETOPS a '80-se évek legvégére.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Amerikás rokonom azt mondta a hurrikánok miatt építkeznek arrafelé fából-gipszkartonból. Olcsóbb újjáépíteni.

Arra nem gondoltak, hogy ha betonból-téglából építkeznének, akkor el sem vinné a szél? A múltkor láttam egy dokfilmet, az iskolába menekült be a fél kisváros és ott élték túl, mert az téglából készült.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Erre már tényleg alig vannak szavak... Egy olyan szervezet játszik pénzosztó szerepet műszaki területen, akik a 100+ éves termodinamikához hülyék...