Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Már nagyon kijárt neki! Remélem jövőre is lesz esélye a Sauberrel! Bár sokat nem tennék rá...
Azért ez a régen minden jobb volt komment kicsit uncsi. Lehet, hogy népszerűtlen leszek, de nem éppen Senna volt az, aki az egyik VB címét szándékos balesettel hozta ki az utolsó futamon, amit aztán persze jobb a béke alapon versenybalesetnek könyveltek el?Nem ez a baj(na jó az is baj,hogy nem lesz versenyképes autója) hanem az,hogy ma már nem engedig a szabályok és a csapatok sem a versenyt.
Annyival jobb volt,hogy nem volt technikai szabályokka ellehetetlenítve a verseny és nem is engedték a pilóták egymás elé a másikat.Azért ez a régen minden jobb volt komment kicsit uncsi. Lehet, hogy népszerűtlen leszek, de nem éppen Senna volt az, aki az egyik VB címét szándékos balesettel hozta ki az utolsó futamon, amit aztán persze jobb a béke alapon versenybalesetnek könyveltek el?
Az idő sok mindent megszépít...
Operation Data Sheet vagy Aircraft Flight Log- a repülőgép egyik saját kis könyve, amivel minden repülést lekönyvelünk. Alapból olyan, mint egy számlakönyv, kitéphető oldalakból áll, melyek 3 rétegűek (legfelső fekete, alatt kék és piros - feketére írsz, alatta átüti a két másikat). Minden repülésre újat kezdesz, de minden legre nem kell.
Ezen veszed át a repülőgépet - ezt kapod meg, mikor átveszed a földi személyzettől a repülőgépet, rajta írja alá a mérnök, hogy a repülőgépet üzemképesen átadta. Rákerül ki a PIC (pilot in command és hasonló alapadatok). Továbbá rákerül, mennyi üzemanyag, olaj, miegymás van a gépen, valamint erre írod a motorindítás, fékoldás, felszállás, leszállás, motor leállítás, meg a teljes block időt. Utóbbi a legfontosabb, az idők/ciusok és a leg-ek (repült útvonalak) vezetése. Számozott oldalakból áll, így követhető vele a repülőgép élete (vagyis ezzel is).
A halasztott, a felfedezett és a menet közben felmerülő hibákat is erre írod - utána az AME (aircraft maintenance engineer) ezen zárja is le - amíg a beírt hiba nincs lezárva, a gép nem mehet tovább.
(Na most, hogy katonai vonalon mi az eltérés nem tudom, de az alapok ott is nagyjából ugyanezek. A gép repüzemét követi végi ott is.) [QUOTE
Szia....megkérdezhetem hány km lappang már a kiskönyvedben??...Illetve a rangod (esetleg légitársaság) ha nem indiszkrét..köszi...csupán kíváncsiság
Ó persze...Annyival jobb volt,hogy nem volt technikai szabályokka ellehetetlenítve a verseny és nem is engedték a pilóták egymás elé a másikat.
Azért ez a régen minden jobb volt komment kicsit uncsi. Lehet, hogy népszerűtlen leszek, de nem éppen Senna volt az, aki az egyik VB címét szándékos balesettel hozta ki az utolsó futamon, amit aztán persze jobb a béke alapon versenybalesetnek könyveltek el?
Az idő sok mindent megszépít...
Ó persze...
- Kivéve, amikor az egyik évben kitalálták a "seprűs" leszórító erő generáló módszert. A köv évben azonnal betiltották. (Ekkor még nem is éltem asszem.)
- Aztán mikor korlátozták a kerekek méretét, akkor kitalálták, hogy a darabszámát nem, akkor voltak a két első kerekes gépek, azok sem sokáig.https://en.wikipedia.org/wiki/Tyrrell_P34
Akkor is volt játék a szabályokkal, most is. Ami a nosztalgiát részben táplálhatja, hogy akkor nem volt minden annyira profin, kicsit garázshangulatabb volt az egész és mai szemmel nézve tényleg fantasztikus, hogy a vezetőt segítő rendszerek hírből sem léteztek és minden manuálisan csináltak, váltás, nuku ABS, stb. és amiatt ilyen előzés nincs.
De bakker akkor is 10 évente volt egyszer ilyen...
Ez kb. olyan, mint ma sírni a nem FbW vezérlésű vadászgépek után. Igen, volt ilyen is. Múlt. Lehet és talán van ilyen verseny is, de az F1 nem ez, mert annak zászlóján a mi vagyunk a No.1. ikon van.
Ennyi.
Nekem nem tetszik jó ideje, nem is nézem. Csak ettől még nem siránkozok valótlan dolgokon. A régi versenyek nagy része is dögunalmas volt. Erőlködnöm kéne, hogy 1991 és 2013 között olyan fantasztikusan nagy pillanatokat idézzek fel és ebből legalább legyen 10.
Erre mondtam, hogy jobb a béke.De, Senna volt az, aki az egyik VB címét szándékos ütközéssel szerezte.Viszont nem azért hagyták, mert "jobb a béke".Azért hagyták, mert előtte egy évvel meg tőle vették el így a vb címet és próbálták a leglehetetlenebb szabályokra hivatkozva kicsinálni, mert neki mert menni 1-1-ben Prostnak.
Nem merte megkockáztatni az FIA (így hívták akkor?), hogy újabb botrány legyen.Ráadásul megint pont Prost járt volna jól, ha beavatkoznak.
Az egy emlékezetes verseny volt. De MSc pont azért vezetett úgy, ahogy. Neki nem volt akkor se holnap, se jövő. Ha atomjaira bontja a kocsit akkor sem érdekelt volna senkit. Sokak szerint a baj az, hogy a mai több versenyes kocsik korában ilyet nem lehet megtenni.Anno elég sokat néztem, emlékszem amikor Schumacher először visszavonult akkor az utolsó versenyén egy baleset miatt hátraszorult, de felküzdötte magát a 4. helyre, az utolsó körben Coulthard szó szerint felnyomta a falra mégis megelőzte.
Mikor visszatért a Mercedes-nél akkor meg megbüntették mert Barrichello-nak veszélyesen (~fél méterre) meg kellett közelítenie a falat egy "szabálytalan" előzésnél...
Azt hittem legalább Böjte Csabát ismeri onnét, legalább hallomásból. Mit várhatunk hát egy ilyen pápától.
Ezért ne ugráljon az ember az emeleten...
30-an megsérültek A dél-karolinai Clemsonban történt az eset, az egyetemi buliban sokan ugráltak és táncoltak, amikor hirtelen beszakadt a padló, és tömegek estek le a pincébe. A felvételen az is látszik, ahogy a peremen lévők próbálnak visszamászni. Összesen 30 embert kellett kórházba szállítani törésekkel és zúzódásokkal, de senkinek nem esett komolyabb bántódása, ami a hatóságok szerint óriási szerencse. A bulinak helyt adó közösségi házat 2004-ben építették, tehát nem is kifejezetten öreg épületről van szó.
Négyszázezer katolikus pap van a világon. Majd pont Böjtét ismeri.Azt hittem legalább Böjte Csabát ismeri onnét, legalább hallomásból. Mit várhatunk hát egy ilyen pápától.
A felgyulladt szerelő nem biztos, hogy így gondolja. A tankolást és a 3 másodperces kerékcserét összehozni nem túl biztató dolog....Nekem akkor halt meg kb. végleg az F1, amikor a tankolást kivették. ....Balfasz húzás, hogy lehatárolták a játékteret ezzel.
Az autóverseny veszélyes üzem. Az elmúlt 5 évében legalább kétszer ütöttek el szerelő emlékeim szerint. Akkor a kerékcserét is tiltsuk be? Na, akkor voltak a legszarabb futamok ever.A felgyulladt szerelő nem biztos, hogy így gondolja.
Lásd, a világ no.1. technikai sportja. Ha ez nem tetszik és nem akar részt venni benne, akkor balra el. Ennyi. Én is tekerek, de nem downhillezek. Ennyi.A tankolást és a 3 másodperces kerékcserét összehozni nem túl biztató dolog.
Azért ez így erős túlzás. Ráadásul utólag csináltak belőle egyfajta hőst és ikont, a pályás sokszor eléggé seggfej volt.Amúgy egyetértek, hogy a forma 1 unalmas fos. Gyakorlatilag én addig nézetem amíg Senna és Prost csatázott. Senna halálával számomra az F1-nek vége.
Nem, de azért van különbség, hogy elüt egy viszonylag lassan mozgó autó (ugye ezek a box utcában történtek, ahol limiter van és talán 50-60 a max sebesség)Az autóverseny veszélyes üzem. Az elmúlt 5 évében legalább kétszer ütöttek el szerelő emlékeim szerint. Akkor a kerékcserét is tiltsuk be? Na, akkor voltak a legszarabb futamok ever.
Tudom, hogy seggfej volt. Az összes futamot láttam akkoriban és Prost volt a kedvencem. Senna-t konkrétan gyűlöltem, de utólag be kellett látnom, hogy azzal, hogy elment vége is lett a nagy csatáknak. Schumi megjelenéséig nem is volt utána igazán nagy karakter szerintem.Azért ez így erős túlzás. Ráadásul utólag csináltak belőle egyfajta hőst és ikont, a pályás sokszor eléggé seggfej volt.