Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A Messengerből nem lehet kijelentkezni sehogy. Ahhoz, hogy új felhasználónévvel lépj be, törölni kell a telefonon tárolt adatokat. Nekem is eltartott egy ideig mire kikísérleteztem ezt a módszert: :hadonaszos:
Ha androidos, akkor Beállítások -> Alkalmazáskezelő ->Adatok törlése. Majd Messenger (0-ról) újra elindít, és akkor be tud jelentkezni. Ha iPhone, akkor nem tudom :)
Aztán reménykedni, hogy feladja a profilhoz a Jelszóemlékeztető funkciót.
4433ffd94d01c66b741e5e7c36fa638f.png


A falnak megyek attól, hogy a szoftveresek képtelenek értelmes üzeneteket generálni...
Melyik fiókot törli?
Most magát az accountot is megszünteti vagy mi...? Mert azt kétlem.

Szedtem már le a cuccot telóváltáskor és akkor a FB accounthoz között fiók nem szűnt meg.
 

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
637
2 729
93
4433ffd94d01c66b741e5e7c36fa638f.png


A falnak megyek attól, hogy a szoftveresek képtelenek értelmes üzeneteket generálni...
Melyik fiókot törli?
Most magát az accountot is megszünteti vagy mi...? Mert azt kétlem.

Szedtem már le a cuccot telóváltáskor és akkor a FB accounthoz között fiók nem szűnt meg.
A telefonon tárolt fájlokat törli, a hozzáférést elvileg nem, bár én eddig csak Fb profilhoz kötött Messenger accounttal próbáltam ezt, úgyhogy nem merek biztosat mondani.
Talán megér egy próbát egy másik telefonon létrehozott próba regisztrációval végicsinálni hogy törli-e a hozzáférést (bár nagy hülyeség lenne, ha tényleg törölné)
 
M

molnibalage

Guest
A telefonon tárolt fájlokat törli, a hozzáférést elvileg nem, bár én eddig csak Fb profilhoz kötött Messenger accounttal próbáltam ezt, úgyhogy nem merek biztosat mondani.
Talán megér egy próbát egy másik telefonon létrehozott próba regisztrációval végicsinálni hogy törli-e a hozzáférést (bár nagy hülyeség lenne, ha tényleg törölné)
Ok, köszi a tippet. Ez is szóba jöhet.
 
M

molnibalage

Guest
Oké, egy példa a sok közül. És a többi? Ez ült 214 napot (van ahol a vizsgálati fogság is tovább tart), de azokat akikre több évi sötétség várhatott volna teljes joggal, azokat meg nem adták ki külföldi bíróságnak.

Ja, és mintha itt is bevallottan komoly diplomáciai nyomásgyakorlás történt volna ... na nem Mexikó részéről persze ...
A kérdésedre válaszoltam. Elítélték.

https://en.wikipedia.org/wiki/1995_Okinawa_rape_incident
Japán esetén meg a leírás szerint japán bíróság előtt zajlott a tárgyalás egy 30+ éves egyezmény keretein belül. Ha jól értem.

Az olasz eseténél meg azért voltak olyan körülmények, hogy pl. olyan térkép alapján repültek a pilóták, amin nem volt rajta a lift. Akkor most ki hibás? Aki térképet rajzolta? Aki a térképet odaadta?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 500
113
https://sg.hu/forum/uzenet/1080657777/13972
@angelsoul
Mi a helyzet a linkelt téma kapcsán? Erre hogyan trenírozzák a piltótákat és mennyire gyakran van ellenőrző szimulátoros gyakorlat?

Na ez egy mókás kérdés, mivel légitársasága válogatja, mivel húzzák meg az ICAO előírásokat még szigorúbbra (egy előírás csak szigorúbb lehet, mint amit kiadnak, lazább nem).

Az alap skill test évente 2 alkalom van (és legalább 4 hónap kell elteljen 2 ellenőrzés között), ebbe pedig van egy sor dolog – benne pedig a általában crosswind leszállások is. Erre jönnek rá a légitársaság saját szimes gyakorlatai, így bekerül és gyakorolható, bár főleg a procedurere megyünk rá, mivel az fontosabb (approach/emergency procedures). Az erős szeles leszállást igazából begyakorlod a képzésed meg az időgyűjtésed alatt kisgéppel – amivel sokkal nehezebb, mivel kisebb tömegű. Mivel pedig leszállni már főleg kapitány fog, akinek minimum van 1500 órája (ATPL requirement), így ez inkább látszólagos probléma, a gyakorlatod megvan.

A vicc az, hogy nem ettől félsz (viharos idő, turbulencia), hanem a rutinból eredő feledékenységtől (kihagysz dolgokat checklistből, ilyesmik – pl a B-1 futó nélküli hasraszállása tök jó példa erre). Azokra koncentrálnak inkább.

A baj ennyire nem látható a felvételeken – az, mik a peremértékek.

-alapból indulás előtt tájélozódsz a rendeltetési reptér időjárásáról és az alternate repteret eszerint választod meg. Ha rossz az idő, átmész oda – de ezt nagyon nem szeretik, mert akkor fizetni kell az utasok szállását, továbbútját, vagyis nettó veszteség (lásd orosz Boeing földhöz csapása).

-mi az adott gép oldalszél komponens maximuma, mi a company és reptér által jóváhagyott maximum?

Az igazság az, hogy az ilyen leszállások többsége a határértékeken mozog, de menni kell, így le is kell tenni a vasat – aztán persze irhatod az ODS-re a hard landinget :S
 
M

molnibalage

Guest
Na ez egy mókás kérdés, mivel légitársasága válogatja, mivel húzzák meg az ICAO előírásokat még szigorúbbra (egy előírás csak szigorúbb lehet, mint amit kiadnak, lazább nem).

Az alap skill test évente 2 alkalom van (és legalább 4 hónap kell elteljen 2 ellenőrzés között), ebbe pedig van egy sor dolog – benne pedig a általában crosswind leszállások is. Erre jönnek rá a légitársaság saját szimes gyakorlatai, így bekerül és gyakorolható, bár főleg a procedurere megyünk rá, mivel az fontosabb (approach/emergency procedures). Az erős szeles leszállást igazából begyakorlod a képzésed meg az időgyűjtésed alatt kisgéppel – amivel sokkal nehezebb, mivel kisebb tömegű. Mivel pedig leszállni már főleg kapitány fog, akinek minimum van 1500 órája (ATPL requirement), így ez inkább látszólagos probléma, a gyakorlatod megvan.

A vicc az, hogy nem ettől félsz (viharos idő, turbulencia), hanem a rutinból eredő feledékenységtől (kihagysz dolgokat checklistből, ilyesmik – pl a B-1 futó nélküli hasraszállása tök jó példa erre). Azokra koncentrálnak inkább.

A baj ennyire nem látható a felvételeken – az, mik a peremértékek.

-alapból indulás előtt tájélozódsz a rendeltetési reptér időjárásáról és az alternate repteret eszerint választod meg. Ha rossz az idő, átmész oda – de ezt nagyon nem szeretik, mert akkor fizetni kell az utasok szállását, továbbútját, vagyis nettó veszteség (lásd orosz Boeing földhöz csapása).

-mi az adott gép oldalszél komponens maximuma, mi a company és reptér által jóváhagyott maximum?

Az igazság az, hogy az ilyen leszállások többsége a határértékeken mozog, de menni kell, így le is kell tenni a vasat – aztán persze irhatod az ODS-re a hard landinget :S
Köszi.
Mi az az ODS?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 493
16 500
113
Köszi.
Mi az az ODS?

Operation Data Sheet vagy Aircraft Flight Log- a repülőgép egyik saját kis könyve, amivel minden repülést lekönyvelünk. Alapból olyan, mint egy számlakönyv, kitéphető oldalakból áll, melyek 3 rétegűek (legfelső fekete, alatt kék és piros - feketére írsz, alatta átüti a két másikat). Minden repülésre újat kezdesz, de minden legre nem kell.

Ezen veszed át a repülőgépet - ezt kapod meg, mikor átveszed a földi személyzettől a repülőgépet, rajta írja alá a mérnök, hogy a repülőgépet üzemképesen átadta. Rákerül ki a PIC (pilot in command és hasonló alapadatok). Továbbá rákerül, mennyi üzemanyag, olaj, miegymás van a gépen, valamint erre írod a motorindítás, fékoldás, felszállás, leszállás, motor leállítás, meg a teljes block időt. Utóbbi a legfontosabb, az idők/ciusok és a leg-ek (repült útvonalak) vezetése. Számozott oldalakból áll, így követhető vele a repülőgép élete (vagyis ezzel is).
A halasztott, a felfedezett és a menet közben felmerülő hibákat is erre írod - utána az AME (aircraft maintenance engineer) ezen zárja is le - amíg a beírt hiba nincs lezárva, a gép nem mehet tovább.
(Na most, hogy katonai vonalon mi az eltérés nem tudom, de az alapok ott is nagyjából ugyanezek. A gép repüzemét követi végi ott is.)

Egy tipikus példa (az egyik átírtó alsó oldal):
https://www.google.hu/search?rlz=1C...9k1j0i67k1.0.5oZ_FL2QzUs#imgrc=17n0NtuB4IQZiM:

Egy másik, felső lap:
https://www.google.hu/search?rlz=1C...9k1j0i67k1.0.5oZ_FL2QzUs#imgrc=luOetRWkoXm9iM:
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 685
2 294
113

Némely youtube csatorna tulajdonosának módosítja a youtube a komentjeit, ja és az ürge fain slowmo videókat csinál mindenféle sluggokal.