Egyetértek. Szerintem elfeledkeztek a Hableányról, el voltak foglalva a nagy hajónak a helyes bepozícionálásával, mert - állítólag - ott a Duna igen szeszélyes áramlásokat produkál árvíz idején, a M.sziget megdobja a folyós sodrását, amely a híd pillérjei összekavarnak. A Viking első útja volt Bp-en, márciusban volt a névkeresztelője. Magas vízállásnál még kisebb a híd alatt az átférési hely. Eleve túl nagy sebességgel haladtak és előztek egy hozzájuk képest kis hajót. A Viking orr kialakítása is olyan, hogy inkább begyűri az előtte levő akadályt.Akármit mond az akárki, itt én semmiféle az ütközés előtt történő Viking elé fordulást nem látok. A nagyobb hajó egyszerűen gyorsabban ment, utolérte a Hableányt, kissé a baloldalán hátulról nekiment, ennek hatására kezdett befordulni, majd a Viking egyszerűen maga alá gyűrte és legázolta, elsüllyesztette. Csak azt nem értem, ekkora forgalomnál miért nincs figyelő a hajóorrban vagy legalább a napozófedélzet elején, ahonnan sokkal többet láthat mint a hídról a vezénylő tiszt vagy a kormányos?!!
Azt írják az értők, hogy a nagyon megnövekedett bp-i esti városnézés miatt kódolva volt már egy hasonló baleset esélye.
Állítólag a Hableány matrózának ez lett volna a nyugdíjig az utolsó útja. Sajnos az lett.
Az egész még szörnyűbb az utasok összetételét nézve.
Béke poraikra.
Megjegyezném, hogy a Viking Sigyn visszamenőleges útja, már nem látható, folyik a takarítás!
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5880402/zoom:14