Beszélgető

Az ipari forradalom szennyezo volt, de ami szerintem fontos -> nem allt rendelkezesre alternativa ami effektivebb, kornyezetbaratabb stb. lett volna.

Másik, hogy akkor bőven állt rendelkezésre természeti kincs, hely, stb.
Mára ezek is elfogyóban, lassan feléljük a bolygót.
 
A tortenelmi egyenlotlensegre a CO2 kapcsan azert en nem latom ilyen egyszerunek a helyzetet ahogy azt a fejlodo orszagok felvazoljak.
Az ipari forradalom szennyezo volt, de ami szerintem fontos -> nem allt rendelkezesre alternativa ami effektivebb, kornyezetbaratabb stb. lett volna.
Raadasul a fejlodo orszagoknak most olyan agakhz van hozzaferesuk amik anno nem is voltak.
Nem volt IT szolgaltatoipar-> pl. ebbol India nagyot kaszal, holott nem o fektette bele az eroforrasokat meg tudast a fejlesztesbe..
Így nézve igaz. Csakhogy...

Az ipari forradalomnál a tömegtermelést tette olcsóvá, tehát a versenyelőnyt pl. a balfék indiai pasis videónál az adata, hogy emelte a termelékenységet a szén használata. Ha ma megtagadod az olcsó szént, akkor ezzel kerül versenyhátrányba az, akitől ezt megtagadod. Ez kb. az érvrendszer alapja. Mondjuk a bibi az, hogy a várható rövidtávú nyereséget árnyalja, hogy a klímaváltozást is a szegényebb országok fogják megszopni. Az USA-ban picit drágább lesz a kaja. A világ szegényebb részén meg éhínség lesz...

Meg ez kicsit olyan mintha azt mondana valamelyik orszag, hogy o elkezd balnakra vadaszni koolaj hasznalata helyett, mert az o fejlodesebol anno kimaradt ez a lehetoseg a haszonszerzesre. Szerintem nonszensz.
Lásd fent, nem nem csak kiaknázható erőforrás fizikai léte, a költsége a bibi.

Vagy lehetne meg fokozni. Pl. Sok orszag nem tartott rabszolgakat ezert most igazsagtalannak erezhetik, hogy vannak orszagok akik ebbol gazdagodtak anno, akkor most ezt szinten szeretnek vegigjatszani, mert igy igazsagos..
A rabszolgaságot pont az ipari fejlődés törölte el. Egyszerűen a rabszolga eltartásának pénzéből hatékonyabb volt gépet venni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Ez nem teljesen így van. Nagy cégek generálják a fogyasztói igényeket, amit azután "örömmel" elégítenek ki.

A politikusok is formálják a választóikat, hogy folyamatosan őket válasszák meg. Ha nálunk nem a migránskérdést, hanem a környezetvédelmet állították volna központba 2015 óta, és ugyanazt az összeget beletolják a kampányba, hogy beleverjék MINDENKI fejébe a vészhelyzet fontosságát és a megoldás szükségszerűségét, akkor elfogadnák az életmódjukon való változtatás szükségességét, ld. pl. a skandináv országokban a repülés helyett a vasút választása mekkora teret nyert, és nyer folyamatosan. Mondjuk ehhez nálunk először működő vasutat kellene csinálni, de ez már tényleg a politikusok felelőssége.
Csak ellenségképpel könnyebb választást nyerni...
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??
 
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??

Ez mar folyamatban van. Eloszor csak a dizeles autok lesznek betiltva, de par orszag a robbanomotorosokat komplet be fogja tiltani 2030-40(?) vagy mikor.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
Uff elfelejtettem annak a filmnek a cimet, mikor egy csoka eljut a jovobe ahol ilyen vilag van. Az USA elnoke egy pankrator, a termeshozam meg katasztrofalis mert MountainDew-vel ontozik a novenyeket merthogy "abban elektrolitok vannak es a reklam alapjan az egeszseges"

A manusznak meg nem akarnak hinni, hogy probaljak meg sima vizzel :)

Szoval valami ilyen fele is tarthatunk a vegen, ha hagyjuk :D
Hülyék paradicsoma.
 
  • Tetszik
Reactions: yangwenli
Ez mar folyamatban van. Eloszor csak a dizeles autok lesznek betiltva, de par orszag a robbanomotorosokat komplet be fogja tiltani 2030-40(?) vagy mikor.
Ez pontosan a vérostoba irány. Mert valódi helyettesítő termék nincs helyette a tömegeknek. A villanyautó drága, a közösségi közkeledést meg nem fejlesztik eléggé. Egyesek valami alkotmányos alapjognak tekintik a korlátok nélküli autózást...
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??
Ha nem gyártanak olyat, nem vehetnek. A szigorodó Eu normák miatt így is terjednek a kis hengerűrtartalmú/háromhengeres turbók. És ha "divat" lesz a környezetvédelem, akkor a nagy egóval bíró majd annak a trendnek megfelelő "menő" autóval fog "villogni", legyen az benzines turbó, hibrid, vagy elektromos, csak a teljesítmény meglegyen.
 
Ez pontosan a vérostoba irány. Mert valódi helyettesítő termék nincs helyette a tömegeknek. A villanyautó drága, a közösségi közkeledést meg nem fejlesztik eléggé. Egyesek valami alkotmányos alapjognak tekintik a korlátok nélküli autózást...

Erre imadjak azt mondani egyesek, hogy "majd a piac megoldja" :D Kiderul. Legrosszabb esetben megyunk majd biciklin, riksakon...
 
angelsoul

Az a helyzet, hogy érthető a dolog. Igen sajnos ez van, ez kell a népnek.
Viszont megoldást nem láttam még senkitől, semmilyen oldaltól. A sötétzöld idiótákról ne is beszéljünk.

Én sem leszek népszerű szerintem azzal amit gondolok a megoldásról, vagyis hogy az emberiség létszáma túl magas!
Ezt nem meri senki bevállalni, hogy ezzel foglalkozzon. Nem lehet a természet védelmétől elválasztani a környezet, klima stb védelmet. Nem napelempark meg faszom kell, ami zöldterületeket vesz el. Itthon is egyre több zöldterületet, természetet pusztítunk csökkenő lakosság mellett, ebből is meglesz a baj, ugye beépítünk lassan mindent? Vagy mi a tököm.
Pontosan, egyetertek. A beepitett teruletek meg amugy is a szemem bantjak. Mindenhol lakoparkok bujnak ki a foldbol. Az osszes varosi falusi hazban akar elni varoson. Ez nonszensz. Sopront teljesen beepultek ilyen lakoparkokkal Agfalvatol Harkaig osszeer, nesze neked Soproni kekfrankos. Szombathely detto, ahol egy emberoltovel ezelott meg buzamezok voltak ott most uzemek, bevasarlo kozpontok, elkerulo utak, meg lakoparkok vannak. Es ez csak ket incifinci jelentektelen varos, mi lehet akkor a vilagban?! Kozben meg van egy halom lepusztult gyartelep sokszor a varoskozpontban, meg lepusztult varosresz, amiket mar reg el kellett volna dozerolni. Pest is gyakorlatilag elkezdodik Bicskenel, aztan valahol Nagykataig tart.
 
Pontosan, egyetertek. A beepitett teruletek meg amugy is a szemem bantjak. Mindenhol lakoparkok bujnak ki a foldbol. Az osszes varosi falusi hazban akar elni varoson. Ez nonszensz. Sopront teljesen beepultek ilyen lakoparkokkal Agfalvatol Harkaig osszeer, nesze neked Soproni kekfrankos. Szombathely detto, ahol egy emberoltovel ezelott meg buzamezok voltak ott most uzemek, bevasarlo kozpontok, elkerulo utak, meg lakoparkok vannak. Es ez csak ket incifinci jelentektelen varos, mi lehet akkor a vilagban?! Kozben meg van egy halom lepusztult gyartelep sokszor a varoskozpontban, meg lepusztult varosresz, amiket mar reg el kellett volna dozerolni. Pest is gyakorlatilag elkezdodik Bicskenel, aztan valahol Nagykataig tart.

Ugyanezt gondolom. Én Balatonparti vagyok, itt ez hatványozottan igaz.
Aztán amikor meg megy a rinya, hogy bejön a víz a házba, akkor azt elfelejtik, hogy pl a feltöltött Balatonba építették a nyaralócskát igazából. Másik meg amit most láttam, hogy letermelték a fákat egy domboldalon (ami megfogta igazából a domboldalt, út mellett Balatonnal szemben, táv a vízparttól pár 100 m) és ott parcelláznak..... agybaj, az meg fog majd indulni szépen házastól mindenestől pár év után.
 
Ja mindeközben az a vicc, hogy csökkent az ország lakossága. WTF :p

Na igen, ez egy nagy lufi, és ha kipukkan fájni fog.
 
Pontosan, egyetertek. A beepitett teruletek meg amugy is a szemem bantjak. Mindenhol lakoparkok bujnak ki a foldbol. Az osszes varosi falusi hazban akar elni varoson. Ez nonszensz. Sopront teljesen beepultek ilyen lakoparkokkal Agfalvatol Harkaig osszeer, nesze neked Soproni kekfrankos. Szombathely detto, ahol egy emberoltovel ezelott meg buzamezok voltak ott most uzemek, bevasarlo kozpontok, elkerulo utak, meg lakoparkok vannak. Es ez csak ket incifinci jelentektelen varos, mi lehet akkor a vilagban?! Kozben meg van egy halom lepusztult gyartelep sokszor a varoskozpontban, meg lepusztult varosresz, amiket mar reg el kellett volna dozerolni. Pest is gyakorlatilag elkezdodik Bicskenel, aztan valahol Nagykataig tart.
Én speciel nem nagyon vágyom családi házra. Ha egy lakópark szerűségnek van közös szép zöld felülete vagy akár karbantartott zöld felület park, árnyékosan, hogy nyáron is jó legyen, akkor minek családi ház? Ki f*sznak van ideje azt rendesen karbantartani? Tipikusan azt látom, hogy van egy családi ház elhanyagolt kertre. Mert házra telik, kertészre már nem, a saját idejét meg sajnálja rá. Egy lakópark estén ezt a közös költség megoldja és rendben van a történet.

Egyébként energetikailag és lábnyom szempontjából a családi ház az egyik legrosszabb. Költséghatékonyság szempontjából is a világon a szabályozás és árak szempontjából a néhány emeletestől a 14. emeletes házaknál van az egy lakásra eső költségoptimum.

Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!! Ennél nagyobb motort csak teherszállító-autóba, autóbuszba, munkagépbe engednék beépíteni!! Mert őszintén minek a városba vagy akár az autópályára a nem is tudom hány literes motorral dübörgő, sokszorosan szennyező "városi" terepjáró közel kamionba vagy 40 személyes buszba való motorral, vagy a hasonló motorral száguldó sportkocsik?!! Semmi szükségszerű nincs benne, kivéve hogy a tulajok hatalmas egója csak ilyen autókba fér bele ...
Itt is kezdődne egyrészt az energiahordozókkal való spórolás (nemcsak a fogyasztási oldalon, hanem a gyártási energiaszükséglet oldalán is), meg másrészt a környezetvédelem is. Mennyire lehetne ezt eladni a felső tíz/százezernek, akiknek a tömegközlekedés és a sok kisautó csak akadályozó tényezők, de "nekem telik rá, kifizetem!!" ... ??
Vagy csak bejelentik, hogy akkor évente XY km-et lehet repülni és onnantól fogva licitálnak arra az emberek, hogy mennyire akarnak repülni....
Persze egyből kitörne forradalom, ha ez lenne... Meg a repülőipar és a turizmus megzuhanna és a világgazdaság
megindulna lefelé. Mert ez igen jelentős GDP % már...

Szóval marad az, hogy ön aggódik e a klímáért válaszra igent, mond a gyök2, majd felszáll ás elutazik a világ másik felére lőni egy szelfit az ájfon huszonhaton arról a helyről, ahol már lőtt 100 millió másik ember. Mert az élmény az fontos, mindenek felett... Mert megteheti. Az, hogy majd emiatt hosszútávon szop valaki, az lényegtelen.-
 
Elfogadnának olyan életmód-változtatást is, hogy senki se VEHESSEN mondjuk 1,6-1,8 l-esnél nagyobb motorral gyártott ötszemélyes családi autót, tehát tiltsák be ezek gyártását?!!

Anno japánoknál köbcenti alapú volt az adóztatás, biztosítás stb. ami kb. négyzetesen nőtt a térfogattal.
Ennek lett az eredménye a dohc, wankel, v-tech, vvt-i, ikerturbó..., hogy minél többet kipréseljenek maximum 1600ccm-ből, le is tarolták a világot a kicsi, de hatékony motorral szerelt japán autók.

Az volt a autófejlesztés aranykora (80-as évek - 2000-es évek eleje), nem voltak kretén szabályok, mégis csökkent a fogyasztás, nőtt a megbízhatóság, a vezetés biztonsága.
Mert maga a piac kikényszerítette, hogy jobbak legyenek, mint a konkurencia.
 
Ez mar folyamatban van. Eloszor csak a dizeles autok lesznek betiltva, de par orszag a robbanomotorosokat komplet be fogja tiltani 2030-40(?) vagy mikor.
Erre van mar valami ukaz hivatalosan, vagy terv? Mert gyozkodom itt masod, harmadmagammal az egyik idosebb, gyengebb kepessegu kollegat hogy dizel autot mar ne vegyen. Hiaba mondom neki hogy egyik reggel majd nem tud hazamenni munkabol varosra.
 
Erre van mar valami ukaz hivatalosan, vagy terv? Mert gyozkodom itt masod, harmadmagammal az egyik idosebb, gyengebb kepessegu kollegat hogy dizel autot mar ne vegyen. Hiaba mondom neki hogy egyik reggel majd nem tud hazamenni munkabol varosra.

Amennyire én emlékszem ezek Norvég tervek, meg egy-két német város vezetése akarja kitiltani.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Mondjuk nem tudom SGY nek miért jó a klimakomcsikat tolni. Mi haszna lesz belőle?

Káosz, megosztás, a népesség atomizálása egyénekre.

Gyakorlatilag az összes ilyen kampány semmi más nem szolgál, mint hogy a meglévő társadalmi kereteket a lehető legteljesebb módon szétverje, és kitermeljen egy teljesen elszigetelt egyénekből álló, könnyen befolyásolható, egymás ellen kihasználható társadalmat, aminek nincsen saját érdekérvényesítő képessége, nincsen vagy nevetségesen gyenge az állami erőkoncentráció, ami megvédje őket más, létező hatalmi, pénzügyi erőközpontok ellen, ellenben és elszigeteltségükben egyben remek fogyasztókká, befolyásolható szavazókká válnak. Mellesleg minden nagy társadalmi mozgás, gazdasági változás remek spekuláció táptalaj. Egy olyan társadalom, amiben nincs összetartó erő, nincsen érdekérvényesítő képesség, nincsenek nagyjából egységes értékek sebezhető. Ezért hergelik folyamatosan

feketéket a fehérek ellen
bevándorlókat az őslakosok ellen
egyik vallást a másik ellen
fiatalokat az középkorúak, idősek ellen
nőket a férfiak ellen
homók a heterók ellen
szinglik a családosok ellen
klímaharcosokat a szkeptikusokkal szemben.
"civileket" az állam ellen.

Ezek mögött vannak valós problémák, de egyúttal a meglévő konfliktus ideológiák terjesztésével mesterségesen is folyamatosan gerjesztik.