Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
A probléma(?) a tudat; hogy nem hibázhatsz.
Persze lehet edzeni, szoktatni magad, de attól, hogy élethelyzetben (családi háznál eresz tisztítás) megszokom a szituációt, én fel nem mennék a cserepeken a kéményhez - a tudat miatt.:confused:
Tetőteres családi házban kellett kiegészíteni az ablakfülkék (jó tanács: sose építsetek ilyet) melletti bádogozást, hogy a monszún esők idején ne csak az a 10 centi bádog lógjon be a cserepek alá. Hanem szépen betettünk végig alátét fóliát, meg sok pzr habot, meg minden második cserepet oda szögeltem...
Na itt a tető csúcsánál lehet kibújni és rohadt meredek az egész. Úgyhogy mászó heveder és alpinista madzag az alap. De azért így is az elején kell egy aklimatizációs 5 perc, amíg gyönyörködsz a tájban. Viszont a széldeszkát még így is utáltam festeni.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
Itthon vajon mikor lesz ilyen?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 130
9 669
113
Ez se egy átlagos talajfogás volt - a pilóta apróbb sérülésekkel megúszta:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Itthon vajon mikor lesz ilyen?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én, azon kívül, hogy mormon volt a tervező és nem rajzolhatott köröket, semmi logikát nem találok ebben. Egy sima köríves bekötővel a hídról megoldották volna a felhajtást a 40-esre, a 40-esről pedig egy viszahajló körívvel ugyanarra a bekötőre ráfordulva, ellenkező irányú sávból rávezetik a felhajtósávot a 123-as útra. Például az a 48-as M0 bekötő, ami eszembe jut, csak a körforgalom nélkül, mert itt nincs Ósson.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Én, azon kívül, hogy mormon volt a tervező és nem rajzolhatott köröket, semmi logikát nem találok ebben. Egy sima köríves bekötővel a hídról megoldották volna a felhajtást a 40-esre, a 40-esről pedig egy viszahajló körívvel ugyanarra a bekötőre ráfordulva, ellenkező irányú sávból rávezetik a felhajtósávot a 123-as útra. Például az a 48-as M0 bekötő, ami eszembe jut, csak a körforgalom nélkül, mert itt nincs Ósson.
Pedig van.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
na és mi? a nagy semmi kozepén a 2 gyorsforgalmi kozepére stoplámpát tettek. nagyon fasza ám 130-al berombolni egy ilyenbe hajnali 3-kor.Mondjuk vezettem már ennél értelmetlenebb kereszteződésben is.Ebben az angolok viszik a pálmát, de itt ez nem egy sziget es rohadt sok hely van.Ha kimondottan az volt a céljuk, hogy 10 kilóméteres dugót hozzanak össze reggel 7 és 8 között, délután 4 és 6 kőzött pedig dupláját, na talán akkor van értelme. Ez akármelyik európai városban vezetné a halálozási statisztikákat.
 
M

molnibalage

Guest
na és mi? a nagy semmi kozepén a 2 gyorsforgalmi kozepére stoplámpát tettek. nagyon fasza ám 130-al berombolni egy ilyenbe hajnali 3-kor.Mondjuk vezettem már ennél értelmetlenebb kereszteződésben is.Ebben az angolok viszik a pálmát, de itt ez nem egy sziget es rohadt sok hely van.Ha kimondottan az volt a céljuk, hogy 10 kilóméteres dugót hozzanak össze reggel 7 és 8 között, délután 4 és 6 kőzött pedig dupláját, na talán akkor van értelme. Ez akármelyik európai városban vezetné a halálozási statisztikákat.
A potenciális gázos kereszteződések száma messze kisebb. De parancsoljatok, akkor vezessétek le, nézzetek meg még több videót és tanulmányt. Mindenhonnan mindenhova el lehet menni és ha jól látom csak két lámpa van összesen. Elsőre én sem értettem aztán rájöttem, hogy zseinális. Csak elsőre nem triviális.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
A potenciális gázos kereszteződések száma messze kisebb. De parancsoljatok, akkor vezessétek le, nézzetek meg még több videót és tanulmányt. Mindenhonnan mindenhova el lehet menni és ha jól látom csak két lámpa van összesen. Elsőre én sem értettem aztán rájöttem, hogy zseinális. Csak elsőre nem triviális.
általában az akadály mentes haladás a cél. A 40-M0 kereszteződés ugyanez a szituació , lampák ,zavaró sávváltás és az ezzel járó dezorientáció nélkül.Megkérdezhetem, hogy menyit vezetsz úg, átlagban és hol? Pesten az ilyesmire még hely sem lenne megvalósítani.Ha hídra kellene így felhajtani a rakpartrol.... 30 autó percenként és kilóméterekben állnának az autók, mert mindig várni kellene a becsatlakozashoz a lehajtónál. Még úgy is katasztrófa, ha nincs lámpa és korforgalomból hajtasz ki.Itt meg fixre betonozzák, hogy állnod kell, Amíg a másik oldal felhajt eléd és átcsorog. Az egysávra terelés egy hídon , mikor javítanak, pont ugyanez a helyzet, csak itt 2 szer kell várnod, amikor felhajtasz, meg amikor le.
 
M

molnibalage

Guest
általában az akadály mentes haladás a cél. A 40-M0 kereszteződés ugyanez a szituació , lampák ,zavaró sávváltás és az ezzel járó dezorientáció nélkül.Megkérdezhetem, hogy menyit vezetsz úg, átlagban és hol? Pesten az ilyesmire még hely sem lenne megvalósítani.Ha hídra kellene így felhajtani a rakpartrol.... 30 autó percenként és kilóméterekben állnának az autók, mert mindig várni kellene a becsatlakozashoz a lehajtónál. Még úgy is katasztrófa, ha nincs lámpa és korforgalomból hajtasz ki.Itt meg fixre betonozzák, hogy állnod kell, Amíg a másik oldal felhajt eléd és átcsorog. Az egysávra terelés egy hídon , mikor javítanak, pont ugyanez a helyzet, csak itt 2 szer kell várnod, amikor felhajtasz, meg amikor le.
Ez a cucc nem elmélet. A jenkiknél majdnem 100 ilyen van. Gyorsabb és biztonságosabb a gyakorlati tapasztalatok szerint.

Jogsim van, de nem vezetek rendszeresen.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Csak hazaérve vettem észre, hogy WTF?!

WP_20170913_16_41_38_Pro.jpg
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 671
26 903
113
Van még mit felfedezni a Földön. Ez után jönnek az UFO-k.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Lord Gazember

Well-Known Member
2015. március 18.
1 354
2 383
113
Vazz, most akartam betenni... :)
Az mindíg is érdekelt, lehet, hogy te meg tudod mondani, hogy mi értelme van a szingapúri kikötőnek? Minek kell ott átrakodni? Szingapúr nem termel annyit, hogy a világ legforgalmasabb kikötőjét kelljen fenntartania. Az alföldi eszemmel én azt gondolnám, hogy megrakodnak Kínában és egyhúzásra elviszik Európába.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 520
5 748
113
Az mindíg is érdekelt, lehet, hogy te meg tudod mondani, hogy mi értelme van a szingapúri kikötőnek? Minek kell ott átrakodni? Szingapúr nem termel annyit, hogy a világ legforgalmasabb kikötőjét kelljen fenntartania. Az alföldi eszemmel én azt gondolnám, hogy megrakodnak Kínában és egyhúzásra elviszik Európába.

Még a gyarmati időkre vezethető vissza (bezzeg ők nem panaszkodnak a kifosztásért, mint egyesek). Amikor még britt gyarmat volt Malajziával együtt, akkor a maláj nyersanyagokat innen vitték Angliába és onnan a késztermékeket itt rakodták ki. Miután függetlenek lettek és megszünt a maláj export lehetősége (Malajzia a saját kikötőin exportált), elkezdték felvásárolni a környékbeli országok nyersolaját és egyéb nyersanyagait, feldolgozták és exportálták a késztermékeket.
A kínai konténerhajók gondolom azért állnak meg itt is, mert valószínűleg hoznak árut ezekbe az országokba is és innen osztják el, valamint visznek ezekből az országokból is árut tovább Európába.
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember