Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Gratulálok, és pont ugyan így döntöttem én is, mikor 99000ft al több a fizum a gyerekek miatt havonta, meg házvásárlásnál lehívtam a 10 misit, tudtam azonnal hogy merre van előre.

6 millió babaváró hitelt vettünk fel (nem mertünk 10-et, utólag már bánom), 4 részletet fizettünk vissza, most 3 évig szünetel és elengedtek 1,8 milliót. Ha közben becsusszan még egy gyerek akkor 120k-ból megvolt az autó + gyerekholmik.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 356
51 807
113
Nekem meg rossz tapasztalataim vannak. Akkor most merre? Ha csak a velem történteket nézném, egyszerű lenne ítélkezni. Mégis megnézem, mások mit mondanak. vocem mittere in alteram partem {Seneca}
Körbe lehet és kell nézni, de a végén én úgy látom, úgy is a saját tapasztalat a döntő. Aki nem arra szavaz ami neki és a családjának jó, az magára vessen. Én az ideológiákra teszek magasról, morális fensőbbrendű oldalt sem igazán látok, itt Borkaik ott Lacknerek vannak. Akik szerintem előrébb lökik az országot miközben lopnak, és közben a családomnak jobb, azt választom.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 356
51 807
113
6 millió babaváró hitelt vettünk fel (nem mertünk 10-et, utólag már bánom), 4 részletet fizettünk vissza, most 3 évig szünetel és elengedtek 1,8 milliót. Ha közben becsusszan még egy gyerek akkor 120k-ból megvolt az autó + gyerekholmik.
Az adójóváírás három gyerek után nagyon jól tud esni, csak mondom. Családival együtt 140000. Havonta. Nyilván kell hozzá olyan bruttó bér, amiből vissza tudod igényelni, de pont ezért nem szaporításról szól, mert ha alanyi jogon járna, minden nincstelen gyerekgyártásból élne, mint régen az mszp szdsz alatt.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
M7-esen nagyon fasza völgyhíd van a semmi felett, az M6-oson pedig rengeteg alagút, igaz előtte oda kellet hordani egy dombot hogy utána át lehessen fúrni.

M6-oson nem az volt a probléma, hogy olyan gyenge szerkezetű volt a domb, hogy el kellett hordani a földet, megépíteni az alagutat, majd visszahordani?
Igaz ha csak szimplán elhordták volna meg felhúztak volna 2 betongátat oldalra tizedannyiba került volna :eek:

2007-11 között kelenföldi lakosként pont a négyes metró soha el nem készülni látszó végállomására nézett az ablakom.
Piros 7-essel ~20 perc volt eljutni a Keletihez, most lemenetellel-feljövetellel ~16 perc metróval.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
M6-oson nem az volt a probléma, hogy olyan gyenge szerkezetű volt a domb, hogy el kellett hordani a földet, megépíteni az alagutat, majd visszahordani?

De valami ilyesmi volt ha jól rémlik.

Igaz ha csak szimplán elhordták volna meg felhúztak volna 2 betongátat oldalra tizedannyiba került volna :eek:

Na ja, de akkor meg nincs referencia osztrákiába arról, hogy te tudsz alagutat is építeni.

2007-11 között kelenföldi lakosként pont a négyes metró soha el nem készülni látszó végállomására nézett az ablakom.

Egy projektből csak addig lehet lopni, amíg a projekt tart..

Piros 7-essel ~20 perc volt eljutni a Keletihez, most lemenetellel-feljövetellel ~16 perc metróval.

Az M4 metrót mint tervet én nem ekézem, mert szükség van rá, a non-stop 7es buszkaraván nem egy normális megoldás. Kár hogy nem fejezték be legalább a bosnyákig. Ettől függetlenül jó dolog, Kelenföldet végre bekötötte, azt lehetett továbbfejleszteni.

Szóval az ötlet nem volt hülyeség, hanem az ahogy menedzselték, a teljesen ésszerűtlen pénzelbaszás a világ legcsilivilibb megállóira, ahol gondolom rengeteg építészmérnök megmutatta a világnak, na meg persze az egekbe mászó korrupció.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Tök jó gondolat! Utána kéne nézmi melyik kormàny mennyiért építette pl. az autópálya kilométerèt, de Mack valszeg rossznéven venné.
Ja és azt is, hogy ki volt az aki a magyar adófizetők pénzéből épített autópálya üzemeltetési jogát odaadta külföldnek garantált profittal évtizedekre amit szintén magyar adóforintokból kompenzálnak és a szerződés felbonthatatlan.

...Igaz ha csak szimplán elhordták volna meg felhúztak volna 2 betongátat oldalra tizedannyiba került volna :eek:
..
Akkor jönnek a zőőőődek, hogy beton, meg fagyilkos, szegény földanya, vonuló állatok, stb. :p
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 645
18 812
113
Az M4 metrót mint tervet én nem ekézem, mert szükség van rá, a non-stop 7es buszkaraván nem egy normális megoldás. Kár hogy nem fejezték be legalább a bosnyákig. Ettől függetlenül jó dolog, Kelenföldet végre bekötötte, azt lehetett továbbfejleszteni.
Ja, én is napi szinten használom a vonalat, ha nem kurták volna el a pénzt hülyeségekre és lopták volna ki belőle, talán még Rákosig is ki tudták volna vinni. Na akkor tényleg az egész agyhalál 7-es családot végre belehetett volna darálni. sok tucat busz szabadult volna fel a többi vonalra, masszív tehermentesítéssel az utakon. :(
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Jaja, így a déli megszünhet. Amúgy nagy cumi lenne.

És az időközben oda kiépített P + R, buszterminál is egy vicc lenne metrócsatlakozás nélkül.

Én ezt a két dolgot venném előre a fővárosi tömegközlekedésben - az M4 kösse össze Budaörsöt és Újpalotát (akár részben a felszínen, egy óriási P+R parkolóval aminek MOST MÉG hely is lenne), az M2-t a HÉVvel, a Rákóczi út / Kossuth Lajos utat pedig levinném a felszín alá a Keleti pu. és az Erzsébet között. Ez utóbbi iszonyat szopó lenne mert kb. az összes közüzemi csatorna ott megy alatta.. de a város élhetőségén rengeteget dobna, totál szükségtelenné tenné a Érd/Törökbálint stb. illetve pesti oldalobn az alvóvárosokból az ingázást (elég lenne a P+rig eljutni), az átmenő forgalom is zavar- és zavarásmentesen mehetne át a 3 nagy hídon.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 221
3 230
113
Ez jó ötlet. Megfelelő összehasonlításban egész jó képet lehetne alkotni. Pl. mibe kerül nekünk az M6-os, mert ugye még vagy 30-évig fogjuk fizetni. (Vagy az M5-ös.)
M7-esen nagyon fasza völgyhíd van a semmi felett, az M6-oson pedig rengeteg alagút, igaz előtte oda kellet hordani egy dombot hogy utána át lehessen fúrni.

Forgalom az mondjuk nincs rajta.

M6-os_autópálya_Bátaszék_alagútjának_bejárata.jpg
Ja és azt is, hogy ki volt az aki a magyar adófizetők pénzéből épített autópálya üzemeltetési jogát odaadta külföldnek garantált profittal évtizedekre amit szintén magyar adóforintokból kompenzálnak és a szerződés felbonthatatlan.


Akkor jönnek a zőőőődek, hogy beton, meg fagyilkos, szegény földanya, vonuló állatok, stb. :p

Tehát van -inflációval korrigàlt- építési költség, a kamatok, üzemeltetèsi díjjak, beleszàmolva, vagy a levegőbe beszélünk?
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 342
113
Tök jó gondolat! Utána kéne nézmi melyik kormàny mennyiért építette pl. az autópálya kilométerèt, de Mack valszeg rossznéven venné.
Gondolom a M7 völgyhíd meg a M6 dombba fúrt alagút kilőné a számokat az egyik oldalon.... Holott mindenki tudja, ha domb van és völgy akkor dombot a völgybe és egyenes talán így is olcsóbb lett volna.
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 765
4 172
113
Tök jó gondolat! Utána kéne nézmi melyik kormàny mennyiért építette pl. az autópálya kilométerèt, de Mack valszeg rossznéven venné.
Elé lenne visszaemlékezned. pl. Füzesabony-Polgár autópálya szakasz cirka ( Vegyépszer) nettó 1 milliárd/km. Ezt 2002 őszén adták át. Ez után Csillag István (SZDSZ) minisztersége alatt 5 milliárd/km díjért hirdettek győztest autópálya építésére. Ezt végül érvényteleníteni kellett a felzúdulás miatt! Végül cirka 3,5 milliárdért fogadták el.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 221
3 230
113
Gondolom a M7 völgyhíd meg a M6 dombba fúrt alagút kilőné a számokat az egyik oldalon.... Holott mindenki tudja, ha domb van és völgy akkor dombot a völgybe és egyenes talán így is olcsóbb lett volna.

Én melóztam ott, "katasztrófaturistáskodtam" is az alagútomlásnál.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 221
3 230
113
Elé lenne visszaemlékezned. pl. Füzesabony-Polgár autópálya szakasz cirka ( Vegyépszer) nettó 1 milliárd/km. Ezt 2002 őszén adták át. Ez után Csillag István (SZDSZ) minisztersége alatt 5 milliárd/km díjért hirdettek győztest autópálya építésére. Ezt végül érvényteleníteni kellett a felzúdulás miatt! Végül cirka 3,5 milliárdért fogadták el.
Végre valami adat. Kösz.
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke