Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 146
12 120
113
Valaki tudja miért van egy szaúdi zászló a parlamenten?
hirKFGB.jpg
Egyiptomi delegáció volt itt a héten.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 960
21 783
113
Meglepodtem, hogy a bunlajstrom es buntetett tagok topik letezik. Vagyis miutan atneztem inkabb azon lepodtem meg, hogy ulippo nevet sehol nem talaltam a visszaeso trollkodas vetsegnel, az uszitas vetsegnel. Hmmhmm :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Meglepodtem, hogy a bunlajstrom es buntetett tagok topik letezik. Vagyis miutan atneztem inkabb azon lepodtem meg, hogy ulippo nevet sehol nem talaltam a visszaeso trollkodas vetsegnel, az uszitas vetsegnel. Hmmhmm :rolleyes:
Az uj forummotor elhozta neki is az amnesztiat. Azota pedig igen peldasan viselkedik. :eek:
Marmint egy kis sunyi g**i, de nagyon figyel, hogy ne lepje at a piros vonalat. :)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Fúj! Orbán és Simicska után szabadon?!:eek:
Jaaaa, nekem csak most esik le mit jelent a g**i a forumokon. En eddig azt hittem, hogy az valami vicces smajli. Bocsi! :D;)

(Muszaj valahogy kidumalni magam, na. Allitolag a nagy hazugsagokat sokkal konnyeben elhiszik az adminok. Ezt is talan valami admin mondta. :))
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
Ez CGI, ez fizikai képtelenségnek tűnik, semmiféle erő nem tarja a függőleges felületen a kocsit.

A lendület nem tudja "rányomni" az autót a függőleges falra egy darabig? Csak mert ha függőlegesen indulna fel rajta az autó, akkor persze nem tartaná semmi a függőleges felületen a kocsit, na de itt nekiszalad lendületből, azaz az autó vízszintes irányú sebessége fokozatosan válik nullává. Pl. összenyomódnak a gumiabroncsok, és pár másodpercig, amíg vissza kitágulnak, még a falhoz érnek a kerekek. Addig kell az autósnak lejönnie a falról, mert ha nem, akkor leesik.
 
M

molnibalage

Guest
A lendület nem tudja "rányomni" az autót a függőleges falra egy darabig? Csak mert ha függőlegesen indulna fel rajta az autó, akkor persze nem tartaná semmi a függőleges felületen a kocsit, na de itt nekiszalad lendületből, azaz az autó vízszintes irányú sebessége fokozatosan válik nullává. Pl. összenyomódnak a gumiabroncsok, és pár másodpercig, amíg vissza kitágulnak, még a falhoz érnek a kerekek. Addig kell az autósnak lejönnie a falról, mert ha nem, akkor leesik.
Az erőd addig ébred, amíg valami gerjeszti. Ha fe egy matchboxot a fel felületén rányova ellkösz meddig marad a falon? Az autóm ébre nagyon kim mértékű leszorító erő, de ez mikor farol és a kis sebesség miatt is szinte 0.

A videó minőségén is CGI szerűség látszik.
 
M

molnibalage

Guest
Kerékpárral például ezeket meg lehet csinálni (és ez biztos nem CGI):

A kerékpáros 0,2 másodpercig sem érintte a falat és lényegében az erre érkező sebességet változtatta meg és után lefelé eset... A kocsi meg majdnem 1 másodpercet volt fen farolva...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 911
22 410
113
Ez CGI, ez fizikai képtelenségnek tűnik, semmiféle erő nem tarja a függőleges felületen a kocsit.

Eleve a kocsi súlypontja végett a sáncról a falra érkezéstől hátrabillenne az egész, úgy hogy a felfutás és fordulás után már nem érne kerék (legalább is az elsők tuti nem) a falhoz...onnan meg egyenes út a hanyattesés...hacsak nem érünk addig a másik sánc görbületéhez, amire ráesve az levezet minket...

Bringánál más a szitu, az emberke a "testével befolyással van" a kerékpárra...azaz neki tudja "nyomni" azt a falnak addig a néhány pillanatig ill. a súlypontot is eszerint igazithatja. Gondolom én
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
Eleve a kocsi súlypontja végett a sáncról a falra érkezéstől hátrabillenne az egész, úgy hogy a felfutás és fordulás után már nem érne kerék (legalább is az elsők tuti nem) a falhoz...onnan meg egyenes út a hanyattesés...hacsak nem érünk addig a másik sánc görbületéhez, amire ráesve az levezet minket...

Bringánál más a szitu, az emberke a "testével befolyással van" a kerékpárra...azaz neki tudja "nyomni" azt a falnak addig a néhány pillanatig ill. a súlypontot is eszerint igazithatja. Gondolom én

Lefelé, a fordulás után, hátrafelé menet már egyértelmű, hogy szabadon esik a fal mellett, csak "bejön alája" a másik sánc, amin végül lejön.
A kérdés az, hogy elegendő-e az a pár pillanatnyi kerék-tapadás, ami abból adódik, hogy a lendület "belenyomja" a falba a kocsit (lengéscsillapító + gumik összenyomódása) ahhoz, hogy elkezdje a fordulást?
Feltételezem, hogy ha a kocsi már elkezdett fordulni, akkor már nem szükséges a kerék tapadása a falhoz, hiszen akkor az autó már a perdülete miatt is folytathatja a fordulást addig, amíg teljesen háttal nem fordul annak a sáncnak, amin lejön.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 911
22 410
113
Lefelé, a fordulás után, hátrafelé menet már egyértelmű, hogy szabadon esik a fal mellett, csak "bejön alája" a másik sánc, amin végül lejön.
A kérdés az, hogy elegendő-e az a pár pillanatnyi kerék-tapadás, ami abból adódik, hogy a lendület "belenyomja" a falba a kocsit (lengéscsillapító + gumik összenyomódása) ahhoz, hogy elkezdje a fordulást?
Feltételezem, hogy ha a kocsi már elkezdett fordulni, akkor már nem szükséges a kerék tapadása a falhoz, hiszen akkor az autó már a perdülete miatt is folytathatja a fordulást addig, amíg teljesen háttal nem fordul annak a sáncnak, amin lejön.

Nem tudom,...de szerintem képtelenség megállitani a megkezdett pörgést főleg abban a pillanatban amikor már valszinű 0 a tapadás a függöleges falon (leirni is vicces)...a rúgózás, gumik, lengéscsillapitók ugyanúgy megadják a kezdő lökést a hanyattesésre.

Akkor tudom elképzelni az ilyet, ha a fal esetleg nem teljesen függőleges, ...az ilyen optikai trükk esetén talán elhiszem amit látok.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
Nem tudom,...de szerintem képtelenség megállitani a megkezdett pörgést főleg abban a pillanatban amikor már valszinű 0 a tapadás a függöleges falon (leirni is vicces)...a rúgózás, gumik, lengéscsillapitók ugyanúgy megadják a kezdő lökést a hanyattesésre.

Akkor tudom elképzelni az ilyet, ha a fal esetleg nem teljesen függőleges, ...az ilyen optikai trükk esetén talán elhiszem amit látok.

Lehet