Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Átadták az sz-400 most már jól ismerik mehet is a szíria elleni támadás.
Atverik az oroszokat mindig mert tudják hogy gyengék
Az Sz-400 évek óta ott van. Soha nem csinált semmit CM lövögetésen kívül.
A rommá butítottat adtak akkor az viszont instant kivégzi az S-400 exportot. Senki sem fog venni legendás légvédelmet, ha az 30 évvel ezelőtti belsővel van exportálva.
Szóval ebből az oroszok csak rosszul jöhetnek ki. Ha jó azért, ha rossz azért.
Azért a ló másik oldalára sem kéne átesni. Mivel egy fegyverrendszer lelke annak fizikai működésén alapszik egyes dolgokat nem tudnak rajta butítani, mert senki nem fog két teljesen eltérő hardverű Sz-400-at szállítani.

De pl. korlátozhatják a radar pásztázási képességeit, a célcsatornák számát (amiről tudjuk, hogy megtették), stb.

Emel említette, hogy volt MiG-23MSz export. Igen. De nem az volt a jellemző. MF, ML és még MLD-t is exportáltak ettől függetlenül később.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 738
113
https://www.origo.hu/gazdasag/20200302-meg-epul-a-galvani-hid.html

20200228galvani-hid-latvanyterv.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: vata, fip7 and zeal
M

molnibalage

Guest
Na, ezt nem is tudtam, hogy a Vela műholdakkal történtek ilyen észlelések.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Ezt nem is néztem. Szerintem mind a lámpás, mind a körforgalom vagy bármi ami korlátozza a híd forgalmát (szűk keresztmetszet) nem túl jó ötlet. Alapvetően itt felüljáró/aluljáró kellene a kereszteződésben, hiszen mind a kettő nagy forgalmú főút.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
M

molnibalage

Guest
Meg kell hagyni, gyönyörűszép híd lesz, Moriarty.
Igen. Remélem tényleg lesz rajta villamos is.

Meg kell hagyni, gyönyörűszép híd lesz, Moriarty.

Igen, bár én körforgalmat tennék a kereszteződésbe.
Ekkora forgalom esetén több sávosan nem biztos, hogy működne, de érdemes lenne megfontolni.
Ezt nem is néztem. Szerintem mind a lámpás, mind a körforgalom vagy bármi ami korlátozza a híd forgalmát (szűk keresztmetszet) nem túl jó ötlet. Alapvetően itt felüljáró/aluljáró kellene a kereszteződésben, hiszen mind a kettő nagy forgalmú főút.
Autópálya jellegű lehajtó kéne akkor Budafokira?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Autópálya jellegű lehajtó kéne akkor Budafokira?

Az se lenne hülyeség, a Budafoki eleve egy autópályából indul ami gyorsforgalmivá szűkül, ilyen helyen meg a lámpás kereszteződés erősen kontraproduktív.

Ráadásul nekem mindenesetre az tűnik ki a tervekből, hogy az egész Galvanis nyomvezetés lényegében egy újabb külső Hungária körút szerű ring lenne, ami elkerülné a belsőbb részeket így azok akik csak át akarnak menni a másik oldalra teljesen elkerülhetik és nem terhelik a belvárost, ez viszont csak akkor működik, ha van áteresztő képessége is, különben ugyanaz lesz mint a M0 déli szakaszán, ami most leginkább egy kamiondepóra hasonlít.
 
M

molnibalage

Guest
Az se lenne hülyeség, a Budafoki eleve egy autópályából indul ami gyorsforgalmivá szűkül, ilyen helyen meg a lámpás kereszteződés erősen kontraproduktív.

Ráadásul nekem mindenesetre az tűnik ki a tervekből, hogy az egész Galvanis nyomvezetés lényegében egy újabb külső Hungária körút szerű ring lenne, ami elkerülné a belsőbb részeket így azok akik csak át akarnak menni a másik oldalra teljesen elkerülhetik és nem terhelik a belvárost, ez viszont csak akkor működik, ha van áteresztő képessége is, különben ugyanaz lesz mint a M0 déli szakaszán, ami most leginkább egy kamiondepóra hasonlít.
Csak maga a trend valahol előrevetít mást is. Ahogy fogyott el a belső utak kapacitása, úgy lett újabb gyűrű.

  • A Hungáriát 1995 táján fejezték be. Teljesen ellepték az autók.
  • Az M0 három sávra bővült, kb. 2 év után teljesen ellepték a járművek, megint olyan szenvedés, mint volt 2013 előtt.
  • Na, akkor lesz egy új gyűrű. Kitaláljuk, hogy ez hova fog vezetni?
Tartok tőle, hogy az eredmény az lesz, hogy még többen vezetnek, csak most akkor a Hungária mellett is lesz egy dugós útszakasz a végén. De ne legyen igazam. A híd előnyét abban látom, hogy akkor legalább kintebb lesz a dugó, ha lesz és ha lehet rajta villamos és lesz rajta bringaút, akkor jó lesz az.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll
M

molnibalage

Guest
Ha ilyen kereszteződés lesz a felhajtónál akkor mindkét oldalon lesz 2-2 km dugó. Ezt még így cities:skyline-os múltal is simán látom, nem kell hozzá közlekedésmérnöki sem. Ezt tilos.
Meg kell emelni és autópálya szerű felhajtót csinálni. Még a körforgalom is dugót okoz ilyen helyen.
Meg végre akkor lenne 2. olyan körforgalom az országban, amin villamos megy át. :)
Szegeden van még egy olyan.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Az alapvető probléma hogy Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem követi le a város igényeit. Évtizedek óta.

A Hungáriát még valamikor az 1870-es (!!) években találták ki, de valamikor a Horthy rendszerben kezdték el, egy sokkal kisebb, 1 milliós városra méretezve. A többi külső kerületet csak az 50-es években csatolták Budapesthez, addig önálló kisvárosok voltak, ehhez megfelelő úthálózattal. És itt a baj. Soha nem kapták meg a nagyvárosi az infrastruktúrát, ami a Hungárián belül adott, és viszonylag jól is működik. A 70-es években az Örs vezér tér gyakorlatilag egy puszta volt, de azon a ponton meg is állt az összes fejlesztés, pedig a város folyamatosan növekedett tovább.

A Hungária egész egyszerűen azért dugul be, főleg a déli részén, mert gyakorlatilag semmilyen külső alternatívája nincsen. Ráadásul az összes nagyobb híd (kemény 3db Erzsébet, Petőfi, Rákóczi) a Hungárián vagy beljebb van. Ebből a Rákóczi levezetője teljesen el van k*rva, mert nem épült meg a Hamzsabégi szakasz.

A Hungárián kívül a közúti közlekedés hirtelen baromi ad hoc és primitív lesz, tömegközlekedés pedig csak mutatóba van. Ha megépítik az új ringet, és valszeg még egyet délebbi hídra, akkor ezek szépen elvezetik a forgalom nagy részét jóval azelőtt, hogy mindenki kénytelen lenne egy egyre szűkülő tölcsérbe dugni a fejét.

A kocsik sem az útfelülettől szaporodnak, hanem ahogy az emberek (családok számától), és mostanra eljutottunk arra jóléti szintre és kb. egyben a csúcsra is, hogy kb. minden család megengedheti magán, hiszen átlagosan kb. minden családban van egy autó, max 2. agglóban, de ennél értelemszerűen több már nem nagyon lesz, amíg a népesség nem növekszik, hiszen felesleges. A népesség pedig inkább fogy mint nő illetve kiköltözik.

Berlinben ez (is) pofásan meg van oldva, van egy csomó nagy áteresztőképessű főút, így dugót csak nagyon kevés helyen látsz, inkább csak ritkásabb átlagforgalom van, mert az adott járműmennyiség szét tud terülni az utakon.
 
T

Törölt tag

Guest
Meg végre akkor lenne 2. olyan körforgalom az országban, amin villamos megy át. :)
Szegeden van még egy olyan.
Ha az ember naponta 2x 30 percig csodálhatja amíg átaraszol rajta gyorsan megunja ám. :D Én a körforgalmat is túl alacsony áteresztő képességűnek látom ide.

Amúgy a szegedin átmentem párszor. Vicces, de itt Pesten inkább csak balesetet okozna a sok hülye miatt. :(
 
  • Tetszik
Reactions: fip7