Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 040
5 850
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...etest-itt-az-igazsag-a-magyar-berekrol-417815
"Le mernénk fogadni, hogy te sem kapod meg a KSH által számolt átlagkeresetet! Ha kellően sok (teljes munkaidőben foglalkoztatott) dolgozóval kötnénk erről fogadást, akkor bizony nagyon sokat nyernénk. A dolog mögött egy egyszerű összefüggés húzódik meg: az átlagmagyar valójában nem keresi meg az átlagkeresetet, mivel a mediánbér sokkal alacsonyabb. A rossz hír az, hogy 2016 után nem állnak rendelkezésre mediánbérre vonatkozó adatok, a jó hír viszont az, hogy megbecsültük, miként alakulhattak a mediánkeresetek az elmúlt években."
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 889
47 358
113
Igen, ez határozottan igaz. Sokat áldoznak a formaterv oltárán, de én nem ezekről a butaságokról beszéltem.
A formaterv az Apple esetében (legalább is Jobs idején) jó ha 20-30%-ban esett latba amikor egy terméket kiadtak. Ennél sokkal fontosabb a felhasználói élmény!
A Mac Pro-kat is megoldhatták volna sokkal kevesebb munkával, vagy azonos design-nal de mondjuk nem Alu ötvözetből. De amellett, hogy amikor kitalálták nem csak brutál teljesítményt kapott velük az ember, de normál használat mellett hang nélküli működést is. Az volt az első szériában gyártott gép, ahol odafigyeltek arra, hogy a ventilátorok ne őrjítsenek meg miközben pénzt keresel velük (na jó volt már korábban a Cube is, de az inkább amolyan gyűjtői darab). Pedig volt bennük egy jópár (6-8+)
Az Apple jópár ötlete már jóval korábban megvalósulhatott volna, ha Jobs az akkori technológiai színvonalon nem értékeli túl körülményesnek.
Ezen a fejlődési folyamaton minden hasonló gyár átment, de valahogy mégsem a saját vásárlóik szívatásáról híresültek el (6:30-tól 7:10-ig):
Ebből a csavarmizériából nem biztos, hogy megértetted, hogy mit akartam mondani neked.
A 10-12-15 fajta csavar nem azt jelentette, hogy annyi különböző fejet használtak, mert pl. a korábban említett MacBook-ot (ha jól emlékszem) 2 féle csavarhúzóval szét lehetett szedni. Hanem a csavarok vastagsága, hossza, fejmérete, anyaga is eltéréseket mutattak.
Ugyan abból a gépből a bal oldali zsanér rögzítése így történt:
bfSGnayAeVA3F4Ci.medium

Mind3 csavart ugyan azzal a csavarhúzóval csavarhatod ki, csak míg a piros 6mm-es hosszúságú keskeny átmérőjű, a narancs 6mm-es hosszúságú vastagabb átmérőjű, a citromsárga pedig egy hosszabb 10mm hosszúságú csavar volt. :p:D
Ott van a HP, amelyik hagyományosan szívatja a vásárlókat a nyomtatóik korlátozásával.
Itt milyen korlátozásra gondolsz?
Persze, van vicces része is a történetnek, de ettől független például igaz az is, hogy a torx csavarok dedikáltan(!) a végfelhasználók korlátozásáról szóltak.
Megsúgom neked, hogy a torx nem erről szólt. Amikor a torxot elkezdte az Apple használni, az már bőven elterjedt szabvány volt,
Gondolom fogalmad sincs róla, hogy mi az a pentalob bitfej! :D
NA az már tényleg a szétszedhetőség nehezítésére szolgált, de tudok neked olyan iMac-et mutatni amelyiket te soha a büdös életben nem szeded szét, pedig már 13 éve nem is gyártják! :p:D /Hja és a váltótipusa sokkal könnyebben szerelhető! Viszont a gépen kívülről összesen 4/6 csavar volt csak. Azok is gép alján, egyáltalán nem látható helyen.
Íme egy kép a szétszedésének elejéből:
vVcHZ6veadAdUm1V.medium

De volt olyan G5-ös PowerMac, aminek a procicseréjéhez az imbuszkulcsot úgy hegesztették/gyártatták a magyarországi központi Apple szervizbe is! :rolleyes::hadonaszos:
Itt megint csak nem a szétszerelés nehezítés volt a cél, hanem a teljesen egyedi speckó rögzítése egy mm-re összetervezett alkatrésznek.
A hatalmas "hűtőborda" volt megfúrva, hogy elérd a processzor modul rögzítését szolgáló csavarokat. A csavarok kúposan rögzítették a proci modult (külön áramköri elemen voltak a procik), hogy a szilárd rögzítés ne keltsen túl nagy feszültséget a nyomtatott áramköri lapban, mivel a hűtővel együtt a proci modul volt vagy 1,5-2kg.
...de aztán valahogy mindig sikerül elrontaniuk. Láthatóan sokat gondolkoztak azon is, hogy ne legyen könnyen javítható. Sikerült nekik. Gratulálok!
Csak szólok, hogy ezt a módszert elvetették. És visszahozták a csavarozható frame-et. Ha a nehezen cserélhetőség lett volna a cél, akkor maradnak a ragasztott megoldásnál. :rolleyes:

Ez most eufemizmus?
Mindig van egy hülye, aki a sorok közt talál egy számot, amit csökkenteni tud, csak nem számol annak következményeivel.
Nem tudom az apple-nél milyen tevékenység lehetne olcsóbb a számtech termékek tárolásánál. Pont ezen kellett spórolniuk? Nekem ez logisztikai bakinak tűnik.
Pedig nagyon nem az! Egy csomó gyártó a gépet utaztatja a szerviz központokba. Ami sokkal veszélyesebb! Mivel adatokkal együtt utazik a számítógéped, így a lehetséges adatvesztések sokkal nagyobb kockázatot jelentenek a cégre nézve.
Az Apple pl. kiköti, hogy nem folyhat semmiféle adatmentés az Apple Service Providereknél. Az adatokról az ügyfélnek kell gondoskodnia. Ő adja az ingyenes TimeMachine appot minden operációs rendszeréhez. Ezzel kizár egy újabb perelhetőségi és komplikációs forrást. Hidd el, nem olyan nagy baj, ha van egy olyan adatmentő rendszer natív módon az op. rendszeredben, ami 20percenként csinál egy inkrementált backupot, mindenféle beavatkozás nélkül a háttérbe a saját adattáradra. A konfigurációja meg nagyjából kimerül egy ON/OFF kapcsoló átkattintásában. Hja és az ON/OFF kapcsolót minden alkalommal - ha még nincs TimeMachine tároló konfigurálva - feldobja a rendszer, ha olyan külső tárolót kapcsolsz a géphez, amelyik potenciális célpontja lehet, és korábban még nem találkozott a rendszer vele. (Tudod, felhasználói élmény! )
Nem túlzás ez picit? Rossmann is simán elmehetne egy apple szervizbe dolgozni és nagyon jól keresne. Ehelyett valahol a putri bolt és végtelen túlóra között egyensúlyozik. Ingyen megosztja az szakmai infókat bárkivel, és saját költségén a szabadideje kárára kiáll a nagy cégek ellen, mert szerinte az nem a világvége, ha ki tudod cserélni az aksit a kütyüdben.
Dehogy keresne jól!
Nem figyelsz! Az Apple szervizben nem végeznek áramköri szintű javításokat. Azokat max. a központi gyáraikban végzik a kuli munkások.
Nagyon nagy különbség van aközött, amit Rossman csinál és az akkucsere között.
Rossmann-nek az nem tetszett, hogy az Apple megszabja, pontosan (értsd szőrszálhasogató módon) hogy egy Apple Service Provider-nek milyen feltételeknek kell megfelelnie.
De vegyünk csak egy BMW szervizt. Ott sem lehet mindenki 0 tapasztalattal bemondásra szervizes. Már magának a szerviznek is rendelkeznie kell bizonyos infrastrukturális és eszközöket érintő feltételekkel.
Attól hogy Rossman esetleg eléri az új törvényt (valószínűleg el fogja), attól az egyszerű user (mondjuk te) nem fogja tudni megjavítani a kávéval leöntött, és szétmaratott, eloxidálódott alaplapokat, mint amit Rossman csinál.
Az Apple már jelenleg is elérte, hogy rohadt könnyen szerelhetőek egyes gépei. De alkatrészt - a nem szabványosságuk miatt - nem tudsz hozzájuk szerezni.
Ha kötelezik az Apple-t az alkatrészek kiskereskedelmi értékesítésére, akkor sem érnek el semmit, mert ha el is kell adnia az alkatrészeket mindenkinek, az árát úgy szabja meg, ahogy akarja. Megrendelheted az alkatrészt, csak nem lesz értelme! o_O
Végre lett saját processzoruk, amikor a komolyabb számításokat már a felhőbe toljuk... A telefonok irányába tolódik el a piac. Ott van pl. a dex, illetve az android 10 alapból tudni fogja az desktop módot, stb, stb. Hogy ebből hogyan lesznek drága apple kütyük eladva a piacon, azt én nem látom.
Talán az apple autóra többet áldozhattak volna. Vagy majd egyben megveszik a Waymo-t.
Miért, jelenleg hogy ad el óriási haszonnal okostelefont, miközben bőven van alternatívája?
És hagy kérdezzem meg, amikor nincs nagy sebességű net a közelben, akkor mit fogsz kezdeni a felhőben számoló hardvereddel?
Azok a kontrollerek minden évben fejlődnek. Nem értem miért mondana le bárki is erről a lehetőségről. A merevlemezek tartalmát is lehet már titkosítani. Ez így nem titkosítási probléma, hanem kompatibilitási, csak már megint meg akarják magyarázni.
A kontrollert hiába fejleszted a csillagokba, ha az SSD modul csatolója korlátos. Az újabb SSD chipek esetén már inkább a szűk keresztmetszet a busz sebessége.
Hogy értsd. Egy SATA3-as 2,5" SSD modulban hiába teszel "fénysebességű" memória kontrollert, ha a SATA szabvány lekorlátozza a francba.
A külön szerelhető SSD "chipek" már a lazítás jeleit mutatják. Az utolsó MacBook Pro-k már egy jó ideje alaplapra forrasztott flash chipekkel érkeztek. Ott nincsen bővítés, csak sóhajtozás, amikor rájösz, hogy nem volt jó ötlet 128GB-os tárolóval megvenni a polcról a gépedet... :cool:
Különben ezt a titkosítási dolgot nem vagyok benne biztos, hogy megértetted.
Ha csak az alaplap és az adattároló chip együtt használható, akkor sokkal nehezebb az adat visszafejtése. Tehát pl. nincs arra lehetőség, hogy mondjuk a Kürt Kft.-be elvive a technikus kivegye a chipeket, és egy "szervizpadba" betegye, és kiolvassa az adatmentő algoritmusaival az adatokat. Mert ugye kellhet (ha ez be volt állítva) hozzá maga a gép is. A gép viszont ha firmware lock-kal le van védve, akkor úgy működik, mint egy hardveres titkosítási kulcs.

Az a szerencse, hogy mindenkinek van választási lehetősége! Vagy vesz Apple gépet, vagy nem. Vagy vált, vagy nem. Senki semmire nincs kötelezve....
Tessék lábbal/pénztárcával állást foglalni!

Nekem van igazam . Tudom, már mondtad.
Én meg mindig elfelejtem! :(:p:D
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Itt milyen korlátozásra gondolsz?
https://www.youtube.com/results?search_query=hp+toner+reset+chip
Ebből a csavarmizériából nem biztos, hogy megértetted, hogy mit akartam mondani neked.
Elsőre is megértettem te pöcsfej, csak az általad felvetett témának nem sok köze van az általam említett problémákhoz, és éppen véletlenül volt egy kis sérelmem a torx csavarokkal szemben, és belebetegedtem volna, ha bennem marad. Na! :D
Gondolom fogalmad sincs róla, hogy mi az a pentalob bitfej!
Aki nem használ mac-et annak nem kell ilyen csúnya szavakat megtanulnia. :rolleyes:
Itt megint csak nem a szétszerelés nehezítés volt a cél, hanem a teljesen egyedi speckó rögzítése egy mm-re összetervezett alkatrésznek.
Folyamatosan ezt mondják/mondod, de csak mert többször elismételed, attól még nem lesz igaz. Jobs egy zárt rendszert akart. Nem akarta, hogy az emberek belenyúljanak a gépébe. Az, hogy ezzel párhuzamosan szívtak a design-nal is, az már más kérdés.
Dehogy keresne jól!
Nem figyelsz!
Te nem figyelsz. Jól keresne a szakmájával és nem kellene alkalmazottként(!) kockázatot viselnie. Pár hete beszélgettem telefonon nagynénémmel, aki éppen ott lakik a szomszédban, New York-ban. Ő is azt mondta, hogy IT és eü amivel ma jól keresnek odakint. Ennyi. Ne magyarázz bele többet a spec szervizkövetelményekről, mert nem arról beszéltem.
Rossmann nem egy nyerészkedő spekuláns, hanem egy filantróp. :p;)
Különben ezt a titkosítási dolgot nem vagyok benne biztos, hogy megértetted.
Szerintem te nem érted, hogy a titkosított merevlemezekkel amúgy sem tud semmit sem kezdeni a Kürt, hiába másolgatja. Megint csak elismétled, hogy hoztak egy döntést, ami állítólag a felhasználónak jó, pedig nem is. o_O
Én meg mindig elfelejtem! :(:p
Majd én mindig emlékeztetlek. :p
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
A "pentalob bitfej" bizonyos kultúrákban akkora sértés, amit csak vérrel lehet lemosni! :D

De jól értem, hogy van itt mac szervizelésben jártas olvtárs? Ha igen (és Bp), akkor egy privát üziben tudnék egy megbízást.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 738
113
~250 éve (1775) Massachusettsben kezdődött el az amerikai függetlenségi háború, amikor az angolok megpróbálták felszámolni az amerikai kormányt. A háborút megnyitó első csata is (lexingtoni összecsapás) ott volt. Bostont azért említi, mert pár évvel korábban ott (bostoni sortűz, bostoni teadélután) kezdődtek azok az eseménysorozatok, amik a háború kirobbanásához vezettek.

Van egy HBO (?) sorozat. A címe: John Adams. Remekül bemutatja a hátteret.
 
M

molnibalage

Guest
Sanszosan csak az újszülöttek nem hallottak róla, de azért beteszem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 011
62 245
113
Igen, nem szabadna elöfordulni ilyesminek.
Tanulni kell a tapasztalatból. Ha nem fogunk bele, soha nem gyülik össze a megfelelö know-how. Szerintem nem hülyeség itthon a tüzoltóautógyártâst felépiteni. De az sem biztos, hogy ezt igy kell csinâlni.
Most nem akarok azzal jönni, hogy ujjonnan fejlesztett termékeknél elöfordulnak hibák. Csak a tradicionális gyártók mâr olyan régen vannak ebben az üzletben, hogy elfelejtettük a kezdeteket és az akkori galibákat.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7
M

molnibalage

Guest
Igen, nem szabadna elöfordulni ilyesminek.
Tanulni kell a tapasztalatból. Ha nem fogunk bele, soha nem gyülik össze a megfelelö know-how. Szerintem nem hülyeség itthon a tüzoltóautógyártâst felépiteni. De az sem biztos, hogy ezt igy kell csinâlni.
Most nem akarok azzal jönni, hogy ujjonnan fejlesztett termékeknél elöfordulnak hibák. Csak a tradicionális gyártók mâr olyan régen vannak ebben az üzletben, hogy elfelejtettük a kezdeteket és az akkori galibákat.
Ezek nem "hibák".

  • Basztak összerakni egy mock-up-ot jelek szerint, ahova oda kellett volna csődíteni több száz tűzoltót, akik megmondják, hogy mi nem jó.Mert az, hogy perem van a mosandó résznél, nem folyik ki a víz, az, hogy él van, ahol ember fej van és minden más, az itt már kiderülne.
  • Az, hogy viszont az alap felszerelés és kaszni nem bírja az igénybevételt az már kőkemény tervezési vagy kivitelezési hiba. Mert egy 20 évre tervezett járműnél, ha 2 év után repedés van és javítani kell az azt jelenti, hogy bóvli. Szar. Kókány.
  • Csak cserébe ez még drága is volt.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 011
62 245
113
Egyetértek nagyjából. Azért is irtam, hogy " nem biztos, hogy ezt igy kell csinálni" Sajnos " shit happens".

A közelben ( Ausztria) az önkéntes tüzoltóság 28 èv utân egy új tüzoltóautót kapott. Iveco, 300PS, 12,5 t , 330000eur.
Szintén a közelben egy MAN alvázon egy HLF3 tipusú ( ez mindent tud, csak nem beszél) 400000 eur volt. Az adatok a helyi ujságból vannak.
Nem biztos, hogy ebben az esetben igazam van, de sokâig beszerzéssel foglalkoztam. A felhasználók igényei mem mindig felelnek meg a valós igènyeknek. Nagyon sokszor pl presztizs jelentös szerepet játszik stb. De ismétlem, ezt a tüzoltóautó történetet csak a hirekböl ismerem.
De biztos nem hâtrány, ha nem reped meg a segèdalvâz.:) A heggesztès meg nem segit. Cserèlni kell nyilvânvalóan. Azt a règebbi felborulâsos dolgot se ismerem reszletekben. De azt sem tudom, hogy ki dolgozta ki az " Igényfüzetet" ( (Lastenheft), amiben részletesen benne van, hogy milyen legyen, mit tudjon a termék. Azt sem hallottam, hogy volt-e próbaüzem, ahol többnyire kisülnek a hiânyossâgok.
Mindenestre az nem ugy müködik, hogy összhivok egy rakás tüzoltót, mert akkor egy repülö, búvâr stb csodabogâr jön lètre.
.Az ilyen beszerzèseknek megvan a bejârt módszere. Hogy azt itt alkalmazták-e, az mâs kèrdés, amire nem tudom a választ.
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 778
4 238
113
Egyetértek nagyjából. Azért is irtam, hogy " nem biztos, hogy ezt igy kell csinálni" Sajnos " shit happens".

A közelben ( Ausztria) az önkéntes tüzoltóság 28 èv utân egy új tüzoltóautót kapott. Iveco, 300PS, 12,5 t , 330000eur.
Szintén a közelben egy MAN alvázon egy HLF3 tipusú ( ez mindent tud, csak nem beszél) 400000 eur volt. Az adatok a helyi ujságból vannak.
Nem biztos, hogy ebben az esetben igazam van, de sokâig beszerzéssel foglalkoztam. A felhasználók igényei mem mindig felelnek meg a valós igènyeknek. Nagyon sokszor pl presztizs jelentös szerepet játszik stb. De ismétlem, ezt a tüzoltóautó történetet csak a hirekböl ismerem.
De biztos nem hâtrány, ha nem reped meg a segèdalvâz.:) A heggesztès meg nem segit. Cserèlni kell nyilvânvalóan. Azt a règebbi felborulâsos dolgot se ismerem reszletekben. De azt sem tudom, hogy ki dolgozta ki az " Igényfüzetet" ( (Lastenheft), amiben részletesen benne van, hogy milyen legyen, mit tudjon a termék. Azt sem hallottam, hogy volt-e próbaüzem, ahol többnyire kisülnek a hiânyossâgok.
Mindenestre az nem ugy müködik, hogy összhivok egy rakás tüzoltót, mert akkor egy repülö, búvâr stb csodabogâr jön lètre.
.Az ilyen beszerzèseknek megvan a bejârt módszere. Hogy azt itt alkalmazták-e, az mâs kèrdés, amire nem tudom a választ.
Nos láttam a tűzoltóautó borulását ami nagyon felkavaró vezetéstechnikai hiányosságokat mutatott, hogy csak s kanyartechnikával tudta csak kivitelezni a borítást a soför. Bezzeg a Szaudi sofőr a t72-est, a tankbiatlonon első blikre jobbos kanyarban simán borította, igaz annak nem volt tepedt a segédalváza.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Most nem akarok azzal jönni, hogy ujjonnan fejlesztett termékeknél elöfordulnak hibák.
25 éve sikerült ezt normálisan megoldanunk, pedig tombolt a Rendszerváltás utáni fejetlenség.
Csepel alváz, Cummins hathengeres Euro 1 besorolású dízel 280HP, Rába futóművek, 4x4, ABS, ZF sebességváltó, Sisu fülke, Metz felépítmény. Ha jól emlékszem mindösszesen 14 darab lett vásárolva belőle. Csepel Metz vagy Sisuként érdemes keresni. Tisztességes neve Csepel 755.15 Metz TLF 24/40.
16086.jpg

Az első darab még Csepel fülkét kapott. A neve Csepel 755.15 Metz TLF 4000.
Q3VjnJD034hRST54cxV-c2d2Xt-vaT0ZqOe5LNJ3oarslRhZ19Lvf__IYbK_9zf5Z69dfx_n9V2vI2VHPFH-F6jnVsOiVwETdQRf6iOU9oA


Ugyanebben az időben volt Rába alapú elgondolás is. Rába alváz és futómű, 265 lóerős Rába-MAN motor, MAN F90 fülke, Rosenbauer felépítmény. Úgy tudom 1 darab készült, oktatásra használják. Ha minden igaz leszedték róla a Rosenbauer felépítményt és BM Heroes került rá. Rába 16.198 néven keresse akit érdekel.
BIG_0011104641.jpg


A szockó alatt is vagy 10 különböző Csepel és Rába teherautó típusból lett kialakítva nem csak fecskendő, hanem szerkocsi vagy akár speciális felépítménnyel ellátott vízszállító, emelőkosaras, tolólétrás jármű is, de ha jól emlékszem a Rába még speciális repülőtéri tűzoltóból is épített öt darabot (lehet ez is kicsivel 90 után volt már, arra viszont biztosan emlékszem, hogy az első 2-3 darab még román fülkés volt a vége meg már MAN KAT lett).
A háború előtti időben a Rába talán 1923-tól gyártott csehszlovák Praga licenc alapján tűzoltókat. A Mávagnak is volt az ezres típusból kialakított tűzoltója a harmincas évek végétől.
Régi Rábák
r%C3%A1ba-retro7-1.jpg

Mávag 1000 Mind a két képen jól megfigyelhető, hogy még jobb kormányosak a gépek.
2490477690_14bc8b1af4_b.jpg


6:44-től látszik a reptéri tűzoltó kivitel még a régi fülkével. Azért abba rossz belegondolni, hogy ha lettek volna megrendelések, akkor most vajon hol tartana a Rába, és mennyivel normálisabb gépjárműállománnyal rendelkezne a Honvédség vagy akár a Katasztrófavédelem is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.