Mivel semmiféle számot nem adtál az alacsony kihasználásra én vettem a sajátomat...
"Egyelemes mintából extrapolálsz a végtelenbe!"
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mivel semmiféle számot nem adtál az alacsony kihasználásra én vettem a sajátomat...
LOL..."Egyelemes mintából extrapolálsz a végtelenbe!"
LOL...
Mivel saját magam számára van relevanciája, hogy kell-e autó, ezért kiét kéne vizsgálnom? Nem arról volt ,hogy mindenki számára.
Szóval sikerült megint jól belerohannod a...
Sehol nem írtam, hogy bárkinek.Szokás szerint megint inkoherens ez a csapongás.
Te vettetted fel eredetileg, hogy minek a saját tulajdonú autó bárkinek, amikor van car sharing. Az ezt alátámasztó számok persze azóta is hiányoznak...
Erre mondtak, hogy ezt már kiszámoltuk (pontosabban kiszámoltam helyetted is), és nem jön ki a matek.
Ezek után jöttél te egy extrém alacsony 3000 km-es példával, hogy számoljam ki helyetted, és cáfoljam a mindenfajta igazolást, számítást nélkülöző álláspontodat.
Majd átjöttél ebbe a topicba, és már azt montad, hogy tulajdonképpen én állítom, hogy szerintem havi 2-3 használat esetén sem éri meg.
Ezt megcáfoltam, rámutattam az elgondolás alapvető elvi hibáira, plusz hogy ha van is megtérülési pont, az extrém alacsony felhasználást feltételez és komoly felhasználási korlátokkal jár.
Most meg ismét az az állítás, hogy ezek tulajdonképpen a saját számaid (n.b. - még mindig nem ismerjük őket, és számítás sincs közölve) + egy LOL + némi szánalmasan gyenge személyeskedés.
Fuss neki még egyszer a betonfalnak ha gondolod, a te fejed lesz véres.
Sehol nem írtam, hogy bárkinek.
End of story.
De. Folyamatosan azt bizonygatod, hogy mindenkinek úgy kellene élnie, mint neked.
Akkor kifejtem:
Ehhez képest a mikró példa azért nem jó, mert egy új mikró sem drága, ergo nem tudsz rajta nagyot bukni, tökmindegy, hogy mennyit használod.
- Az új autó eszméleten drága és akkor is gyorsan veszti értékét, ha kvázi egy métert sem mész vele. Egy 4-5 millás új autó 3-5 évesen már a 2/3-át sem éri.
- Az átlagéletkor két dolgot is mutat, öregen veszik a kocsit, vagy sokáig használják a fiatalabban vett járművet.
- A műhelyporn kapcsán sorjáznak az olyan autók, hogy 1-1,5 millás vételár után lehet 1 milláért meg kalapálni a szart. Iszonyatosan kockázatos használt autót venni. Lehet szerencséd is, de olyan is, hogy anyagi csőd az egész.
Kurfürst szerint már a havi 2-3 használat mellett is (ha jól értem) olcsóbb a saját autó, mint a bérlés. Csak nálam sehogy nem jön ki a matek, hogy ez mitől lenne.
Hm...elolvastam itt pár oldalt, leirnám a saját koncepciómat, ahogyan én vettem ill. üzembentartom a kocsijaimat, csupa tények, számokkal, döntse el ki-ki magának mit éri meg ezek alapján:
...
Hm...elolvastam itt pár oldalt, leirnám a saját koncepciómat, ahogyan én vettem ill. üzembentartom a kocsijaimat, csupa tények, számokkal, döntse el ki-ki magának mit éri meg ezek alapján:
Két éve vettem egy Skoda RAPID 1,0TSI 81kw 110 lóerős kocsit, amit a feleségem használ, heti átlag 270-300km kocsikázva vele, 5,4l/100km benzin fogyasztással. Évi szinten 15 000km teker rá nagyvonalakban, vagy valamivel többet.
A kocsi katalógus ára 16 633€ volt, adóval együtt, kedvezményekkel 14163€-t fizettem érte. Egy igazán praktikus kocsi, szeretem.
Évi 64€ a kötelező biztositásom, ezenfelül külön balesetbizotsitást is fizetek, évi kb. 300€-s tételben (ezt most nem tudom fillérre pontosan, de kb ennyit).
Az első olajcsere (meg egyéb szürők, klima) kb. 160€-s tétel voltak, ezenkivül minden apróságot (amit egyébként mi rontottunk el a kocsin) a márkaszerviz ingyen megoldott, javitott.
5 év teljes körű gari van rá, ezért ebből indultam ki.
5 év múlva a mellékelt link szerint ez a kocsi 6970€-t fog érni (5700-8300 közé lövi be a rendszer, egy másik oldalon 7000€-t irt egyébként)
(Lásd itt: http://www.institutfinancnejpolitiky.sk/kalkulacky/aut/getprice.php#result )
Tehát a vételára (nem azonos a listaárral) megfeleződik. Eddig a pontig a kocsi garanciális, tehát nyugodtan alszom, hogy ha valami elromlik azt a szerviz állja ill cserekocsit biztosit stb.
A fentiek alapján aki akarja eljátszhat a számokkal, hogy az 5 év üzembentartás, olajcserék ill a biztositások mennyi pénzt emésztenek fel, és visszaoszthatja 5 évre, látva egy ilyen kocsi tényleges "árát", amibe a használata kerül, és eldöntheti megéri-e...
Én azt tervezem, hogy ekkor (azaz kb 3 év múlva) eladom, mig 6000-7000-et kapok érte és inkább hozzáteszek ugyanennyit, hogy legyen 5 év múlva is egy új, ismét garanciális kocsim. Nekem megéri a nyugalmamnak...másnak lehet, hogy nem.
Ebben a szellemben vettem decemberben egy Skoda KAROQ 1,5 TSI-t is...remélem hosszútávon jól döntöttem...
Ez jó! 15 éves Suzuki Swift évi 3000 km futásteljesítménnyel (nyugdíjas vagyok), a KGFB 2020 évi díj durván 50000 HUF.
Üdv.
Na akkor a biztosítóddal beszélj.Ez jó! 15 éves Suzuki Swift évi 3000 km futásteljesítménnyel (nyugdíjas vagyok), a KGFB 2020 évi díj durván 50000 HUF.
Üdv.
Na akkor a biztosítóddal beszélj.
Nekem 30k alatt volt a kötelezőm / év, egyszercsak fölment 47-re. Kiderült, hogy valami fos adatlapot kellett kitölteni, de mivel nem volt így max kockázatra vettek. Kitöltöttem és visszament a díjam majdnem az eredetire (csak az éves emelkedés volt rajta).
Szóval lehet neked is csak egy kérdőívet kell kitölteni (ráadásul online volt)
Nézz szét a biztosítód weboldalán, nekem ott volt, hogy nincs kitöltve. Vagy csak hívd föl őket és beszélj velük. Sokat lehet spórolni.Milyen kérdőív ? A régi kocsimra nekem is megemelkedett a KGFB, lehet hogy elmulasztottam?
Inkább 5 év, most két éves, még 3 év gari van rá, ezért a kalkulátort is 5 éves ciklusra állítottam.(a te példádban az autód 3 év alatt elveszti az értékének a felét!).
Igen, így van,... csak azért osztottam meg mert élő példa, mindenki azt számolhat ki belőle amire ép kíváncsi ...Molni azon megvilágítását támasztja alá,...
Végre egy jó hír, mindig olyan negatívak vagyunk általában itt általában. Többet beszélünk a rosszról mint a jóról ( lásd magyar haderő fejlesztéses topik).
DE úgy látszik fordul a helyzet...
Ötven helyet ugrottunk előre a boldogságlistán
Kettő híján ötven helyet léptek előre a magyarok a boldogság terén. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportjának vezetője elmondta, az első boldogságkutatást a nyugati világban az ENSZ rendelte el, ekkor még Magyarország a listán a 110. helyen volt. 2016 óta, az első hazai boldogságkutatás óta az ország szépen haladt előre, jelenleg a 62. helyen áll.
https://888.hu/ketharmad/otven-helyet-ugrottunk-elore-a-boldogsaglistan-4229027/