Áthozom ide a témát.
A távol-kelet teljesen más történet, ott az Idolok (művészek helyi szlenggel) köré komplett ipar épül, a sikeresebbeknek még saját képregényük (mangájuk) is lehet.
Tehát ott a CD (fizikai hanghordozó) mellékes, amint írod is, a vele járó "ajándék" dolgokról szól.
Csakhogy itthon (és a világ nagy részén) az ilyesmi nem fut, nem működik. Vagyis bizonyos szintig én ide sorolom a gyűjtői LP (Vinyl) kiadványokat. Ezeket már a kiadók is tudatosan így készítik, kifejezetten erre építenek, de a kiadványok ára is magasabb, mint egy "sima" kiadványé. (Könyörgöm ne jöjjön senki azzal, hogy jobban szól, nem, valójában nincs szó ilyenről - másképpen szólhat, de nem jobban.)
Nyugaton jelenleg a koncertezés működik, ezért jár minden zenész látástól-mikulásig koncertezni. Akik pedig nem koncert-képesek valamiért, azok így jártak.
Nemrég olvastam egy elemzést, hogy ma már a CD (távol keleten) nem is a zenéről szól, mert a rajongók nagyrészének még CD lejátszója sincs, hanem csak egy támogatás és a lényeg a benne lévő fotó könyv, kártyák vagy fanmeeting belépők. A CDt egyfajta collectors itemként veszik és kb az ott a zenészek patreonja.
Lehet itt nyugaton is ez kellene akkor felpörögne a piac.
A távol-kelet teljesen más történet, ott az Idolok (művészek helyi szlenggel) köré komplett ipar épül, a sikeresebbeknek még saját képregényük (mangájuk) is lehet.
Tehát ott a CD (fizikai hanghordozó) mellékes, amint írod is, a vele járó "ajándék" dolgokról szól.
Csakhogy itthon (és a világ nagy részén) az ilyesmi nem fut, nem működik. Vagyis bizonyos szintig én ide sorolom a gyűjtői LP (Vinyl) kiadványokat. Ezeket már a kiadók is tudatosan így készítik, kifejezetten erre építenek, de a kiadványok ára is magasabb, mint egy "sima" kiadványé. (Könyörgöm ne jöjjön senki azzal, hogy jobban szól, nem, valójában nincs szó ilyenről - másképpen szólhat, de nem jobban.)
Nyugaton jelenleg a koncertezés működik, ezért jár minden zenész látástól-mikulásig koncertezni. Akik pedig nem koncert-képesek valamiért, azok így jártak.