Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Nagyobbik húgomékhoz az Ipoly mellől hozzák az embereket céges busszal. Nagyon gyenge fizetésre is túljelentkezés szokott lenni. Minden nap 4 órát utaznak. Elmondásuk szerint ez még Istenes, mert egy Vámosmikola-Vác tömegközlekedéssel 1,5 óra és kell Volán meg MÁV bérlet is, a céges busz meg az utcájuk végén veszi fel és a gyárban teszi ki őket "ingyen". A hatos munkakezdés miatt vannak köztük akik 2-kor kelnek és 17 óra körül érnek haza.
Az idősebbek azt mesélték, hogy a környező településeken elég jól meg lehetett élni a Szobi szörpgyárból. Sokan ott dolgoztak, rengetegen pedig kiskertekben termeltek a gyárnak gyümölcsöt. Még a rendszerváltást, kétezres évek elejét egészen jól át tudták vészelni a gyárral. Utána jött a törés és az elszegényedés. Tésának, Perőcsénynek szerintük vége. Gyakorlatilag üdülőfaluvá kezdenek átalakulni. Állítólag sok a holland és szlovák tulaj, akik jellemzően csak nyáron járnak a faluba.
Igazából a szomorú igazság, hogy a mai civilizáció turizmus nélkül egy irányba mutat. Ha nincs közel legalább egy 30-60 ezres város, akkor a kis faluk és településeknek kampó. Mert fajlagosan drága bennük az élet és egyszerű geográfiai összefüggések miatt ilyen helyekre ipar sem települ = szolgáltató ipar sem települ = nincs munka = game over.

Nem merő passzióból költöznek az emberek városokba vagy azok közelébe. Mert ez éri meg. A gazdaságnak tehát nekik is. És ez öngerjesztő folyamat. Mert maga az élethez szükséges infrastruktúra kiépítése is drága. Az áramtól, csatornáig sokkal olcsóbb fajlagosan egy DN50/80 szutyok vezeték helyett letenni egy DN500-as és arról leágazni több ezer fogyasztó felé, mint azonos hosszon egy DN50/80-ra rátenni 20 házat.
stb.

(Nekem tökéletesen elég lenne egy olyan lakópart, ahol alsó szinten lenne egy akkor kis kert, ahol esetleg egy kutyát lehetne emberi körülmények között tartani, mert sajnos a lakástulajok többsége nem enged semmiféle kisállatot. Mintha valami pestises valami lenne. Semmi pénzért nem kötöznék ki ilyen faluba, de még agglomerációba se nagyon. Egy életre elegem lett abból, hogy vég nélküli utazgatás az életem. Ok, ameddig összekapcsolható volt tekeréssel addig 2 in 1 volt, de ez nem maradhat így örökké.)

Nem véletlenül alakultak már ki a városok 6 ezer éve is. Mert már akkor is az érte meg. Csak akkor a mezőgazdaság fajlagos kihozatala sokkal rosszabb volt és a mobilitás sem a mai volt.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 930
5 448
113
Igazából a szomorú igazság, hogy a mai civilizáció turizmus nélkül egy irányba mutat. Ha nincs közel legalább egy 30-60 ezres város, akkor a kis faluk és településeknek kampó. Mert fajlagosan drága bennük az élet és egyszerű geográfiai összefüggések miatt ilyen helyekre ipar sem települ = szolgáltató ipar sem települ = nincs munka = game over.

Nem merő passzióból költöznek az emberek városokba vagy azok közelébe. Mert ez éri meg. A gazdaságnak tehát nekik is. És ez öngerjesztő folyamat. Mert maga az élethez szükséges infrastruktúra kiépítése is drága. Az áramtól, csatornáig sokkal olcsóbb fajlagosan egy DN50/80 szutyok vezeték helyett letenni egy DN500-as és arról leágazni több ezer fogyasztó felé, mint azonos hosszon egy DN50/80-ra rátenni 20 házat.
stb.

(Nekem tökéletesen elég lenne egy olyan lakópart, ahol alsó szinten lenne egy akkor kis kert, ahol esetleg egy kutyát lehetne emberi körülmények között tartani, mert sajnos a lakástulajok többsége nem enged semmiféle kisállatot. Mintha valami pestises valami lenne. Semmi pénzért nem kötöznék ki ilyen faluba, de még agglomerációba se nagyon. Egy életre elegem lett abból, hogy vég nélküli utazgatás az életem. Ok, ameddig összekapcsolható volt tekeréssel addig 2 in 1 volt, de ez nem maradhat így örökké.)

Nem véletlenül alakultak már ki a városok 6 ezer éve is. Mert már akkor is az érte meg. Csak akkor a mezőgazdaság fajlagos kihozatala sokkal rosszabb volt és a mobilitás sem a mai volt.


Lehet meg leszek kövezve, de én pl ezért is tartom hülyeségnek a minden kis porfészket megmenteni, pénzt bele opciót. Egyszerűen felesleges, az üdülőfalu dolog nem ördögtől való. A kistelepüléses vidékek nagyobb város nélkül(elérhető közelségben) a mai mezőgazdaság mellett nem életképesek, nem gonosz háttérhatalom zavarja el onnét a valamit tenni akaró, vagy jobbra vágyó embereket. Ez nem a Kádár kor már, hiába nosztalgiáznak az öregek, hogy bezzeg akkor a falvak...
Ami amúgy sem igaz mert a 70 es évektől eléggé elindult a falvak elhagyása , de akkoriban ugye a korfa és demográfia másabb volt. Ugye a tipikus falusi nagyszülők is miért épült a tudaba. Amúgy én is falusi gyerek voltam.
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
758
918
93
"Közszolgálati" média mást sem ad,mint fityisz agitpropot=mese.
Különben meg csak hogy legyen min agyalogni.A fityisz önmeghatározása is mese.Ugyanis a polgári konzervativ=fundemantelista liberális.Ugyanis a polgári eszme az a liberalizmus.A 17.század végén,az un Dicsőséges Forradalom után bontakozott ki,a polgári,kapitalista szemléletű ideológia.Ez az eredeti liberális irányzatot hivják ma polgári konzervativ (de liberális) irányzatnak.
Amit balliberalizmusnak mond az agitprop,annak rendes neve a szociáldemokrata,röviden szocdem.
Nagyon kevered a dolgokat. Történelmi,ill. jelenlegi elnevezéseket, politikai ideológiákat. Szerintem direkt.
 
M

molnibalage

Guest
Igazából a szomorú igazság, hogy a mai civilizáció turizmus nélkül egy irányba mutat. Ha nincs közel legalább egy 30-60 ezres város, akkor a kis faluk és településeknek kampó. Mert fajlagosan drága bennük az élet és egyszerű geográfiai összefüggések miatt ilyen helyekre ipar sem települ = szolgáltató ipar sem települ = nincs munka = game over.

Nem merő passzióból költöznek az emberek városokba vagy azok közelébe. Mert ez éri meg. A gazdaságnak tehát nekik is. És ez öngerjesztő folyamat. Mert maga az élethez szükséges infrastruktúra kiépítése is drága. Az áramtól, csatornáig sokkal olcsóbb fajlagosan egy DN50/80 szutyok vezeték helyett letenni egy DN500-as és arról leágazni több ezer fogyasztó felé, mint azonos hosszon egy DN50/80-ra rátenni 20 házat.
stb.

(Nekem tökéletesen elég lenne egy olyan lakópart, ahol alsó szinten lenne egy akkor kis kert, ahol esetleg egy kutyát lehetne emberi körülmények között tartani, mert sajnos a lakástulajok többsége nem enged semmiféle kisállatot. Mintha valami pestises valami lenne. Semmi pénzért nem kötöznék ki ilyen faluba, de még agglomerációba se nagyon. Egy életre elegem lett abból, hogy vég nélküli utazgatás az életem. Ok, ameddig összekapcsolható volt tekeréssel addig 2 in 1 volt, de ez nem maradhat így örökké.)

Nem véletlenül alakultak már ki a városok 6 ezer éve is. Mert már akkor is az érte meg. Csak akkor a mezőgazdaság fajlagos kihozatala sokkal rosszabb volt és a mobilitás sem a mai volt.


Lehet meg leszek kövezve, de én pl ezért is tartom hülyeségnek a minden kis porfészket megmenteni, pénzt bele opciót. Egyszerűen felesleges, az üdülőfalu dolog nem ördögtől való. A kistelepüléses vidékek nagyobb város nélkül(elérhető közelségben) a mai mezőgazdaság mellett nem életképesek, nem gonosz háttérhatalom zavarja el onnét a valamit tenni akaró, vagy jobbra vágyó embereket. Ez nem a Kádár kor már, hiába nosztalgiáznak az öregek, hogy bezzeg akkor a falvak...
Ami amúgy sem igaz mert a 70 es évektől eléggé elindult a falvak elhagyása , de akkoriban ugye a korfa és demográfia másabb volt. Ugye a tipikus falusi nagyszülők is miért épült a tudaba. Amúgy én is falusi gyerek voltam.
Akkor más is kimondta, amit én nem akartam, mert még szívtelen köcsög lennék.

Az ilyen települések gazdasági kisegítése szinte semmiben sem tér el attól, ahogy a britek vagy más pénzt pumpálnak olyan szigetek fenntartásába, amik saját lábon nem állnak meg... Mert politikailag nem felvállalható az, hogy sok millió ember lakhelyéről kijelented, hogy "ez nem fenntartható". Pedig erről van szó.

A muris az, hogy ez még klíma védelmileg sem indokolható. Mert az egy nagy épület fűtési költsége is töredéke a n+1 családi házénak. A két véglet a családi ház és a Hong Kong féle toronyban nyomorgás. Azonban bőven lenne a kettő között sweet spot. Csak tenni kéne érte szabályozás oldalról is...
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 930
5 448
113
Akkor más is kimondta, amit én nem akartam, mert még szívtelen köcsög lennék.

Ugyanettől tartok én is sokszor :)
Családban is vannak sajnos ilyen megrögzöttek, akik sehogy nem értik meg ezt.
Mert ugye "régen micsoda élet volt" a szülőfalujában, meg "hagyták elsorvadni" stb. Elhiszem, hogy valamikor volt, de az az idő elmúlt,a főút mentén összedőlt házak sem döbbentik rá őket.
Klíma, természetvédelmi szempontból meg aztán ha esetleg megemlít az ember olyat, hogy visszaadni a természetnek.. hajjajj.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 930
5 448
113
Amikor házat készültünk venni, akkor viccesen megjegyeztük többször is, hogy ebből kb egy egész utcát adnának a Dédiéknél :D
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 298
4 784
113
Akkor más is kimondta, amit én nem akartam, mert még szívtelen köcsög lennék.

Az ilyen települések gazdasági kisegítése szinte semmiben sem tér el attól, ahogy a britek vagy más pénzt pumpálnak olyan szigetek fenntartásába, amik saját lábon nem állnak meg... Mert politikailag nem felvállalható az, hogy sok millió ember lakhelyéről kijelented, hogy "ez nem fenntartható". Pedig erről van szó.

A muris az, hogy ez még klíma védelmileg sem indokolható. Mert az egy nagy épület fűtési költsége is töredéke a n+1 családi házénak. A két véglet a családi ház és a Hong Kong féle toronyban nyomorgás. Azonban bőven lenne a kettő között sweet spot. Csak tenni kéne érte szabályozás oldalról is...
Ezzel csak egy probléma van: az életképtelen kis településen élőknek nincs meg a tőkéje - hiszen semmijük sincs - arra, hogy a városokba költözzenek. Igazatok lehet gazdasági szempontból, de akkor egy egyszeri segítséget adni kell az ott élőknek, hogy ne letolt gatyával kezdjék meg a városi életet. (mondjuk a háza értékében szociális bérlakás biztosítása, ha lenne ilyen)
A falvakban meg maradjon az, aki felvállalja az ingázást, a csökkentett infrastruktúrát, vagy egyszerűen csak ott akar élni ennek minden szociális-kultúrális-gazdasági másságával együtt, amire az államnak nincs külön kerete. - ha jól látom a gondolatmenetet
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 930
5 448
113
Igazatok lehet gazdasági szempontból, de akkor egy egyszeri segítséget adni kell az ott élőknek, hogy ne letolt gatyával kezdjék meg a városi életet. (mondjuk a háza értékében szociális bérlakás biztosítása, ha lenne ilyen.

Ez nem hülyeség, a falusi Csok helyett értelmesebb alternatíva lenne.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 544
5 839
113
Mivel gyak. nem nézek TV-t (barátnő néha sorozatot hallgat háttérben) nem tudom. De mondjuk a fájdalomcsillapító az pont az, amire az embernek szüksége van...
Vagy, ha az embernek a régi autója nem tetszik már. Bár az, aki TV reklám alapján vesz bármit, azt nem az esszéért szerethetik...

Aha, annyi fájdalomcsillapító biztos kell az embereknek. Szegény mamámnak is mindig fájt valamilye, de amint megette a fájdalomcsillapítót, már nem fájt neki (ugye két másodperc alatt semmi sem szívódik fel és kezd hatni). Próbáltam rávenni anyám, hogy C vitamint adjon neki, mert úgyis csak a placebóhatás miatt eszi, a C vitamin meg legalább hasznos.

Nem azért, mert a magyar vásárlóerő magától lett annyira erős. Airbnb befektető és CSOK.

A CSOK-ot nem magyarok ígénylik? Egyébként tudtommal még mindig fogy a magyar, vagyis a CSOK miatt sem vehetnek olyan hűdesokan lakást Pesten. Mégiscsak a fizuk emelkedése is benne van.

Bocs, de ez az a rész, ahol nettó trollszagot érzek.

1. Semmiközöd hozzá, de lásd kivel van dolgod...
A korábbi cégnél százalékosan nőtt ennyit, többet is, csak mivel brutálisan alul fizettek (és azóta leléptem onnan) a % kurvára nem érdekel senkit, ha a kaja + lakás összességében a fizetésemelés elég nagy részét megette... És nem csak én vagyok. Aki mondjuk nettó 200 táját vitte haza és 20%-ot emeltek, az kitörölheti a seggét a 20%-kal, ha a lakbér havi 30-40k-t megugrott és a kaja is ez 10-essel havonta. Aki 400 nettós, annak más a +20%.

Te kezdted el írni, hogy a kajára költött pénz 20%-al nőtt 4 év alatt. Ezért írtam, hogy tedd mellé mennyivel nőtt a te béred is.
Egyébként szerinted ha nő a péknek a fizetése, akkor az nem fog kenyéráremelkedést is jelenteni?

2. Nem ez volt a kérdés.

3. A lakás rezsije gyakorlatilag változatlan, de ha a kaját érted alatta és más szolgáltatást, akkor máshol is elszálltak az árak. 2013 táján egy fogorvosi kezelés vagy szakorvosi konzultációs ára 50-66%-a sem volt annak, ami tavaly év végén volt. 2012 táján ugyanaz a doki 11k-ért vizsgált meg, aki tavaly év végén 22 ezerért. A fogorvosi kezelés is kb. ennyivel lett drágább. 2014-ben egy sima tömés 8-9k volt. Tavaly fizettem érte 17-et.

Szóval ez a mennyivel jobban élünk kamu dumával engem más fárasszon. Nagyon sokak fizetése a megélhetési költségekkel nem tart lépést és csak időben csúszva.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy ha véget ér ez a vírusizé, akkor a megfeküdt fogászatok árai csökkennek-e majd... Éppen fogászhoz mentem volna az éves szemlére és beavatkozásra, amikor jött ez a helyzet.


Na akkor most nőnek a fizetések vagy sem? Ugyebár a fogorvosnak is azért fizetsz többet, mert neki is nőtt a fizetése.
Írta itt valaki a múltkor, hogy ismerőse Angliából hazajön megcsináltatni a fogát, mert még repjegyárral is olcsóbb Magyarországon. Egyébként működik ám a fogászati turizmus is. Átjönnek nyugatról ide, biztos azért, mert ott olcsóbban megcsináltathatná.
El kell fogadni, hogy a nyugati fizetések nyugati költségeket is fognak jelenteni. Ezért szajkózom mindig, hogy nem a nominális magyar béreket kell hasonlítani a nyugatihoz, hanem a vásárlóértékkel módosítottat.

Ha eddig a fogorvosodnál sokan voltak várólistán, akkor ha végetér a vírushelyzet, sanszosan még többet fogsz fizetni neki, mert még jobban tele lesz az órarendje mint eddig, hisz kiesett 2 hónap (reméljük több nem fog) a rendelésből.
 
M

molnibalage

Guest
Ezzel csak egy probléma van: az életképtelen kis településen élőknek nincs meg a tőkéje - hiszen semmijük sincs - arra, hogy a városokba költözzenek. Igazatok lehet gazdasági szempontból, de akkor egy egyszeri segítséget adni kell az ott élőknek, hogy ne letolt gatyával kezdjék meg a városi életet. (mondjuk a háza értékében szociális bérlakás biztosítása, ha lenne ilyen)
A falvakban meg maradjon az, aki felvállalja az ingázást, a csökkentett infrastruktúrát, vagy egyszerűen csak ott akar élni ennek minden szociális-kultúrális-gazdasági másságával együtt, amire az államnak nincs külön kerete. - ha jól látom a gondolatmenetet
Igen, a probléma ezzel az. Aki még időben le tudott lépni az nyert, aki meg nem, azt elve vert helyzetből indul.
Csak politikailag meg ingyenpénz lenne, ezt sem lehet felvállalni,. Marad a szenvedés. Drágán...
 
M

molnibalage

Guest
Nem azért, mert a magyar vásárlóerő magától lett annyira erős. Airbnb befektető és CSOK.

A CSOK-ot nem magyarok ígénylik? Egyébként tudtommal még mindig fogy a magyar, vagyis a CSOK miatt sem vehetnek olyan hűdesokan lakást Pesten. Mégiscsak a fizuk emelkedése is benne van.
Látom nem tetszik érteni. A CSOK által befolyó pénzből nem tudsz sokkal nagyobb lakást vagy házat venni, mint a CSOK előtt, mert az ipar nagyrészt szépen benyelte a plusz pénzt. Tehát lényegében ettől egy szűkebb kör számára maradt kb. ugynaz a lakás, amihez előtte nem kellett CSOK...
...a többieknek meg lófasz a seggébe, az jut. Ha lenne ló, de ló sincsen...

Bocs, de ez az a rész, ahol nettó trollszagot érzek.

1. Semmiközöd hozzá, de lásd kivel van dolgod...
A korábbi cégnél százalékosan nőtt ennyit, többet is, csak mivel brutálisan alul fizettek (és azóta leléptem onnan) a % kurvára nem érdekel senkit, ha a kaja + lakás összességében a fizetésemelés elég nagy részét megette... És nem csak én vagyok. Aki mondjuk nettó 200 táját vitte haza és 20%-ot emeltek, az kitörölheti a seggét a 20%-kal, ha a lakbér havi 30-40k-t megugrott és a kaja is ez 10-essel havonta. Aki 400 nettós, annak más a +20%.

Te kezdted el írni, hogy a kajára költött pénz 20%-al nőtt 4 év alatt. Ezért írtam, hogy tedd mellé mennyivel nőtt a te béred is.
Egyébként szerinted ha nő a péknek a fizetése, akkor az nem fog kenyéráremelkedést is jelenteni?

2. Nem ez volt a kérdés.

3. A lakás rezsije gyakorlatilag változatlan, de ha a kaját érted alatta és más szolgáltatást, akkor máshol is elszálltak az árak. 2013 táján egy fogorvosi kezelés vagy szakorvosi konzultációs ára 50-66%-a sem volt annak, ami tavaly év végén volt. 2012 táján ugyanaz a doki 11k-ért vizsgált meg, aki tavaly év végén 22 ezerért. A fogorvosi kezelés is kb. ennyivel lett drágább. 2014-ben egy sima tömés 8-9k volt. Tavaly fizettem érte 17-et.

Szóval ez a mennyivel jobban élünk kamu dumával engem más fárasszon. Nagyon sokak fizetése a megélhetési költségekkel nem tart lépést és csak időben csúszva.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy ha véget ér ez a vírusizé, akkor a megfeküdt fogászatok árai csökkennek-e majd... Éppen fogászhoz mentem volna az éves szemlére és beavatkozásra, amikor jött ez a helyzet.


Na akkor most nőnek a fizetések vagy sem? Ugyebár a fogorvosnak is azért fizetsz többet, mert neki is nőtt a fizetése.
Írta itt valaki a múltkor, hogy ismerőse Angliából hazajön megcsináltatni a fogát, mert még repjegyárral is olcsóbb Magyarországon. Egyébként működik ám a fogászati turizmus is. Átjönnek nyugatról ide, biztos azért, mert ott olcsóbban megcsináltathatná.
El kell fogadni, hogy a nyugati fizetések nyugati költségeket is fognak jelenteni. Ezért szajkózom mindig, hogy nem a nominális magyar béreket kell hasonlítani a nyugatihoz, hanem a vásárlóértékkel módosítottat.
Látom ezt sem érted. Senkit nem érdekel, hogy nő a fizetésed, a relatív %-ok eredménye az, hogy mégis semmivel sem több dologra telne, mint a régebbi időkben, amikor minden olcsóbb volt arányaiban. Ment a nagy tamtam, hogy húúúúúúúúúúúúúúúú, most aztán lehet szakítani a melósnak. Ez annyira nem igaz. Aki eddig is sokat keresett, annak igen. Aki nem, annak a növekvő fizetése mellett is csökkenhetett az életszínvonala...

Mondjuk az utóbbi 1 év lett tényleg elmebeteg egy réteg számátra. Bp egyes kerületein áthajtva gyak alig találni nem új rendszámos autót. Mindenhol P betűs és annak táján levő kocsik.

Ha eddig a fogorvosodnál sokan voltak várólistán, akkor ha végetér a vírushelyzet, sanszosan még többet fogsz fizetni neki, mert még jobban tele lesz az órarendje mint eddig, hisz kiesett 2 hónap (reméljük több nem fog) a rendelésből.
Vagy nem. Mert a külföldi betegek jó ideig még nem tudnak jönni...
A magyar vásárlóerős sem lesz azonos...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Lehet meg leszek kövezve, de én pl ezért is tartom hülyeségnek a minden kis porfészket megmenteni, pénzt bele opciót.

Nem a porfészkeket kell menteni, hanem az ott élő embereket.
Semmi esélye egy ilyen kis faluban élő embernek a kitörésre. A háza nem ér semmit, ha el is tudja adni abból 2 évnyi albérletet kap egy nagyobb városban.
A mai technológia mellett ebben a kis picsa országban nem kéne, hogy távolságok legyenek. Egy rendesen kialakított kötött pályás rendszerrel a legtöbb kis porfészekből is simán elérhető lenne egy nagyváros 1 óra alatt.
Gondold el, egy ilyen esetben Vámosmikoláról 15 perc lenne Szob, 30 Vác, egy átszállással 1 óra alatt a Nyugati. Visszafele is igaz ugyanez, egy pesti 1 óra alatt a Börzsöny északi lábánál lenne.
Ha ezt a nem létező vonalat mondjuk egy Balassagyarmat-Vác vonalon csináljuk meg, akkor Gyarmat is 20 perc alatt elérhető lenne Vámosmikoláról.
Esetleg egy híd Szobnál így Esztergom is 20 perc.
Ha életben akarod tartani a vidéket, nem kell más, csak minőségi úthálózat és gyors tömegközlekedés.
 
M

molnibalage

Guest
Nem a porfészkeket kell menteni, hanem az ott élő embereket.
Semmi esélye egy ilyen kis faluban élő embernek a kitörésre. A háza nem ér semmit, ha el is tudja adni abból 2 évnyi albérletet kap egy nagyobb városban.
A mai technológia mellett ebben a kis picsa országban nem kéne, hogy távolságok legyenek. Egy rendesen kialakított kötött pályás rendszerrel a legtöbb kis porfészekből is simán elérhető lenne egy nagyváros 1 óra alatt.
Gondold el, egy ilyen esetben Vámosmikoláról 15 perc lenne Szob, 30 Vác, egy átszállással 1 óra alatt a Nyugati. Visszafele is igaz ugyanez, egy pesti 1 óra alatt a Börzsöny északi lábánál lenne.
Ha ezt a nem létező vonalat mondjuk egy Balassagyarmat-Vác vonalon csináljuk meg, akkor Gyarmat is 20 perc alatt elérhető lenne Vámosmikoláról.
Esetleg egy híd Szobnál így Esztergom is 20 perc.
Ha életben akarod tartani a vidéket, nem kell más, csak minőségi úthálózat és gyors tömegközlekedés.
Most van csak tervezési fázisban a déli irányba. De mindenhova ez kéne. És összekötve, hogy az ÉKi agglomerációból DNY Buda is elérhető legyen. Átszállás nélkül vagy max. egyszerivel.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Persze ez ellen is már láttam kikelni egyeseket, hogy a töltés miatt a Parkból visszanyírnak és katasztófa lesz, mert ebből egyből azt szűrték le, hogy soha nem lesz park.
A legjobb az volt, amikor a zaj növekedésre hivatkozott...
...amikor zajcsökkentő csőben lesz az egész. Rendszeresen arra bringázok a parkban mellette. Embertelen a zaj, amit a tehervonatok csinálni, a 2. emelet síkjában 0 zajvédelemmel.

Elhiszem, hogy az ottlevőkek a kivitelezés ideje alatt rosszabb lesz, de akkor ezzel a megközelítéssel most is barlangban ülnénk. A metró építés alatt is fel volt túrva a város, útépítés vagy bármi alatt. De a végén jobb lesz, van össztársadalmi haszon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 572
20 955
113
Nem a porfészkeket kell menteni, hanem az ott élő embereket.
Semmi esélye egy ilyen kis faluban élő embernek a kitörésre. A háza nem ér semmit, ha el is tudja adni abból 2 évnyi albérletet kap egy nagyobb városban.
A mai technológia mellett ebben a kis picsa országban nem kéne, hogy távolságok legyenek. Egy rendesen kialakított kötött pályás rendszerrel a legtöbb kis porfészekből is simán elérhető lenne egy nagyváros 1 óra alatt.
Gondold el, egy ilyen esetben Vámosmikoláról 15 perc lenne Szob, 30 Vác, egy átszállással 1 óra alatt a Nyugati. Visszafele is igaz ugyanez, egy pesti 1 óra alatt a Börzsöny északi lábánál lenne.
Ha ezt a nem létező vonalat mondjuk egy Balassagyarmat-Vác vonalon csináljuk meg, akkor Gyarmat is 20 perc alatt elérhető lenne Vámosmikoláról.
Esetleg egy híd Szobnál így Esztergom is 20 perc.
Ha életben akarod tartani a vidéket, nem kell más, csak minőségi úthálózat és gyors tömegközlekedés.
Valamint ha az infrastruktúra már megvan, akkor támogatni hogy némi ipar települjön ksiebb településekre is, ne csak egy-egy nagyváros ipari parkjába menjen minden beruházás. Németországban (Bajorországból van tapasztalatom) érdekes módon kisebb falvakban vannak kisebb üzemek, és még egy falusi házépítést is sokszor toronydaru, betonmixer segítségével csinálnak, mert vannak a közelben is ilyen vállalkozók, kapacitások, és ki is használják. Egy nagyváros körül a "sprawl"/agglomeráció nagyobb mint nálunk, és települ ki "ráhordó" beszállítói hálózat a város iparára 50-100km-es körzetben is, nem csak a gyár közvetlen közelébe.

A kulcs valóban a jó infrastruktúra.

Nemrég Nógrádban járva amikor a 90-es sebességkorlátozású úton 30-al mentem, és így is volt, hogy teljesen le kellett állnom, hogy egy kátyún átkeljek kocsival, és attól tartottam, hogy leér-e az olajteknő, nos így egy 50km-es táv is több mint egy óra lehet, míg Pest megyében 50 km-ről van ismerős aki bejár dolgozni, az autópálya mellé, és attól nem túl messze van az irodájuk, mert sokat kell utazniuk amúgy is a munka miatt, előbb megjárja haza az utat, mint én Budapesten belül egy 10km-es viszonylatot.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 930
5 448
113
Németországban (Bajorországból van tapasztalatom) érdekes módon kisebb falvakban vannak kisebb üzemek, és még egy falusi házépítést is sokszor toronydaru, betonmixer segítségével csinálnak, mert vannak a közelben is ilyen vállalkozók, kapacitások, és ki is használják.

Már egyre inkább itt is.
 
M

molnibalage

Guest
Valamint ha az infrastruktúra már megvan, akkor támogatni hogy némi ipar települjön ksiebb településekre is, ne csak egy-egy nagyváros ipari parkjába menjen minden beruházás. Németországban (Bajorországból van tapasztalatom) érdekes módon kisebb falvakban vannak kisebb üzemek, és még egy falusi házépítést is sokszor toronydaru, betonmixer segítségével csinálnak, mert vannak a közelben is ilyen vállalkozók, kapacitások, és ki is használják. Egy nagyváros körül a "sprawl"/agglomeráció nagyobb mint nálunk, és települ ki "ráhordó" beszállítói hálózat a város iparára 50-100km-es körzetben is, nem csak a gyár közvetlen közelébe.

A kulcs valóban a jó infrastruktúra.

Nemrég Nógrádban járva amikor a 90-es sebességkorlátozású úton 30-al mentem, és így is volt, hogy teljesen le kellett állnom, hogy egy kátyún átkeljek kocsival, és attól tartottam, hogy leér-e az olajteknő, nos így egy 50km-es táv is több mint egy óra lehet, míg Pest megyében 50 km-ről van ismerős aki bejár dolgozni, az autópálya mellé, és attól nem túl messze van az irodájuk, mert sokat kell utazniuk amúgy is a munka miatt, előbb megjárja haza az utat, mint én Budapesten belül egy 10km-es viszonylatot.
Ezért van az, amit mondtam. Bp-t elhagyva 50 km-en túl mintha egy másik országba érkeznél... Máshol is vannak kisebb nagyobb települések, de a Bp körüli átlagos népsűrűség brutálisan magas az ország többi részéhez képest. És ráadásul sík a terület. Az egészbe csak a Duna rondít bele. A Csepel szigeten is okkal van az, hogy minél délebbre mész, annál kevesebb cég van. Mert az M0 híd és M8 csonka hídja között semmi nincs. Nyugati irányból be van zárva a sziget még midig... A sziget északi részén Bp közelsége és az M0 igen durva kontrasztot ad...

Németországban (Bajorországból van tapasztalatom) érdekes módon kisebb falvakban vannak kisebb üzemek, és még egy falusi házépítést is sokszor toronydaru, betonmixer segítségével csinálnak, mert vannak a közelben is ilyen vállalkozók, kapacitások, és ki is használják.

Már egyre inkább itt is.
Ha 250-350k+ euró egy családi ház, akkor telik erre... Itthon amíg a 100k EUR is embertelenül sok pénz addig ilyet nehéz elképzelni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Németországban (Bajorországból van tapasztalatom) érdekes módon kisebb falvakban vannak kisebb üzemek, és még egy falusi házépítést is sokszor toronydaru, betonmixer segítségével csinálnak, mert vannak a közelben is ilyen vállalkozók, kapacitások, és ki is használják.

Már egyre inkább itt is.
Igen meg a szamlara is szukseguk van. Tobbek kozott a szamla miatt terjedt el nyugton is. Tobb haz epiteseben es szamtalan lakas felujitasaba vettem reszt daniaba. /nem epitoipari ceg./ mire a szamlat el lehetett konyvelni valahogy oda jott a daru meg a mixer ahol a szamla nem volt megoldhatoan konyvelheto kevertuk a betont... A videkkel a legnagyobb baj hogy varosi elet fele toljak. /igazabol ti is varosi letet szantok a videknek hogy uzemesedjen./ mikozben jol mukodo kkv kell iparosokkal ostermelokkel es regionalis szintu mezogazdasagi termelessel feldolgozassal tobbre megy a falu./ megvoltak makoi hagyma kalocsai paprika /ez nem adott telepules hamem afott regio termekei./ erre volt kiepitett feldolgozo ipar amit a kornyekbeli nagyobb varosba uzemelt.../ csak szet lett verve tobbszor is. Ehhez hozzajott hogy bebeszeltek az embereknek hogy falun ugy kell elni mint a kertvarpsba... /sok faluba egy idobe allatot nem ngedtek tartani.../volt olyan falu ahol egy haztartasba 1 sertes vagy 1 szarvasmarha tartasat engedelyeztek..../
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 930
5 448
113
Igen meg a szamlara is szukseguk van. Tobbek kozott a szamla miatt terjedt el nyugton is. Tobb haz epiteseben es szamtalan lakas felujitasaba vettem reszt daniaba. /nem epitoipari ceg./ mire a szamlat el lehetett konyvelni valahogy oda jott a daru meg a mixer ahol a szamla nem volt megoldhatoan konyvelheto kevertuk a betont...

Ha 250-350k+ euró egy családi ház, akkor telik erre... Itthon amíg a 100k EUR is embertelenül sok pénz addig ilyet nehéz elképzelni.

Pedig már nagyon sok helyen nem betonkeverő+lapát megy. Ezzel élőmunkát és rengeteg időt spórolsz a minőségről nem is beszélve. Egy kézi keverés sosem éri el az üzemi homogén minőséget.
Amúgy igen, amikor nem kell papírozni jószerével ott megy még ez az okosban dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7
M

molnibalage

Guest
Igen meg a szamlara is szukseguk van. Tobbek kozott a szamla miatt terjedt el nyugton is. Tobb haz epiteseben es szamtalan lakas felujitasaba vettem reszt daniaba. /nem epitoipari ceg./ mire a szamlat el lehetett konyvelni valahogy oda jott a daru meg a mixer ahol a szamla nem volt megoldhatoan konyvelheto kevertuk a betont... A videkkel a legnagyobb baj hogy varosi elet fele toljak. /igazabol ti is varosi letet szantok a videknek hogy uzemesedjen./ mikozben jol mukodo kkv kell iparosokkal ostermelokkel es regionalis szintu mezogazdasagi termelessel feldolgozassal tobbre megy a falu./ megvoltak makoi hagyma kalocsai paprika /ez nem adott telepules hamem afott regio termekei./ erre volt kiepitett feldolgozo ipar amit a kornyekbeli nagyobb varosba uzemelt.../ csak szet lett verve tobbszor is. Ehhez hozzajott hogy bebeszeltek az embereknek hogy falun ugy kell elni mint a kertvarpsba... /sok faluba egy idobe allatot nem ngedtek tartani.../volt olyan falu ahol egy haztartasba 1 sertes vagy 1 szarvasmarha tartasat engedelyeztek..../
Aha. És mindaz, amit felsorolsz az fél luxus terméket állít elő...