Várjál! Itt nincs 2 szék. Itt a Boxer van mint olyan. Ez arra alternativa, hogy mi van ha 1 járművel oldanánk meg a teljes gyalogsági járműigényt? Mondjuk kerekessel.
Ez nem kötelező felszerelés, csak opció arra az esetre, ha mondjuk Medárd napja után jutna eszünkbe hadműveletet indítani. Tudtommal a hagyományos kerék helyére felszerelhető.
Másrészről mennyivel növeli meg a karbantartási igényt? A gumi lánctalpat nem kell karbantartani. A csapágyazása/hajtóműve teljesen zárt rendszerű. A John Deree-nél 1500 üzemóránként kell ellenőrizni az olajat, és 10000 üzemóránként cserélni.
Cserében nem kell a központi levegőnyomás rendszert használnia. A sebessége meg hát megegyezik a kerekes verzió sebességével:
Szerintem a hevedernek a 60-as tempót is bírnia kell, mert a modern gumihevederes járművek mind képesek erre (Bronco 3 biztosan).
Inkább ide, ne ott szemeteljünk.
Bonyolultabb rendszer. Nézd meg hány kis görgő, meg lengéscsillapító van egy ilyenben, egy kerék meg egy acéldarab körülötte gumival. Mekkora szögben lehet elfordítani a kormányzott kerekeket egy ilyen felszerelése után? Mekkora a biztonságos kanyarsebesség? 60-ban ne legyél biztos, itt magával a lánccal kormányzol. Simán lehet, hogy már egy harmincas sebességnél csutkára tekert kormánnyal kilép a láncból.
Ha megkotlik egy ilyen cucc nincs mozgás, kereket leszerelek, a tengelyt lánccal rögzítem és 7 keréken elvergődöm.
Ha Medárd körül akarsz akciózni akkor meg vegyél 8 darab körmös láncot a Boxerekre.
Rászántam vagy 1,5 órát és utánaolvastam amcsi mezőgazdasági szaklapokban és nincs csoda.
Olyan traktort kerestem, ahol az első tengely elfordításával lehet kormányozni.
Ami számunkra érdekes lehet
Pro
jobb terepjáró képesség
nincs benne levegő, nem tud leereszteni
Kontra
a szalag el tud szakadni
az üzemanyag fogyasztásban szilárd burkolaton 55 százalékos, a földeken 42 százalékos növekedés jelentkezett.
karbantartási idő és költségek növekedése. A trakeszt felgumizni 8896 dolcsiba került, a lánctalp ára 16 123 $. Mire elhasználódott a gumira kellett költeni 278 dollárt, ami a felszerelése volt a tárcsára. A lánctalp élettartama alatt 500 dollár volt a felszerelés, csapágyak, futógörgők 5499 dollár, olaj 279 dollár. Maga a trakesz 37681 dolcsival drágább, ha a lánctalpas konfiggal veszed. Sem munkaórában sem megtett távolságban nem találtam normális adatot az élettartamra. Leírták, hogy milyen tényezők befolyásolják a kopást, de konkrét mérföldet vagy üzemórát nem adtak meg. Gondolom nem egymás mellett grasszált a 2 gép és baromira torzíthatta volna az egészet a sok változó.
A traktor 400 lovas motorral volt szerelve, keréken 360 lóerőt mértek, lánctalpon 290-et.
A lánctalpas szerkezet közel 3 tonnával dobta meg a gép össztömegét.
A végsebessége jelentősen visszaesett. Sajnos nem találtam meg, hogy ez a hajtási veszteség és nagyobb tapadás vagy a műszaki megoldás következménye lenne.
A wheeled tractor can operate in the 25-30 mph range, while tracked machine are limited to 20 mph. The faster road speeds are better for minimizing wasted time between fields.
Nekem ez inkább azt jelenti, hogy engedélyezett és nem ennyit tud, de nem egyértelmű.
A keréknek 40 százalékkal nagyobb volt a terhelhetősége mint a szalagos változatnak.