Beszélgető

Rákeresve a képre a Smitshonian alábbi anyaga jött szembe, ami szerint valószínűleg soha nem létezett ez a hirdetés:
https://www.smithsonianmag.com/smar...-seeking-men-for-a-hazardous-journey-5552379/
Maga a kép egyértelműen felújítottnak tűnt, manapság eléggé divatos ilyesmit plakát méretben kifüggeszteni a falra. Az eredetisége passz, simán lehet kamu, viszont akkoriban csak ilyen plakátokon (meg a kocsma asztalon...) keresztül tudtak legénységet toborozni (főleg küldetésekhez).
 
Akkor már vmi dereng. Itt nem arról van szó, hogy felvállata e vagy sem. Hanem, hogy ez a neve. Meg ja muszlim iskollába is járt, Koránt tanult... és megválasztották. MOon és a világ nagy részén ez elképzelhetetlen.

Most vettem észre EF topik csak replyoztam evvel be is fejeztem.


Elnézést kérek Fade nevében is, hogy a fanboykodása miatt szétbarmolódott az Eurofighter topic (is).
 
Várjál! Itt nincs 2 szék. Itt a Boxer van mint olyan. Ez arra alternativa, hogy mi van ha 1 járművel oldanánk meg a teljes gyalogsági járműigényt? Mondjuk kerekessel.
Ez nem kötelező felszerelés, csak opció arra az esetre, ha mondjuk Medárd napja után jutna eszünkbe hadműveletet indítani. Tudtommal a hagyományos kerék helyére felszerelhető.
Másrészről mennyivel növeli meg a karbantartási igényt? A gumi lánctalpat nem kell karbantartani. A csapágyazása/hajtóműve teljesen zárt rendszerű. A John Deree-nél 1500 üzemóránként kell ellenőrizni az olajat, és 10000 üzemóránként cserélni.
Cserében nem kell a központi levegőnyomás rendszert használnia. A sebessége meg hát megegyezik a kerekes verzió sebességével:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem a hevedernek a 60-as tempót is bírnia kell, mert a modern gumihevederes járművek mind képesek erre (Bronco 3 biztosan).

Inkább ide, ne ott szemeteljünk.

Bonyolultabb rendszer. Nézd meg hány kis görgő, meg lengéscsillapító van egy ilyenben, egy kerék meg egy acéldarab körülötte gumival. Mekkora szögben lehet elfordítani a kormányzott kerekeket egy ilyen felszerelése után? Mekkora a biztonságos kanyarsebesség? 60-ban ne legyél biztos, itt magával a lánccal kormányzol. Simán lehet, hogy már egy harmincas sebességnél csutkára tekert kormánnyal kilép a láncból.
Ha megkotlik egy ilyen cucc nincs mozgás, kereket leszerelek, a tengelyt lánccal rögzítem és 7 keréken elvergődöm.

Ha Medárd körül akarsz akciózni akkor meg vegyél 8 darab körmös láncot a Boxerekre.

Rászántam vagy 1,5 órát és utánaolvastam amcsi mezőgazdasági szaklapokban és nincs csoda.
Olyan traktort kerestem, ahol az első tengely elfordításával lehet kormányozni.

Ami számunkra érdekes lehet

Pro
jobb terepjáró képesség
nincs benne levegő, nem tud leereszteni

Kontra
a szalag el tud szakadni
az üzemanyag fogyasztásban szilárd burkolaton 55 százalékos, a földeken 42 százalékos növekedés jelentkezett.
karbantartási idő és költségek növekedése. A trakeszt felgumizni 8896 dolcsiba került, a lánctalp ára 16 123 $. Mire elhasználódott a gumira kellett költeni 278 dollárt, ami a felszerelése volt a tárcsára. A lánctalp élettartama alatt 500 dollár volt a felszerelés, csapágyak, futógörgők 5499 dollár, olaj 279 dollár. Maga a trakesz 37681 dolcsival drágább, ha a lánctalpas konfiggal veszed. Sem munkaórában sem megtett távolságban nem találtam normális adatot az élettartamra. Leírták, hogy milyen tényezők befolyásolják a kopást, de konkrét mérföldet vagy üzemórát nem adtak meg. Gondolom nem egymás mellett grasszált a 2 gép és baromira torzíthatta volna az egészet a sok változó.
A traktor 400 lovas motorral volt szerelve, keréken 360 lóerőt mértek, lánctalpon 290-et.
A lánctalpas szerkezet közel 3 tonnával dobta meg a gép össztömegét.
A végsebessége jelentősen visszaesett. Sajnos nem találtam meg, hogy ez a hajtási veszteség és nagyobb tapadás vagy a műszaki megoldás következménye lenne.
A wheeled tractor can operate in the 25-30 mph range, while tracked machine are limited to 20 mph. The faster road speeds are better for minimizing wasted time between fields.
Nekem ez inkább azt jelenti, hogy engedélyezett és nem ennyit tud, de nem egyértelmű.
A keréknek 40 százalékkal nagyobb volt a terhelhetősége mint a szalagos változatnak.
 
Inkább ide, ne ott szemeteljünk.

Bonyolultabb rendszer. Nézd meg hány kis görgő, meg lengéscsillapító van egy ilyenben, egy kerék meg egy acéldarab körülötte gumival. Mekkora szögben lehet elfordítani a kormányzott kerekeket egy ilyen felszerelése után? Mekkora a biztonságos kanyarsebesség? 60-ban ne legyél biztos, itt magával a lánccal kormányzol. Simán lehet, hogy már egy harmincas sebességnél csutkára tekert kormánnyal kilép a láncból.
Ha megkotlik egy ilyen cucc nincs mozgás, kereket leszerelek, a tengelyt lánccal rögzítem és 7 keréken elvergődöm.

Ha Medárd körül akarsz akciózni akkor meg vegyél 8 darab körmös láncot a Boxerekre.

Rászántam vagy 1,5 órát és utánaolvastam amcsi mezőgazdasági szaklapokban és nincs csoda.
Olyan traktort kerestem, ahol az első tengely elfordításával lehet kormányozni.

Ami számunkra érdekes lehet

Pro
jobb terepjáró képesség
nincs benne levegő, nem tud leereszteni

Kontra
a szalag el tud szakadni
az üzemanyag fogyasztásban szilárd burkolaton 55 százalékos, a földeken 42 százalékos növekedés jelentkezett.
karbantartási idő és költségek növekedése. A trakeszt felgumizni 8896 dolcsiba került, a lánctalp ára 16 123 $. Mire elhasználódott a gumira kellett költeni 278 dollárt, ami a felszerelése volt a tárcsára. A lánctalp élettartama alatt 500 dollár volt a felszerelés, csapágyak, futógörgők 5499 dollár, olaj 279 dollár. Maga a trakesz 37681 dolcsival drágább, ha a lánctalpas konfiggal veszed. Sem munkaórában sem megtett távolságban nem találtam normális adatot az élettartamra. Leírták, hogy milyen tényezők befolyásolják a kopást, de konkrét mérföldet vagy üzemórát nem adtak meg. Gondolom nem egymás mellett grasszált a 2 gép és baromira torzíthatta volna az egészet a sok változó.
A traktor 400 lovas motorral volt szerelve, keréken 360 lóerőt mértek, lánctalpon 290-et.
A lánctalpas szerkezet közel 3 tonnával dobta meg a gép össztömegét.
A végsebessége jelentősen visszaesett. Sajnos nem találtam meg, hogy ez a hajtási veszteség és nagyobb tapadás vagy a műszaki megoldás következménye lenne.
A wheeled tractor can operate in the 25-30 mph range, while tracked machine are limited to 20 mph. The faster road speeds are better for minimizing wasted time between fields.
Nekem ez inkább azt jelenti, hogy engedélyezett és nem ennyit tud, de nem egyértelmű.
A keréknek 40 százalékkal nagyobb volt a terhelhetősége mint a szalagos változatnak.
Egyrészt, nem figyeltél. Én féllánctalpasról beszéltem. Én 4-ből, csak a hátsó 2 tengelyre tennék ilyet. Tehát a költségek nem mind a 8 kereket terhelik. Ráadásul mivel nem kormányzott tengelyre kerülnek, így csökken az oldalterhelés is.
Másrészt a John Deere 9RX saját prospektusa szerint pontosan ugyan annyi a végsebessége a traktornak ezekkel a hevederes hajtásokkal, mint a kerekes verziónak (40km/h).
Hogy növekszik a fogyasztás, az nyilvánvaló (nagyobb a súrlódó felület, de pont ez a lényege), ugyanakkor ha szükség van erre akkor ez segíthet kitolni a 8x8-at a mocsárból. Ha kerékcsapágyanként teszel fel 1-1 ilyet, akkor harci helyzetben nagyon jó kompromisszum lehet a kerekes és láncos megoldás között. Ha találatot kap valamelyik kerék vagy heveder, attól még nem válik mozgásképtelenné a jármű. A maradék 7 kerék és hevederes hajtás továbbra is mozgásban tartja a járművet. Egy elektronikusan szabályozott difivel pedig még korlátozottan kormányozható is maradhat. A teljes lánctalppal szemben is előnyös, mivel ott az egyik oldal lánctalpának elpattanása esetén már mozgásképtelen a jármű. Ebben az esetben meg ha 1 lánctalp/heveder elszakad, akkor sincs pánik.
Én korábban még a Bronco 3-mal kapcsolatban néztem utána és annak idején egy modern gumi hevederre valami 10.000km-es élettartam volt megadva. Meg lennék lepve, ha a MH keretein belül harcjárművön teljes élettartama alatt 2x kellene hevedert cserélni. De nagyon fontos. Ez a kerekenkénti hernyótalpas megoldást akár év közben simán átszerelik a műhelyben. Magyarán a kerekes járműved akár ideiglenesen is kaphat + terepjáró képességet.
A John Deere prospektusból vettem a 10000 üzemórás olajcserét is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Egyrészt, nem figyeltél.

Láttam a féllánctalpas hozzászólást, arra ment a két szék között padló. Nézz utána mi volt a gond az M3 Half Trackal az amerikaiak szerint. De a csehek sem véletlen kukázták viszonylag hamar az OT 810-et. Igen, volt ahol kényszerből futottak sokáig féllánctalpasok, de nem ez volt a jellemző, nem véletlen nem terjedt a mai napig újra.
Hogy ne kelljen keresgélned.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ha képekkel illusztrálsz akkor meg legyél pontos.
017-pic1.gif

CFGj459.jpg


Én 4-ből, csak a hátsó 2 tengelyre tennék ilyet. Tehát a költségek nem mind a 8 kereket terhelik. Ráadásul mivel nem kormányzott tengelyre kerülnek, így csökken az oldalterhelés is.

Léteznek olyan gumiláncok, amik összefogják a két hátsó kereket. Mikor beszélgettünk a lánctalpas gépekről ez is szóba került. Tessék itt a plusz terepjáró képességed amit hiányolsz. Modern félhernyó, ha leszakad a gumiszalag ott lakik alatta a kerék juhé.
a-machine-for-harvesting-trees-in-a-forest-J1CHRY.jpg


Másrészt a John Deere 9RX saját prospektusa szerint pontosan ugyan annyi a végsebessége a traktornak ezekkel a hevederes hajtásokkal, mint a kerekes verziónak (40km/h).

Kormányzás? Ilyen egy Boxer sosem lesz. Ez gyakorlatilag ugyanaz traktorban mint a kedvenc ATV-id. Boxert vagy féllánctalpasra alakítasz, amire adtam egyszerű megoldást fentebb, vagy teljesen lecserélsz minden kereket akkor viszont ez a viszonyítási alap és direkt ilyen tesztet túrtam ki tegnap.
thumb2-john-deere-6215r-4k-tracked-tractor-2019-tractors-agricultural-machinery.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and zeal
Láttam a féllánctalpas hozzászólást, arra ment a két szék között padló. Nézz utána mi volt a gond az M3 Half Trackal az amerikaiak szerint. De a csehek sem véletlen kukázták viszonylag hamar az OT 810-et. Igen, volt ahol kényszerből futottak sokáig féllánctalpasok, de nem ez volt a jellemző, nem véletlen nem terjedt a mai napig újra.
Hogy ne kelljen keresgélned.
Ha nem baj, ezt a részt figyelmen kívül hagyom. Ezek a járművek ha látványra úgy is néznek ki, mintha közük lenne az elképzelésemhez - ténylegesen semmi közük nincsen hozzá. Azok hagyományos lánctalpasok, amik ráadásul eleve annak is voltak tervezve ráadásul a 1930-as évek technológia színvonalán.
Ez nagyjából olyan, mintha egy turboprop gépet hasonlítgatnánk egy csillagmotoroshoz. Mindkettő propelleres ugye, de azért...
Ha képekkel illusztrálsz akkor meg legyél pontos.
Lettem volna, ha lett volna olyan, amilyenre én gondoltam. Amit te belinkeltél kép az nagyon nem az. Én konkrétan olyan kialakításról beszéltem, ahol kerekenként teszel be egy hevederes hajtást. Amiket betettél azok csak akkor kerülhetnének fel, ha mindkét hátsó kereket kivennéd, és helyette azokat tennéd be. Ezek csak 4x4-es traktorokon válhatnak be.
Léteznek olyan gumiláncok, amik összefogják a két hátsó kereket. Mikor beszélgettünk a lánctalpas gépekről ez is szóba került. Tessék itt a plusz terepjáró képességed amit hiányolsz. Modern félhernyó, ha leszakad a gumiszalag ott lakik alatta a kerék juhé.
Na látod, ez viszont nagyon is érdekes megoldás, mert még olcsóbban lehetne tapadásnövelést elérni. Erre én is azt mondom juhé!
Itt ez a lényeg! Az eredetileg kerekesnek tervezett járművet tudsz ideiglenes jelleggel nagyobb terepjáró képességgel felruházni.
Kormányzás? Ilyen egy Boxer sosem lesz. Ez gyakorlatilag ugyanaz traktorban mint a kedvenc ATV-id. Boxert vagy féllánctalpasra alakítasz, amire adtam egyszerű megoldást fentebb, vagy teljesen lecserélsz minden kereket akkor viszont ez a viszonyítási alap és direkt ilyen tesztet túrtam ki tegnap.
A Boxer jellegű 8x8-asokat felesleges teljes mértékig átalakítani (nálam ez fel sem merült), mivel az első 2 tengely kormányzott ráadásul hajtottan kormányzott.
 
Ha nem baj, ezt a részt figyelmen kívül hagyom. Ezek a járművek ha látványra úgy is néznek ki, mintha közük lenne az elképzelésemhez - ténylegesen semmi közük nincsen hozzá. Azok hagyományos lánctalpasok, amik ráadásul eleve annak is voltak tervezve ráadásul a 1930-as évek technológia színvonalán.
Ez nagyjából olyan, mintha egy turboprop gépet hasonlítgatnánk egy csillagmotoroshoz. Mindkettő propelleres ugye, de azért...

Lettem volna, ha lett volna olyan, amilyenre én gondoltam. Amit te belinkeltél kép az nagyon nem az. Én konkrétan olyan kialakításról beszéltem, ahol kerekenként teszel be egy hevederes hajtást. Amiket betettél azok csak akkor kerülhetnének fel, ha mindkét hátsó kereket kivennéd, és helyette azokat tennéd be. Ezek csak 4x4-es traktorokon válhatnak be.

Na látod, ez viszont nagyon is érdekes megoldás, mert még olcsóbban lehetne tapadásnövelést elérni. Erre én is azt mondom juhé!
Itt ez a lényeg! Az eredetileg kerekesnek tervezett járművet tudsz ideiglenes jelleggel nagyobb terepjáró képességgel felruházni.

A Boxer jellegű 8x8-asokat felesleges teljes mértékig átalakítani (nálam ez fel sem merült), mivel az első 2 tengely kormányzott ráadásul hajtottan kormányzott.

Szerintem lehet azért nem nagyon törekednek a hadiipari cégek egy ilyen megoldás kifejlesztésére mert ők abban érdekeltek,hogy a jelenlegi helyzet fennmaradjon.Hiszen jelenleg egy modern hadseregnek szüksége van láncos és kerekes technikára is,egy hibrid rendszert nem fog ugyanakkora bevételt generálni.
 
Szerintem lehet azért nem nagyon törekednek a hadiipari cégek egy ilyen megoldás kifejlesztésére mert ők abban érdekeltek,hogy a jelenlegi helyzet fennmaradjon.Hiszen jelenleg egy modern hadseregnek szüksége van láncos és kerekes technikára is,egy hibrid rendszert nem fog ugyanakkora bevételt generálni.
Ezt nem is a nagy hadiipari gyártóknak kell megcsinálni, hanem a heveder gyártóinak.
Hóláncot sem a Toyotától vesz az ember. ;)
 
Ezt nem is a nagy hadiipari gyártóknak kell megcsinálni, hanem a heveder gyártóinak.
Hóláncot sem a Toyotától vesz az ember. ;)

Ok de egy kisebb gyártónak túl nagy kockázatot jelent egy ilyen rendszer kifejlesztése a saját prodoktumaira,az már életképesebb elképzelés ha más tipusokkal kompatibilis rendszert fejleszt ki,de én kétlem,hogy a nagyhalak érdekeltek lennének abban,hogy ezt csak úgy az ő termékeiken alkalmazzák.
 
Lettem volna, ha lett volna olyan, amilyenre én gondoltam. Amit te belinkeltél kép az nagyon nem az. Én konkrétan olyan kialakításról beszéltem, ahol kerekenként teszel be egy hevederes hajtást. Amiket betettél azok csak akkor kerülhetnének fel, ha mindkét hátsó kereket kivennéd, és helyette azokat tennéd be. Ezek csak 4x4-es traktorokon válhatnak be.

Legyen már egy kis fantáziád. :p

Boxerre lefordítva
Mind a 8 kerék lánctalpas tagra cserélve, szar megoldás a kormányzott lánctalpak miatt, a tegnapi litániám is egy ilyenről szólt.
7129_9766727069663.jpg

Mind a 8 kerék lánctalpra cserélve, az első 4 lánc sem kormányzott. Ilyet Boxerből nem tudsz kialakítani, hiszen az egészet át kéne tervezni egy felszteroidozott Hagglundá.
11342710613_W_S.jpg

Első 4 kormányzott kerék marad abroncsos, hátsó 4 lecserélve gumilánctalpra. Feleslegesen bonyolult és drága, van több normális alternatíva is rá. Itt azért elég sok hasonlóság van egy klasszik halftrackhoz. Igen, a lánctalppal nem fogsz kormányozni, ami megint felvet egy csomó kérdést.
new-holland-t8435-tracked-tractor-cultivating-field-with-mechanical-cultivator-in-lincolnshire-WBP06E.jpg


Egyébként több lehetőség is van a kerék levétele nélkül is lánctalpasításra. De egy központi légnyomás szabályozóval már csodákat lehet tenni egy sima kerékkel is.
219296.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ne haragudj papi, te tényleg pocakos vagy?

Igen.
Mióta abbahagytam a versenyszerű sportolást folyamatosan gondom van vele. Nyilván nem javít a helyzeten, hogy ülőmunkát végzek, meg az sem, hogy szeretek és állítólag egészen jól is főzök. Mondjuk mint pályaelhagyó szakácsnak nem nagy kunszt.
Simán lesétálok 50 kilométert, vagy letekerek 150-et, végigállom a koncertet a barátnőmmel a nyakamban, de 1 kilométer futás vagy 10 kilométer negyvenes bringasprint után meg akarok dögleni. Nyilván ez a tömegnövekedés hatása. Súlyemelgetés helyett futni kéne eljárni, csak utálom mint a szart, arra meg nincs se időm se energiám, hogy minden nap tekerjek 100 kilométert.
 
Boxerre lefordítva
Mind a 8 kerék lánctalpas tagra cserélve, szar megoldás a kormányzott lánctalpak miatt, a tegnapi litániám is egy ilyenről szólt.
7129_9766727069663.jpg

Mind a 8 kerék lánctalpra cserélve, az első 4 lánc sem kormányzott. Ilyet Boxerből nem tudsz kialakítani, hiszen az egészet át kéne tervezni egy felszteroidozott Hagglundá.
Ezt most komolyan nem értem.
Megvárnám, amíg beidézel nekem egy olyan korábbi hozzászólásomat, vagy akár annak egyetlen mondatát, amikor azt írtam, hogy a 8x8 kormányzott kerekeit hevederesíteném! Tényleg nem értem, hogy ezt miből szűrted le.
A hozzászólásaidnak konstansan az 50%-a erről szól, és arról, hogy ez miért szar megoldás.o_O
Első 4 kormányzott kerék marad abroncsos, hátsó 4 lecserélve gumilánctalpra. Feleslegesen bonyolult és drága, van több normális alternatíva is rá. Itt azért elég sok hasonlóság van egy klasszik halftrackhoz. Igen, a lánctalppal nem fogsz kormányozni, ami megint felvet egy csomó kérdést.
Bonyolult? A kerékagyra ugyan úgy rögzíted, mintha kereket raknál fel. Kétségtelenül a simán felrakott 2 kereket összekötő hevedernél drágább, de a mezőgazdaságban és az erdőgazdaságban már régen kipróbált megoldás.
Mellesleg a modern, elektronikusan zárható differenciálművek esetén simán - bár korlátozottan - kormányzásra is alkalmas lehet.
Egyébként több lehetőség is van a kerék levétele nélkül is lánctalpasításra. De egy központi légnyomás szabályozóval már csodákat lehet tenni egy sima kerékkel is.

219296.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezeket ugye nem komolyan tetted be?
Én azt feltételezem, hogy a német mérnökök gondoltak a központi keréknyomás állításra - már.
Az első 2 videó is erős egy harcjármű esetén.
Az egy dolog, hogy ezek csak kísérleti jelleggel léteznek, de az első esetén minden kereket meg kellene "patkolni" (igen a kormányzottat is), mivel ez egyenlőtlenül emelné a tengelyeket. A második - változó geometriájú - meghajtás esetén a fő probléma azzal van, hogy ez ugyan növeli a tapadást, azonban ahhoz, hogy ez működjön, a szerkezetben lévő fogaskerekeknek nyitottan kell lenniük, ezáltal a sérülésállóságot lehúzhatod a budin. Lehet, hogy egy holdjáróra OK lesz, de sárba terepre értelmetlen.
Az utolsóval nem lehet vitatkozni. DE majdnem ez volt fenn az erdőgazdasági munkagépen. Annyi különbséggel, hogy a Bobcat ugye hasonlóan működik, mint a lánctalpasok.
Szerintem nem kell tovább ragozni a 2 hátsó kereket kell egy hevederrel szépen összekötni, amikor igény van rá.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ok de egy kisebb gyártónak túl nagy kockázatot jelent egy ilyen rendszer kifejlesztése a saját prodoktumaira,az már életképesebb elképzelés ha más tipusokkal kompatibilis rendszert fejleszt ki,de én kétlem,hogy a nagyhalak érdekeltek lennének abban,hogy ezt csak úgy az ő termékeiken alkalmazzák.
Nincs összefüggés. Ha megveszed a ATK Boxer-t, akkor, senkinek semmi beleszólása nincsen, hogy te milyen hevedert teszel fel a gépre.
Ez kb. olyan dolog, hogy ha te a díjnyertes cukrászda díjnyertes krémesét megveszed, és jóízűen a szeme láttára elfogyasztod, némi Erős Pista rákenése közepette, akkor maximum elkerekedik a szeme, de ugyan úgy el fogja neked adni a következő krémest is. ÉS valószínűleg nem fog elmenni az Erős Pista gyártójához sem, hogy tönkretegye. Az ilyen gumihevedereket teljesen független cégek gyártják. Ha rendelsz tőlük egy x hosszúságú, és y szélességű gumihevederből 200db-ot, akkor le fogják szállítani...
 
Jól értem, hogy azon megy a "vita" miért nem hoznak vissza a hadiipari gyártók egy bő 1 évtizedig kényszerből használt meghajtást?
 
Jól értem, hogy azon megy a "vita" miért nem hoznak vissza a hadiipari gyártók egy bő 1 évtizedig kényszerből használt meghajtást?
Neked is elmondom, hogy a féllánctalpasoknak és a jelenleg a mezőgazdaságban - a tracktorok meghajtásához rohamtempóban terjedő - kerékkiváltó hevederes meghajtásnak nem sok köze van egymáshoz.
 
Nincs összefüggés. Ha megveszed a ATK Boxer-t, akkor, senkinek semmi beleszólása nincsen, hogy te milyen hevedert teszel fel a gépre.
Ez kb. olyan dolog, hogy ha te a díjnyertes cukrászda díjnyertes krémesét megveszed, és jóízűen a szeme láttára elfogyasztod, némi Erős Pista rákenése közepette, akkor maximum elkerekedik a szeme, de ugyan úgy el fogja neked adni a következő krémest is. ÉS valószínűleg nem fog elmenni az Erős Pista gyártójához sem, hogy tönkretegye. Az ilyen gumihevedereket teljesen független cégek gyártják. Ha rendelsz tőlük egy x hosszúságú, és y szélességű gumihevederből 200db-ot, akkor le fogják szállítani...

Dehogyisnem,kíváncsiságból megkérdeztem az egyik ismerősömet aki az egyik mezőgazdasági gép forgalmazónál dolgozik na tehát ő azt mondta azoknál a traktor márkáknál amelyeket ők forgalmaznak azokra a típusokra amelyekre rá lehet tenni ilyen gumihevederes megoldást a gyári terméken kívül csak olyan cég termékét lehet feltenni amit a gyártó jóváhagyott,természetesen fel tehet a tulaj más beszállítótol származó terméket is csak akkor ugrik a garancia.És ugye egy 40 milliós vadiúj traktornál ezt épeszű ember nem kockáztatja meg.Ja és ezeknek a traktor márkáknak a nagyrészénél csak a saját verzió van a kínálatban,a garancia elvesztése nélkül nincs lehetőség más gyártó termékét feltenni a vasra.
Ez a gyakorlat a hadipari cégekre hatványozottan igaz,hiszen ott aztán tényleg csillagászati összegek repkednek.
 
Dehogyisnem,kíváncsiságból megkérdeztem az egyik ismerősömet aki az egyik mezőgazdasági gép forgalmazónál dolgozik na tehát ő azt mondta azoknál a traktor márkáknál amelyeket ők forgalmaznak azokra a típusokra amelyekre rá lehet tenni ilyen gumihevederes megoldást a gyári terméken kívül csak olyan cég termékét lehet feltenni amit a gyártó jóváhagyott,természetesen fel tehet a tulaj más beszállítótol származó terméket is csak akkor ugrik a garancia.És ugye egy 40 milliós vadiúj traktornál ezt épeszű ember nem kockáztatja meg.Ja és ezeknek a traktor márkáknak a nagyrészénél csak a saját verzió van a kínálatban,a garancia elvesztése nélkül nincs lehetőség más gyártó termékét feltenni a vasra.
Ez a gyakorlat a hadipari cégekre hatványozottan igaz,hiszen ott aztán tényleg csillagászati összegek repkednek.
Én erről beszéltem (ezért írtam a hóláncot):
a-machine-for-harvesting-trees-in-a-forest-J1CHRY.jpg