Miről maradtam le,miért akarjuk a 8x8-at félláncosra alakítani?
Szerintem nem kell a szöghúzóval a szöget ütni befele,sem a kalapáccsal szöget húzni kifele....
![Big Grin :D :D](/data/assets/smilies/biggrin.png)
A gumiheveder egy vicc,az acél lánchoz képest,a gumihevederesre átalkaított traktorok a szántóföldre vannak,minimális sárra,egyenletes talajra,azért szántóföld.
![Roll Eyes :rolleyes: :rolleyes:](/data/assets/smilies/rolleyes.png)
A traktorok,kombájnok gumihevedereihez lévő futómű is egy vödör t@kony egy láncos IVF,vagy MBT láncához,futóművéhez képest,nem véletlen az építőipari gépeknél 12 tonna táján véget ér a gumilánc,mert nem bírja,legyűri a gumit magáról,agy 25-35 tonnás harci szekérre nem való gumiheveder,nem véletlenül tervezték gumisra.
Megjegyezném,hogy a gumis technika sanszosan tartalmaz automata diferenciál zárat,ami a gumiabroncs tapadására van méretezve,ehhez képest a nagyobb tapadású gumiheveder nem engedi bezárni a difit,mármint ha az egyik oldal elcsúszna,de a másik meg betapad,mert 3x nagyobb a tapadása,ez instant bolygómű törés,vagy a lamellák leégnek a difizárban.
Nem mellesleg,simán sok lehet a hajtásláncnak az okos júzer által meg kétszerezett tapadás,és már az megeheti a váltót,kardánokat,kuplungokat,féltengely csuklókat,miazmást.
Nyilván más a kiképzés a láncosra,meg a gumisra,a gumis sofőrjének tudnia kell mit bír el a gép,hol megy el,hol nem,a láncos sofőrje szintén.
Egy sok millió dojcsmárkos harci szekeret nem kezdünk el a fészerben farigcsálni,igen komoly független felfüggesztése is van egyébként a gépnek,nem olyan egyszerű oda betervezni egy gumihevedert.
A praktikus része meg az,hogy mikor,mármint milyen esetben alakítanánk át gumihevederesre?
Mindet,ahogy megjönnek?
Vagy csak párat,vagy csak ha terepre mennének,vagy csak ha már lehasalt a sárban?
Elmondanám,hogy egy kombájnt,Claas-t,az csináltam is,tsz műhely körülmények között,tehát sík betonon,minden szerszámmal,targoncával,4-5 szerelő 1 nap alatt alakít át láncosra,a gyártó által hozzá tervezett láncra,tehát mindennek megvan a helye,lyuka,menete,az utolsó alátétig minden passzol,és ez csak 2 első kerék.
![Roll Eyes :rolleyes: :rolleyes:](/data/assets/smilies/rolleyes.png)
![Big Grin :D :D](/data/assets/smilies/biggrin.png)
Majd még egy nap vissza alakítani....
![Roll Eyes :rolleyes: :rolleyes:](/data/assets/smilies/rolleyes.png)
A gumiabroncsra rászerelhető láncnál tovább semmi esetben sem mennék,a fentiek miatt,azt gyakorlott 2 személy 10-20 perc alatt felszereli,meg le is/kerék,egy ekkora bringánál.
Ez is javít a tapadáson,de nem radikálisan,viszont ezzel már lehet sziklásabb terepen is menni,nem szúrja,hasítja ki a gumiabroncs futófelületét,és az oldalát sem kb semmi,ezzel tuskón,betonkerítésen,kocsikon,beton blokkokon,vasúti sínen,talpfán,kb mindenen át lehet hajtani,ennek látom értelmét.
https://www.egeptar.hu/abroncsok/kompakt-rakodo-abroncsok/kerek-lancok-detail
![Smile :) :)](/data/assets/smilies/smile.png)