Beszélgető

Mennyire hiteles, reális ez a kép Kennedy-ről?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdekes, hogy a colitis ulcerosa betegségéről meg szót sem ejtettek, sem arról, hogy húgát (Rosemary) lobotómiával kezelték. Sem arról, hogy anyja és apja másodunoka testvér volt.
 
A bécsi egyezménynek semmi köze az EU-hoz.
2020- van, haladni kene a korral, a c 64 meg urtechnika volt mikor ezeket a torvenyeket hoztak. Masreszt nem vesz reszt a nemzetkozi forgalomban jelentos szamu kerekparos, boven eleg lenne ha a hazaiakat rendbe raknak. Bicikli alvazszamhoz rendszam parositva, igy a vetkes kerekparosokat akar kamerakkal is be lehet azonositani. Muszaki vizsga, atiratas ha eladod, biztositas, jogositvany hozza, enelkul hogyan lehet reszt venni a forgalomban? Minden masra kell csak biciklire nem.
 
2020- van, haladni kene a korral, a c 64 meg urtechnika volt mikor ezeket a torvenyeket hoztak. Masreszt nem vesz reszt a nemzetkozi forgalomban jelentos szamu kerekparos, boven eleg lenne ha a hazaiakat rendbe raknak. Bicikli alvazszamhoz rendszam parositva, igy a vetkes kerekparosokat akar kamerakkal is be lehet azonositani. Muszaki vizsga, atiratas ha eladod, biztositas, jogositvany hozza, enelkul hogyan lehet reszt venni a forgalomban? Minden masra kell csak biciklire nem.
Tényleg kell még egy hely ahol lehet csalni a vizsgáért?
Jelen formájában az autós vizsgáztatás sem ér semmit, kell még egy ilyen?
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/08/28/ezert_a_muszaki_vizsgaert_is_borton_jar/
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/02/05/muhelyprn_mazda6/
Amúgy meg nem értem ezt a bringás ellenességet, jobbára magunka törjük össze ha hülyék vagyunk bringával, mást nem. Járókeretre, botra is kelljen rendszám meg cipőtalpra? (láttam már nyuggert aki a Kálvinon lecsapta az őt síetető másik tatát a villamosról a botjával, szóval az nagyon veszélyes) Gördeszkára?
 
Tényleg kell még egy hely ahol lehet csalni a vizsgáért?
Jelen formájában az autós vizsgáztatás sem ér semmit, kell még egy ilyen?
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/08/28/ezert_a_muszaki_vizsgaert_is_borton_jar/
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/02/05/muhelyprn_mazda6/
Amúgy meg nem értem ezt a bringás ellenességet, jobbára magunka törjük össze ha hülyék vagyunk bringával, mást nem. Járókeretre, botra is kelljen rendszám meg cipőtalpra? (láttam már nyuggert aki a Kálvinon lecsapta az őt síetető másik tatát a villamosról a botjával, szóval az nagyon veszélyes) Gördeszkára?
Konkrétan az ilyen esetek miatt van az, hogy kurva drága lottónak tartom a használtató vásárlást...
 
A Bécsi szerződés miatt nem lehet ez meglépni, mert abban szerepel, hogy
3. cikk, 5. pont.

Egyik Szerződő fél sem követelheti meg, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő kerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetőinek vezetői engedélye legyen; azok a Szerződő Felek azonban, amelyek az Egyezmény 54. Cikkének 2. bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően olyan nyilatkozatot tettek, hogy a segédmotoros kerékpárokat a motorkerékpárokkal egy tekintet alá esőnek tekintik, a nemzetközi forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárok vezetőitől vezetői engedélyt követelhetnek.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98000003.TVR

Ez kb. annyira reális kérés, mint a halálbüntetés visszaállítása. Az EU alapelvei tiltják.
https://koroknaiautosiskola.hu/szol...as-kepzes/segedmotoros-kerekpar-am-kategoria/

Na, amilyen autókat látok és hallok a közúton, addig a roncs kifejezés használata muris.

De pl. a piroson áthajtó bringásoktól agyfaszt kapok. Mindent utolérem gyakorlatilag kivéve versenybirngásokat. De néha még azokat is. Pedig én kvázi utcai ruhában tekerek. Ezért aztán kurvára megéri sietni....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért lássuk be, egy 10-zel poroszkáló bringás kevésbé veszélyes, mint egy 1,3+ tonnás fémdoboz. Persze nem helyes.
Ezt rosszul tudod, mert a segédmotoros kerékpár vezetése forgalomban engedélyköteles. Mindig is az volt.
 
A Bécsi szerződés miatt nem lehet ez meglépni, mert abban szerepel, hogy
3. cikk, 5. pont.

Egyik Szerződő fél sem követelheti meg, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő kerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetőinek vezetői engedélye legyen; azok a Szerződő Felek azonban, amelyek az Egyezmény 54. Cikkének 2. bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően olyan nyilatkozatot tettek, hogy a segédmotoros kerékpárokat a motorkerékpárokkal egy tekintet alá esőnek tekintik, a nemzetközi forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárok vezetőitől vezetői engedélyt követelhetnek.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98000003.TVR

Ez kb. annyira reális kérés, mint a halálbüntetés visszaállítása. Az EU alapelvei tiltják.


Na, amilyen autókat látok és hallok a közúton, addig a roncs kifejezés használata muris.

De pl. a piroson áthajtó bringásoktól agyfaszt kapok. Mindent utolérem gyakorlatilag kivéve versenybirngásokat. De néha még azokat is. Pedig én kvázi utcai ruhában tekerek. Ezért aztán kurvára megéri sietni....

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért lássuk be, egy 10-zel poroszkáló bringás kevésbé veszélyes, mint egy 1,3+ tonnás fémdoboz. Persze nem helyes.
Bocsi a link.https://koroknaiautosiskola.hu/szol...as-kepzes/segedmotoros-kerekpar-am-kategoria/
 
Tényleg kell még egy hely ahol lehet csalni a vizsgáért?
Jelen formájában az autós vizsgáztatás sem ér semmit, kell még egy ilyen?
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/08/28/ezert_a_muszaki_vizsgaert_is_borton_jar/
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/02/05/muhelyprn_mazda6/
Amúgy meg nem értem ezt a bringás ellenességet, jobbára magunka törjük össze ha hülyék vagyunk bringával, mást nem. Járókeretre, botra is kelljen rendszám meg cipőtalpra? (láttam már nyuggert aki a Kálvinon lecsapta az őt síetető másik tatát a villamosról a botjával, szóval az nagyon veszélyes) Gördeszkára?
Persze magatokat, meg a masik autojat. Aztan rohogtok a markotokba hogy csinaltal neki tobb szazezres kart amit a budos eletbe be nem hajt rajtatok, netan meg le is leptek a helyszinrol mert senki sem tudja azonositani a bicajost. Nem zsigulik rojjak mar az utakat, par elemen a horpadasok karcolasok kijavitasa mar nem bagatell osszeg, plane ha meg mas is serul, nem beszelve rola ha a javitas ideje alatt masik autot kell berelni.
 
Konkrétan az ilyen esetek miatt van az, hogy kurva drága lottónak tartom a használtató vásárlást...
Nem kellenek irreális elvárások egy használtautóval szemben. Az a gond, hogy sokan semmi pénzből akarnak olyan autót venni, ami azt tudja, mint egy új autó; hozzá sem akar nyúlni, költeni sem akar rá. Aztán meg mikor a használt autó az tényleg használt autó, akkor meg megy a picsogás és sírás-rívás.
 
Bicikli alvazszamhoz rendszam parositva, igy a vetkes kerekparosokat akar kamerakkal is be lehet azonositani. Muszaki vizsga, atiratas ha eladod, biztositas, jogositvany hozza, enelkul hogyan lehet reszt venni a forgalomban?
Megnézem majd a kisvárosi-falusi 6 éves gyerekeket, ahogy sorba állnak vizsgázni jogosítványra. Pedig kerékpároznak rendesen. Ilyen szabályozás mellett megszűnnének a családi-baráti kerékpártúrák az ország jó részében. Közlekedhetne mindenki apuci-anyuci autójával. Pedig nálunk sok gyerek jár iskolába is biciklivel, már alsós korában is. Óvodáva is járnak úgy, hogy teker az apróság, mellette meg a szülő. Biztos lesz jogsija. Vigyázunk rájuk, nem száguldozunk a lakott területen belül, ennyi a titok.
 

Thatcher mondta, hogy a kommunistákkal az a gond, hogy előbb-utóbb kifogynak más pénzéből. Egyszerűen csak kell a pénz és a parkolásból akarják beszedni, ugyanis az önkori vagyont már részben szétlopták, részben pedig baromi nehéz lett kamu, erőn felül vállalt szerződésekkel kisíbolni, majd várni a kormányzati bailoutot, amikor elfogy a pénz (ugyanis miniszteri jóváhagyás kellene az ilyen ügyleteknek).

sok esélyük nincs rá, mert az önkori törvény kerek perec kimondja, hogy az önkoriknak kötelessége a kerületi lakosoknak parkolóhelyet biztosítani. Elég nehéz lesz azt a bíróságoknak megindokolni, hogy mégis miért sarcolja akkor mostantól az önkori a feladata ellátásáért irreális összegekkel a helyi lakosokat, és hogy ezt racionálisan mi indokolja.
 
Megnézem majd a kisvárosi-falusi 6 éves gyerekeket, ahogy sorba állnak vizsgázni jogosítványra. Pedig kerékpároznak rendesen. Ilyen szabályozás mellett megszűnnének a családi-baráti kerékpártúrák az ország jó részében. Közlekedhetne mindenki apuci-anyuci autójával. Pedig nálunk sok gyerek jár iskolába is biciklivel, már alsós korában is. Óvodáva is járnak úgy, hogy teker az apróság, mellette meg a szülő. Biztos lesz jogsija. Vigyázunk rájuk, nem száguldozunk a lakott területen belül, ennyi a titok.
Miért a speciális eseteket emeled ki? Akivel gond van, az nem a 7 éves Pistike, hanem a 27 éves. Na de az országban, ahol valaki azt mondja, hogy egy 30 éves nő ne akarjon már képviselő lenni, bár az EPben két 30 év alatti buliK van kint, miért ne lehetne az, hogy egy óvódásnak jogsi kell a bicajhoz?
 
Miért a speciális eseteket emeled ki? Akivel gond van, az nem a 7 éves Pistike, hanem a 27 éves. Na de az országban, ahol valaki azt mondja, hogy egy 30 éves nő ne akarjon már képviselő lenni, bár az EPben két 30 év alatti buliK van kint, miért ne lehetne az, hogy egy óvódásnak jogsi kell a bicajhoz?
Nem speciális esetek. Mindennapos dolgokról beszélek. Lehetne kötelező KRESZ oktatás már általános iskolában, (hiszen a gyalogos is része a forgalomnak, ahogy kereszteződésbe ér). Mi is jártunk gyerekként KRESZ-parkba a sulival, ahol bringával megtanultuk az úton való közlekedés alapjait.
 
Megnézem majd a kisvárosi-falusi 6 éves gyerekeket, ahogy sorba állnak vizsgázni jogosítványra. Pedig kerékpároznak rendesen. Ilyen szabályozás mellett megszűnnének a családi-baráti kerékpártúrák az ország jó részében. Közlekedhetne mindenki apuci-anyuci autójával. Pedig nálunk sok gyerek jár iskolába is biciklivel, már alsós korában is. Óvodáva is járnak úgy, hogy teker az apróság, mellette meg a szülő. Biztos lesz jogsija. Vigyázunk rájuk, nem száguldozunk a lakott területen belül, ennyi a titok.
Szuloi felugyelettel miert nem tekerhet? Ha a kismotor kreszt 13,5 evesen elkezdheti akkor a biciklit is. Viszont egy kismotor azert ugye joval tobb loero mint egy huszonnyolcas csepel.
Nalunk van kerekparut a hazak elotti jardaval egybeepitve. Nem egy az utcara ovatlanul kilepo gyalogost elsodortak mar a kb 15 ev alatt. A gyerekeknek pl mindig a szajaba kell ragni hogy nem ok mennek ki a kapun eloszor.
 
Ha a kismotor kreszt 13,5 evesen elkezdheti akkor a biciklit is. Viszont egy kismotor azert ugye joval tobb loero mint egy huszonnyolcas csepel.
Persze, hogy elkezdheti. De mint írtam, általánosba járnak kerékpárral a gyerekek, gond nélkül. Több problémám volt a kivilágítatlan felnőttekkel, mint a suliba tekerő 8-10 évesekkel. Örülök, hogy bicikliznek, és igen, lehetne nekik közlekedési alapismereteket tanítani már negyedik osztálytól, hogy mire el mered engedni egyedül, legyen fogalma róla. Addig marad a szülői oktatás, amit nem biztos, hogy ugyanúgy megfogad.
 
Nem speciális esetek. Mindennapos dolgokról beszélek. Lehetne kötelező KRESZ oktatás már általános iskolában, (hiszen a gyalogos is része a forgalomnak, ahogy kereszteződésbe ér). Mi is jártunk gyerekként KRESZ-parkba a sulival, ahol bringával megtanultuk az úton való közlekedés alapjait.
Tény, de ami kötelező, azt általában leszarják. Honvédelmi ismeretek anno, bár akkor még azért azt komolyabban vették. Én is Kresz-parkban nőttem fel. Városliget, ill. ha mentünk kirándulni folyamatosan bringa, és milyen jó volt az Visegrádon is. Volt.

Most alig van már Kresz-park. A nagyot leszámítva van értelmes bringás kereszteződéses a XI. kerületben (mondjuk ott rögtön kettő), a XXII. kerületben, meg talán Kőbányán (bár mintha 1x lettünk volna a csepelin és Zuglóban is, de az se most volt), és kész. (Megj. móka szempontjából a XXII. kerületi a legjobb! :D)

Hidd el, nem azokkal van baj, akik apu-anyu után mennek, hanem azokkal a tahókkal, akik feljöttek vidékről a fővárosba, a faluban bringáztak részegen, nem részegen az egyetlen főutcájukban, majd feljöttek a fővárosba, és kb. ugyanúgy tekernek (faluban nem volt lámpa, nem volt tábla), mintha a szülőfalujukban lennének. Semmi közlekedési kultúra, csak a zúzás. És innentől ez átesik olyanba, hogy zebra, de ott nem tolja, hanem hajtja, és vagy megáll az autó, vagy nem, pedig van macisajtjuk is, nincs elsőbbségük, oszt csodálkoznak ha a másfél tonna rájuk esik.

Akiket most megbüntettek, tuti vagy megnézik van-e mögöttük Skoda, vagy visszavesznek. Némelyik havi fizu méretű büntit kapott. Helyesen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Persze magatokat, meg a masik autojat. Aztan rohogtok a markotokba hogy csinaltal neki tobb szazezres kart amit a budos eletbe be nem hajt rajtatok, netan meg le is leptek a helyszinrol mert senki sem tudja azonositani a bicajost. Nem zsigulik rojjak mar az utakat, par elemen a horpadasok karcolasok kijavitasa mar nem bagatell osszeg, plane ha meg mas is serul, nem beszelve rola ha a javitas ideje alatt masik autot kell berelni.


2019, Magyarország.
299 sérüléssel járó baleset, ahonnan a balesetet okozó elhajtott.
2768 baleset amiben az okozónak nem volt kötelező felelősségbiztosítása.
A vicces, hogy van pár eset, aminek a rendezése már több mint 15 éve húzódik, de valóban az a legnagyobb gond, hogy a hülye bringás a nyílt csonttörésével akár meg is karcolhatja a fényezést és akkor aztán ki fizeti ki a kárt.
 
Hidd el, nem azokkal van baj, akik apu-anyu után mennek, hanem azokkal a tahókkal, akik feljöttek vidékről a fővárosba, a faluban bringáztak részegen, nem részegen az egyetlen főutcájukban, majd feljöttek a fővárosba, és kb. ugyanúgy tekernek (faluban nem volt lámpa, nem volt tábla), mintha a szülőfalujukban lennének. Semmi közlekedési kultúra, csak a zúzás.

Eszedbe sem jut, hogy szegény vidéki csak azért teker annyira össze-vissza 1. mert szédül a betonon; 2.megszokta, hogy a gázpalacknak ellent kell tartani; 3. megszokta, hogy a tápos zsák/kapa/kasza ott van a lába közt és most elvesztette a ballasztot?
Hát ezért raktátok ki a szivárványos zászlót? Ennyit ér a toleranciátok?