Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Hu baxki en ezt idegileg nem birnam. Remelem xarra buntetik oket. Nekimegy az atomnak a kart meg nem fizeti meg mert neki biciklije van.
Biztositas, rendszam, muszaki vizsga, es kresz tanfolyam lenne mar reg kotelezo a bicikliseknek, 2020 ev vege van lassan nem 1920. Addig amig reszt vehetnek a kozuti forgalomban es ezt a biciklizest nepszerusitik, elosegitik politikailag is ezt mindenkepp alap dolognak tartanam.
A Bécsi szerződés miatt nem lehet ez meglépni, mert abban szerepel, hogy
3. cikk, 5. pont.

Egyik Szerződő fél sem követelheti meg, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő kerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetőinek vezetői engedélye legyen; azok a Szerződő Felek azonban, amelyek az Egyezmény 54. Cikkének 2. bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően olyan nyilatkozatot tettek, hogy a segédmotoros kerékpárokat a motorkerékpárokkal egy tekintet alá esőnek tekintik, a nemzetközi forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárok vezetőitől vezetői engedélyt követelhetnek.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98000003.TVR

Ez kb. annyira reális kérés, mint a halálbüntetés visszaállítása. Az EU alapelvei tiltják.

Ehelyett az van hogy mindenfele roncsokkal nuku kresz ismetettel, sokszor piasan is szabadon veszelyeztethetik a tobbi kozlekedot
Na, amilyen autókat látok és hallok a közúton, addig a roncs kifejezés használata muris.

De pl. a piroson áthajtó bringásoktól agyfaszt kapok. Mindent utolérem gyakorlatilag kivéve versenybirngásokat. De néha még azokat is. Pedig én kvázi utcai ruhában tekerek. Ezért aztán kurvára megéri sietni....


Azért lássuk be, egy 10-zel poroszkáló bringás kevésbé veszélyes, mint egy 1,3+ tonnás fémdoboz. Persze nem helyes.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
A Bécsi szerződés miatt nem lehet ez meglépni, mert abban szerepel, hogy
3. cikk, 5. pont.

Egyik Szerződő fél sem követelheti meg, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő kerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetőinek vezetői engedélye legyen; azok a Szerződő Felek azonban, amelyek az Egyezmény 54. Cikkének 2. bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően olyan nyilatkozatot tettek, hogy a segédmotoros kerékpárokat a motorkerékpárokkal egy tekintet alá esőnek tekintik, a nemzetközi forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárok vezetőitől vezetői engedélyt követelhetnek.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98000003.TVR

Ez kb. annyira reális kérés, mint a halálbüntetés visszaállítása. Az EU alapelvei tiltják.


Na, amilyen autókat látok és hallok a közúton, addig a roncs kifejezés használata muris.

De pl. a piroson áthajtó bringásoktól agyfaszt kapok. Mindent utolérem gyakorlatilag kivéve versenybirngásokat. De néha még azokat is. Pedig én kvázi utcai ruhában tekerek. Ezért aztán kurvára megéri sietni....


Azért lássuk be, egy 10-zel poroszkáló bringás kevésbé veszélyes, mint egy 1,3+ tonnás fémdoboz. Persze nem helyes.
Ujabb csillag az EU-nak...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
A bécsi egyezménynek semmi köze az EU-hoz.
2020- van, haladni kene a korral, a c 64 meg urtechnika volt mikor ezeket a torvenyeket hoztak. Masreszt nem vesz reszt a nemzetkozi forgalomban jelentos szamu kerekparos, boven eleg lenne ha a hazaiakat rendbe raknak. Bicikli alvazszamhoz rendszam parositva, igy a vetkes kerekparosokat akar kamerakkal is be lehet azonositani. Muszaki vizsga, atiratas ha eladod, biztositas, jogositvany hozza, enelkul hogyan lehet reszt venni a forgalomban? Minden masra kell csak biciklire nem.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 000
9 976
113
2020- van, haladni kene a korral, a c 64 meg urtechnika volt mikor ezeket a torvenyeket hoztak. Masreszt nem vesz reszt a nemzetkozi forgalomban jelentos szamu kerekparos, boven eleg lenne ha a hazaiakat rendbe raknak. Bicikli alvazszamhoz rendszam parositva, igy a vetkes kerekparosokat akar kamerakkal is be lehet azonositani. Muszaki vizsga, atiratas ha eladod, biztositas, jogositvany hozza, enelkul hogyan lehet reszt venni a forgalomban? Minden masra kell csak biciklire nem.
Tényleg kell még egy hely ahol lehet csalni a vizsgáért?
Jelen formájában az autós vizsgáztatás sem ér semmit, kell még egy ilyen?
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/08/28/ezert_a_muszaki_vizsgaert_is_borton_jar/
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/02/05/muhelyprn_mazda6/
Amúgy meg nem értem ezt a bringás ellenességet, jobbára magunka törjük össze ha hülyék vagyunk bringával, mást nem. Járókeretre, botra is kelljen rendszám meg cipőtalpra? (láttam már nyuggert aki a Kálvinon lecsapta az őt síetető másik tatát a villamosról a botjával, szóval az nagyon veszélyes) Gördeszkára?
 
M

molnibalage

Guest
Tényleg kell még egy hely ahol lehet csalni a vizsgáért?
Jelen formájában az autós vizsgáztatás sem ér semmit, kell még egy ilyen?
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/08/28/ezert_a_muszaki_vizsgaert_is_borton_jar/
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/02/05/muhelyprn_mazda6/
Amúgy meg nem értem ezt a bringás ellenességet, jobbára magunka törjük össze ha hülyék vagyunk bringával, mást nem. Járókeretre, botra is kelljen rendszám meg cipőtalpra? (láttam már nyuggert aki a Kálvinon lecsapta az őt síetető másik tatát a villamosról a botjával, szóval az nagyon veszélyes) Gördeszkára?
Konkrétan az ilyen esetek miatt van az, hogy kurva drága lottónak tartom a használtató vásárlást...
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 721
3 813
113
A Bécsi szerződés miatt nem lehet ez meglépni, mert abban szerepel, hogy
3. cikk, 5. pont.

Egyik Szerződő fél sem követelheti meg, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő kerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetőinek vezetői engedélye legyen; azok a Szerződő Felek azonban, amelyek az Egyezmény 54. Cikkének 2. bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően olyan nyilatkozatot tettek, hogy a segédmotoros kerékpárokat a motorkerékpárokkal egy tekintet alá esőnek tekintik, a nemzetközi forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárok vezetőitől vezetői engedélyt követelhetnek.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98000003.TVR

Ez kb. annyira reális kérés, mint a halálbüntetés visszaállítása. Az EU alapelvei tiltják.
https://koroknaiautosiskola.hu/szol...as-kepzes/segedmotoros-kerekpar-am-kategoria/

Na, amilyen autókat látok és hallok a közúton, addig a roncs kifejezés használata muris.

De pl. a piroson áthajtó bringásoktól agyfaszt kapok. Mindent utolérem gyakorlatilag kivéve versenybirngásokat. De néha még azokat is. Pedig én kvázi utcai ruhában tekerek. Ezért aztán kurvára megéri sietni....


Azért lássuk be, egy 10-zel poroszkáló bringás kevésbé veszélyes, mint egy 1,3+ tonnás fémdoboz. Persze nem helyes.
Ezt rosszul tudod, mert a segédmotoros kerékpár vezetése forgalomban engedélyköteles. Mindig is az volt.
 

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 721
3 813
113
A Bécsi szerződés miatt nem lehet ez meglépni, mert abban szerepel, hogy
3. cikk, 5. pont.

Egyik Szerződő fél sem követelheti meg, hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő kerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetőinek vezetői engedélye legyen; azok a Szerződő Felek azonban, amelyek az Egyezmény 54. Cikkének 2. bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően olyan nyilatkozatot tettek, hogy a segédmotoros kerékpárokat a motorkerékpárokkal egy tekintet alá esőnek tekintik, a nemzetközi forgalomban részt vevő segédmotoros kerékpárok vezetőitől vezetői engedélyt követelhetnek.

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98000003.TVR

Ez kb. annyira reális kérés, mint a halálbüntetés visszaállítása. Az EU alapelvei tiltják.


Na, amilyen autókat látok és hallok a közúton, addig a roncs kifejezés használata muris.

De pl. a piroson áthajtó bringásoktól agyfaszt kapok. Mindent utolérem gyakorlatilag kivéve versenybirngásokat. De néha még azokat is. Pedig én kvázi utcai ruhában tekerek. Ezért aztán kurvára megéri sietni....


Azért lássuk be, egy 10-zel poroszkáló bringás kevésbé veszélyes, mint egy 1,3+ tonnás fémdoboz. Persze nem helyes.
Bocsi a link.https://koroknaiautosiskola.hu/szol...as-kepzes/segedmotoros-kerekpar-am-kategoria/
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 583
63 950
113
Tényleg kell még egy hely ahol lehet csalni a vizsgáért?
Jelen formájában az autós vizsgáztatás sem ér semmit, kell még egy ilyen?
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/08/28/ezert_a_muszaki_vizsgaert_is_borton_jar/
https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/02/05/muhelyprn_mazda6/
Amúgy meg nem értem ezt a bringás ellenességet, jobbára magunka törjük össze ha hülyék vagyunk bringával, mást nem. Járókeretre, botra is kelljen rendszám meg cipőtalpra? (láttam már nyuggert aki a Kálvinon lecsapta az őt síetető másik tatát a villamosról a botjával, szóval az nagyon veszélyes) Gördeszkára?
Persze magatokat, meg a masik autojat. Aztan rohogtok a markotokba hogy csinaltal neki tobb szazezres kart amit a budos eletbe be nem hajt rajtatok, netan meg le is leptek a helyszinrol mert senki sem tudja azonositani a bicajost. Nem zsigulik rojjak mar az utakat, par elemen a horpadasok karcolasok kijavitasa mar nem bagatell osszeg, plane ha meg mas is serul, nem beszelve rola ha a javitas ideje alatt masik autot kell berelni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Konkrétan az ilyen esetek miatt van az, hogy kurva drága lottónak tartom a használtató vásárlást...
Nem kellenek irreális elvárások egy használtautóval szemben. Az a gond, hogy sokan semmi pénzből akarnak olyan autót venni, ami azt tudja, mint egy új autó; hozzá sem akar nyúlni, költeni sem akar rá. Aztán meg mikor a használt autó az tényleg használt autó, akkor meg megy a picsogás és sírás-rívás.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Bicikli alvazszamhoz rendszam parositva, igy a vetkes kerekparosokat akar kamerakkal is be lehet azonositani. Muszaki vizsga, atiratas ha eladod, biztositas, jogositvany hozza, enelkul hogyan lehet reszt venni a forgalomban?
Megnézem majd a kisvárosi-falusi 6 éves gyerekeket, ahogy sorba állnak vizsgázni jogosítványra. Pedig kerékpároznak rendesen. Ilyen szabályozás mellett megszűnnének a családi-baráti kerékpártúrák az ország jó részében. Közlekedhetne mindenki apuci-anyuci autójával. Pedig nálunk sok gyerek jár iskolába is biciklivel, már alsós korában is. Óvodáva is járnak úgy, hogy teker az apróság, mellette meg a szülő. Biztos lesz jogsija. Vigyázunk rájuk, nem száguldozunk a lakott területen belül, ennyi a titok.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113

Thatcher mondta, hogy a kommunistákkal az a gond, hogy előbb-utóbb kifogynak más pénzéből. Egyszerűen csak kell a pénz és a parkolásból akarják beszedni, ugyanis az önkori vagyont már részben szétlopták, részben pedig baromi nehéz lett kamu, erőn felül vállalt szerződésekkel kisíbolni, majd várni a kormányzati bailoutot, amikor elfogy a pénz (ugyanis miniszteri jóváhagyás kellene az ilyen ügyleteknek).

sok esélyük nincs rá, mert az önkori törvény kerek perec kimondja, hogy az önkoriknak kötelessége a kerületi lakosoknak parkolóhelyet biztosítani. Elég nehéz lesz azt a bíróságoknak megindokolni, hogy mégis miért sarcolja akkor mostantól az önkori a feladata ellátásáért irreális összegekkel a helyi lakosokat, és hogy ezt racionálisan mi indokolja.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
24 553
80 891
113
Megnézem majd a kisvárosi-falusi 6 éves gyerekeket, ahogy sorba állnak vizsgázni jogosítványra. Pedig kerékpároznak rendesen. Ilyen szabályozás mellett megszűnnének a családi-baráti kerékpártúrák az ország jó részében. Közlekedhetne mindenki apuci-anyuci autójával. Pedig nálunk sok gyerek jár iskolába is biciklivel, már alsós korában is. Óvodáva is járnak úgy, hogy teker az apróság, mellette meg a szülő. Biztos lesz jogsija. Vigyázunk rájuk, nem száguldozunk a lakott területen belül, ennyi a titok.
Miért a speciális eseteket emeled ki? Akivel gond van, az nem a 7 éves Pistike, hanem a 27 éves. Na de az országban, ahol valaki azt mondja, hogy egy 30 éves nő ne akarjon már képviselő lenni, bár az EPben két 30 év alatti buliK van kint, miért ne lehetne az, hogy egy óvódásnak jogsi kell a bicajhoz?