Mennyivel őszintébb mint bármilyen mai toborzószöveg
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nagyon más idők voltak!Mennyivel őszintébb mint bármilyen mai toborzószöveg
Úgy nézem ez Shackleton egyik déli-sarki expedíciójának toborzóplakátja az 1900-as évek elejéről, és be is jött belőle minden "jó" amit ígért!!Mennyivel őszintébb mint bármilyen mai toborzószöveg
A betett kép minősége miatt kérdeztem, mert PS munkának tűnt, nem igaz papírnak. Az akkori nyomdatechnika nem is így nézett ki.Rákeresve a képre a Smitshonian alábbi anyaga jött szembe, ami szerint valószínűleg soha nem létezett ez a hirdetés:
https://www.smithsonianmag.com/smar...-seeking-men-for-a-hazardous-journey-5552379/
A betett kép minősége miatt kérdeztem, mert PS munkának tűnt, nem igaz papírnak. Az akkori nyomdatechnika nem is így nézett ki.
Maga a kép egyértelműen felújítottnak tűnt, manapság eléggé divatos ilyesmit plakát méretben kifüggeszteni a falra. Az eredetisége passz, simán lehet kamu, viszont akkoriban csak ilyen plakátokon (meg a kocsma asztalon...) keresztül tudtak legénységet toborozni (főleg küldetésekhez).Rákeresve a képre a Smitshonian alábbi anyaga jött szembe, ami szerint valószínűleg soha nem létezett ez a hirdetés:
https://www.smithsonianmag.com/smar...-seeking-men-for-a-hazardous-journey-5552379/
Akkor már vmi dereng. Itt nem arról van szó, hogy felvállata e vagy sem. Hanem, hogy ez a neve. Meg ja muszlim iskollába is járt, Koránt tanult... és megválasztották. MOon és a világ nagy részén ez elképzelhetetlen.
Most vettem észre EF topik csak replyoztam evvel be is fejeztem.
Várjál! Itt nincs 2 szék. Itt a Boxer van mint olyan. Ez arra alternativa, hogy mi van ha 1 járművel oldanánk meg a teljes gyalogsági járműigényt? Mondjuk kerekessel.
Ez nem kötelező felszerelés, csak opció arra az esetre, ha mondjuk Medárd napja után jutna eszünkbe hadműveletet indítani. Tudtommal a hagyományos kerék helyére felszerelhető.
Másrészről mennyivel növeli meg a karbantartási igényt? A gumi lánctalpat nem kell karbantartani. A csapágyazása/hajtóműve teljesen zárt rendszerű. A John Deree-nél 1500 üzemóránként kell ellenőrizni az olajat, és 10000 üzemóránként cserélni.
Cserében nem kell a központi levegőnyomás rendszert használnia. A sebessége meg hát megegyezik a kerekes verzió sebességével:
Szerintem a hevedernek a 60-as tempót is bírnia kell, mert a modern gumihevederes járművek mind képesek erre (Bronco 3 biztosan).
Egyrészt, nem figyeltél. Én féllánctalpasról beszéltem. Én 4-ből, csak a hátsó 2 tengelyre tennék ilyet. Tehát a költségek nem mind a 8 kereket terhelik. Ráadásul mivel nem kormányzott tengelyre kerülnek, így csökken az oldalterhelés is.Inkább ide, ne ott szemeteljünk.
Bonyolultabb rendszer. Nézd meg hány kis görgő, meg lengéscsillapító van egy ilyenben, egy kerék meg egy acéldarab körülötte gumival. Mekkora szögben lehet elfordítani a kormányzott kerekeket egy ilyen felszerelése után? Mekkora a biztonságos kanyarsebesség? 60-ban ne legyél biztos, itt magával a lánccal kormányzol. Simán lehet, hogy már egy harmincas sebességnél csutkára tekert kormánnyal kilép a láncból.
Ha megkotlik egy ilyen cucc nincs mozgás, kereket leszerelek, a tengelyt lánccal rögzítem és 7 keréken elvergődöm.
Ha Medárd körül akarsz akciózni akkor meg vegyél 8 darab körmös láncot a Boxerekre.
Rászántam vagy 1,5 órát és utánaolvastam amcsi mezőgazdasági szaklapokban és nincs csoda.
Olyan traktort kerestem, ahol az első tengely elfordításával lehet kormányozni.
Ami számunkra érdekes lehet
Pro
jobb terepjáró képesség
nincs benne levegő, nem tud leereszteni
Kontra
a szalag el tud szakadni
az üzemanyag fogyasztásban szilárd burkolaton 55 százalékos, a földeken 42 százalékos növekedés jelentkezett.
karbantartási idő és költségek növekedése. A trakeszt felgumizni 8896 dolcsiba került, a lánctalp ára 16 123 $. Mire elhasználódott a gumira kellett költeni 278 dollárt, ami a felszerelése volt a tárcsára. A lánctalp élettartama alatt 500 dollár volt a felszerelés, csapágyak, futógörgők 5499 dollár, olaj 279 dollár. Maga a trakesz 37681 dolcsival drágább, ha a lánctalpas konfiggal veszed. Sem munkaórában sem megtett távolságban nem találtam normális adatot az élettartamra. Leírták, hogy milyen tényezők befolyásolják a kopást, de konkrét mérföldet vagy üzemórát nem adtak meg. Gondolom nem egymás mellett grasszált a 2 gép és baromira torzíthatta volna az egészet a sok változó.
A traktor 400 lovas motorral volt szerelve, keréken 360 lóerőt mértek, lánctalpon 290-et.
A lánctalpas szerkezet közel 3 tonnával dobta meg a gép össztömegét.
A végsebessége jelentősen visszaesett. Sajnos nem találtam meg, hogy ez a hajtási veszteség és nagyobb tapadás vagy a műszaki megoldás következménye lenne.
A wheeled tractor can operate in the 25-30 mph range, while tracked machine are limited to 20 mph. The faster road speeds are better for minimizing wasted time between fields.
Nekem ez inkább azt jelenti, hogy engedélyezett és nem ennyit tud, de nem egyértelmű.
A keréknek 40 százalékkal nagyobb volt a terhelhetősége mint a szalagos változatnak.
Egyrészt, nem figyeltél.
Én 4-ből, csak a hátsó 2 tengelyre tennék ilyet. Tehát a költségek nem mind a 8 kereket terhelik. Ráadásul mivel nem kormányzott tengelyre kerülnek, így csökken az oldalterhelés is.
Másrészt a John Deere 9RX saját prospektusa szerint pontosan ugyan annyi a végsebessége a traktornak ezekkel a hevederes hajtásokkal, mint a kerekes verziónak (40km/h).
Ha nem baj, ezt a részt figyelmen kívül hagyom. Ezek a járművek ha látványra úgy is néznek ki, mintha közük lenne az elképzelésemhez - ténylegesen semmi közük nincsen hozzá. Azok hagyományos lánctalpasok, amik ráadásul eleve annak is voltak tervezve ráadásul a 1930-as évek technológia színvonalán.Láttam a féllánctalpas hozzászólást, arra ment a két szék között padló. Nézz utána mi volt a gond az M3 Half Trackal az amerikaiak szerint. De a csehek sem véletlen kukázták viszonylag hamar az OT 810-et. Igen, volt ahol kényszerből futottak sokáig féllánctalpasok, de nem ez volt a jellemző, nem véletlen nem terjedt a mai napig újra.
Hogy ne kelljen keresgélned.
Lettem volna, ha lett volna olyan, amilyenre én gondoltam. Amit te belinkeltél kép az nagyon nem az. Én konkrétan olyan kialakításról beszéltem, ahol kerekenként teszel be egy hevederes hajtást. Amiket betettél azok csak akkor kerülhetnének fel, ha mindkét hátsó kereket kivennéd, és helyette azokat tennéd be. Ezek csak 4x4-es traktorokon válhatnak be.Ha képekkel illusztrálsz akkor meg legyél pontos.
Na látod, ez viszont nagyon is érdekes megoldás, mert még olcsóbban lehetne tapadásnövelést elérni. Erre én is azt mondom juhé!Léteznek olyan gumiláncok, amik összefogják a két hátsó kereket. Mikor beszélgettünk a lánctalpas gépekről ez is szóba került. Tessék itt a plusz terepjáró képességed amit hiányolsz. Modern félhernyó, ha leszakad a gumiszalag ott lakik alatta a kerék juhé.
A Boxer jellegű 8x8-asokat felesleges teljes mértékig átalakítani (nálam ez fel sem merült), mivel az első 2 tengely kormányzott ráadásul hajtottan kormányzott.Kormányzás? Ilyen egy Boxer sosem lesz. Ez gyakorlatilag ugyanaz traktorban mint a kedvenc ATV-id. Boxert vagy féllánctalpasra alakítasz, amire adtam egyszerű megoldást fentebb, vagy teljesen lecserélsz minden kereket akkor viszont ez a viszonyítási alap és direkt ilyen tesztet túrtam ki tegnap.
Ha nem baj, ezt a részt figyelmen kívül hagyom. Ezek a járművek ha látványra úgy is néznek ki, mintha közük lenne az elképzelésemhez - ténylegesen semmi közük nincsen hozzá. Azok hagyományos lánctalpasok, amik ráadásul eleve annak is voltak tervezve ráadásul a 1930-as évek technológia színvonalán.
Ez nagyjából olyan, mintha egy turboprop gépet hasonlítgatnánk egy csillagmotoroshoz. Mindkettő propelleres ugye, de azért...
Lettem volna, ha lett volna olyan, amilyenre én gondoltam. Amit te belinkeltél kép az nagyon nem az. Én konkrétan olyan kialakításról beszéltem, ahol kerekenként teszel be egy hevederes hajtást. Amiket betettél azok csak akkor kerülhetnének fel, ha mindkét hátsó kereket kivennéd, és helyette azokat tennéd be. Ezek csak 4x4-es traktorokon válhatnak be.
Na látod, ez viszont nagyon is érdekes megoldás, mert még olcsóbban lehetne tapadásnövelést elérni. Erre én is azt mondom juhé!
Itt ez a lényeg! Az eredetileg kerekesnek tervezett járművet tudsz ideiglenes jelleggel nagyobb terepjáró képességgel felruházni.
A Boxer jellegű 8x8-asokat felesleges teljes mértékig átalakítani (nálam ez fel sem merült), mivel az első 2 tengely kormányzott ráadásul hajtottan kormányzott.
Ezt nem is a nagy hadiipari gyártóknak kell megcsinálni, hanem a heveder gyártóinak.Szerintem lehet azért nem nagyon törekednek a hadiipari cégek egy ilyen megoldás kifejlesztésére mert ők abban érdekeltek,hogy a jelenlegi helyzet fennmaradjon.Hiszen jelenleg egy modern hadseregnek szüksége van láncos és kerekes technikára is,egy hibrid rendszert nem fog ugyanakkora bevételt generálni.
Ezt nem is a nagy hadiipari gyártóknak kell megcsinálni, hanem a heveder gyártóinak.
Hóláncot sem a Toyotától vesz az ember.
Lettem volna, ha lett volna olyan, amilyenre én gondoltam. Amit te belinkeltél kép az nagyon nem az. Én konkrétan olyan kialakításról beszéltem, ahol kerekenként teszel be egy hevederes hajtást. Amiket betettél azok csak akkor kerülhetnének fel, ha mindkét hátsó kereket kivennéd, és helyette azokat tennéd be. Ezek csak 4x4-es traktorokon válhatnak be.
Ne haragudj papi, te tényleg pocakos vagy?