Ezt most komolyan nem értem.Boxerre lefordítva
Mind a 8 kerék lánctalpas tagra cserélve, szar megoldás a kormányzott lánctalpak miatt, a tegnapi litániám is egy ilyenről szólt.
Mind a 8 kerék lánctalpra cserélve, az első 4 lánc sem kormányzott. Ilyet Boxerből nem tudsz kialakítani, hiszen az egészet át kéne tervezni egy felszteroidozott Hagglundá.
Megvárnám, amíg beidézel nekem egy olyan korábbi hozzászólásomat, vagy akár annak egyetlen mondatát, amikor azt írtam, hogy a 8x8 kormányzott kerekeit hevederesíteném! Tényleg nem értem, hogy ezt miből szűrted le.
A hozzászólásaidnak konstansan az 50%-a erről szól, és arról, hogy ez miért szar megoldás.
Bonyolult? A kerékagyra ugyan úgy rögzíted, mintha kereket raknál fel. Kétségtelenül a simán felrakott 2 kereket összekötő hevedernél drágább, de a mezőgazdaságban és az erdőgazdaságban már régen kipróbált megoldás.Első 4 kormányzott kerék marad abroncsos, hátsó 4 lecserélve gumilánctalpra. Feleslegesen bonyolult és drága, van több normális alternatíva is rá. Itt azért elég sok hasonlóság van egy klasszik halftrackhoz. Igen, a lánctalppal nem fogsz kormányozni, ami megint felvet egy csomó kérdést.
Mellesleg a modern, elektronikusan zárható differenciálművek esetén simán - bár korlátozottan - kormányzásra is alkalmas lehet.
Ezeket ugye nem komolyan tetted be?Egyébként több lehetőség is van a kerék levétele nélkül is lánctalpasításra. De egy központi légnyomás szabályozóval már csodákat lehet tenni egy sima kerékkel is.
Én azt feltételezem, hogy a német mérnökök gondoltak a központi keréknyomás állításra - már.
Az első 2 videó is erős egy harcjármű esetén.
Az egy dolog, hogy ezek csak kísérleti jelleggel léteznek, de az első esetén minden kereket meg kellene "patkolni" (igen a kormányzottat is), mivel ez egyenlőtlenül emelné a tengelyeket. A második - változó geometriájú - meghajtás esetén a fő probléma azzal van, hogy ez ugyan növeli a tapadást, azonban ahhoz, hogy ez működjön, a szerkezetben lévő fogaskerekeknek nyitottan kell lenniük, ezáltal a sérülésállóságot lehúzhatod a budin. Lehet, hogy egy holdjáróra OK lesz, de sárba terepre értelmetlen.
Az utolsóval nem lehet vitatkozni. DE majdnem ez volt fenn az erdőgazdasági munkagépen. Annyi különbséggel, hogy a Bobcat ugye hasonlóan működik, mint a lánctalpasok.
Szerintem nem kell tovább ragozni a 2 hátsó kereket kell egy hevederrel szépen összekötni, amikor igény van rá.