Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Boxerre lefordítva
Mind a 8 kerék lánctalpas tagra cserélve, szar megoldás a kormányzott lánctalpak miatt, a tegnapi litániám is egy ilyenről szólt.
7129_9766727069663.jpg

Mind a 8 kerék lánctalpra cserélve, az első 4 lánc sem kormányzott. Ilyet Boxerből nem tudsz kialakítani, hiszen az egészet át kéne tervezni egy felszteroidozott Hagglundá.
Ezt most komolyan nem értem.
Megvárnám, amíg beidézel nekem egy olyan korábbi hozzászólásomat, vagy akár annak egyetlen mondatát, amikor azt írtam, hogy a 8x8 kormányzott kerekeit hevederesíteném! Tényleg nem értem, hogy ezt miből szűrted le.
A hozzászólásaidnak konstansan az 50%-a erről szól, és arról, hogy ez miért szar megoldás.o_O
Első 4 kormányzott kerék marad abroncsos, hátsó 4 lecserélve gumilánctalpra. Feleslegesen bonyolult és drága, van több normális alternatíva is rá. Itt azért elég sok hasonlóság van egy klasszik halftrackhoz. Igen, a lánctalppal nem fogsz kormányozni, ami megint felvet egy csomó kérdést.
Bonyolult? A kerékagyra ugyan úgy rögzíted, mintha kereket raknál fel. Kétségtelenül a simán felrakott 2 kereket összekötő hevedernél drágább, de a mezőgazdaságban és az erdőgazdaságban már régen kipróbált megoldás.
Mellesleg a modern, elektronikusan zárható differenciálművek esetén simán - bár korlátozottan - kormányzásra is alkalmas lehet.
Egyébként több lehetőség is van a kerék levétele nélkül is lánctalpasításra. De egy központi légnyomás szabályozóval már csodákat lehet tenni egy sima kerékkel is.

219296.jpg

Ezeket ugye nem komolyan tetted be?
Én azt feltételezem, hogy a német mérnökök gondoltak a központi keréknyomás állításra - már.
Az első 2 videó is erős egy harcjármű esetén.
Az egy dolog, hogy ezek csak kísérleti jelleggel léteznek, de az első esetén minden kereket meg kellene "patkolni" (igen a kormányzottat is), mivel ez egyenlőtlenül emelné a tengelyeket. A második - változó geometriájú - meghajtás esetén a fő probléma azzal van, hogy ez ugyan növeli a tapadást, azonban ahhoz, hogy ez működjön, a szerkezetben lévő fogaskerekeknek nyitottan kell lenniük, ezáltal a sérülésállóságot lehúzhatod a budin. Lehet, hogy egy holdjáróra OK lesz, de sárba terepre értelmetlen.
Az utolsóval nem lehet vitatkozni. DE majdnem ez volt fenn az erdőgazdasági munkagépen. Annyi különbséggel, hogy a Bobcat ugye hasonlóan működik, mint a lánctalpasok.
Szerintem nem kell tovább ragozni a 2 hátsó kereket kell egy hevederrel szépen összekötni, amikor igény van rá.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ok de egy kisebb gyártónak túl nagy kockázatot jelent egy ilyen rendszer kifejlesztése a saját prodoktumaira,az már életképesebb elképzelés ha más tipusokkal kompatibilis rendszert fejleszt ki,de én kétlem,hogy a nagyhalak érdekeltek lennének abban,hogy ezt csak úgy az ő termékeiken alkalmazzák.
Nincs összefüggés. Ha megveszed a ATK Boxer-t, akkor, senkinek semmi beleszólása nincsen, hogy te milyen hevedert teszel fel a gépre.
Ez kb. olyan dolog, hogy ha te a díjnyertes cukrászda díjnyertes krémesét megveszed, és jóízűen a szeme láttára elfogyasztod, némi Erős Pista rákenése közepette, akkor maximum elkerekedik a szeme, de ugyan úgy el fogja neked adni a következő krémest is. ÉS valószínűleg nem fog elmenni az Erős Pista gyártójához sem, hogy tönkretegye. Az ilyen gumihevedereket teljesen független cégek gyártják. Ha rendelsz tőlük egy x hosszúságú, és y szélességű gumihevederből 200db-ot, akkor le fogják szállítani...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Jól értem, hogy azon megy a "vita" miért nem hoznak vissza a hadiipari gyártók egy bő 1 évtizedig kényszerből használt meghajtást?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Jól értem, hogy azon megy a "vita" miért nem hoznak vissza a hadiipari gyártók egy bő 1 évtizedig kényszerből használt meghajtást?
Neked is elmondom, hogy a féllánctalpasoknak és a jelenleg a mezőgazdaságban - a tracktorok meghajtásához rohamtempóban terjedő - kerékkiváltó hevederes meghajtásnak nem sok köze van egymáshoz.
 
W

Wilson

Guest
Nincs összefüggés. Ha megveszed a ATK Boxer-t, akkor, senkinek semmi beleszólása nincsen, hogy te milyen hevedert teszel fel a gépre.
Ez kb. olyan dolog, hogy ha te a díjnyertes cukrászda díjnyertes krémesét megveszed, és jóízűen a szeme láttára elfogyasztod, némi Erős Pista rákenése közepette, akkor maximum elkerekedik a szeme, de ugyan úgy el fogja neked adni a következő krémest is. ÉS valószínűleg nem fog elmenni az Erős Pista gyártójához sem, hogy tönkretegye. Az ilyen gumihevedereket teljesen független cégek gyártják. Ha rendelsz tőlük egy x hosszúságú, és y szélességű gumihevederből 200db-ot, akkor le fogják szállítani...

Dehogyisnem,kíváncsiságból megkérdeztem az egyik ismerősömet aki az egyik mezőgazdasági gép forgalmazónál dolgozik na tehát ő azt mondta azoknál a traktor márkáknál amelyeket ők forgalmaznak azokra a típusokra amelyekre rá lehet tenni ilyen gumihevederes megoldást a gyári terméken kívül csak olyan cég termékét lehet feltenni amit a gyártó jóváhagyott,természetesen fel tehet a tulaj más beszállítótol származó terméket is csak akkor ugrik a garancia.És ugye egy 40 milliós vadiúj traktornál ezt épeszű ember nem kockáztatja meg.Ja és ezeknek a traktor márkáknak a nagyrészénél csak a saját verzió van a kínálatban,a garancia elvesztése nélkül nincs lehetőség más gyártó termékét feltenni a vasra.
Ez a gyakorlat a hadipari cégekre hatványozottan igaz,hiszen ott aztán tényleg csillagászati összegek repkednek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Dehogyisnem,kíváncsiságból megkérdeztem az egyik ismerősömet aki az egyik mezőgazdasági gép forgalmazónál dolgozik na tehát ő azt mondta azoknál a traktor márkáknál amelyeket ők forgalmaznak azokra a típusokra amelyekre rá lehet tenni ilyen gumihevederes megoldást a gyári terméken kívül csak olyan cég termékét lehet feltenni amit a gyártó jóváhagyott,természetesen fel tehet a tulaj más beszállítótol származó terméket is csak akkor ugrik a garancia.És ugye egy 40 milliós vadiúj traktornál ezt épeszű ember nem kockáztatja meg.Ja és ezeknek a traktor márkáknak a nagyrészénél csak a saját verzió van a kínálatban,a garancia elvesztése nélkül nincs lehetőség más gyártó termékét feltenni a vasra.
Ez a gyakorlat a hadipari cégekre hatványozottan igaz,hiszen ott aztán tényleg csillagászati összegek repkednek.
Én erről beszéltem (ezért írtam a hóláncot):
a-machine-for-harvesting-trees-in-a-forest-J1CHRY.jpg
 
W

Wilson

Guest
Én erről beszéltem (ezért írtam a hóláncot):
a-machine-for-harvesting-trees-in-a-forest-J1CHRY.jpg

Ok ez a gumihevederes verzió ennél is garancia vesztéssel jár ha a gyártó által nem engedélyezett hevedert raksz a traktortorodra a gyártók ezt azzal indokolják,hogy a nem megfelelő heveder kárt tehet a futómuben.Az ismerősöm szerint ezek ugyanis csak részben gumi hevederek valójában egy acélszövetre felvitt eltérő súrlódási tényezővel rendelkező gumiszalagról van szó.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ok ez a gumihevederes verzió ennél is garancia vesztéssel jár ha a gyártó által nem engedélyezett hevedert raksz a traktortorodra a gyártók ezt azzal indokolják,hogy a nem megfelelő heveder kárt tehet a futómuben.Az ismerősöm szerint ezek ugyanis csak részben gumi hevederek valójában egy acélszövetre felvitt eltérő súrlódási tényezővel rendelkező gumiszalagról van szó.
Használd a fejedet!
Milyen kárt tehetne a futóműben? Másrészről a heveder gyártói nem ma jöttek le a falvédőről.
A használathoz méretezik neked a hevedert, vagy már meglévő típust javasolnak.
Itt nem kísérleti technológiáról van szó, munkagépeken használva vannak évek óta. Ezen felül nyilvánvalóan egy harcjárművön tesztelni kell a megoldást.
Tehát nem úgy kezded, hogy az összes Boxeredet felszereled vele. Minimum 1 éves csapatpróbát kell végrehajtani 1-2 járművel, hogy minden körülmények között kipróbálható legyen.
Ha beválik, marad, ha meg nem, akkor: So long!
Ilyen egyszerű.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
W

Wilson

Guest
Használd a fejedet!
Milyen kárt tehetne a futóműben? Másrészről a heveder gyártói nem ma jöttek le a falvédőről.
A használathoz méretezik neked a hevedert, vagy már meglévő típust javasolnak.
Itt nem kísérleti technológiáról van szó, munkagépeken használva vannak évek óta. Ezen felül nyilvánvalóan egy harcjárművön tesztelni kell a megoldást.
Tehát nem úgy kezded, hogy az összes Boxeredet felszereled vele. Minimum 1 éves csapatpróbát kell végrehajtani 1-2 járművel, hogy minden körülmények között kipróbálható legyen.
Ha beválik, marad, ha meg nem, akkor: So long!
Ilyen egyszerű.

Ha figyelmesen elolvasod a hozzászólásomat akkor látod,hogy én csak a tényeket írtam le,:)hogy tényleg károsítja a futómuvet az más kérdés a lényeg az hogy ha nem a megfelelő hevedert teszed fel ugrott a gari a trakiról:).Ha Boxer példáját veszem alapul,akkor ha a Boxer gyártója úgy dönt,hogy a gumihevederes megoldást alkalmazza akkor hülye lenne nem saját maga eladni csiliárd euróért azt a megrendelőnek kikötve,hogy csak ezekkel érvényes a garancia.Ha pedig nem érdekelt ebben a megoldásban akkor simán megteheti,hogy azt mondja,hogy saját felelősségedre használhatod,de a gari felejtős.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 218
57 584
113
Miről maradtam le,miért akarjuk a 8x8-at félláncosra alakítani?
Szerintem nem kell a szöghúzóval a szöget ütni befele,sem a kalapáccsal szöget húzni kifele....:D
A gumiheveder egy vicc,az acél lánchoz képest,a gumihevederesre átalkaított traktorok a szántóföldre vannak,minimális sárra,egyenletes talajra,azért szántóföld.:rolleyes:
A traktorok,kombájnok gumihevedereihez lévő futómű is egy vödör t@kony egy láncos IVF,vagy MBT láncához,futóművéhez képest,nem véletlen az építőipari gépeknél 12 tonna táján véget ér a gumilánc,mert nem bírja,legyűri a gumit magáról,agy 25-35 tonnás harci szekérre nem való gumiheveder,nem véletlenül tervezték gumisra.
Megjegyezném,hogy a gumis technika sanszosan tartalmaz automata diferenciál zárat,ami a gumiabroncs tapadására van méretezve,ehhez képest a nagyobb tapadású gumiheveder nem engedi bezárni a difit,mármint ha az egyik oldal elcsúszna,de a másik meg betapad,mert 3x nagyobb a tapadása,ez instant bolygómű törés,vagy a lamellák leégnek a difizárban.
Nem mellesleg,simán sok lehet a hajtásláncnak az okos júzer által meg kétszerezett tapadás,és már az megeheti a váltót,kardánokat,kuplungokat,féltengely csuklókat,miazmást.
Nyilván más a kiképzés a láncosra,meg a gumisra,a gumis sofőrjének tudnia kell mit bír el a gép,hol megy el,hol nem,a láncos sofőrje szintén.
Egy sok millió dojcsmárkos harci szekeret nem kezdünk el a fészerben farigcsálni,igen komoly független felfüggesztése is van egyébként a gépnek,nem olyan egyszerű oda betervezni egy gumihevedert.
A praktikus része meg az,hogy mikor,mármint milyen esetben alakítanánk át gumihevederesre?
Mindet,ahogy megjönnek?
Vagy csak párat,vagy csak ha terepre mennének,vagy csak ha már lehasalt a sárban?
Elmondanám,hogy egy kombájnt,Claas-t,az csináltam is,tsz műhely körülmények között,tehát sík betonon,minden szerszámmal,targoncával,4-5 szerelő 1 nap alatt alakít át láncosra,a gyártó által hozzá tervezett láncra,tehát mindennek megvan a helye,lyuka,menete,az utolsó alátétig minden passzol,és ez csak 2 első kerék.:rolleyes::D
Majd még egy nap vissza alakítani....:rolleyes:
A gumiabroncsra rászerelhető láncnál tovább semmi esetben sem mennék,a fentiek miatt,azt gyakorlott 2 személy 10-20 perc alatt felszereli,meg le is/kerék,egy ekkora bringánál.
Ez is javít a tapadáson,de nem radikálisan,viszont ezzel már lehet sziklásabb terepen is menni,nem szúrja,hasítja ki a gumiabroncs futófelületét,és az oldalát sem kb semmi,ezzel tuskón,betonkerítésen,kocsikon,beton blokkokon,vasúti sínen,talpfán,kb mindenen át lehet hajtani,ennek látom értelmét.


https://www.egeptar.hu/abroncsok/kompakt-rakodo-abroncsok/kerek-lancok-detail

:)
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ezt most komolyan nem értem.
Megvárnám, amíg beidézel nekem egy olyan korábbi hozzászólásomat, vagy akár annak egyetlen mondatát, amikor azt írtam, hogy a 8x8 kormányzott kerekeit hevederesíteném! Tényleg nem értem, hogy ezt miből szűrted le.
A hozzászólásaidnak konstansan az 50%-a erről szól, és arról, hogy ez miért szar megoldás.o_O

Az első hozzászólásodban leírtad, hogy féllánctalpas, meg betettél alá egy képet egy trakeszról aminek mind a 4 kereke le volt cserélve lánctalpra. Tudod erre mondtam, hogy képeket lehet okosabban linkelni és akkor egyértelmű.
Azt árulja el nekem valaki, hogy a harcjárműveknél miért nem jött vissza a féllánctalpas kialakítás a jó minőségű gumihevederekkel/lánctalpakka?
Én pl. a Boxeren simán megnézném, ha a 2 hátsó tengelyre akár különállóan, akár összekötve egy lánctalpakkal valami ilyen felkerülne:
22467709_1828396767190227_6569059777266075394_o.jpg

Ugye a Boxer 2 hátsó tengelye nem kormányzott, viszont drasztikusan lehetne növelni a kerekes járművek terepjáró képességét. Valószínűleg lassulnának a járművek, de szerintem csak országúton.

Erre leírtam, hogy a félhernyó miért szar megoldás, két szék közül a föld, erre belekötöttél, hogy te nem azt gondoltad, pedig de, csak sima kormányozatlan láncokkal. Itt zárójelben megjegyzem, hogy nem véletlen lehetett a félhernyók láncsebességével is kormányozni. Simán megeshet, hogy alászeded a kormányt a dagványba, az első kormányzott kerekeidnek nincs tapadása, a lánc meg tolja előre a gépet. Egy tempós kanyarnál is simán lehet vicces. Erre megint jött egy kép meg példálózás a Broncóval.

Várjál! Itt nincs 2 szék. Itt a Boxer van mint olyan. Ez arra alternativa, hogy mi van ha 1 járművel oldanánk meg a teljes gyalogsági járműigényt? Mondjuk kerekessel.
Ez nem kötelező felszerelés, csak opció arra az esetre, ha mondjuk Medárd napja után jutna eszünkbe hadműveletet indítani. Tudtommal a hagyományos kerék helyére felszerelhető.
Másrészről mennyivel növeli meg a karbantartási igényt? A gumi lánctalpat nem kell karbantartani. A csapágyazása/hajtóműve teljesen zárt rendszerű. A John Deree-nél 1500 üzemóránként kell ellenőrizni az olajat, és 10000 üzemóránként cserélni.
Cserében nem kell a központi levegőnyomás rendszert használnia. A sebessége meg hát megegyezik a kerekes verzió sebességével:
Szerintem a hevedernek a 60-as tempót is bírnia kell, mert a modern gumihevederes járművek mind képesek erre (Bronco 3 biztosan).

Mondom oké, barom voltam biztos félreértettem, nem fállánctalpas, csak nem talált rá jobb szót, mind a 8 kereket le akarja cserélni különálló lánctagokra. Erre elkezdtem mezőgazdasági szakoldalakat olvasgatni, hogy mik az ilyen gépekkel a tapasztalatok. És itt voltam fasz, hogy megint segíteni akartam és elbasztam egy ilyen baromságra 3 órát a szaros életemből ahelyett, hogy megvontam volna vállamat.

Bonyolult? A kerékagyra ugyan úgy rögzíted, mintha kereket raknál fel. Kétségtelenül a simán felrakott 2 kereket összekötő hevedernél drágább, de a mezőgazdaságban és az erdőgazdaságban már régen kipróbált megoldás.
Mellesleg a modern, elektronikusan zárható differenciálművek esetén simán - bár korlátozottan - kormányzásra is alkalmas lehet.

Tegnap ezt is leírtam, a kerék egy acéldarab gumival. A helyére felszerelhető szarokban meg van minimum 4 plusz feszítő és futógörgő. Azoknak csapágyazás, valamilyen lengéscsillapítás, ez mind plusz probléma. Bonyolultabb szerinted? Még trakesznél árakat/adatokat is kerestem ki, hogy ez a bonyolultsága mibe fáj.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az első hozzászólásodban leírtad, hogy féllánctalpas, meg betettél alá egy képet egy trakeszról aminek mind a 4 kereke le volt cserélve lánctalpra. Tudod erre mondtam, hogy képeket lehet okosabban linkelni és akkor egyértelmű.
Ezt mégis minek írnád le, ha nem féllánctalpasnak?
new-holland-t8435-tracked-tractor-cultivating-field-with-mechanical-cultivator-in-lincolnshire-WBP06E.jpg

De ne próbáld már meg belemagyarázni, hogy ez a féllánctalpas ugyan az, mint ez:
Bundesarchiv_Bild_101I-801-0664-37%2C_Berlin%2C_Unter_den_Linden%2C_Sch%C3%BCtzenpanzer.jpg


Már ne is haragudj, de ezt:
Azt árulja el nekem valaki, hogy a harcjárműveknél miért nem jött vissza a féllánctalpas kialakítás a jó minőségű gumihevederekkel/lánctalpakka?
Én pl. a Boxeren simán megnézném, ha a 2 hátsó tengelyre akár különállóan, akár összekötve egy lánctalpakkal valami ilyen felkerülne:
Hogyan sikerült lefordítani arra, hogy minden kereket hevederes trackre cserélnék?o_O
Erre leírtam, hogy a félhernyó miért szar megoldás, két szék közül a föld, erre belekötöttél, hogy te nem azt gondoltad, pedig de, csak sima kormányozatlan láncokkal. Itt zárójelben megjegyzem, hogy nem véletlen lehetett a félhernyók láncsebességével is kormányozni. Simán megeshet, hogy alászeded a kormányt a dagványba, az első kormányzott kerekeidnek nincs tapadása, a lánc meg tolja előre a gépet. Egy tempós kanyarnál is simán lehet vicces. Erre megint jött egy kép meg példálózás a Broncóval.
Nem nem írtad le, hogy szerinted miért szar ez a megoldás. Egyszerűen betettél 2 videót II. világháborús technikáról.
Eddig csak 2x írtam le, hogy végszükség esetén a modern differenciálművel meg lehet oldani a kerekek kormányzását is.
A Bronco 3 a következő kontextusban került elő:
Szerintem a hevedernek a 60-as tempót is bírnia kell, mert a modern gumihevederes járművek mind képesek erre (Bronco 3 biztosan).
Magának a gumihevedernek a terheléstűrése miatt idéztem be kizárólag a Bronco-t. A Bronco egy full lánctalpas jármű. Csak a hevederjének az anyaga egyezik, semmi más!
Ezzel az erővel a PMMG M5-öt is ideidézhettem volna. Az is gumihevederes jószág, ráadásul annak a csúcssebessége 74km/h. Csak azért raktam be a Bronco-t, mert a 60-as tempóra konkrétan emlékeztem. A traktorok esetében meg 40-ben van maximálva a sebességük. Tehát ott ébredhetne kétség a gumiheveder ellenálló képessége miatt.
Mondom oké, barom voltam biztos félreértettem, nem fállánctalpas, csak nem talált rá jobb szót, mind a 8 kereket le akarja cserélni különálló lánctagokra. Erre elkezdtem mezőgazdasági szakoldalakat olvasgatni, hogy mik az ilyen gépekkel a tapasztalatok. És itt voltam fasz, hogy megint segíteni akartam és elbasztam egy ilyen baromságra 3 órát a szaros életemből ahelyett, hogy megvontam volna vállamat.
Mégegyszer leírom. SOSEM állítottam, hogy minden kereket le akarok cserélni!!!
Tegnap ezt is leírtam, a kerék egy acéldarab gumival. A helyére felszerelhető szarokban meg van minimum 4 plusz feszítő és futógörgő. Azoknak csapágyazás, valamilyen lengéscsillapítás, ez mind plusz probléma. Bonyolultabb szerinted? Még trakesznél árakat/adatokat is kerestem ki, hogy ez a bonyolultsága mibe fáj.
Kit érdekel, hogy maga a szerkezet bonyolultabb, ha igénytelenre van megcsinálva? Szerintem a John Deere olajcsere periódus simán megmutatja, hogy az.
És mindemellett 10-20-40%-kal nagyobb vonóerőt tudsz a talajra kifejteni, miközben a 6-7M USD-s harcjármű árának töredéke. Amikor meg fent van a kerék helyett, addig sem a kerék kopik. Tiszta nyereség!
Da ha ott tartunk, pont az általad berakott erdőgazdasági gépen lévő heveder mennyire bonyolult?

Ez utóbbi költői kérdés! :cool:

Én tényleg kezdek nálad szövegértési problémára gyanakodni. És nem először.
Részemről ezt a diskurzust lezártam. Mert igaz, hogy ez a Beszélgető topic, de azért itt ez már a "sajtreszelővel rejszolás" minősített esete.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szokásos index-es hangulatkeltés, de a hivatkozott közvéleménykutatásban vannak érdekes dolgok, pl. válaszadók szerint fontosabb járvány idején a környezet védelme, mint az oktatás színvonala, mezőgazdaságot meg lesz*rják (4 legfontosabbat kellett jelölni).
Van egy olyan érzésem, hogy nagyrészt a városi "értelmiséget" kérdezték.

https://index.hu/kulfold/eurologus/...dasag_koronavirus_unios_koltsegvetes_kutatas/


https://www.europarl.europa.eu/resources/library/media/20200713RES83231/20200713RES83231.pdf
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
De ne próbáld már meg belemagyarázni, hogy ez a féllánctalpas ugyan az, mint ez:

Műszakilag mi különbség van azon kívül, hogy az egyik hajtja a másik meg képes különböző sebességgel hajtani a láncot? A traktor féle felső csillagkeréknek van még néhány hátránya, de ugye ez az ára annak, hogy kerék is meg lánc is mehet rá.

Mégegyszer leírom. SOSEM állítottam, hogy minden kereket le akarok cserélni!!!

Oké, tegnapelőtt este, a hosszú írásom után felfogtam, hogy túlgondoltam a dolgot.

Da ha ott tartunk, pont az általad berakott erdőgazdasági gépen lévő heveder mennyire bonyolult?

Semennyire, és mint már mondtam, itt az értelmes modifikáció vége. Ennél felesleges tovább menni.

Én tényleg kezdek nálad szövegértési problémára gyanakodni. És nem először.
Mindenkinek van olyan, hogy nem teljesen érti meg azt, hogy a másik mit is szeretne, én sem vagyok kivétel. Mondom, elsőnek arra gondoltam amire te is, csak aztán meggyőztem magam arról, hogy hülye vagyok és félreértettelek.

Azért én még kedvellek a magam kis értetlen módján, Pacsi.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Ezt mégis minek írnád le, ha nem féllánctalpasnak?
new-holland-t8435-tracked-tractor-cultivating-field-with-mechanical-cultivator-in-lincolnshire-WBP06E.jpg

De ne próbáld már meg belemagyarázni, hogy ez a féllánctalpas ugyan az, mint ez:
Bundesarchiv_Bild_101I-801-0664-37%2C_Berlin%2C_Unter_den_Linden%2C_Sch%C3%BCtzenpanzer.jpg


Már ne is haragudj, de ezt:

Hogyan sikerült lefordítani arra, hogy minden kereket hevederes trackre cserélnék?o_O

Nem nem írtad le, hogy szerinted miért szar ez a megoldás. Egyszerűen betettél 2 videót II. világháborús technikáról.
Eddig csak 2x írtam le, hogy végszükség esetén a modern differenciálművel meg lehet oldani a kerekek kormányzását is.
A Bronco 3 a következő kontextusban került elő:

Magának a gumihevedernek a terheléstűrése miatt idéztem be kizárólag a Bronco-t. A Bronco egy full lánctalpas jármű. Csak a hevederjének az anyaga egyezik, semmi más!
Ezzel az erővel a PMMG M5-öt is ideidézhettem volna. Az is gumihevederes jószág, ráadásul annak a csúcssebessége 74km/h. Csak azért raktam be a Bronco-t, mert a 60-as tempóra konkrétan emlékeztem. A traktorok esetében meg 40-ben van maximálva a sebességük. Tehát ott ébredhetne kétség a gumiheveder ellenálló képessége miatt.

Mégegyszer leírom. SOSEM állítottam, hogy minden kereket le akarok cserélni!!!

Kit érdekel, hogy maga a szerkezet bonyolultabb, ha igénytelenre van megcsinálva? Szerintem a John Deere olajcsere periódus simán megmutatja, hogy az.
És mindemellett 10-20-40%-kal nagyobb vonóerőt tudsz a talajra kifejteni, miközben a 6-7M USD-s harcjármű árának töredéke. Amikor meg fent van a kerék helyett, addig sem a kerék kopik. Tiszta nyereség!
Da ha ott tartunk, pont az általad berakott erdőgazdasági gépen lévő heveder mennyire bonyolult?

Ez utóbbi költői kérdés! :cool:

Én tényleg kezdek nálad szövegértési problémára gyanakodni. És nem először.
Részemről ezt a diskurzust lezártam. Mert igaz, hogy ez a Beszélgető topic, de azért itt ez már a "sajtreszelővel rejszolás" minősített esete.
Elég régóta használnak már nagy, nehéz 8x8 harcjárműveket különböző haderőknél.
Köztudott az is, hogy a mozgékonyságuk terepen problémás lehet.
Ha a gumiheveder ezen relative kis költséggel segíteni tud, akkor miért nem alkalmazzák?
Látott ilyet valaki, tudtok ilyenről?
Persze lehet, hogy csak én nem tudok róla, vagy az alkalmazás hiányától függetlenül működőképes, jó ötlet lenne, de nekem gyanús.
Nem lehetséges pl., hogy ami működik munkagépeknél, az apc/ifv-nél a túl nagy súly miatt nem megvalósítható?