Beszélgető

De. Folyamatosan azt bizonygatod, hogy mindenkinek úgy kellene élnie, mint neked.
latest
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
Akkor kifejtem:
  • Az új autó eszméleten drága és akkor is gyorsan veszti értékét, ha kvázi egy métert sem mész vele. Egy 4-5 millás új autó 3-5 évesen már a 2/3-át sem éri.
  • Az átlagéletkor két dolgot is mutat, öregen veszik a kocsit, vagy sokáig használják a fiatalabban vett járművet.
  • A műhelyporn kapcsán sorjáznak az olyan autók, hogy 1-1,5 millás vételár után lehet 1 milláért meg kalapálni a szart. Iszonyatosan kockázatos használt autót venni. Lehet szerencséd is, de olyan is, hogy anyagi csőd az egész.
Ehhez képest a mikró példa azért nem jó, mert egy új mikró sem drága, ergo nem tudsz rajta nagyot bukni, tökmindegy, hogy mennyit használod.
Kurfürst szerint már a havi 2-3 használat mellett is (ha jól értem) olcsóbb a saját autó, mint a bérlés. Csak nálam sehogy nem jön ki a matek, hogy ez mitől lenne.

Többek között ugye Kurfürst hsz.-eit sem látom, mivel ignorálva vagyon. Ez esetben elnézést, a vita azon része számomra láthatatlan maradt, így pedig lehet nem kellett volna ebbe belefolyni (bizonyos fórummotoroknál az ignorált illetőre szóló válaszok sem jelennek meg, itt ugye csak az idézett részeket rejti el a fórummotor, szóval úgy tűnik számomra, mintha a témához kapcsolódva beírtál volna valamit).

Amit ehhez hozzá tudok tenni:

  • Az autó értékvesztése egy olyan dolog, amit a tulajnak kell (szerintem) mérlegelnie. A saját anyagi és használati lehetőségeitől függ, hogy mi éri meg számára. Azt, hogy valaki e téren hogy dönt, nem feltétlen érdemes minősíteni. (Én is ismerek olyat, aki hitelre vett fél millió forintos iPhone-t, és közben albérletben lakik. Megvan a véleményem egy ilyen gazdasági döntésről, de ha ő úgy gondolja, hogy ez neki így jó, hát csinálja.)
  • Az átlagéletkor mutatja, hogy itthon is jelentős mennyiségű a használt autó forgalom, az autótulajdonosok elsöprő többsége nem engedhet meg magának új autót, avagy ha megengedhetne magának, akkor is inkább vásárol egy jobban felszerelt használtat, mint egy szerényebb kivitelű újat.
  • A műhelyprn egy speciális eset, ott is eleve azokat hívják inkább be, akik érdekesek (párszázezer forintos Suzuki Swift, 700 ezer km-t futott Skoda, stb.). Mondjuk a saját tapasztalatom is az, hogy a használtautó piac szörnyen oroszrulet, láttam jól láthatóan törött, helyreállított autót patent állapotúként árulni, láttam olyan autót, amelynek a szervizkönyve szerint volt, hogy 36 000 km volt két olajcsere között (gyári ajánlás: 15 ezer), és így tovább. Még magánszemélynél is futottam jól látható aknamezőbe. Én ezért döntöttem végül az új autó mellett, mert a használtak után való futkosás, idő- és pénz-befektetés az eredménytelenséggel vegyítve egyre kevésbé tette vonzóvá a dolgot.

A Carsharing havi pár használatnál még messze jobban megéri annak, aki Budapesten belül rohangál kisebb távokon. Ebben a rációját látom, amíg tényleg csak max. 20 perces utakra használja.

MolLimo esetén a legdrágább Merci CLA is percenként 129 Ft alkalmi használatnál, heti 1 használat 2x 20 percnél: 5 160 Ft, az havi 20 640 Ft, illetve évi 247 680 Ft.
Ugyanez (e-)Up vagy Kia Picanto szinten 85 Ft-vel számolva 163 200 Ft.

Ugyanez egy saját autónál csak a kötelező biztosítás évi 100 000 Ft-s nagyságrend körüli, benzinköltség mondjuk 20 000 Ft, műszaki és karbantartás mondjuk 80 000 Ft. Plusz ugye magának az autónak a költsége, de egy CLA szinten ez nyilván értelmezhetetlen.

Szóval van olyan forgatókönyv, akkor megérheti a Carsharing. Csak mint említettem, amennyire én látom, nem ilyen célú a felhasználó közönség. A jelenlegi munkatársaim közül is olyanok használják a Carsharinget, akiknek van autója. Tömegközlekedés vagy taxi helyett használják, amikor olyan élethelyzet van.

Hozzáteszem, hogy amilyen MolLimo Merci A-ban én ültem eddig utasként (a CLA kimaradt eddig), az mind olyan lerúgott, koszos és mocskos volt, hogy max. véghelyzetben fanyalodnék rá. Persze volt pozitív példa is (feltehetően frissen kitakarított e-Up volt az), de az inkább a kivételes eset volt, általánosabb az, amikor az autó finoman szólva is lehangolóan nézett ki... :(
 
Hm...elolvastam itt pár oldalt, leirnám a saját koncepciómat, ahogyan én vettem ill. üzembentartom a kocsijaimat, csupa tények, számokkal, döntse el ki-ki magának mit éri meg ezek alapján:

Két éve vettem egy Skoda RAPID 1,0TSI 81kw 110 lóerős kocsit, amit a feleségem használ, heti átlag 270-300km kocsikázva vele, 5,4l/100km benzin fogyasztással. Évi szinten 15 000km teker rá nagyvonalakban, vagy valamivel többet.
A kocsi katalógus ára 16 633€ volt, adóval együtt, kedvezményekkel 14163€-t fizettem érte. Egy igazán praktikus kocsi, szeretem.
Évi 64€ a kötelező biztositásom, ezenfelül külön balesetbizotsitást is fizetek, évi kb. 300€-s tételben (ezt most nem tudom fillérre pontosan, de kb ennyit).
Az első olajcsere (meg egyéb szürők, klima) kb. 160€-s tétel voltak, ezenkivül minden apróságot (amit egyébként mi rontottunk el a kocsin) a márkaszerviz ingyen megoldott, javitott.

5 év teljes körű gari van rá, ezért ebből indultam ki.
5 év múlva a mellékelt link szerint ez a kocsi 6970€-t fog érni (5700-8300 közé lövi be a rendszer, egy másik oldalon 7000€-t irt egyébként)
504b34e2647de366b4063cd23ad2bfc9.jpg

(Lásd itt: http://www.institutfinancnejpolitiky.sk/kalkulacky/aut/getprice.php#result )

Tehát a vételára (nem azonos a listaárral) megfeleződik. Eddig a pontig a kocsi garanciális, tehát nyugodtan alszom, hogy ha valami elromlik azt a szerviz állja ill cserekocsit biztosit stb.
A fentiek alapján aki akarja eljátszhat a számokkal, hogy az 5 év üzembentartás, olajcserék ill a biztositások mennyi pénzt emésztenek fel, és visszaoszthatja 5 évre, látva egy ilyen kocsi tényleges "árát", amibe a használata kerül, és eldöntheti megéri-e...

Én azt tervezem, hogy ekkor (azaz kb 3 év múlva) eladom, mig 6000-7000-et kapok érte és inkább hozzáteszek ugyanennyit, hogy legyen 5 év múlva is egy új, ismét garanciális kocsim. Nekem megéri a nyugalmamnak...másnak lehet, hogy nem.

Ebben a szellemben vettem decemberben egy Skoda KAROQ 1,5 TSI-t is...remélem hosszútávon jól döntöttem...
 
Hm...elolvastam itt pár oldalt, leirnám a saját koncepciómat, ahogyan én vettem ill. üzembentartom a kocsijaimat, csupa tények, számokkal, döntse el ki-ki magának mit éri meg ezek alapján:
...

Érdekes és hasznos kis levezetés. :)

Viszont felhívnám a figyelmed arra, hogy egyfelől ez nem magyar példa, illetve inkább Molni azon megvilágítását támasztja alá, miszerint az autó értékvesztése évi 10% körüli, vagy feletti (a te példádban az autód 3 év alatt elveszti az értékének a felét!).

Itthon most egy 3 éves Skoda Rapid 1.0 M/T ára inkább 3 millió forint (cirka 9000 euro) felett kezdődik, és 50e km alatti futásteljesítménynél inkább 3,5 millió (~10500 euro). Persze alku meg minden, de ebből látható, hogy nehéz a szlovák minta alapján a magyar viszonyokhoz hasonlítani.

A jelek szerint nálatok inkább az van, mint pl. németben, ahol sok autóvásárló a magas szervizköltségek (drága munkaerő) miatt hasonlóan gondolkodik, mint te, és 3-5 évesen szépen eladja az autóját, aztán vesz egy másik újat. A használtat meg aztán viszik Magyarországra, Romániába, Bulgáriába...
 
Hm...elolvastam itt pár oldalt, leirnám a saját koncepciómat, ahogyan én vettem ill. üzembentartom a kocsijaimat, csupa tények, számokkal, döntse el ki-ki magának mit éri meg ezek alapján:

Két éve vettem egy Skoda RAPID 1,0TSI 81kw 110 lóerős kocsit, amit a feleségem használ, heti átlag 270-300km kocsikázva vele, 5,4l/100km benzin fogyasztással. Évi szinten 15 000km teker rá nagyvonalakban, vagy valamivel többet.
A kocsi katalógus ára 16 633€ volt, adóval együtt, kedvezményekkel 14163€-t fizettem érte. Egy igazán praktikus kocsi, szeretem.
Évi 64€ a kötelező biztositásom, ezenfelül külön balesetbizotsitást is fizetek, évi kb. 300€-s tételben (ezt most nem tudom fillérre pontosan, de kb ennyit).
Az első olajcsere (meg egyéb szürők, klima) kb. 160€-s tétel voltak, ezenkivül minden apróságot (amit egyébként mi rontottunk el a kocsin) a márkaszerviz ingyen megoldott, javitott.

5 év teljes körű gari van rá, ezért ebből indultam ki.
5 év múlva a mellékelt link szerint ez a kocsi 6970€-t fog érni (5700-8300 közé lövi be a rendszer, egy másik oldalon 7000€-t irt egyébként)
504b34e2647de366b4063cd23ad2bfc9.jpg

(Lásd itt: http://www.institutfinancnejpolitiky.sk/kalkulacky/aut/getprice.php#result )

Tehát a vételára (nem azonos a listaárral) megfeleződik. Eddig a pontig a kocsi garanciális, tehát nyugodtan alszom, hogy ha valami elromlik azt a szerviz állja ill cserekocsit biztosit stb.
A fentiek alapján aki akarja eljátszhat a számokkal, hogy az 5 év üzembentartás, olajcserék ill a biztositások mennyi pénzt emésztenek fel, és visszaoszthatja 5 évre, látva egy ilyen kocsi tényleges "árát", amibe a használata kerül, és eldöntheti megéri-e...

Én azt tervezem, hogy ekkor (azaz kb 3 év múlva) eladom, mig 6000-7000-et kapok érte és inkább hozzáteszek ugyanennyit, hogy legyen 5 év múlva is egy új, ismét garanciális kocsim. Nekem megéri a nyugalmamnak...másnak lehet, hogy nem.

Ebben a szellemben vettem decemberben egy Skoda KAROQ 1,5 TSI-t is...remélem hosszútávon jól döntöttem...

Ez jó! 15 éves Suzuki Swift évi 3000 km futásteljesítménnyel (nyugdíjas vagyok), a KGFB 2020 évi díj durván 50000 HUF.

Üdv.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Ez jó! 15 éves Suzuki Swift évi 3000 km futásteljesítménnyel (nyugdíjas vagyok), a KGFB 2020 évi díj durván 50000 HUF.

Üdv.

Sokminden függ attól, hogy hol laksz. Ha az én autómat a párom nevére vettük volna (aki Budapesti lakcímre van bejelentve) a kötelező biztosítás csaknem duplára emelkedett volna, ahogy a CASCO is jóval drágább. Ennyit számít hova vagy bejelentve...
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan and arcas
az is hozzátartozik,hogy merre vagy MO-n ...egészen más egy BP-n vagy ...Szeged ...Makó viszonylatban.Én amikor autót veszek nem nézem ezt a részét,nekem az autó egy cél eszköz,amivel...ellenörzök,üzletet kötök stb.Sajnos az az igazság ,hogy egy üzleti megbeszélésre nem mindegy ,mivel mész....ha túl "csóró" a kocsi akkor megijednek,hogy hoppá ez rajtunk akar meggazdagodni...ha pedig túl drága akkor azt mondják jaj jaj ez maffiózó.
 
Ez jó! 15 éves Suzuki Swift évi 3000 km futásteljesítménnyel (nyugdíjas vagyok), a KGFB 2020 évi díj durván 50000 HUF.
Üdv.
Na akkor a biztosítóddal beszélj.
Nekem 30k alatt volt a kötelezőm / év, egyszercsak fölment 47-re. Kiderült, hogy valami fos adatlapot kellett kitölteni, de mivel nem volt így max kockázatra vettek. Kitöltöttem és visszament a díjam majdnem az eredetire (csak az éves emelkedés volt rajta).
Szóval lehet neked is csak egy kérdőívet kell kitölteni (ráadásul online volt)
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan
Na akkor a biztosítóddal beszélj.
Nekem 30k alatt volt a kötelezőm / év, egyszercsak fölment 47-re. Kiderült, hogy valami fos adatlapot kellett kitölteni, de mivel nem volt így max kockázatra vettek. Kitöltöttem és visszament a díjam majdnem az eredetire (csak az éves emelkedés volt rajta).
Szóval lehet neked is csak egy kérdőívet kell kitölteni (ráadásul online volt)

Milyen kérdőív ? A régi kocsimra nekem is megemelkedett a KGFB, lehet hogy elmulasztottam?
 
Milyen kérdőív ? A régi kocsimra nekem is megemelkedett a KGFB, lehet hogy elmulasztottam?
Nézz szét a biztosítód weboldalán, nekem ott volt, hogy nincs kitöltve. Vagy csak hívd föl őket és beszélj velük. Sokat lehet spórolni.
Nekem sem volt semmi értesítés csak emelkedett. Kitöltöttem és küldték is az új csekkeket 1 hónap múlva.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
(a te példádban az autód 3 év alatt elveszti az értékének a felét!).
Inkább 5 év, most két éves, még 3 év gari van rá, ezért a kalkulátort is 5 éves ciklusra állítottam.
Molni azon megvilágítását támasztja alá,...
Igen, így van,... csak azért osztottam meg mert élő példa, mindenki azt számolhat ki belőle amire ép kíváncsi ...
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Végre egy jó hír, mindig olyan negatívak vagyunk általában itt általában. Többet beszélünk a rosszról mint a jóról ( lásd magyar haderő fejlesztéses topik).
DE úgy látszik fordul a helyzet...

Ötven helyet ugrottunk előre a boldogságlistán
Kettő híján ötven helyet léptek előre a magyarok a boldogság terén. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportjának vezetője elmondta, az első boldogságkutatást a nyugati világban az ENSZ rendelte el, ekkor még Magyarország a listán a 110. helyen volt. 2016 óta, az első hazai boldogságkutatás óta az ország szépen haladt előre, jelenleg a 62. helyen áll.
https://888.hu/ketharmad/otven-helyet-ugrottunk-elore-a-boldogsaglistan-4229027/
 
Végre egy jó hír, mindig olyan negatívak vagyunk általában itt általában. Többet beszélünk a rosszról mint a jóról ( lásd magyar haderő fejlesztéses topik).
DE úgy látszik fordul a helyzet...

Ötven helyet ugrottunk előre a boldogságlistán
Kettő híján ötven helyet léptek előre a magyarok a boldogság terén. Oláh Attila, az ELTE Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportjának vezetője elmondta, az első boldogságkutatást a nyugati világban az ENSZ rendelte el, ekkor még Magyarország a listán a 110. helyen volt. 2016 óta, az első hazai boldogságkutatás óta az ország szépen haladt előre, jelenleg a 62. helyen áll.
https://888.hu/ketharmad/otven-helyet-ugrottunk-elore-a-boldogsaglistan-4229027/



Közel 5% volt a tavalyi gdp növekedés is.
:)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Kemény...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hajógyártás néhány percben.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
plusz folyamatos előregondolkodás, hol mit hogyan lehet kompenzálni. Itt aztán van zsugorodás, alakváltozás :)
 
Követi, de úgy nem tudja konkrét személyhez kötni (smartphone-okról történő netezés más tészta). Amúgy meg ezzel együtt kell élni, ha használni akarod a netet. Vagy lehet használni Tort, stb. ha valaki nagyon nem akar fókuszba kerülni semmilyen szinten sem.
De az alapkérdésre visszatérve, szerintem nyugodtan meg lehet nézni a Vk-s videókat, nem veszélyesebb az sem, mint bármilyen más közösségi portál.
Persze, nem személyhez köti, hanem végponthoz. Ugyanis az IP címed minden és mindenki loggolja. Erre megoldás lehet a VPN. Az annyiban egyszerűsíti a helyzetet, hogy ott csak a VPN szolgáltatót kell "megvenni"... ;)
És nem, nem kell vele együtt élni. Ha nem szeretném, hogy valamilyen dologhoz kössenek, akkor nem megyek a közelébe se. :cool: