[BIZTPOL] A nagy sakktábla

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 017
30 865
113
Max pár hétnyi zavar ez. Nem kell túldimenzionálni szerintem. A COVID miatt most szinte észre se vesszük majd.
Arra is jó, hogy kiderüljön, mennyire ki vagyunk szolgáltatva a külső tényezőknek, mennyire sérülékeny a kényelmünkre kialakított látszatvilág és milyen ellátórendszerek azok amik megbénulása esetén akár működésképtelenné válhat Európa is.
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 163
12 224
113
Attól függ a mértéke mennyire akarsz hinni benne.
Ha mindent elolvasol ami fel lelhető akkor érdekes az eredmény: A hajó a Suez-Max ((minél nagyobb terhelés mellet még elférjen, (magas felépítésű konténerrel rakottan) merülésben, szélességben a csatornában) kategóriába tartozik nagyon erős széllel homokvihar tombolt, legénység nem igazán képzet gyakorlott az új hajón. az erős oldal szélben (rakott magassága miatt erre különösen érzékeny lévén) a hajót elfordította a szűk csatornában a szél ezt a homok vihar miatt nem érzékeltek és bele hajtottak a partfalba, majd a lendület keresztbe fordította a hajót tal és orkúppal elkészítve a tökéletes zárószelepet. Erre senki nem volt felkészülve a terhelés és beszorulás miatt 8 vontatóval sem tudták meg mozgatni. le ill kikell pakolni a rakományt hogy egyáltalán meg tudják mozdítani:) hajó szerkezetileg nem sérült sem olaj sem más szennyezés nem került a csatornába.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 963
19 199
113
Arra is jó, hogy kiderüljön, mennyire ki vagyunk szolgáltatva a külső tényezőknek, mennyire sérülékeny a kényelmünkre kialakított látszatvilág és milyen ellátórendszerek azok amik megbénulása esetén akár működésképtelenné válhat Európa is.
Eléggé ki vagyunk szolgáltatva, de ez kiderült a covid elején is, amikor az élelmiszerárak kilőttek az akadozó ellátási láncok miatt, pedig az élelem nagyját a kontinensen belül szállítjuk csupán.

Aztán ott vannak például az autógyárak, amik már termelnének, de chip hiány miatt nem tudnak.

Az viszont látni kell, hogy ha a szuezi csatorna tartósan el van dugulva, akkor megkerülik Afrikát. Nem a "világ ahogyan ismertük vége" ez. Csak lassabban jön meg az 1€-s free shippinges mikrokontrollerem kínából.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 195
66 936
113
Eléggé ki vagyunk szolgáltatva, de ez kiderült a covid elején is, amikor az élelmiszerárak kilőttek az akadozó ellátási láncok miatt, pedig az élelem nagyját a kontinensen belül szállítjuk csupán.

Aztán ott vannak például az autógyárak, amik már termelnének, de chip hiány miatt nem tudnak.

Az viszont látni kell, hogy ha a szuezi csatorna tartósan el van dugulva, akkor megkerülik Afrikát. Nem a "világ ahogyan ismertük vége" ez. Csak lassabban jön meg az 1€-s free shippinges mikrokontrollerem kínából.
De ha ez sokáig így marad, a kerülő időtöbblete, a magasabb üzemanyag költség miatt minden jelentősen drágulni fog.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 963
19 199
113
De ha ez sokáig így marad, a kerülő időtöbblete, a magasabb üzemanyag költség miatt minden jelentősen drágulni fog.
Valószínűleg. De így sem lesz ez elég, hogy elinduljon a visszatelepítése a termelésnek, mert egész ellátási láncok vannak Kínában integráltan. Pár hét lesz a zavar, max néhány hónap (mire a kezdeti zavar miatti hullámok elülnek).
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 195
66 936
113
Akkora a panik, hogy mar mi is ajanlgatjuk, hogy besegitunk: https://www.ft.com/content/3cbfa2dc-791b-47fa-a5f8-31d1b9a1757d

De megis mivel? Egy ilyen kontener lehet 30 tonna is, mi a bubanattal lehet 60-70-80 meter magasrol leemelni 30 tonnas kontenereket es a partra tenni...?
Mert helikopterekkel biztosan nem...
Darukkal. Kerekesből a Liebherr ltm széria nagyobb darabjai 9 méter sugár körül 750-1200 tonnát is tudnak emelni, akár 140 méter magasságig tudnak dolgozni. Igaz nagyobb működési sugárban ezek az értékek jócskán tudnak csökkenni, de ezekhez a súlyokhoz így is elég. Lánctalpas daruik ezt jócskán felül tudják múlni, 2750 tonna emelés is lehetséges, a legnagyobb sínrendszerű ellensúlyal működő fix telepítésű daruik meg 3-4-5000 tonnát is tudnak. Csak ezeket már kicsit lassab teherautók tucatjaival összeszedni, közben placcot betonozni nekik ês kivinni, felépíteni.
 
K

kamm

Guest
Darukkal. Kerekesből a Liebherr ltm széria nagyobb darabjai 9 méter sugár körül 750-1200 tonnát is tudnak emelni, akár 140 méter magasságig tudnak dolgozni. Igaz nagyobb működési sugárban ezek az értékek jócskán tudnak csökkenni, de ezekhez a súlyokhoz így is elég. Lánctalpas daruik ezt jócskán felül tudják múlni, 2750 tonna emelés is lehetséges, a legnagyobb sínrendszerű ellensúlyal működő fix telepítésű daruik meg 3-4-5000 tonnát is tudnak. Csak ezeket már kicsit lassab teherautók tucatjaival összeszedni, közben placcot betonozni nekik ês kivinni, felépíteni.

Na de baszki, ez a sivatagban all egy vizcsatornaban, errol beszelek. :) Oda max uszodarut tudsz talan vinni, de ahhoz meg nem kell amerikai... nem igazan ertem, mit okoskodik bele az amerikai kormany (azon tul, hogy a szponzoraik bukjak a penzukat a dugo miatt.)
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 528
45 181
113
Érdekes azért látni, hogy egyetlen puskalövés sem dördült el geopolitikai nagy szereplők közt, csak lett egy újabb fajta "kínai nátha" s kiderült hogy az EU még arra sincs felkészülve, hogy pormaszkokkal elássa a saját állampolgárait, illetve beszorul egy csatornán egy szállító hajó, és pár napon belül pánik hangulat kezd kialakulni.

Akik szeretnének bármilyen nagy háborút, az általuk utált ország bukásáért szorítanak, azoknak ajánlom figyelmébe a fenti tényeket, meg hogy rakják össze azt, egy NATO-Keleti blokk akár csak konvencionális összezördülés után sanszosan pár napon belül nem lenne üzemanyag az autóba, hirtelen eltűnne a gyógyszer, meg az élelmiszer a boltokból. Ennyire lenne jó móka még azoknak is, akiknek nem kéne menni harcolni, ezt jó lenne ha nem felejtenék el a tömegek...
 
K

kamm

Guest
n pár napon belül nem lenne üzemanyag az autóba,
Ezt mondjuk nem hiszem, hogy akkor fontos lenne, no meg az araboktol azert lenne. :)

hirtelen eltűnne a gyógyszer,
Az mondjuk biztos nem, mert sokkal nagyobbak a kapacitasok Nyugaton, mint Keleten.

meg az élelmiszer a boltokból.
Ez mondjuk pont kizart. :) Magyarorszag szinte egesz tortenelme soran kepes volt autarchiara elelmiszerbol, de az ujkorban biztosan.
Nalunk gyakorlatilag sosem volt ehezes (szemben pl egesz Nyugat-Europaval, ahol nem tul regen, az elso vilaghaboru alatt gyakorlatilag csak a Monarchiaban ill magyar teruleten nem volt ehezes, a kontinensen mindenhol mashol tomegesen eheztek.)

Nemi OT:
Nekem egyik kedvenc orult :) elmeletem, hogy a rendkivul komplex nyelv mellett az is besegitett a hiresen jo matematikai szinvonalunkba ill. az altalanosnal joval erosebb atlagos logikai keszsegeszintbe, hogy nalunk sosem volt ehezes: cirka 10-20 eve vilagos lett a kutatasokbol, hogy az ilyen, tomeges es sulyos nutrition deprivation eredmenye egyreszrol azonnali, tehat a kovetkezo generaciok termetre alacsonyabbak, testileg gyengebbek, atlag IQ alacsonyabb, masreszt a kesobbiekben a transzgeneracios hatasok jelentkeznek, fizikailag a kromoszoma mutaciok kepeben, a kepessegekben, lasd 1944-45 holland ehinseg es a haboru utani generaciokat, valamint a mentalisan traumak atorokleseben, gyakran erthetetlennek tuno szorongasok, felelmek stb eredmenyezve generaciokkal kesobb is. (Utobbi szinten egy viszonylag kortars, de mar bizonyitott elmelet, meg nem ertjuk a mechanizmust, de pl a kozep-europaiaknal, plane magyaroknal ez sokban magyarazna az atlagosnal sokkal idegbetegebb, mindenre ugro viselkedest, a tobbszaz evnyi allando kiszolgaltatottsag miatt stb.)
Ennyire lenne jó móka még azoknak is, akiknek nem kéne menni harcolni, ezt jó lenne ha nem felejtenék el a tömegek...
A kinaiaknak zero eselyuk lenne ma a NATO ellen. Mar egy kozos amerikai-japan-indiai hadjarat is letolna oket a terkeprol, hat meg, ha beszallnak az Europaban allomasozo NATO erok.
En sokat szidom az amerikai korrupciot, mindent, de egyetlen percig nem bizom a kinaiakban. Kommunistak, az egy ritka aljas tarsasag.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 195
66 936
113
? Jo, de ez a dog 400m (!) hosszu, a kontenerek vannak vagy 60-80m magasan - ha csak a felet szedik le rola es ugy megmozdul, az is rengeteg es baromi hosszan nyulik el...
Szedhetik szinte folyamatosan, összehangolva a két oldalán, és rakhatják partra, hogy kamionokkal elhordják.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 195
66 936
113
Ja ertem, mire gondolsz, hogy akkora a ket daru, hogy van mondjuk legalabb 100 msugaruk?
Nem, akkora gém kitérítéssel elborulnának esélyesen. Uszályra leszed, az kiviszi a parthoz, másik uszály a helyére áll, a parton leszedik,kamionokat rakják és vagy letárolják, vagy elviszik egy átrakópontnak megfelelő helyre.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan
Status
Not open for further replies.