W
Wilson
Guest
Attól függ a mértéke mennyire akarsz hinni benne.Mennyire lehet valós, hogy a szuezi baleset nem baleset volt?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Attól függ a mértéke mennyire akarsz hinni benne.Mennyire lehet valós, hogy a szuezi baleset nem baleset volt?
Arra is jó, hogy kiderüljön, mennyire ki vagyunk szolgáltatva a külső tényezőknek, mennyire sérülékeny a kényelmünkre kialakított látszatvilág és milyen ellátórendszerek azok amik megbénulása esetén akár működésképtelenné válhat Európa is.Max pár hétnyi zavar ez. Nem kell túldimenzionálni szerintem. A COVID miatt most szinte észre se vesszük majd.
Ha mindent elolvasol ami fel lelhető akkor érdekes az eredmény: A hajó a Suez-Max ((minél nagyobb terhelés mellet még elférjen, (magas felépítésű konténerrel rakottan) merülésben, szélességben a csatornában) kategóriába tartozik nagyon erős széllel homokvihar tombolt, legénység nem igazán képzet gyakorlott az új hajón. az erős oldal szélben (rakott magassága miatt erre különösen érzékeny lévén) a hajót elfordította a szűk csatornában a szél ezt a homok vihar miatt nem érzékeltek és bele hajtottak a partfalba, majd a lendület keresztbe fordította a hajót tal és orkúppal elkészítve a tökéletes zárószelepet. Erre senki nem volt felkészülve a terhelés és beszorulás miatt 8 vontatóval sem tudták meg mozgatni. le ill kikell pakolni a rakományt hogy egyáltalán meg tudják mozdítani hajó szerkezetileg nem sérült sem olaj sem más szennyezés nem került a csatornába.Attól függ a mértéke mennyire akarsz hinni benne.
Eléggé ki vagyunk szolgáltatva, de ez kiderült a covid elején is, amikor az élelmiszerárak kilőttek az akadozó ellátási láncok miatt, pedig az élelem nagyját a kontinensen belül szállítjuk csupán.Arra is jó, hogy kiderüljön, mennyire ki vagyunk szolgáltatva a külső tényezőknek, mennyire sérülékeny a kényelmünkre kialakított látszatvilág és milyen ellátórendszerek azok amik megbénulása esetén akár működésképtelenné válhat Európa is.
De ha ez sokáig így marad, a kerülő időtöbblete, a magasabb üzemanyag költség miatt minden jelentősen drágulni fog.Eléggé ki vagyunk szolgáltatva, de ez kiderült a covid elején is, amikor az élelmiszerárak kilőttek az akadozó ellátási láncok miatt, pedig az élelem nagyját a kontinensen belül szállítjuk csupán.
Aztán ott vannak például az autógyárak, amik már termelnének, de chip hiány miatt nem tudnak.
Az viszont látni kell, hogy ha a szuezi csatorna tartósan el van dugulva, akkor megkerülik Afrikát. Nem a "világ ahogyan ismertük vége" ez. Csak lassabban jön meg az 1€-s free shippinges mikrokontrollerem kínából.
Valószínűleg. De így sem lesz ez elég, hogy elinduljon a visszatelepítése a termelésnek, mert egész ellátási láncok vannak Kínában integráltan. Pár hét lesz a zavar, max néhány hónap (mire a kezdeti zavar miatti hullámok elülnek).De ha ez sokáig így marad, a kerülő időtöbblete, a magasabb üzemanyag költség miatt minden jelentősen drágulni fog.
Darukkal. Kerekesből a Liebherr ltm széria nagyobb darabjai 9 méter sugár körül 750-1200 tonnát is tudnak emelni, akár 140 méter magasságig tudnak dolgozni. Igaz nagyobb működési sugárban ezek az értékek jócskán tudnak csökkenni, de ezekhez a súlyokhoz így is elég. Lánctalpas daruik ezt jócskán felül tudják múlni, 2750 tonna emelés is lehetséges, a legnagyobb sínrendszerű ellensúlyal működő fix telepítésű daruik meg 3-4-5000 tonnát is tudnak. Csak ezeket már kicsit lassab teherautók tucatjaival összeszedni, közben placcot betonozni nekik ês kivinni, felépíteni.Akkora a panik, hogy mar mi is ajanlgatjuk, hogy besegitunk: https://www.ft.com/content/3cbfa2dc-791b-47fa-a5f8-31d1b9a1757d
De megis mivel? Egy ilyen kontener lehet 30 tonna is, mi a bubanattal lehet 60-70-80 meter magasrol leemelni 30 tonnas kontenereket es a partra tenni...?
Mert helikopterekkel biztosan nem...
Darukkal. Kerekesből a Liebherr ltm széria nagyobb darabjai 9 méter sugár körül 750-1200 tonnát is tudnak emelni, akár 140 méter magasságig tudnak dolgozni. Igaz nagyobb működési sugárban ezek az értékek jócskán tudnak csökkenni, de ezekhez a súlyokhoz így is elég. Lánctalpas daruik ezt jócskán felül tudják múlni, 2750 tonna emelés is lehetséges, a legnagyobb sínrendszerű ellensúlyal működő fix telepítésű daruik meg 3-4-5000 tonnát is tudnak. Csak ezeket már kicsit lassab teherautók tucatjaival összeszedni, közben placcot betonozni nekik ês kivinni, felépíteni.
Uszàlyokról is tud működni ezek egy része, szóval nem megoldhatatlan a feladat.Na de baszki, ez a sivatagban all egy vizcsatornaban, errol beszelek. Oda max uszodarut tudsz talan vinni, de ahhoz meg nem kell amerikai...
Felteve, hogy hozzafer es ugy, hogy egy svunggal a partra ki is tudja pakolni...Uszàlyokról is tud működni ezek egy része, szóval nem megoldhatatlan a feladat.
Vagy másik uszályokra.Felteve, hogy hozzafer es ugy, hogy egy svunggal a partra ki is tudja pakolni...
Ezt mondjuk nem hiszem, hogy akkor fontos lenne, no meg az araboktol azert lenne.n pár napon belül nem lenne üzemanyag az autóba,
Az mondjuk biztos nem, mert sokkal nagyobbak a kapacitasok Nyugaton, mint Keleten.hirtelen eltűnne a gyógyszer,
Ez mondjuk pont kizart. Magyarorszag szinte egesz tortenelme soran kepes volt autarchiara elelmiszerbol, de az ujkorban biztosan.meg az élelmiszer a boltokból.
A kinaiaknak zero eselyuk lenne ma a NATO ellen. Mar egy kozos amerikai-japan-indiai hadjarat is letolna oket a terkeprol, hat meg, ha beszallnak az Europaban allomasozo NATO erok.Ennyire lenne jó móka még azoknak is, akiknek nem kéne menni harcolni, ezt jó lenne ha nem felejtenék el a tömegek...
Nem tudom, nem tunik nagyon szelesnek ez a csatorna... nincs eloiras, mennyi a kotelezo tavolsag ezek kozott, ha esetleg borul?Vagy másik uszályokra.
A valóságban úgyis a krízis megoldása az első.Nem tudom, nem tunik nagyon szelesnek ez a csatorna... nincs eloiras, mennyi a kotelezo tavolsag ezek kozott, ha esetleg borul?
? Jo, de ez a dog 400m (!) hosszu, a kontenerek vannak vagy 60-80m magasan - ha csak a felet szedik le rola es ugy megmozdul, az is rengeteg es baromi hosszan nyulik el...A valóságban úgyis a krízis megoldása az első.
Szedhetik szinte folyamatosan, összehangolva a két oldalán, és rakhatják partra, hogy kamionokkal elhordják.? Jo, de ez a dog 400m (!) hosszu, a kontenerek vannak vagy 60-80m magasan - ha csak a felet szedik le rola es ugy megmozdul, az is rengeteg es baromi hosszan nyulik el...
Ja ertem, mire gondolsz, hogy akkora a ket daru, hogy van mondjuk legalabb 100 msugaruk?Szedhetik szinte folyamatosan, összehangolva a két oldalán, és rakhatják partra, hogy kamionokkal elhordják.
Nem, akkora gém kitérítéssel elborulnának esélyesen. Uszályra leszed, az kiviszi a parthoz, másik uszály a helyére áll, a parton leszedik,kamionokat rakják és vagy letárolják, vagy elviszik egy átrakópontnak megfelelő helyre.Ja ertem, mire gondolsz, hogy akkora a ket daru, hogy van mondjuk legalabb 100 msugaruk?