[BIZTPOL] A nagy sakktábla

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 513
4 782
113
Putyin szerint az új szankciók az orosz-amerikai kapcsolatok teljes megszakítását okozhatják – a Kreml
Igen feltuno a ketsegbeesettseg mikor Putyin atmegy Kim Jong Unba es elkezd hiszterikusan vagdalkozni a szavakkal.

Nem jo ez hogy egy egesz nemzet szenved egy alkalmatlan vezeto miatt. Putyin nelkul mar Lengyelorszag szintjen lehetnenek.
 
W

Wilson

Guest

Kössön békét Oroszországgal, hogy megakadályozza az ukrajnai háborút......​

1106341_800.jpg


Figyelemreméltó, de egyben meglehetősen furcsa cikk, ahol a szerző egyrészt az Oroszországgal való kapcsolatok normalizálását javasolja, ugyanakkor a nukleáris rakéták fegyverkezési versenyének fokozására szólít fel, hogy hatékonyan szálljanak szembe Amerika "egzisztenciális ellenségeivel". " (azaz Oroszország és Kína). A szerző, az amerikai berendezkedés azon részének kiemelkedő képviselője, amely szerint az Egyesült Államok nem fog egyszerre két hidegháborút kihúzni, ezért javasolják az Oroszországgal való konfliktus legalább átmeneti befagyasztását, hogy minden erőt a harcra összpontosítsanak. Kína ellen. Ebből fakadnak azok a felhívások, amelyek az Egyesült Államok hegemóniáját fenyegető Oroszország és Kína szövetségének megszakítására irányulnak, még az Oroszországnak tett taktikai engedmények árán is, a berendezkedés ezen része szempontjából. Végső soron a "G-3 világának" az Egyesült Államok számára kedvező konfigurációjának kialakításáról beszélünk, mivel "

Kössön békét Oroszországgal, hogy megakadályozza az ukrajnai háborút

Ahhoz, hogy megragadja az alkalmat, hogy megakadályozza a harmadik világháborút Oroszországgal és Kínával, Bidennek átfogó biztonsági megállapodásról kell tárgyalnia Oroszországgal, Putyin által megfogalmazottakra építve, és határozott lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy megerősítse Amerika védelmét az amerikai ellenfelek egzisztenciális támadásaival szemben.

Még 2000-ben azt jósoltam, hogy a kínai-orosz szövetség lesz a legnagyobb egzisztenciális fenyegetés, amellyel az Egyesült Államoknak szembe kell néznie a huszonegyedik században, és ennek megosztása és megsemmisítése Amerika legfőbb külpolitikai prioritásává kell váljon.

A közelmúlt eseményei, köztük az Oroszország és Kína közötti szorosabb katonai koordinációról szóló megállapodás aláírása, úgy tűnik, megerősítették ezt a jóslatot, amelyre Jimmy Carter elnök, Zbigniew Brzezinski volt nemzetbiztonsági tanácsadó is figyelmeztetett nem sokkal 2017-es halála előtt.

Természetesen a kínai-orosz szövetség megsemmisítésének legjobb módja az, ha elismerjük Oroszország és Kína létfontosságú érdekeit a saját befolyási övezetükben, eloszlatva az Egyesült Államokkal szembeni biztonsági aggodalmaikat, és potenciálisan lehetővé teszi nézeteltéréseik fokozódását. látható.

Meg kell azonban jegyezni, hogy ez a nemrégiben javasolt „csökkentési nagy stratégia” nagyon különbözni fog az Egyesült Államok liberális hegemóniájának jelenlegi kudarcos nagy stratégiájától. Ehelyett a mi "tanfolyamunk" teljesen védekező jellegű lesz, és elsősorban arra szolgál, hogy jelentősen javítsa Amerika elrettentő és védekező képességét a kiber-/EMP/nukleáris/biológiai támadások ellen, ahelyett, hogy amerikai katonai expedíciós erőt küldene a Föld távoli régióiba, ahol. fenyegetett, létfontosságú amerikai nemzetbiztonsági érdekek vannak.

A Biden-kormány világossá tette, hogy Kína jelenti az elsődleges hosszú távú fenyegetést az Egyesült Államokra és szövetségeseire nézve, de nem tett komoly kísérletet annak megakadályozására , hogy Oroszország nagyobb figyelmet szentel Kínának. Ehelyett az amerikai vezetők továbbra is megpróbáltak szembeszállni Oroszországgal és Kínával a határaik mentén, és arra késztették őket, hogy egyesüljenek az Egyesült Államok és szövetségesei ellen. Ezért a feltörekvő Kínai Népköztársaság lehetséges fenyegetéseinek sikeres leküzdése érdekében a Biden-adminisztrációnak haladéktalanul lépéseket kell tennie az Oroszországgal fennálló kapcsolatok javítása érdekében, formálisan felhagyva az Egyesült Államok régóta fennálló, de kontraproduktív politikájával, amellyel Oroszország ellen és a közeli külföldön való megfékezésére irányul.

A Biden-kormányzatnak feltételhez kell kötnie az Oroszország által javasolt befolyási szféra-megállapodás USA általi elfogadását, Oroszország kilépését a Sanghaji Együttműködési Szervezetből, a Pekinggel való minden katonai-technikai együttműködés megszüntetését, valamint a megnemtámadási egyezmény aláírását az Egyesült Államokkal. .A megnemtámadási egyezmény részeként mindkét fél megállapodik abban, hogy az egyik aláíró fél és a Kínai Népköztársaság közötti háború esetén a másik fél semleges marad. Ha Oroszország és a közép-ázsiai köztársaságok kilépnek az SCO-ból, akkor India mindenképpen követi, ami jelentősen csökkenti ennek a katonai szövetségnek a méretét és erejét Kína vezetésével. Az orosz vezetésű Kollektív Biztonsági Szerződés Szervezete (CSTO) felváltja a Kína vezette SCO-t, amelyben Oroszország junior partnerként lép fel, mint Oroszország új vezető biztonsági szövetsége. Az Egyesült Államok és Oroszország között létrejött új biztonsági megállapodás értelmében Észtország, Lettország és Litvánia függetlenségét Moszkva garantálja a NATO-ból való kilépéséért cserébe.Oroszországot a kalinyingrádi enklávéval Fehéroroszországon és Litvánián keresztül összekötő szárazföldi híd (közúti és vasúti folyosó, esetleg litván részén túlépítve) létrehozásáért cserébe Oroszország visszavonja összes támadó erejét, beleértve a rövid hatótávolságú ballisztikus rakétákat is. Kalinyingrádból. Ez a megállapodás egy új, stabilabb és biztonságosabb hárompólusú világrend megteremtését szolgálja majd.
 
W

Wilson

Guest
Oroszországnak a Sanghaji Együttműködési Szervezetből való kilépéséért cserébe az Egyesült Államok beleegyezne a NATO-szövetségből való kilépésbe, amely továbbra is európai vezetésű kollektív biztonsági szervezetként fog létezni, megígéri, hogy bezárja 800 külföldi katonai bázisának nagy részét, és a legtöbbet kivonja a határra előrenyomult 200 000 katonájából .

Az Egyesült Államok diplomáciai nyomást is fog gyakorolni, hogy rávegye a NATO-t egy orosz által javasolt biztonsági megállapodás elfogadására, feltéve, hogy a megállapodás szövegét úgy módosítják, hogy kimondják, hogy a nyugat-európai NATO-tagok beleegyeznek abba, hogy csapataikat távol tartják Kelet-Európától, „hacsak nem fenyegeti őket egy támadó idegen hatalom".


E kiegészítő nyelvezet nélkül potenciálisan megkérdőjelezhetők a NATO V. cikk szerinti biztonsági garanciái kelet-európai tagországai számára.

Az Egyesült Államok és Oroszország a Barátsági és Együttműködési Szerződést, valamint az Egyesült Államok és Oroszország közötti szabadkereskedelmi megállapodást is aláírja. Az Egyesült Államok azt is vállalja, hogy diplomáciai nyomást gyakorol Ukrajnára annak érdekében, hogy az Ukrajnával kötendő szabadkereskedelmi megállapodás felajánlásával csatlakozzon az orosz vezetésű Eurázsiai Gazdasági Unióhoz (EAEU). Ukrajna ilyen békés gazdasági integrációja Oroszországgal sokkal előnyösebb lenne, mint Oroszország katonai inváziója, amelyet az Egyesült Államok és a NATO nehezen tud majd ellensúlyozni, és amely valószínűleg Ukrajna Moszkva általi közvetlen annektálásával ér véget.

Az Egyesült Államok és Oroszország közötti békemegállapodás aláírása után az Egyesült Államok minden Oroszországgal szembeni gazdasági szankcióját feloldják. Az amerikai csapatok általános kivonásával Kelet-Európából és a NATO-ból, valamint az Egyesült Államok által az orosz befolyási övezetnek az egykori Szovjetunió területén való elismerése révén az Egyesült Államok és Oroszország új korszakot kezdhet, amelyet nem a konfliktus, hanem inkább a közös érdekek érvényesítésén alapuló stratégiai partnerség határoz meg.


Ez az új stratégiai partnerség magában foglalhatja a fejlett katonai technológia cseréjét az Egyesült Államok és Oroszország között, különösen a szuper-EMP fegyverek és a nemzeti rakétavédelem területén, valamint megállapodást egy közös rakétavédelmi rendszer létrehozásáról mindkét ország védelmére. és Európa számára az atomtámadás ellen – ezt az ötletet Putyin javasolta több mint két évtizeddel ezelőtt.

Mindeközben az USA-nak világossá kell tennie Peking számára hogy ezen akciók egyike sem irányul ellene.

Cserébe azért, hogy Kína elismerje az Egyesült Államok befolyási övezetét a nyugati féltekén, Nyugat-Európában és Japánban, az Egyesült Államok elismerheti Kína befolyási övezetét Mongólia, Észak-Korea, Tajvan és a Dél-kínai-tenger felett, esetleg más területekkel együtt. Ugyanakkor az Egyesült Államoknak biztosítékot kell nyújtania Pekingnek, hogy nem avatkozik be katonailag semmilyen konfliktusba Kína befolyási övezetében, beleértve Tajvant is, hogy megnyugtassa Kínát az Egyesült Államok békés szándékairól. Emellett az Egyesült Államok ígéretet tehet arra, hogy kivonja az összes amerikai katonai erőt Japánból és Dél-Koreából, ha cserébe Észak-Korea teljesíti bizonyos előfeltételeket.

Természetesen az ilyen megállapodások nem jelentenek garanciát az Egyesült Államok számára az Oroszország által jelentett példátlan fenyegetés és Kína növekvő képessége ellen az első nukleáris / EMP / kiber / biológiai csapás megtételére az Egyesült Államokkal szemben.


Annak elkerülése érdekében, hogy az Egyesült Államok a gyengeség jeleként elfogadja Oroszország és Kína befolyási övezetét, az Egyesült Államoknak számos lépést kell tennie, hogy demonstrálja eltökéltségét, hogy megvédje magát a nem szokványos támadások fenyegetésével szemben. Ez magában foglalhat egy elnöki kiber-/EMP/rakétavédelmi vészhelyzeti nyilatkozatot.

A tengerentúli amerikai katonai bázisok bezárásából származó 200 milliárd dollár megtakarítást felhasználva finanszírozzuk kritikus infrastruktúránk megerősítését és további 5000
SM-3 Block IIA rakétaelhárító rakéta telepítését a szárazföldön és a tengeren, kongresszusi segítség nélkül.


Ezenkívül Bidennek a közelgő, 2022-es Nuclear Posture Review alapján kell kitűznie a célt.

Az Egyesült Államok arra törekszik, hogy helyreállítsa a "durva" nukleáris paritást Oroszországgal azzal, hogy vállalja, hogy teljes mértékben finanszírozza a nukleáris modernizációt. További lépések, amelyeket az adminisztrációnak meg kell tennie, többek között elrendeli az Egyesült Államokat, hogy térjen vissza „figyelmeztetés indítása” politikájához, bármikor megduplázza az Ohio osztályú nukleáris tengeralattjárók számát a tengeren, és 2000 amerikai stratégiai nukleáris robbanófejet helyezzen át tartalékba, hogy növelje az amerikai Minuteman III interkontinentális ballisztikus rakéták és a Trident II tengeralattjárókról indított ballisztikus rakéták robbanófejeinek számát a hidegháborús szintre, valamint az amerikai atombombázók 24 órás készenlétbe helyezését.

Az Egyesült Államoknak világossá kell tennie, hogy ezek a készenléti intézkedések nem egy adott ország ellen irányulnak, hanem kizárólag Amerika védekezési képességének fokozására irányulnak a nem szokványos támadásokkal szemben, ahogyan azt Oroszország és Kína tette a közelmúltban.

Ugyanakkor az Egyesült Államok támogathatja egy új háromoldalú nukleáris fegyverzet-ellenőrzési megállapodás aláírását, amely az orosz és kínai stratégiai amerikai nukleáris arzenált 3500 stratégiai robbanófejre korlátozza a START II. Szerződés értelmében, amely magában foglalja Oroszország összes nukleáris szuperfegyverét. az összesített megatonna mennyiség méltányos korlátai és szigorú ellenőrzési intézkedések mellett.

Csak remélni tudjuk, hogy a Biden-adminisztrációnak van annyi politikai bátorsága és fantáziája, hogy esélyt adjon a világnak. Ahhoz, hogy megragadja az alkalmat, hogy megakadályozza a harmadik világháborút Oroszországgal és Kínával, Bidennek átfogó biztonsági megállapodásról kell tárgyalnia Oroszországgal, Putyin által megfogalmazottakra építve, és határozott lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy megerősítse Amerika védelmét az amerikai ellenfelek egzisztenciális támadásaival szemben.

(c) David Pine

https://nationalinterest.org/feature/negotiate-peace-russia-prevent-war-over-ukraine-198738?page=0,1
 
W

Wilson

Guest
, a szerző és az általa képviselt körök azt a sémát javasolják, amelyet az Egyesült Államok a hetvenes években Kínával szemben alkalmazott, és amellyel Nixon vezetésével a Szovjetunió elleni harc érdekében közeledtek. Oroszország már most egy gyengébb pólus, és az amerikai rendszer ezen része olyan szereplőnek tekinti, akivel meg lehet állapodni (a javaslatok listája ebben és más hasonló cikkekben hangzik el) a Kína és Oroszország közötti szövetség megosztása érdekében. . A felsorolt javaslatok különféle hipotetikus lehetőségek az Oroszországgal a kapcsolatők normalizálásról folytatott tárgyalásokhoz.
De itt fontos megérteni, hogy ez egy meglehetősen hangos és tekintélyes, de mégis kisebb része az amerikai berendezkedésnek. Most a héjják dominálnak, akik úgy vélik, hogy az Egyesült Államoknak bármi áron meg kell próbálnia megtartani a "G-1 világot" Az RF saját befolyási övezetében, amelyet az Egyesült Államok elismer, hiszen ha elismerjük Kína egyenlőségét. és az RF, valamint kiváltságos befolyási övezetei, akkor ez tulajdonképpen formális pont lesz az egypólusú világrendben, amelyhez az Egyesült Államok ragaszkodik. Bizonyos mértékig egyfajta Amerikán belüli vitának lehetünk tanúi dogmatikusok és pragmatikusok között. Vannak, akik tagadják a világrend folyamatos változásait, mások azt javasolják, hogy ne kövessék a folyamatban lévő változásokat, hanem kezeljék azokat annak érdekében, hogy az Egyesült Államok számára előnyösebb legyen a jövőbeli világrend. ahol már nem ők lesznek az egyetlen pólus, de több mint elegendő lehetőségük lesz vezetői pozíciójuk biztosítására, azzal a lehetőséggel, hogy a Kínával vívott hidegháború győzelme esetén visszatérjenek az egyedüli hegemóniához.

Fontos megérteni, hogy az ilyen koncepciók szerzői nem aggódnak túlságosan Oroszország és érdekei miatt. Egyszerűen attól tartanak, hogy Oroszország érdekeinek figyelmen kívül hagyása végül Kína karjaiba löki, ami negatívan befolyásolja az Egyesült Államok kilátásait az új hidegháborúban.
Fontos megjegyezni, hogy a 70-es és 80-as években Kínát a Szovjetunió ellen felhasználva az Egyesült Államok nem hagyott fel a KKP kínai hatalmának aláásására irányuló tervekkel, ami a Tienanmen téri eseményekhez vezető tiltakozások támogatását eredményezte. Ezért még ha az Egyesült Államok kínál is valamit Oroszországnak (a Kína elleni harc érdekében), ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az Egyesült Államok feladja az Orosz Föderáció jelenlegi politikai rezsimjének lebontásával kapcsolatos céljait.

Megjegyzendő az is, hogy Kelet-Európa országai és Ukrajna, ezen körök számára kizárólag alkuforgácsnak és fogyóeszköznek minősülnek.

Colonelcassad
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 490
2 998
113
Oroszországnak a Sanghaji Együttműködési Szervezetből való kilépéséért cserébe az Egyesült Államok beleegyezne a NATO-szövetségből való kilépésbe, amely továbbra is európai vezetésű kollektív biztonsági szervezetként fog létezni, megígéri, hogy bezárja 800 külföldi katonai bázisának nagy részét, és a legtöbbet kivonja a határra előrenyomult 200 000 katonájából .

Az Egyesült Államok diplomáciai nyomást is fog gyakorolni, hogy rávegye a NATO-t egy orosz által javasolt biztonsági megállapodás elfogadására, feltéve, hogy a megállapodás szövegét úgy módosítják, hogy kimondják, hogy a nyugat-európai NATO-tagok beleegyeznek abba, hogy csapataikat távol tartják Kelet-Európától, „hacsak nem fenyegeti őket egy támadó idegen hatalom".


E kiegészítő nyelvezet nélkül potenciálisan megkérdőjelezhetők a NATO V. cikk szerinti biztonsági garanciái kelet-európai tagországai számára.

Az Egyesült Államok és Oroszország a Barátsági és Együttműködési Szerződést, valamint az Egyesült Államok és Oroszország közötti szabadkereskedelmi megállapodást is aláírja. Az Egyesült Államok azt is vállalja, hogy diplomáciai nyomást gyakorol Ukrajnára annak érdekében, hogy az Ukrajnával kötendő szabadkereskedelmi megállapodás felajánlásával csatlakozzon az orosz vezetésű Eurázsiai Gazdasági Unióhoz (EAEU). Ukrajna ilyen békés gazdasági integrációja Oroszországgal sokkal előnyösebb lenne, mint Oroszország katonai inváziója, amelyet az Egyesült Államok és a NATO nehezen tud majd ellensúlyozni, és amely valószínűleg Ukrajna Moszkva általi közvetlen annektálásával ér véget.

Az Egyesült Államok és Oroszország közötti békemegállapodás aláírása után az Egyesült Államok minden Oroszországgal szembeni gazdasági szankcióját feloldják. Az amerikai csapatok általános kivonásával Kelet-Európából és a NATO-ból, valamint az Egyesült Államok által az orosz befolyási övezetnek az egykori Szovjetunió területén való elismerése révén az Egyesült Államok és Oroszország új korszakot kezdhet, amelyet nem a konfliktus, hanem inkább a közös érdekek érvényesítésén alapuló stratégiai partnerség határoz meg.


Ez az új stratégiai partnerség magában foglalhatja a fejlett katonai technológia cseréjét az Egyesült Államok és Oroszország között, különösen a szuper-EMP fegyverek és a nemzeti rakétavédelem területén, valamint megállapodást egy közös rakétavédelmi rendszer létrehozásáról mindkét ország védelmére. és Európa számára az atomtámadás ellen – ezt az ötletet Putyin javasolta több mint két évtizeddel ezelőtt.

Mindeközben az USA-nak világossá kell tennie Peking számára hogy ezen akciók egyike sem irányul ellene.

Cserébe azért, hogy Kína elismerje az Egyesült Államok befolyási övezetét a nyugati féltekén, Nyugat-Európában és Japánban, az Egyesült Államok elismerheti Kína befolyási övezetét Mongólia, Észak-Korea, Tajvan és a Dél-kínai-tenger felett, esetleg más területekkel együtt. Ugyanakkor az Egyesült Államoknak biztosítékot kell nyújtania Pekingnek, hogy nem avatkozik be katonailag semmilyen konfliktusba Kína befolyási övezetében, beleértve Tajvant is, hogy megnyugtassa Kínát az Egyesült Államok békés szándékairól. Emellett az Egyesült Államok ígéretet tehet arra, hogy kivonja az összes amerikai katonai erőt Japánból és Dél-Koreából, ha cserébe Észak-Korea teljesíti bizonyos előfeltételeket.

Természetesen az ilyen megállapodások nem jelentenek garanciát az Egyesült Államok számára az Oroszország által jelentett példátlan fenyegetés és Kína növekvő képessége ellen az első nukleáris / EMP / kiber / biológiai csapás megtételére az Egyesült Államokkal szemben.


Annak elkerülése érdekében, hogy az Egyesült Államok a gyengeség jeleként elfogadja Oroszország és Kína befolyási övezetét, az Egyesült Államoknak számos lépést kell tennie, hogy demonstrálja eltökéltségét, hogy megvédje magát a nem szokványos támadások fenyegetésével szemben. Ez magában foglalhat egy elnöki kiber-/EMP/rakétavédelmi vészhelyzeti nyilatkozatot.

A tengerentúli amerikai katonai bázisok bezárásából származó 200 milliárd dollár megtakarítást felhasználva finanszírozzuk kritikus infrastruktúránk megerősítését és további 5000
SM-3 Block IIA rakétaelhárító rakéta telepítését a szárazföldön és a tengeren, kongresszusi segítség nélkül.


Ezenkívül Bidennek a közelgő, 2022-es Nuclear Posture Review alapján kell kitűznie a célt.

Az Egyesült Államok arra törekszik, hogy helyreállítsa a "durva" nukleáris paritást Oroszországgal azzal, hogy vállalja, hogy teljes mértékben finanszírozza a nukleáris modernizációt. További lépések, amelyeket az adminisztrációnak meg kell tennie, többek között elrendeli az Egyesült Államokat, hogy térjen vissza „figyelmeztetés indítása” politikájához, bármikor megduplázza az Ohio osztályú nukleáris tengeralattjárók számát a tengeren, és 2000 amerikai stratégiai nukleáris robbanófejet helyezzen át tartalékba, hogy növelje az amerikai Minuteman III interkontinentális ballisztikus rakéták és a Trident II tengeralattjárókról indított ballisztikus rakéták robbanófejeinek számát a hidegháborús szintre, valamint az amerikai atombombázók 24 órás készenlétbe helyezését.

Az Egyesült Államoknak világossá kell tennie, hogy ezek a készenléti intézkedések nem egy adott ország ellen irányulnak, hanem kizárólag Amerika védekezési képességének fokozására irányulnak a nem szokványos támadásokkal szemben, ahogyan azt Oroszország és Kína tette a közelmúltban.

Ugyanakkor az Egyesült Államok támogathatja egy új háromoldalú nukleáris fegyverzet-ellenőrzési megállapodás aláírását, amely az orosz és kínai stratégiai amerikai nukleáris arzenált 3500 stratégiai robbanófejre korlátozza a START II. Szerződés értelmében, amely magában foglalja Oroszország összes nukleáris szuperfegyverét. az összesített megatonna mennyiség méltányos korlátai és szigorú ellenőrzési intézkedések mellett.

Csak remélni tudjuk, hogy a Biden-adminisztrációnak van annyi politikai bátorsága és fantáziája, hogy esélyt adjon a világnak. Ahhoz, hogy megragadja az alkalmat, hogy megakadályozza a harmadik világháborút Oroszországgal és Kínával, Bidennek átfogó biztonsági megállapodásról kell tárgyalnia Oroszországgal, Putyin által megfogalmazottakra építve, és határozott lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy megerősítse Amerika védelmét az amerikai ellenfelek egzisztenciális támadásaival szemben.

(c) David Pine

https://nationalinterest.org/feature/negotiate-peace-russia-prevent-war-over-ukraine-198738?page=0,1
Ez még esélytelenebb, mint az orosz rendezési terv.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 772
17 537
113

Kössön békét Oroszországgal, hogy megakadályozza az ukrajnai háborút......​

1106341_800.jpg


Figyelemreméltó, de egyben meglehetősen furcsa cikk, ahol a szerző egyrészt az Oroszországgal való kapcsolatok normalizálását javasolja, ugyanakkor a nukleáris rakéták fegyverkezési versenyének fokozására szólít fel, hogy hatékonyan szálljanak szembe Amerika "egzisztenciális ellenségeivel". " (azaz Oroszország és Kína). A szerző, az amerikai berendezkedés azon részének kiemelkedő képviselője, amely szerint az Egyesült Államok nem fog egyszerre két hidegháborút kihúzni, ezért javasolják az Oroszországgal való konfliktus legalább átmeneti befagyasztását, hogy minden erőt a harcra összpontosítsanak. Kína ellen. Ebből fakadnak azok a felhívások, amelyek az Egyesült Államok hegemóniáját fenyegető Oroszország és Kína szövetségének megszakítására irányulnak, még az Oroszországnak tett taktikai engedmények árán is, a berendezkedés ezen része szempontjából. Végső soron a "G-3 világának" az Egyesült Államok számára kedvező konfigurációjának kialakításáról beszélünk, mivel "

Kössön békét Oroszországgal, hogy megakadályozza az ukrajnai háborút

Ahhoz, hogy megragadja az alkalmat, hogy megakadályozza a harmadik világháborút Oroszországgal és Kínával, Bidennek átfogó biztonsági megállapodásról kell tárgyalnia Oroszországgal, Putyin által megfogalmazottakra építve, és határozott lépéseket kell tennie annak érdekében, hogy megerősítse Amerika védelmét az amerikai ellenfelek egzisztenciális támadásaival szemben.

Még 2000-ben azt jósoltam, hogy a kínai-orosz szövetség lesz a legnagyobb egzisztenciális fenyegetés, amellyel az Egyesült Államoknak szembe kell néznie a huszonegyedik században, és ennek megosztása és megsemmisítése Amerika legfőbb külpolitikai prioritásává kell váljon.

A közelmúlt eseményei, köztük az Oroszország és Kína közötti szorosabb katonai koordinációról szóló megállapodás aláírása, úgy tűnik, megerősítették ezt a jóslatot, amelyre Jimmy Carter elnök, Zbigniew Brzezinski volt nemzetbiztonsági tanácsadó is figyelmeztetett nem sokkal 2017-es halála előtt.

Természetesen a kínai-orosz szövetség megsemmisítésének legjobb módja az, ha elismerjük Oroszország és Kína létfontosságú érdekeit a saját befolyási övezetükben, eloszlatva az Egyesült Államokkal szembeni biztonsági aggodalmaikat, és potenciálisan lehetővé teszi nézeteltéréseik fokozódását. látható.

Meg kell azonban jegyezni, hogy ez a nemrégiben javasolt „csökkentési nagy stratégia” nagyon különbözni fog az Egyesült Államok liberális hegemóniájának jelenlegi kudarcos nagy stratégiájától. Ehelyett a mi "tanfolyamunk" teljesen védekező jellegű lesz, és elsősorban arra szolgál, hogy jelentősen javítsa Amerika elrettentő és védekező képességét a kiber-/EMP/nukleáris/biológiai támadások ellen, ahelyett, hogy amerikai katonai expedíciós erőt küldene a Föld távoli régióiba, ahol. fenyegetett, létfontosságú amerikai nemzetbiztonsági érdekek vannak.

A Biden-kormány világossá tette, hogy Kína jelenti az elsődleges hosszú távú fenyegetést az Egyesült Államokra és szövetségeseire nézve, de nem tett komoly kísérletet annak megakadályozására , hogy Oroszország nagyobb figyelmet szentel Kínának. Ehelyett az amerikai vezetők továbbra is megpróbáltak szembeszállni Oroszországgal és Kínával a határaik mentén, és arra késztették őket, hogy egyesüljenek az Egyesült Államok és szövetségesei ellen. Ezért a feltörekvő Kínai Népköztársaság lehetséges fenyegetéseinek sikeres leküzdése érdekében a Biden-adminisztrációnak haladéktalanul lépéseket kell tennie az Oroszországgal fennálló kapcsolatok javítása érdekében, formálisan felhagyva az Egyesült Államok régóta fennálló, de kontraproduktív politikájával, amellyel Oroszország ellen és a közeli külföldön való megfékezésére irányul.

A Biden-kormányzatnak feltételhez kell kötnie az Oroszország által javasolt befolyási szféra-megállapodás USA általi elfogadását, Oroszország kilépését a Sanghaji Együttműködési Szervezetből, a Pekinggel való minden katonai-technikai együttműködés megszüntetését, valamint a megnemtámadási egyezmény aláírását az Egyesült Államokkal. .A megnemtámadási egyezmény részeként mindkét fél megállapodik abban, hogy az egyik aláíró fél és a Kínai Népköztársaság közötti háború esetén a másik fél semleges marad. Ha Oroszország és a közép-ázsiai köztársaságok kilépnek az SCO-ból, akkor India mindenképpen követi, ami jelentősen csökkenti ennek a katonai szövetségnek a méretét és erejét Kína vezetésével. Az orosz vezetésű Kollektív Biztonsági Szerződés Szervezete (CSTO) felváltja a Kína vezette SCO-t, amelyben Oroszország junior partnerként lép fel, mint Oroszország új vezető biztonsági szövetsége. Az Egyesült Államok és Oroszország között létrejött új biztonsági megállapodás értelmében Észtország, Lettország és Litvánia függetlenségét Moszkva garantálja a NATO-ból való kilépéséért cserébe.Oroszországot a kalinyingrádi enklávéval Fehéroroszországon és Litvánián keresztül összekötő szárazföldi híd (közúti és vasúti folyosó, esetleg litván részén túlépítve) létrehozásáért cserébe Oroszország visszavonja összes támadó erejét, beleértve a rövid hatótávolságú ballisztikus rakétákat is. Kalinyingrádból. Ez a megállapodás egy új, stabilabb és biztonságosabb hárompólusú világrend megteremtését szolgálja majd.

Kedves oroszok, kössünk békét addig amíg kicsináljuk Kínát, hogy utána téged is nyugodtak kicsináljalak.

Ugye milyen vonzó ajánlat?
 
W

Wilson

Guest
Total marhasag. Mondjuk NI, szoval tul sokat ne varjunk, kb mintha a Blikkbol szednenk vilagpolitikai ertekezeseket...
Attól abban még igaza van hogy az USA jelen állapotában nem tud lemeccselni két hidegháborút párhuzamosan az Oroszok és a Kínaiak ellen ráadásul a jelenlegi politikájával csak még szorosabb szövetségbe kényszeríti őket.Tehát valamelyikkel valamilyen szinten ki kell egyeznie, és erre a kettő közül Oroszország a logikus választás.....
 
  • Tetszik
Reactions: Sniper

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
, a szerző és az általa képviselt körök azt a sémát javasolják, amelyet az Egyesült Államok a hetvenes években Kínával szemben alkalmazott, és amellyel Nixon vezetésével a Szovjetunió elleni harc érdekében közeledtek. Oroszország már most egy gyengébb pólus, és az amerikai rendszer ezen része olyan szereplőnek tekinti, akivel meg lehet állapodni (a javaslatok listája ebben és más hasonló cikkekben hangzik el) a Kína és Oroszország közötti szövetség megosztása érdekében. . A felsorolt javaslatok különféle hipotetikus lehetőségek az Oroszországgal a kapcsolatők normalizálásról folytatott tárgyalásokhoz.
De itt fontos megérteni, hogy ez egy meglehetősen hangos és tekintélyes, de mégis kisebb része az amerikai berendezkedésnek. Most a héjják dominálnak, akik úgy vélik, hogy az Egyesült Államoknak bármi áron meg kell próbálnia megtartani a "G-1 világot" Az RF saját befolyási övezetében, amelyet az Egyesült Államok elismer, hiszen ha elismerjük Kína egyenlőségét. és az RF, valamint kiváltságos befolyási övezetei, akkor ez tulajdonképpen formális pont lesz az egypólusú világrendben, amelyhez az Egyesült Államok ragaszkodik. Bizonyos mértékig egyfajta Amerikán belüli vitának lehetünk tanúi dogmatikusok és pragmatikusok között. Vannak, akik tagadják a világrend folyamatos változásait, mások azt javasolják, hogy ne kövessék a folyamatban lévő változásokat, hanem kezeljék azokat annak érdekében, hogy az Egyesült Államok számára előnyösebb legyen a jövőbeli világrend. ahol már nem ők lesznek az egyetlen pólus, de több mint elegendő lehetőségük lesz vezetői pozíciójuk biztosítására, azzal a lehetőséggel, hogy a Kínával vívott hidegháború győzelme esetén visszatérjenek az egyedüli hegemóniához.

Fontos megérteni, hogy az ilyen koncepciók szerzői nem aggódnak túlságosan Oroszország és érdekei miatt. Egyszerűen attól tartanak, hogy Oroszország érdekeinek figyelmen kívül hagyása végül Kína karjaiba löki, ami negatívan befolyásolja az Egyesült Államok kilátásait az új hidegháborúban.
Fontos megjegyezni, hogy a 70-es és 80-as években Kínát a Szovjetunió ellen felhasználva az Egyesült Államok nem hagyott fel a KKP kínai hatalmának aláásására irányuló tervekkel, ami a Tienanmen téri eseményekhez vezető tiltakozások támogatását eredményezte. Ezért még ha az Egyesült Államok kínál is valamit Oroszországnak (a Kína elleni harc érdekében), ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy az Egyesült Államok feladja az Orosz Föderáció jelenlegi politikai rezsimjének lebontásával kapcsolatos céljait.

Megjegyzendő az is, hogy Kelet-Európa országai és Ukrajna, ezen körök számára kizárólag alkuforgácsnak és fogyóeszköznek minősülnek.

Colonelcassad
Igen, ez a lényeg.
Kína és Oo. együtt nagy falat lenne az USA-nak. Két frontos háborút nem tudna megvívni, úgy, hogy keleten alig vagy egyáltalán nincs olyan szövetségese, aki USA érdekért háborúba menne, míg nyugaton, azaz Európában ha lenne is ilyen, nem lenne tényező egy minden erővel meginduló Oo.-al szemeben (sem Románia, sem Lengyelország!). A keleti szövetségesek sem szívesen harcolnának az USA érdek miatt, lévén, hogy Ausztrália túl kevés, Dél-Korea le lenne kötve az északi testvér által (a köpcös a világért sem hagyna ki egy ilyen lehetőséget :rolleyes: ), Japán, hát ő még számításba jöhetne, de ők is kordában tarthatók egy esetleges atomcsapás emlékeztetőjével:oops:. Még itt kelet-Európában valamennyire nekihajtható egy két ország az orosznak, de mint írtam, kb. egy hónapig játszanánk a pályán, oszt részünkről fehér zászló;), román átállás:), lengyel felszámolás:(. Meglátásom szerint jelenleg úgy néz ki a helyzet, hogy egyik USA szövetséges sem akar háborúzni, legfeljebb felvonulási területet biztosít az USA csapatoknak, amiből következik, hogy eljött az a rendkívül kellemetlen és eddig soha elő nem forduló helyzet, hogy egy esetleges Vh-t az USA-nak egyedül kell megindítani és első körben leharcolni. Messze vannak azok a szép idők, amikor összeugrasztotta a népeket, aztán szépen a háború vége felé beleállt ő is, és mint győztes jött ki.

Szóval, visszatérve az elejére, Kína és Oo. együtt nagy falat az USA-nak! Ez tény, és ők is tudják.
Azonban Kínát meg kell állítani valamilyen módon és minél hamarabb. Embargózni nem lehet, mert a környezetében akkora piac van (kb. 4 milliárdos), hogy abból önmagában elzakatól még nagyon sokáig. Na meg az iparát működtető szükséges energiát is be tudja szerezni az orosztól, illetve arról az oldalról is nyitott lenne közép és nyugat-Ázsia felé (ezeken keresztül pedig India felé is - és bármilyen nagy ellenségek is ők, nem hiszem, hogy India ki akarna maradni a nagy Ázsiai buliból az USA kedvéért).
Kína kapcsán a fő szempont, az energia ellátás blokkolása és a szárazföldi kereskedelmi útvonalak blokkolása. Ezek nélkül nem megy semmire az USA.

És elérkeztem a vesszőparipámhoz. Ahhoz, hogy az USA sikeresen indítsa el a Kína elleni hidegháborút és a kapcsolódó embargót, meg kell szelídíteni Oo. Ezt a célt szolgálta volna, mint első opció, a szankciózás, vagyis az erő politikája. Ez a próbálkozás, mint látjuk nem jött be. Részben annak is köszönhetően, hogy Trump négy évig nem igazán vette komolyan a beindított szankciós tervben meghatározott ütemeket (ami addig volt betartotta, aztán újakat nem léptetett életbe). Ez a négy elvesztegetett év, mind Oo.-nak, mind Kínának további erősödést hozott. Az USA-t nagyon sürgeti az idő! Nincs még négy szabad éve. Vagy most, vagy soha. Mivel Kínát még a vírus is elkerüli (míg nyugatot fojtogatja), kinyiffantása érdekében taktikát kell váltania.
El kell engedni az orosszal szembeni keménykedést, így életbe lépett a kettes számú terv.
Ennek okán kezdenek el kétszínűsködni az orosznak. Hátha most is kiénekelik a sajtot a szájából, mint már annyiszor. Ha ez nem fog sikerülni, akkor a megindult folyamatok begyorsulnak és a globális erőközpont nagyon hamar át fog helyeződni Ázsiába. És akkor nyugat nézheti magát.
Ha azonban az orosz belemegy ebbe a szirénhangon küldött ajánlatba, akkor Kína leverése után, azonnal ő fog következni. Ezért sem hiszem, hogy Putyin belemenne egy ilyen Kína ellenes alkuba (ha igen, akkor áruló, a nyugati elit beépített embere). Legfeljebb azt tudom elképzelni, hogy olyan pozíciókat fog kiharcolni az érdekszféra átengedése kapcsán (az kevés lesz Oo.-nak, amit a tanulmány emleget), amit már az USA egy Kína ellen vívott hideg vagy meleg háború után, már nem fog tudni feltörni. Mivel látja és tudja, hogy az USA szorult helyzetben van, a Kreml akár mekkorára emelheti a tétet. Ha nem adják meg, neki úgy is jó, van ideje bőven, hisz arra játszik, ha megadják, akkor meg nyert helyzetben lesz egy darabig.

Még valami. Egyesek itt folyton előjönnek a SzTIF-ről való leválasztással. Nem is gondolnak bele, abba, hogy mi lenne ekkor. Szerintem, ebben az esetben, ne vegyen senki tartós élelmiszert magának, mert akkor Oo. - mivel nem lesz amit veszítsen - nagyon hamar beleáll egy totális nyugat ellenes háborúba, aminek a vége - nagyon hamar - egy totális atomháború lesz. DE, erre az öngyilkos lépésre (mármint a nyugat részéről, hogy lekapcsolja az oroszokat a nemzetközi pénzügyi hálóról) nem kerül sor, ugyanis a leírtakkal ők is tisztában vannak. Gondoljátok, hogy nem lépték volna meg eddig, mint egyedül hatásos, orosz gazdaság megroppantani képes lépést, ha lenne ellenszerük az orosz rakétákra? Ne vicceljünk.
Úgy, hogy a SzTIF-es történetnek 0 azaz nulla, az esélye.
De mi lesz, ha az orosz nem áll kötélnek? Mert akkor ott vagyunk ahonnan indultunk, azaz a nyugatnak önmagában kell megharcolni két fronton, ne add isten hármon (Irán és a többiek).
 

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
428
2 162
93
Elméleti szituácóhoz kapcsolódó kérdés:

Ha az USA(NATO) bevállalna egy Oroszország elleni hagyományos háborút (és közben nem kezdeményez katonai konfrontációt Kínával), Kína hajandó lenne-e szárazföldi csapatokat átdobni az európai frontra az oroszok megsegítésére?
 
Status
Not open for further replies.