[BIZTPOL] A nagy sakktábla

Status
Not open for further replies.
Kiderült, hogy melyek a legokosabb nemzetek a világon (???)
clevercountries_png
 
Kiderült, hogy melyek a legokosabb nemzetek a világon (???)
clevercountries_png

A táblázatból csak a középső oszlop lényeges, abból viszont látszik, hogy az ázsiai országoké a jövő.
 
Kíváncsi vagyok ezekre az újfasisztákra? Talán azt gondolják hogy határ az létező dolog? Esetleg két nem van? Ne adj isten Európai népek élhetnek Európában?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7
Kíváncsi vagyok ezekre az újfasisztákra? Talán azt gondolják hogy határ az létező dolog? Esetleg két nem van? Ne adj isten Európai népek élhetnek Európában?

Ez valami Moszkvapárti, de erősen rendszerkritikus (nem kultúr-) baloldali beállítottságú csávó, ahogy nézem.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kiderült, hogy melyek a legokosabb nemzetek a világon (???)
clevercountries_png


Inkább a középső a jelen és a közel jövő (5-10 év), az utolsó oszlop meg a középtávú jövő 10-30 év.

Nekem azért feltűnő, hogy a legintelligensebb és legjobb tanulmányi eredményű országok le vannak maradva a Nobel díjasok között. Vagyis nem csak az számít, hogy mennyire jól tanulod meg a tananyagot, hanem az is hogy mit tanítanak az iskolában. :)

Ezen kívül is vannak azért furcsaságok a táblázatban: például Izraelben a legbutábbak az emberek a vizsgált 25 országból. :D
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Nekem azért feltűnő, hogy a legintelligensebb és legjobb tanulmányi eredményű országok le vannak maradva a Nobel díjasok között. Vagyis nem csak az számít, hogy mennyire jól tanulod meg a tananyagot, hanem az is hogy mit tanítanak az iskolában. :)

Ezen kívül is vannak azért furcsaságok a táblázatban: például Izraelben a legbutábbak az emberek a vizsgált 25 országból. :D
Izraelben ugye vannak olyan övezetek, ahol az arab lakosságot szándékosan nem tanítják olyan magas színvonalon, továbbá ott vannak nagyobb számban ortodox zsidó valláságazatból, ahol inkább a hagyományok tisztelete kap nagyobb hangsúlyt nem a modern tudományok. Így Izrael statisztikája erősen torzított, ezen tényezők nélkül sokkal előrébb végeznének a listában.
 
Izraelben ugye vannak olyan övezetek, ahol az arab lakosságot szándékosan nem tanítják olyan magas színvonalon, továbbá ott vannak nagyobb számban ortodox zsidó valláságazatból, ahol inkább a hagyományok tisztelete kap nagyobb hangsúlyt nem a modern tudományok. Így Izrael statisztikája erősen torzított, ezen tényezők nélkül sokkal előrébb végeznének a listában.
Igen. Gondolom a svéd és francia eredményeket is a sok bevándorló húzza le.

Az iskolai eredmény fontos, de nem mindenható. Nagyon gyakran nem azok lesznek sikeresek, akik az iskolában kitűnő tanulók voltak. És az sem mindegy, hogy az iskolában mit tanítanak. A magyar oktatással is az a baj, hogy jól szerepel azokban a felmérésekben, amikor azt nézik, hogy mennyire tanulták megy a gyerekek a tananyagot, de rosszul akkor, amikor azt nézik, hogy a való életben szükséges dolgokat mennyire tanulják meg. A kedvenc példám: az amerikai 18 éves autót vezetni tanul, a magyar meg integrál számítást. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Igen. Gondolom a svéd és francia eredményeket is a sok bevándorló húzza le.

Az iskolai eredmény fontos, de nem mindenható. Nagyon gyakran nem azok lesznek sikeresek, akik az iskolában kitűnő tanulók voltak. És az sem mindegy, hogy az iskolában mit tanítanak. A magyar oktatással is az a baj, hogy jól szerepel azokban a felmérésekben, amikor azt nézik, hogy mennyire tanulták megy a gyerekek a tananyagot, de rosszul akkor, amikor azt nézik, hogy a való életben szükséges dolgokat mennyire tanulják meg. A kedvenc példám: az amerikai 18 éves autót vezetni tanul, a magyar meg integrál számítást. :(
Autó vezetés pont az a kategória, amit itthon 16 év 6 hónaposan elkezdhet és 17 évesen jogosítványt kaphat. Az integrál számítás képességének hiánya meg kizárja minden komolyabb természettudományos kutatási munka elvégzését, a mérnöki tervezést, és nagyon sok minden mást is. Szóval a kedvenc példád, pont ellentmond saját magadnak.

Pl.: egy kamionsofőr szakma fontos munka és jól is fizet nemzetközi viszonylatban, de a társadalom fenntartásához kell, nem a fejlődéséhez. Szóval nem lesz sikeres egy ország, ha nem képez jövőbe mutató irányokba embereket. És hogy derül ki a legjobban, hogy ki alkalmas rá és ki nem? Ha széles tömegeknek megtanítjuk az alapokat, a magasabb tudományos szintek felé, ezáltal tudnak majd a legjobbak továbbmenni. És hogy mindenkit érintsen, ezt még a közoktatás ideje alatt ki kell szűrni.
A jelenlegi magyar oktatási rendszer talán legnagyobb hibája, hogy a felsőoktatásban eltörölték a felvételi vizsgákat, és az idióta összeurópai pontrendszeres marhaság alapján veszik fel a diákokat, ezzel iszonyatos pazarlást végezve, mert nem minden esetben az adott szakirányra legalkalmasabbak kerülnek be. De még mindig jobban állunk mint sok más ugyanezen idióta mechanizmus alapján működő EU állam.
 
Autó vezetés pont az a kategória, amit itthon 16 év 6 hónaposan elkezdhet és 17 évesen jogosítványt kaphat. Az integrál számítás képességének hiánya meg kizárja minden komolyabb természettudományos kutatási munka elvégzését, a mérnöki tervezést, és nagyon sok minden mást is. Szóval a kedvenc példád, pont ellentmond saját magadnak.
Szereztem egy mérnöki diplomát, és szigorlatoztam matekból. A műszaki matek elég nagy része integrál számítás volt. :D

Az integrál számítással az a baj, hogy nem számítógépesíthető. (Legalábbis amikor én tanultam az volt) Emiatt olyan módszereket használnak, amelyek könnyebben lehet számítógépesíteni. pl. Duál-szimplex, Runge-Kutta, Végeselem módszer. stb. Nem tudom hogy van-e ténylegesen olyan terület, ahol szükség van még integrál számításra. Ha Te tudsz ilyenről, akkor megírhatod, mert érdekel.
 
Szereztem egy mérnöki diplomát, és szigorlatoztam matekból. A műszaki matek elég nagy része integrál számítás volt. :D

Az integrál számítással az a baj, hogy nem számítógépesíthető. (Legalábbis amikor én tanultam az volt) Emiatt olyan módszereket használnak, amelyek könnyebben lehet számítógépesíteni. pl. Duál-szimplex, Runge-Kutta, Végeselem módszer. stb. Nem tudom hogy van-e ténylegesen olyan terület, ahol szükség van még integrál számításra. Ha Te tudsz ilyenről, akkor megírhatod, mert érdekel.
Mi az olló, és a cérna négyzet módszert használtuk ha muszáj volt :)
 
Szereztem egy mérnöki diplomát, és szigorlatoztam matekból. A műszaki matek elég nagy része integrál számítás volt. :D

Az integrál számítással az a baj, hogy nem számítógépesíthető. (Legalábbis amikor én tanultam az volt) Emiatt olyan módszereket használnak, amelyek könnyebben lehet számítógépesíteni. pl. Duál-szimplex, Runge-Kutta, Végeselem módszer. stb. Nem tudom hogy van-e ténylegesen olyan terület, ahol szükség van még integrál számításra. Ha Te tudsz ilyenről, akkor megírhatod, mert érdekel.

Dehogynem számítógépesíthető. Szimbolikus matematikával, úgy, ahogy te is integrálsz.

 
Igen. Gondolom a svéd és francia eredményeket is a sok bevándorló húzza le.

Az iskolai eredmény fontos, de nem mindenható. Nagyon gyakran nem azok lesznek sikeresek, akik az iskolában kitűnő tanulók voltak. És az sem mindegy, hogy az iskolában mit tanítanak. A magyar oktatással is az a baj, hogy jól szerepel azokban a felmérésekben, amikor azt nézik, hogy mennyire tanulták megy a gyerekek a tananyagot, de rosszul akkor, amikor azt nézik, hogy a való életben szükséges dolgokat mennyire tanulják meg. A kedvenc példám: az amerikai 18 éves autót vezetni tanul, a magyar meg integrál számítást. :(

"amikor azt nézik, hogy a való életben szükséges dolgokat mennyire tanulják meg. A kedvenc példám: az amerikai 18 éves autót vezetni tanul, a magyar meg integrál számítást."

Mik azok a "való életben szükséges dolgok"? A való életben legtöbbször elég gombokat nyomogatni, ahhoz nem kell tanulás. Az amerikai példád egyrészt hamis (mert Magyaro.-on is nagyon sok 18 éves tanul autót vezetni), másrészt hamis, mert az amerikaiak köztudottan segghülyék, a való életben meg azért tudnak érvényesülni, mert akkora arcuk van, hogy nem férnek be a kertkapun. Na meg azért, mert MÁSOK megcsinálják helyettük az integrálszámítást. Aztán az oktatási eredményeken meg ne csodálkozzál, ott olyan mércét alkalmaznak, amivel mérve ŐK az okosabbak, mert olyan tesztekkel mérnek, amivel azt mérik AMIT ŐT TUDNAK.
 
HIhetetlen egyébként, hogy ennyi év után is még mindig nem esik le nektek, hogy persze, "gyakran nem azok lesznek sikeresek, akik az iskolában kitűnő tanulók voltak", mert akik tanulnak azok lesznek a "munkásemberek", akik meg nagypofájúak, azok meg a kapitalisták, akik hasznot húznak belőlük.
Csak azt nem fogjátok fel, hogy nem lehet mindenki kapitalista, mert különben nem volna kit lenyúlni.
10-15 évvel ezelőtt én is áhítattal olvastam Robert Kyosaki könyvét, a Gazdag papát, aki ugyanezt az okosságot osztotta, hogy tanulni felesleges, sőt DOLGOZNI IS, mert aki tanul és dolgozik, az nem ér rá pénzt keresni. Nos, ez igaz, de aki pénz keres, az is csak akkor tudja a pézt keresni, ha valaki MEGDOLGOZIK azért, amit ő utána elfogyaszt. Magyarán ez az én "a való életben szükséges dolgokhoz" értek mentalitás csak akkor és annak nyerő, ha van a periférián aki mint egy marha, kihasználható - annak viszont meg kell tanulnia integrálni is, hogy az amerikai 18 éves fiúcska autót vezethessen.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Status
Not open for further replies.