Az egyiptomi légierő B&B utántöltésre képes a Mig-29 és Rafale gépein. Ez nagyjából az a csapásmérő kapacitás, amit bevethetnek etiópia ellen ezerötszáz kilométeres távolságból (asszuáni légibázis). Komolyabb fizikai kárt nem tudnak tenni magában a gátban, az egy masszív betontömb, de az energiatermelő létesítményeinek megrongálása jelentős anyagi kárral és az etióp program komoly hátráltatásával járna, erre a rendelkezésre álló egyiptomi technika képes kell legyen! Feltve, hogy a szudáni kormányzat átengedi a légterét, mert a Vörös tenger nemzetközi vizei felől eritreai engedély kellene a kétezer kilométeres bevetéshez, ez már kevésbé valószínű a B&B korlátai miatt. Szudáni egyetértés nélkül Egyiptom nem tudná megvalósítani a légicsapást, mert gépeinek a leggazdaságosabb üzemmódban kellene nyílegyenesen átrepülniük Szudán központi területei fölött és ehhez a szudáni légvédelem már hozzá tudna szólni!
Ellenben az etióp légvédelem komolyabban hozzászólni nem tudna ehhez. A gát a szudáni határ mellett fekszik, megfelelő légvédelmi rendszerük már rég nincs szerintem, korai előrejelző rendszerük pláne a legközelebbi katonai repülőtér pedig a kétszázötven kilométerre található bahirdari légibázis, ahol néhány működőképes Mig-23-as állomásozik, ki tudja milyen állapotban.