[BIZTPOL] Amerikai Egyesült Államok, Kanada

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Indok? Itt kreáltak egyet. Ami beleillik a Trump-féle vonal elleni távoltartásba a politikától. Itt is az a cél, vagy hogy ne induljon legközelebb a csaj.

Nagyon nem szeretné az USA, ha vki erősebb fekete szervezetet hozna létre, mint a BLM, vagy beleszarna a kis játékukba Ukrajnában, mint Trump. Ezek Hillaryval vsz azt tervezték, hogy nyernek, és felfegyverzik Ukrajnát, elvégeztetve vele azt a munkát, amit most kicsiben csinál. De nyert Trump, vesztettek éveket, és mire újrakezdték, a ruszkik már nem hagyták, hogy Ukrajnán keresztül egy amcsi fegyverekkel ellátott, nato kiképzett náci állam népírtó jelleggel nekiessen Oroszországnak. De újra fognak próbálkozni, csak most már egy NATO állammal, ha a ruszkik hagyják. Kb.
Úgy értem, hogy volt a puccs, és amikor a ruszkik beavatkoztak, Obama és köre elgöndolkodott egy lehetőségen, hogy ruszki földet, nyersanyagot szerezzen. A cél gondolom az volt, hogy nyernek, teletömik Clingonné alatt fegyverrel az ukránokat, majd megtámadják vele a szakadárokat, ami előidézi, hogy Oroszország beszálljon, és akkor sikeresen kiprovokálnak egy háborút. USA, brit intelt ugyanúgy adtak volna, az EUt kicsit nehezebb lett volna meggyőzni, de lett volna egy civil gyilok, vagy valami és a maláj gép mintájára összezárnak együtt a ruszkik ellen. Csak ugye kiesett 5 év Trump miatt, és mire elkezdték, már halott volt a terv, az oroszok pedig bár először nem feltétlenül akartak ilyen módon belemenni, mégis belekezdtek. Persze a szankciók várhatóak voltak(a mostaniak ugye már tavaly ki voltak találva, volt erről itt is szó, hogy kiderült), a fegyverek azért jöttek (már feb24 előtt is!!!), de igazából a ruszki nyersanyagszerzés átment megdől Putyin rendszere mert sok orosz hal meg, ukrán-orosz a végén puszipuszi, és a US és "kolonista" :D népek meg viszik a nyersanyagot az új rendszerrel, és mindenki happy. A fegyverkereskedők, a kormányok, mindenki. Erre Putyin támadott, de nem teljes erővel, és a ruszki rendszer helyett - az oroszok a végén még addig húzzák - a nyugatiak fognak bedőlni. A bábukat rakosgatják (szőke hülye helyett női kvótanő hülye), de egyelőre nem állnak jó, és ha így megy tovább, a tél elsöpri a nyugati kormányokat, az FBI pofátlansága pedig kicsit megkérdőjelezi az amicsi demokráciát. Oszt a maci jár jól ...
Nem is az a baj, hogy lovesed nincs nemcsak az amerikai belpolitikarol, de meg általában Amerikáról sem, így aztán dől a sok agyatlan zöldség - hanem az, hogy mindezt az inkoherens nonszensz katyvaszt qrva magabiztosan terjeszted, és biztos lesz egy-ket tájékozatlan, akit megetetsz vele...
 
  • Vicces
Reactions: Pogány

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Fontos információk a NAFTA államokból a chip essel kapcsolatban már én is posztoltam korábban többször.

https://www-epravda-com-ua.translat...tr_sl=uk&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

Biden bejelentette több millió amerikai diákadósságának elengedését, a kritikusok az inflációtól tartanak​

2022. augusztus 25., csütörtök, 17:57 - Olekszij Pavlis

7495 megtekintés
Könyvjelzővel ellátva
Joe Biden amerikai elnök bejelentette, hogy az Egyesült Államok leírja az évi 125 000 dollárnál kevesebbet kereső állampolgárok diákhitelét – a döntés 43 millió amerikait érint.
A Reuters ír róla .

Ily módon Biden betartotta az elnökválasztási kampányban tett ígéretét, mielőtt hivatalba került volna – az USA-ban a diákadósság összege eléri az 1,6 milliárd dollárt.

A lépés növelheti demokrata társai támogatottságát a novemberi kongresszusi választásokon, de egyes közgazdászok szerint ez fokozhatja az inflációt, és az Egyesült Államok Kongresszusának egyes republikánusai megkérdőjelezték, hogy az elnöknek van-e törvényes felhatalmazása az adósság törlésére.

Egyes közgazdászok szerint az adósságelengedés több százmilliárd dollárnyi új fogyasztói kiadást szabadítana fel, ami lakásvásárlásra és más nagy kiadásokra fordítható, ami az inflációt fokozhatja.

Különösen Larry Summers volt amerikai pénzügyminiszter írt erről.

A Fehér Házban tartott beszédében Biden azt mondta, hogy egy ilyen lépést elsősorban "azoknak a családoknak szántak, akiknek a legnagyobb szükségük van rá, és akiket különösen súlyosan érintett a világjárvány".
A hírek szerint 10 000 dollárt írnak le, és 20 000 dollárt írnak le azok után, akik kifizették a szövetségi főiskolai adósságukat.
A leírások augusztus 31-ig tartanak, ugyanis ezen a határidőn kellett volna a járványszünet után újraindulnia ezen adósságok kiszolgálásának.
Gazdasági igazság

https://www-epravda-com-ua.translat...tr_sl=uk&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=hu&_x_tr_pto=sc

Biden törvényt írt alá 52 milliárd dolláros chipgyártási támogatásban​

2022. augusztus 25., csütörtök, 18:50 - Olekszij Pavlis
4615 megtekintés
Joe Biden amerikai elnök csütörtökön aláírta a félvezető mikroáramkörök gyártásának és kutatásának támogatásáról szóló törvény végrehajtásáról szóló rendeletet 52,7 milliárd dollár értékben.
Ezt írja a Reuters .
A hónap elején Biden törvényt írt alá annak érdekében, hogy megerősítse az Egyesült Államok versenyképességét Kína tudományos és technológiai erőfeszítéseivel szemben.
"Az Egyesült Államok chipgyártásának támogatásával és a kutatás finanszírozásának bővítésével a törvény célja a tartós hiányok kezelése, amelyek az autóktól és fegyverektől a mosógépekig és a videojátékokig mindent érintettek" - írta az ügynökség.
A Fehér Ház bejelentette, hogy a Kereskedelmi Minisztérium elindította a CHIPS.gov webhelyet. - az osztály a chipek gyártására fordít pénzt.

Biden végrehajtási utasítása hat fő prioritást határoz meg a program végrehajtásának irányítására, és létrehoz egy 16 tagú ügynökségközi testületet, amelynek elnöke a Nemzeti Gazdasági Tanács igazgatója, Brian Dees, Biden nemzetbiztonsági tanácsadója, Jake Sullivan és Alondra Nelson, a Tudományos és Technológiai Politikai Hivatal megbízott igazgatója.

A tanácsban különösen a védelmi, pénzügy-, munkaügyi és energiaügyi miniszterek is helyet kapnak majd.

A Fehér Ház közölte, hogy a program "a kérelmek alapos felülvizsgálatát, valamint az elszámoltathatósági követelmények szigorú betartását fogja tartalmazni annak biztosítása érdekében, hogy az adófizetők dollárjait megvédjék és bölcsen költsék el".

A döntés kritikusai azzal érveltek, hogy a törvényjavaslat ajándék olyan nyereséges chipgyártó cégeknek, amelyek korábban bezárták gyáraikat az Egyesült Államokban, de Biden korábban azt mondta, hogy "ez a törvény nem oszt ki üres csekkeket a vállalatoknak".

Emlékeztetünk:
Joe Biden amerikai elnök aláírta a törvényt egy 52,7 milliárd dolláros támogatásról a félvezetőgyártásra és -kutatásra az Egyesült Államokban.
A törvény emellett fokozott erőfeszítéseket ír elő az Egyesült Államok versenyképességének növelésére Kína tudományos és technológiai erőfeszítéseivel szemben.
A támogatások mellett a törvény 25%-os beruházási adókedvezményt tartalmaz a chipgyáraknak, összesen 24 milliárd dollár értékben.A törvény 10 év alatt 200 milliárd dollárt biztosítana az Egyesült Államok kutatásának fellendítésére, hogy jobban versenyezzen Kínával.
Gazdasági igazság
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 442
113
A balos FT előre retteg:


"...Vajon mi maradna ezek után a jog uralmából? Milyen nyomás nehezedne ezek után a független üzleti vállalkozásokra és a médiára, hogy kövesse a vezér irányvonalát?"

Azokról a független üzleti vállalkozásokról és médiáról van szó, melyektől mára már egyátalán nem független a politika? Ők lennének a jog féltett valódi urai? Így volna tán?
A politikacsináló nagy techcégek és médiakonglomerátumok nyilván rossznéven vennék, ha a fagyi visszanyalna.
 
K

kamm

Guest
A balos FT előre retteg:


"...Vajon mi maradna ezek után a jog uralmából? Milyen nyomás nehezedne ezek után a független üzleti vállalkozásokra és a médiára, hogy kövesse a vezér irányvonalát?"

Azokról a független üzleti vállalkozásokról és médiáról van szó, melyektől mára már egyátalán nem független a politika? Ők lennének a jog féltett valódi urai? Így volna tán?
A politikacsináló nagy techcégek és médiakonglomerátumok nyilván rossznéven vennék, ha a fagyi visszanyalna.
Ez van, amikor nem elsz itt es felreerted a folyamatokat: teljesen visszafele ertelmezted a techcegek szerepet. Oket gyakorlatilag direkt iranyitas alatt tartja a nagypolitika (Congress) ill. a national security state (aka deep state.) Jelenleg a nagypolitikaban errol konszenzus van a demokrata-republikanus globalista-warmongering-lobbista satani szovetsegen belul, ez az, amirol szo van, hogy mi lesz, ha Trump nyer es mint executive branch egyszeruen leallitja az ilyen egyuttmukodeseket, azaz lebenul a deep state arm (a vegrehajto) ezen a Frankenstein testen. :)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 442
113
Ez van, amikor nem elsz itt es felreerted a folyamatokat: teljesen visszafele ertelmezted a techcegek szerepet. Oket gyakorlatilag direkt iranyitas alatt tartja a nagypolitika (Congress) ill. a national security state (aka deep state.) Jelenleg a nagypolitikaban errol konszenzus van a demokrata-republikanus globalista-warmongering-lobbista satani szovetsegen belul, ez az, amirol szo van, hogy mi lesz, ha Trump nyer es mint executive branch egyszeruen leallitja az ilyen egyuttmukodeseket, azaz lebenul a deep state arm (a vegrehajto) ezen a Frankenstein testen. :)
Ez a tipikus "törököt fogtam, nem ereszt" illuzórikus esete. Amikor a pénzcsinálók alakítják a politikát és soft powerrel tartatják magukat úgymond kontroll alatt, azt sugallva, hogy az irányítás még mindig a nagypolitika kezében van.
Az amerikai nagypolitika önámitása, hogy a tőzsdén felhízlalt és mára már kontrollalhatatlan túlhatalommal bíró szörny, amit teremtettek és a fejükre nőtt, még bárminemű irányítás alatt tartható.
Az imádva csodált nyolcvanas-kilencvenes évek Amerikájának már rég vége.
A mindenek felettinek hitt amerikai nagypolitikát a tőzsdei részvényárfolyamok, az információs techcégek és a kontrollmániás titkosszolgálatok rángatják dróton.

Kétlem, hogy Trump győzelme esetén azzal, hogy páros lábbal beleszáll ebbe a konszenzusos véd- és dacszövetségbe, nagyobb kára lesz a világnak, mint most, amikor filantróp tőzsdeguruk, indiai CEO-k uralta techcégek és ki tudja, honnan pénzelt woke-páholyok irattatnak alá messzeható törvényeket egy demens öregúrral.
 
K

kamm

Guest
Ez a tipikus "törököt fogtam, nem ereszt" illuzórikus esete. Amikor a pénzcsinálók alakítják a politikát és soft powerrel tartatják magukat úgymond kontroll alatt, azt sugallva, hogy az irányítás még mindig a nagypolitika kezében van.
Az amerikai nagypolitika önámitása, hogy a tőzsdén felhízlalt és mára már kontrollalhatatlan túlhatalommal bíró szörny, amit teremtettek és a fejükre nőtt, még bárminemű irányítás alatt tartható.
Az imádva csodált nyolcvanas-kilencvenes évek Amerikájának már rég vége.
A mindenek felettinek hitt amerikai nagypolitikát a tőzsdei részvényárfolyamok, az információs techcégek és a kontrollmániás titkosszolgálatok rángatják dróton.
Mondom, ez egy tevhit. Nincs arrol szo, hogy kizarolag a politika iranyitana a nagy cegeket, lasd military-industrial complex es azok hosszu kezei a Kongresszusban, de konkretan a techcegeket a politikusok iranyitjak, not vica versa.

FYI a nyolcvanas evekben is a military-industrial complex iranyitott, ez kb a 70-es evek ota van igy.

Kétlem, hogy Trump győzelme esetén azzal, hogy páros lábbal beleszáll ebbe a konszenzusos véd- és dacszövetségbe, nagyobb kára lesz a világnak, mint most, amikor filantróp tőzsdeguruk, indiai CEO-k uralta techcégek és ki tudja, honnan pénzelt woke-páholyok irattatnak alá messzeható törvényeket egy demens öregúrral.
Ezen lehet vitazni, pro es con, de az teny, hogy Trump nyiltan haborut hirdetett az ot nyiltan, a Kongresszus altal hangosan batoritottan cenzurazo szaralak techcegek, mint a Twitter, FB stb ellen. Ettol el tudom kepzelni, hogy be van szarva egesz Silicon Valley ill. a Congress...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Nem is az a baj, hogy lovesed nincs nemcsak az amerikai belpolitikarol, de meg általában Amerikáról sem, így aztán dől a sok agyatlan zöldség - hanem az, hogy mindezt az inkoherens nonszensz katyvaszt qrva magabiztosan terjeszted, és biztos lesz egy-ket tájékozatlan, akit megetetsz vele...
Hiszen az amerikai politikai magaslat egy ködös okkult misztikum és hol vagyink mi halandók ahhoz képest, amit ezek a félistenek tesznek és gondolni tudnak? Bicskanyitogató olykor ez amit ezzel kapcsolatban elöadsz. Mi olyan elképesztöen felfoghatatlan vajon szàmunkra a vilàgból a te übermensch amerikàdra tekintve?
 
K

kamm

Guest
Hiszen az amerikai politikai magaslat egy ködös okkult misztikum és hol vagyink mi halandók ahhoz képest, amit ezek a félistenek tesznek és gondolni tudnak? Bicskanyitogató olykor ez amit ezzel kapcsolatban elöadsz. Mi olyan elképesztöen felfoghatatlan vajon szàmunkra a vilàgból a te übermensch amerikàdra tekintve?
Hat, akkor dolj bele bicskadba, mert annal sokkal-sokkal komplexebb, mint amit ilyen mindenfele blogokrol osszeszedsz, majd qrva okosan osszelegozol magadban.
Nem, senki nem mondta, hogy felfoghatatlan, ez csak a te szokasos strawman technikad, de ugyanakkor tenyleg qrvara nem olyan egyszeru, amint azt paran vegtelen egyszeruseggel es onbizalommal arrogansan feltetelezitek, miszerint hu-de-qrvara ertitek pusztan cikkebol, YTrol meg blogokbol (meg akar angol eredetiben is.)

FYI mar egy 10M magyar belpolitikat sem tud olyan kovetni, aki nem foglalkozik vele nap mint nap, de minimum par napot hetente. Egy 330M+ vilaghatalomnal ez hatvanyozottan komplexebb.
En nem foglalkozom vele napi szinten, inkabb hetente 1-2 este nezek ezt-azt, plusz elalvasnal a mertekado - azaz nem mainstream - podcastokat hallgatom , de mar elolvastam ill folyamatosan olvasok hozza szakirodalmat (ti. dual mastersen dolgozom, a government a masik 'lab' a cybersecurity mellett.)
 

Ember

Well-Known Member
2022. április 21.
945
8 121
93
Hat, akkor dolj bele bicskadba, mert annal sokkal-sokkal komplexebb, mint amit ilyen mindenfele blogokrol osszeszedsz, majd qrva okosan osszelegozol magadban.
Nem, senki nem mondta, hogy felfoghatatlan, ez csak a te szokasos strawman technikad, de ugyanakkor tenyleg qrvara nem olyan egyszeru, amint azt paran vegtelen egyszeruseggel es onbizalommal arrogansan feltetelezitek, miszerint hu-de-qrvara ertitek pusztan cikkebol, YTrol meg blogokbol (meg akar angol eredetiben is.)

FYI mar egy 10M magyar belpolitikat sem tud olyan kovetni, aki nem foglalkozik vele nap mint nap, de minimum par napot hetente. Egy 330M+ vilaghatalomnal ez hatvanyozottan komplexebb.
En nem foglalkozom vele napi szinten, inkabb hetente 1-2 este nezek ezt-azt, plusz elalvasnal a mertekado - azaz nem mainstream - podcastokat hallgatom , de mar elolvastam ill folyamatosan olvasok hozza szakirodalmat (ti. dual mastersen dolgozom, a government a masik 'lab' a cybersecurity mellett.)
Ja, Róma is hatványozottan komplex volt Marcus Aurelius után, de sajnos hiába érted egyre jobban, csak depressziós leszel tőle. Becaülöm, hogy mégis naprakész vagy, de azért elalvás előtt mégis inkább valami chillout zenét javaslok, ne pazarold a mentális kapacitásodat egy politoxikomán hanyatló birodalom boncolgatására túl nagy mértékben. Ha már amerika, szívesen olvasnék tőled valamit Benjamin Franklintől, vagy olyasvalakitől aki nem a döglődő politika mocsarában dagonyázik.
 
K

kamm

Guest
Ja, Róma is hatványozottan komplex volt Marcus Aurelius után, de sajnos hiába érted egyre jobban, csak depressziós leszel tőle.
Ez tagadhatatlan, sosem allitottam maskepp.
Nem veletlenul limitalom a mainstream mediat heti 1-2 estere, akkor is csak inkabb szemezgetek, nem nezek teljes musorokat mar regen; valami felelmetesen negativ az egesz.

Becaülöm, hogy mégis naprakész vagy, de azért elalvás előtt mégis inkább valami chillout zenét javaslok, ne pazarold a mentális kapacitásodat egy politoxikomán hanyatló birodalom boncolgatására túl nagy mértékben.
Nem fogod elhinni, de meg kozismert shill musorokbol is nagyon sok erdekes kiderulhet: pl a volt CIA-s fokinzo podcastja rengeteg erdekes, neha nekem megdobbentoen nyiltan kimondott foreign policy stb dolgot tesz kozze az interjuk soran (Michael Morell, egykori acting Director of CIA) - erre szemezgess a vendegek kozott: https://open.spotify.com/show/5REGIacamp72nJvZIUzn2q

Ha már amerika, szívesen olvasnék tőled valamit Benjamin Franklintől, vagy olyasvalakitől aki nem a döglődő politika mocsarában dagonyázik.
Hat, az nem konnyu... (ti. az en fokuszom a technologia, defense/government es a jog haromszoge koze esik, ez megkivanja a tortenelmi hatteret is, de leginkabb ujkori ill current affairs elemzeseket olvasok.)
 
  • Tetszik
Reactions: Ember

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Serathis

Well-Known Member
2018. április 30.
1 182
2 635
113
Ez van, amikor nem elsz itt es felreerted a folyamatokat: teljesen visszafele ertelmezted a techcegek szerepet. Oket gyakorlatilag direkt iranyitas alatt tartja a nagypolitika (Congress) ill. a national security state (aka deep state.) Jelenleg a nagypolitikaban errol konszenzus van a demokrata-republikanus globalista-warmongering-lobbista satani szovetsegen belul, ez az, amirol szo van, hogy mi lesz, ha Trump nyer es mint executive branch egyszeruen leallitja az ilyen egyuttmukodeseket, azaz lebenul a deep state arm (a vegrehajto) ezen a Frankenstein testen. :)
Akkor? Akkor Trump családját autobaleset éri.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
K

kamm

Guest
www.theatlantic.com

Trump’s Second Term Would Look Like This

Jonathan Rauch
14 - 17 minutes

Ever since the U.S. Senate failed to convict Donald Trump for his role in the January 6 insurrection and disqualify him from running for president again, a lot of people, myself included, have been warning that a second Trump term could bring about the extinction of American democracy. Essential features of the system, including the rule of law, honest vote tallies, and orderly succession, would be at risk.

Today, however, we can do more than just speculate about how a second Trump term would unfold, because the MAGA movement has been telegraphing its plans in some detail. In a host of ways—including the overt embrace of illiberal foreign leaders; the ruthless behavior of Republican elected officials since the 2020 election; Trump allies’ elaborate scheming, as uncovered by the House’s January 6 committee, to prevent the peaceful transition of power; and Trump’s own actions in the waning weeks of his presidency and now as ex-president—the former president and his allies have laid out their model and their methods.

Begin with the model. Viktor Orbán has been the prime minister of Hungary twice. His current tenure began in 2010. He is not a heavy-handed tyrant; he has not led a military coup or appointed himself maximum leader. Instead, he follows the path of what he has called “illiberal democracy.” Combining populist rhetoric with machine politics, he and his party, Fidesz, have rotted Hungarian democracy from within by politicizing media regulation, buying or bankrupting independent media outlets, appointing judges who toe the party line, creating obstacles for opposition parties, and more. Hungary has not gone from democracy to dictatorship, but it has gone from democracy to democracy-ish. Freedom House rates it only partly free. The International Institute for Democracy and Electoral Assistance’s ratings show declines in every democratic indicator since Fidesz took power.

__________

Jacob Heilbrunn: Behind the American right’s fascination with Viktor Orbán

__________

The MAGA movement has studied Orbán and Fidesz attentively. Hungary is where Tucker Carlson, the leading U.S. conservative-media personality (who is sometimes mentioned as a possible presidential contender), took his show for a week of fawning broadcasts. Orbán is the leader whom the Conservative Political Action Conference brought in as a keynote speaker in August. He told the group what it loves to hear: “We cannot fight successfully by liberal means.” Trump himself has made clear his admiration for Orbán, praising him as “a strong leader and respected by all.”

The U.S. is an older and better-established democracy than Hungary. How, then, could MAGA acolytes emulate Orbán in the American context? To simplify matters, set aside the possibility of a stolen or contested 2024 election and suppose that Trump wins a fair Electoral College victory. In this scenario, beginning on January 20, 2025, he and his supporters set about bringing Budapest to the Potomac by increments. Their playbook:

First, install toadies in key positions. Upon regaining the White House, the president systematically and unabashedly nominates personal loyalists, with or without qualifications, to Senate-confirmed jobs. Assisted by the likes of Johnny McEntee, a White House aide during his first term, and Kash Patel, a Pentagon staffer, he appoints officials willing to purge conscientious civil servants, neutralize or fire inspectors general, and ignore or overturn inconvenient rules.

A model for this type of appointee is Jeffrey Clark. A little-known lawyer who led the Justice Department’s environmental division, he secretly plotted with Trump and the White House after the 2020 election to replace the acting attorney general and then use the Justice Department’s powers to pressure officials in Georgia and other states to overturn Joe Biden’s victory. Only the threat of mass resignations at the Justice Department derailed the scheme.

Trump has plenty of Jeffrey Clarks to choose from, and a Republican-controlled Senate would confirm most or all of them. But no matter if the Senate balks or if Democrats control it. Trump will simply do more, much more, of what he raised to an art in his first term: appointing “acting” officials to circumvent Senate confirmation—a practice that, the Associated Press reports, “prompted muttering, but no more than that, from Republican senators whose job description includes confirming top administration aides.”

Second, intimidate the career bureaucracy. On day one of his second term, Trump signs an executive order reinstating an innovation he calls Schedule F federal employment. This designation would effectively turn tens of thousands of civil servants who have a hand in shaping policy into at-will employees. He approved Schedule F in October of his final year in office, but he ran out of time to implement it and President Biden rescinded it.

Career civil servants have always been supervised by political appointees, and, within the boundaries of law and regulation, so they should be. Schedule F, however, gives Trump a new way to threaten bureaucrats with retaliation and termination if they resist or question him. The result is to weaken an important institutional safeguard against Trump’s demands to do everything from harass his enemies to alter weather forecasts.

Third, co-opt the armed forces. Having identified the military as a locus of resistance in his first term, Trump sets about cashiering senior military leaders. In their place, he promotes and installs officers who will raise no objection to stunts such as sending troops to round up undocumented immigrants or intimidate protesters (or shoot them). Within a couple of years, the military will grow used to acting as a political instrument for the White House.

Fourth, bring law enforcement to heel. Even more intimidating to the president’s opponents than a complaisant military is his securing full control, at long last, over the Justice Department.

In his first term, both of Trump’s attorneys general bowed to him in some respects but stood up to him when it mattered most: Jeff Sessions by recusing himself from the Russia investigation and allowing a special counsel to be appointed; Bill Barr by refusing to endorse Trump’s election lies and seize voting machines. Everyday prosecutions remained in the hands of ordinary prosecutors.

That now changes. Trump immediately installs political operatives to lead DOJ, the FBI, and the intelligence and security agencies. Citing as precedent the Biden Justice Department’s investigations of the January 6 events, the White House orchestrates criminal investigations of dozens of Trump’s political enemies, starting with critics such as the ousted Representative Liz Cheney and whistleblowers such as the former White House aide Cassidy Hutchinson. With or without winning convictions, multipronged investigations and prosecutions bankrupt their targets financially and reputationally, menacing anyone who opposes the White House.

Most actions carried out by the Justice Department and national-security agencies remain routine in 2025 and beyond, but that doesn’t matter: No prosecution is above suspicion of political influence, and no Trump adversary is exempt from fear. Just as important is whom the government chooses not to prosecute or harass: It stays its hand against MAGA street militias, election shysters, and other allies of the president. The result is that federal law enforcement and the security apparatus become under Trump what Trump claims they are under Biden: political enforcers.

Fifth, weaponize the pardon. In Trump’s first term, officials stood up to many of his illegal and unethical demands because they feared legal jeopardy. The president has a fix for that, too. He wasn’t joking when he mused about pardoning the January 6 rioters. In his first term, he pardoned some of his cronies and dangled pardons to discourage potential testimony against him, but that was a mere dry run. Now, unrestrained by politics, he offers impunity to those who do his bidding. They may still face jeopardy under state law and from professional sanctions such as disbarment, but Trump’s promises to bestow pardons—and his threats to withhold them—open an unprecedented space for abuse and corruption.

Sixth, the final blow: defy court orders. Naturally, the president’s corrupt and lawless actions incite a blizzard of lawsuits. Members of Congress sue to block illegal appointments, interest groups sue to overturn corrupt rulemaking, targets of investigations sue to quash subpoenas, and so on. Trump meets these challenges with long-practiced aplomb. As he has always done, he uses every tactic in the book to contest, stonewall, tangle, and politicize litigation. He creates a perpetual-motion machine of appeals and delays while court after court rules against him.
 
K

kamm

Guest
Ultimately, however, matters come to a head. He loses on appeal and faces court orders to stop what he is doing. At that point, he simply ignores the judgments.

A famous precedent suggests that he would get away with it. In 1832, the Supreme Court ruled that states were illegally seizing Indian lands. President Andrew Jackson, a racist proponent of forced assimilation, declined to enforce the verdict. The states continued stealing Indian lands, and the federal government joined in. Trump, who hung a portrait of Jackson near his desk in the Oval Office, no doubt knows this bit of history. He probably also knows the consequences Jackson faced for openly defying the Court: none.

With reelection in the balance, defying the courts was a bridge the president did not cross in his first term. From the beginning of that term, when the Supreme Court scrutinized his Muslim travel ban, to the very end, when the Court swatted away his blitz of spurious election lawsuits, the judiciary was the strongest bastion of the rule of law. Its prestige and authority were such that not even a belligerent sociopath dared defy it.

Yet having been reinstated and never again to face voters, Trump now has no compunctions. The courts’ orders, he claims, are illegitimate machinations of Democrats and the “deep state.” Ordered to reinstate an illegally fired inspector general, the Justice Department nonetheless bars her from the premises. Ordered to rescind an improperly adopted regulation, the Department of Homeland Security continues to enforce it. Ordered to provide documents to Congress, the National Archives shrugs.

At first, the president’s lawlessness seems shocking. Yet soon, as Republicans defend it, the public grows acclimated. To salvage what it can of its authority, the Supreme Court accommodates Trump more than the other way around. It becomes gun-shy about crossing him.

And so we arrive: With the courts relegated to advisory status, the rule of law no longer obtains. In other words, America is no longer a liberal democracy, and by this point, there is not much anyone can do about it.

In the first term, resignation threats acted as a brake on Trump. They thwarted the Jeffrey Clark scheme, for instance. A resignation threat by the CIA director deterred Trump from installing a hack as her deputy. A resignation threat by the White House counsel deterred him from firing Special Counsel Robert Mueller.

Now, however, the president has little to fear politically, because he will never again appear on a ballot. If officials threaten to resign, he can replace or circumvent them. Their departures may slow him down but cannot stop him. Besides, he finds ways to remind his subordinates that angering him is a risky business. Noisy resignations will result in harassment by his supporters (the sorts of torments that hundreds of honest election officials have endured) and—you never know!—maybe by federal prosecutors and the IRS, too.

Might he go so far as to turn even Republicans in Congress against him? Unlikely. We should rationally assume that if Republicans protected him after he and his supporters attempted a coup, they will protect him no matter what else he does. Republicans are now so thoroughly complicit in his misdeeds that anything that jeopardizes him politically or legally also jeopardizes them. He already showed in his first term that he can and will stonewall congressional investigations. Unless Democrats drive Republicans into the political wilderness, overriding his veto (which requires a two-thirds vote of both chambers) is nigh-on impossible. Impeachment no longer frightens or even concerns him, because he has weathered two attempts and come back triumphantly.

Of course, there are congressional hearings, contempt-of-court orders, outraged New York Times editorials. Trump needn’t care. The MAGA base, conservative media, and plenty of Republicans in Congress defend their leader with whatever untruths, conspiracy theories, and what-abouts are needed. Fox News and other pro-Trump outlets play the role of state media, even if out of fear more than enthusiasm.

Meanwhile, MAGA forces are busy installing loyalists as governors, election officials, district attorneys, and other crucial state and local positions. They do not succeed in every attempt, but over the course of four years, they gather enough corrupt officials to cast doubt on the legitimacy of any election they lose. They invent creative ways to obstruct anyone who challenges them politically. And they are not shy about encouraging thuggish supporters to harass and menace “traitors.”

And so, after four years? America has crossed Freedom House’s line from “free” to “partly free.” The president’s powers are determined by what he can get away with. His opponents are harried, chilled, demoralized. He is term-limited, but the MAGA movement has entrenched itself. And Trump has demonstrated in the United States what Orbán proved in Hungary: The public will accept authoritarianism, provided it is of the creeping variety.

“We should not be afraid to go against the spirit of the age and build an illiberal political and state system,” Orbán declared in 2014. Trump and his followers openly plan to emulate Orbán. We can’t say we weren’t warned.
 
  • Tetszik
Reactions: plushun

DTheo

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
1 236
3 530
113
Az USA a demokráciák mintaképe, vagy egy furcsa demokrácia?

Egy részlet a cikkből:
"Hol van Trump mélyállama?

Vannak-e olyan Trumphoz továbbra is hű emberek, akik a Fehér Ház névtelen kormányhivatalnokaiként, vagy éppen a Nemzetbiztonsági Tanács obstrukcionistáiként, bejegyzéseket írnak napi "lopakodó cselekdeteikről", melyek kimerülnek abban, hogy aláássák Biden elnöki rendeleteit, vagy éppen adminisztrációja intézkedéseit?
"
Spoiler: nincsenek.

Két további érdekes alcím: Átpolitizált nemzetbiztonság; Fegyverként használt igazságszolgáltatás.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

DTheo

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
1 236
3 530
113
“We should not be afraid to go against the spirit of the age and build an illiberal political and state system,” Orbán declared in 2014. Trump and his followers openly plan to emulate Orbán. We can’t say we weren’t warned.
Sajnos Orbán nevét csak nyolcszor írták le, ha jól számoltam, így nem tudom most kellően értékelni ahhoz (még legalább 12 helyen kellett volna megemlíteni, így első ránézésre), hogy tüzetesen elolvassam, de később feltétlenül fordítok rá időt. (( :
 
  • Vicces
Reactions: kamm

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113