• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
hűbmeg. Ez még ráadásul teljesen kivédhetetlen is volt :eek:
Hát, amikor 60 (59) éve (!) nem nyúlnak valamihez, baszki:


Kínai rekonstrukció

A közelmúltban a Belgrád–Budapest vasútvonal építése miatt többször is felújították az újvidéki pályaudvart, de a most beomlott tetőszerkezethez 1965 óta nem nyúltak, ott csak belső javításokat hajtottak végre. A rekonstrukciókat egy kínai cég végezte, a legutóbbi felújítást júliusban adták át. 2022 márciusában Orbán Viktor Alekszandar Vucsics szerb köztársasági elnökkel a helyszínen tartott sajtótájékoztatót az egyik felújítás után.

Ana Oreg, a Szabad Polgárok Mozgalma párt politikusa szerint a felelősséget a kormánynak kell vállalnia a történtekért. Mint fogalmazott, „a legnagyobb felelősség azokat terheli, akik káros és titkos szerződéseket kötnek”.

A szerb energetikai és infrastrukturális miniszter, Goran Vesics a vádakkal kapcsolatban a helyi médiának azt mondta, hogy a rekonstrukció alatt a most beomlott részhez nem nyúltak, az nem esett át semmilyen átalakításon. Hozzátette, hogy az állításai igazolhatók az építési engedélyekkel.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 166
26 083
113
Hát, amikor 60 (59) éve (!) nem nyúlnak valamihez, baszki:
Azért elég sok dolog van, amihez ennyi ideig nem nyúlnak, vagy még sokkal tovább sem.
Bár az is igaz, hogy azok nem ilyen betonizé holmik.
Bár ez is inkább úgy igaz, hogy ahol rendesen meg van építve, még a betonizé is bőven stabil.
Szerbeknél nem tudom milyen volt anno az építkezéseken a morál.
Kínai rekonstrukció

A közelmúltban a Belgrád–Budapest vasútvonal építése miatt többször is felújították az újvidéki pályaudvart, de a most beomlott tetőszerkezethez 1965 óta nem nyúltak, ott csak belső javításokat hajtottak végre. A rekonstrukciókat egy kínai cég végezte, a legutóbbi felújítást júliusban adták át. 2022 márciusában Orbán Viktor Alekszandar Vucsics szerb köztársasági elnökkel a helyszínen tartott sajtótájékoztatót az egyik felújítás után.

Ana Oreg, a Szabad Polgárok Mozgalma párt politikusa szerint a felelősséget a kormánynak kell vállalnia a történtekért. Mint fogalmazott, „a legnagyobb felelősség azokat terheli, akik káros és titkos szerződéseket kötnek”.

A szerb energetikai és infrastrukturális miniszter, Goran Vesics a vádakkal kapcsolatban a helyi médiának azt mondta, hogy a rekonstrukció alatt a most beomlott részhez nem nyúltak, az nem esett át semmilyen átalakításon. Hozzátette, hogy az állításai igazolhatók az építési engedélyekkel.
A kínaiak vasútjáról is majd csak pár év múlva fog kiderülni, hogy mit tud.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
895
3 965
113
Hát, amikor 60 (59) éve (!) nem nyúlnak valamihez, baszki:


Kínai rekonstrukció

A közelmúltban a Belgrád–Budapest vasútvonal építése miatt többször is felújították az újvidéki pályaudvart, de a most beomlott tetőszerkezethez 1965 óta nem nyúltak, ott csak belső javításokat hajtottak végre. A rekonstrukciókat egy kínai cég végezte, a legutóbbi felújítást júliusban adták át. 2022 márciusában Orbán Viktor Alekszandar Vucsics szerb köztársasági elnökkel a helyszínen tartott sajtótájékoztatót az egyik felújítás után.

Ana Oreg, a Szabad Polgárok Mozgalma párt politikusa szerint a felelősséget a kormánynak kell vállalnia a történtekért. Mint fogalmazott, „a legnagyobb felelősség azokat terheli, akik káros és titkos szerződéseket kötnek”.

A szerb energetikai és infrastrukturális miniszter, Goran Vesics a vádakkal kapcsolatban a helyi médiának azt mondta, hogy a rekonstrukció alatt a most beomlott részhez nem nyúltak, az nem esett át semmilyen átalakításon. Hozzátette, hogy az állításai igazolhatók az építési engedélyekkel.
Hazudnak mint a vízfolyás, igaz azt tudnak legjobban, meg lopni. A most leomlott résszel kezdődött a felújítás, később berakom a cikkeket. Próbálják a vért lemosni a kezükről, gyilkosok.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
895
3 965
113
Hazudnak mint a vízfolyás, igaz azt tudnak legjobban, meg lopni. A most leomlott résszel kezdődött a felújítás, később berakom a cikkeket. Próbálják a vért lemosni a kezükről, gyilkosok.
GbUHLOnXkAAMTc6

Szó volt már róla, hogy az internetes archívumokat hogyan manipulálják, hát most is ez történik. A régi cikkeket átírják, mintha a bejárat feletti boltozat, terasz nem lett volna felújítva, szóval a végén még Tito lesz a bűnös! Itt van két példa, tragédia előtt és utána:
GbT1DVZWgAEmtWO
GbT1DVRWQAAC5G3

A tényeken sajnos nem változtat semmit, már 14 halálos áldozat van.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
895
3 965
113
Az ilyen építkezésekhez tartozik ám egy műszaki ellenőr is, meg van műszaki átvétel
Errefelé is lehet nézelődni.
https://x.com/i/status/1852453475839279387
Ez igaz, csak itt Szerbiában mostanában máshogy mennek a dolgok. Hogyan lehet legtöbb pénzt szerezni az országtól legálisan? Építési pályázatok megrendezett elnyerésével. Szinte mninden a "tűzhöz közeli" politikusank van, vagy a rokonságában építőipari vállalkozása. A tender természetesen megrendezett, csak az a lényeg, hogy valami legyen csinálva, a minőségre senki sem figyel. Például nagy üzlet mostanában a mini-vízerőművek építése és az ezeket ellenőrző intézetet (Jaroslav Černi) privatizálták és vajon ki vette meg? A legnagyobb haver, a koszovói üzletember cége a Millenium Team (Miroslav Radojcsity), ellenőrzés megoldva. Amikor az ország kapott támogatást az Uniótól útépítésre, az nem lett lekérve (mert a pénzel el kell számolni), hanem lett inkább kínai hitel felvéve és szabad a vásár!
Vissza a tragédiához, maga a terasz valóban régi építésű volt, csak az okosok megterhelték egy vasszerkezettel, márványlaokkal, meg üvegezéssel és ez már sok volt az anyagnak, pár hónapig még bírta, de most összeomlott.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 463
35 539
113
Ez igaz, csak itt Szerbiában mostanában máshogy mennek a dolgok. Hogyan lehet legtöbb pénzt szerezni az országtól legálisan? Építési pályázatok megrendezett elnyerésével. Szinte mninden a "tűzhöz közeli" politikusank van, vagy a rokonságában építőipari vállalkozása. A tender természetesen megrendezett, csak az a lényeg, hogy valami legyen csinálva, a minőségre senki sem figyel. Például nagy üzlet mostanában a mini-vízerőművek építése és az ezeket ellenőrző intézetet (Jaroslav Černi) privatizálták és vajon ki vette meg? A legnagyobb haver, a koszovói üzletember cége a Millenium Team (Miroslav Radojcsity), ellenőrzés megoldva. Amikor az ország kapott támogatást az Uniótól útépítésre, az nem lett lekérve (mert a pénzel el kell számolni), hanem lett inkább kínai hitel felvéve és szabad a vásár!
Olyan ismerős ez valahonnan :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 166
26 083
113
GbUHLOnXkAAMTc6

Szó volt már róla, hogy az internetes archívumokat hogyan manipulálják, hát most is ez történik. A régi cikkeket átírják, mintha a bejárat feletti boltozat, terasz nem lett volna felújítva, szóval a végén még Tito lesz a bűnös! Itt van két példa, tragédia előtt és utána:
GbT1DVZWgAEmtWO
GbT1DVRWQAAC5G3

A tényeken sajnos nem változtat semmit, már 14 halálos áldozat van.
akkor magyarul mégis 'felújították' a kínaiak az épületet is?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 463
35 539
113

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 485
20 085
113
Kicsit bizt pol is. kínai cég újította fel azt a vasútállomást, 2 éve. Kínai technológiával. Bár állítják, ami beomlott, ahhoz nem nyúltak.
Ami érdekesség még, a Belgrád - Budapest vasútvonalon is volt valami érdekeltségük, vagy pályáztak, vagy mi....
Na, kínai minőség, közhely, de igaz lehet.... Meg olcsó is lehetett, persze....

 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg and L.O.B

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 166
26 083
113


Az Utiber Project Bureau anyavállalata a magyar Utiber Közúti Beruházó Kft., egy olyan cég, amely Mészáros Lőrinc építőipari érdekeltségeinek is szokott alvállalkozóként bedolgozni.
A cikk szerint a 2014 júniusában alapított Utiber Project Bureau jelentős növekedést ért el az utóbbi években, bevételei tizenhét-, míg nettó profitja kilencvenszeresére nőtt
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 844
5 352
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...n-lemond-a-szerb-kozlekedesi-miniszter-720821
"A szerb közlekedési, építésügyi és infrastruktúra-fejlesztési miniszter, Goran Vesić hétfő este rendkívüli sajtótájékoztatót tartott, amelyen bejelentette lemondási szándékát. A miniszter elmondta, hogy már az újvidéki vasútállomásnál történt baleset napján felajánlotta lemondását, és erről a köztársasági elnököt is tájékoztatta - közölte a SZMSZ."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 755
82 211
113
A Moody's nemzetközi hitelminősítő péntek éjjel Londonban bejelentette, hogy az eddigi "Baa2"-ről egyszerre két fokozattal "A3"-ra javította a hosszú futamidejű horvát államadósság-kötelezettségek besorolását...

Az osztályzat javításához fűzött indoklásában a cég kiemelte, hogy várakozása szerint a hazai össztermékhez (GDP) mért horvát államadósságráta 2024 végén 57 százalék lesz, 14 százalékponttal alacsonyabb a koronavírus-járvány előtt, 2019-ben mért szintnél és csaknem 30 százalékponttal alacsonyabb a járvány tetőzése idején, 2020-ban elért aránynál.

A Moody's hangsúlyozza, hogy a 2020-ban mért 7,2 százalékos GDP-arányos államháztartási deficit már 2022-re kisebb többletbe fordult át.

A Moody's 2024-re 3,5 százalékos, 2025-2026-ban 3 százalék körüli éves átlagos GDP-növekedést valószínűsít a horvát gazdaságban.