1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[BIZTPOL] Dél-Amerika

Diskurzus a(z) 'Biztonságpolitika' témában - boki által indítva @ 2013. április 5..

  1. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  2. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    5 iráni tanker tart Venezuela felé.


    Az amcsik szerint Venezuela arannyal fizet.


    Az amcsik 3 rombolót irányítottak a körzetbe.
     
    fishbed likes this.
  3. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Pocok75 likes this.
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Te is jól képzett KGB-tag vagy, nekik dolgozol??!! Mert másképpen honnan tudhatnád mit csinál a KGB?!!
     
  5. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Dzsúlia mindent IS tud ! LOL
     
    megazez, bartinieffektus and emel like this.
  6. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    Élelemért és demokráciáért tüntetnek szerte Bolíviában.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ennek a hajókövető alkalmazásnak mi a neve, amin a hadihajók is látszanak?
     
  8. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    Venezuelai légierő és tengerészet fogja kísérni az iráni tankereket a venezuelai övezetben.
     
    Nemerson likes this.
  9. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    Az egyik iráni tanker már csak 2 ezer km-re van Venezuelától.
     
    fishbed and fip7 like this.
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Miért kellenek oda iráni tankerek?
     
  11. ulippo

    ulippo Well-Known Member

    Mert a világ legnagyobb olajtartalékán csücsülő országban benzinhiány van.
     
    Morishima and Bleroka like this.
  12. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Szerintem nincs ilyen alkalmazás, a marinetraffic.com-on lehet látni őket, ha be van kapcsolva a transzponder.
     
  13. blogen

    blogen Well-Known Member

    Gondolom a venezuelai szocializmus eljutott a fejlettségének arra a szintjére, amikor már a világ egyik legjelentősebb szénhidrogén-készletén ülve importra szorul olajból!
     
    FilcTroll, Galthran, fip7 and 2 others like this.
  14. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    1970-ben Venezuela volt Latin-Amerika leggazdagabb országa, magasabb GDP-vel Spanyolországnál, Görögországnál és Izraelnél. Az ország gazdaságát az olajtartalékok adták, amelyek kétszer akkorák voltak, mint Iraké és majdnem hétszer annyi, mint az Egyesült Államokéi. Emellett van földgáz, vasérc, bauxit (a világ fő bauxittermelője) és arany. De az 1970-es években az ország olajfellendülése során Venezuela politikusai úgy döntöttek, hogy megtartják az ország összes olajbevételét ahelyett, hogy megosztanák azokat a külföldi olajtársaságokkal, amelyek a venezuelai olajmezőket kiaknázták. Venezuela olajiparát államosították, azonban ennek következtében annak termelékenysége és a hatékonysága jelentősen csökkent. Ezt az államosítást nem a Chavisták, hanem az a szociáldemokrata Carlos Andrés Pérez hajtotta végre, aki ellen 1992-ben Hugo Chavez puccsot kísérelt meg (Pérez akkor már az IMF diktátumai alapján próbálta a venezuelai gazdaságot válságkezelni). Az 1980-as évek elején Venezuela politikusai — amiatt, hogy az ország kifogyhat a legnagyobb erőforrásából — úgy döntöttek, hogy korlátozzák az olajtermelés növekedését. Körülbelül ugyanabban az időben bezuhantak az olajárak, ami sok olajtermelő országban okozott gondokat, a Szovjetunió végső válságát is részben ez idézte elő. A csökkentett olajtermelés és az alacsonyabb olajárak kombinációja miatt 1980 és 1990 között Venezuela egy főre jutó GDP-je 46 százalékkal csökkent. A dolgok még rosszabbra fordultak az 1990-es években. Bár az olajtermelés ismét fellendült, az alacsony olajárak azt eredményezték, hogy a gazdaság tovább romlott. A PDVSA állami olajcég "stratégiai partnerként" bevonta a multinacionális olajvállalatokat, amelyek nyersolajért adtak technológiát az olajkitermeléshez. A PDVSA bevételeit törvény szerint a venezuelai nemzeti bank külön számlájára kellett befizetni.
    Aztán 1998-ban Hugo Chavez nevű puccsista katonatisztből lett karizmatikus populista népvezért választották elnöknek. Chavez azt ígérte, hogy kiemeli a tömegeket a szegénységből, és helyreállítja az ország büszkeségét. Kezdetben szerencséje volt, mert amikor 1999 elején hivatalba lépett, az olaj ára 10 US$/hordó mélyponton volt, az 1999-2008-as fellendülés során azonban felment 140 US$/hordóra, ezzel lett pénz Chavez szocialista gazdaságpolitikájára, amely egyre messzebb rugaszkodott mindenfajta szabadpiaci mechanizmustól, állami segélyosztogatásra, hatósági árakra épült. Chavez a PDVSA bevételeit jóléti osztogatásokra fordította, a PDVSA menedzsmentje és számos dolgozója aktívan támogatta a Chavez megbuktatására irányuló ellenzéki akciókat, így 2002-es puccskísérletet is. Ezért a PDVSA-nál teljes tisztogatást hajtott végre Chavez, ezzel együtt sok nélkülözhetetlen szakembert is kirúgtak, így tovább csökkent az olajkitermelés hatékonysága. Aztán az olajárak újbóli csökkenése megadta a kegyelemdöfést.
     
  15. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ehhez vegyük hozzá, hogy a venezuelai olajiparba az elmúlt két évtizedben gyakorlatilag nem fektettek, még karbantartásokat se csináltak. Olyan mértékben leépült a termelő infrastruktúra, hogy ez önmagában jelentősen csökkenti a kitermelést is mára. Tömören arról, mi történt a PDVSA körül.
     
    Bleroka likes this.
  16. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  17. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    A Fortune iráni tanker, immár venezuelai vizeken.
     
    fishbed likes this.
  18. borisz

    borisz Well-Known Member

    De miért?
     
  19. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Üzemanyagot vitték. A venezuelaiaknak úgy tűnik valami problémájuk van a finomítójukkal mert üzemanyaghiány van az országban.
     
    borisz likes this.
  20. kacsacsor

    kacsacsor Well-Known Member

    Az iráni Fortune tanker a venezuelai Palito finomítónál.
     

Ezen oldal megosztása