Az előbbi, Horizonnak adott válaszom, válasz a te hozzászólásodra is. Csak az a reális, hogy a lézeres távolságmérőre jelzett be a jenki gép besugárzásjelzője, mert más lézer nincs a kínai hajón rendszeresítve/felszerelve.
Ezen kívül nem tudom, hogy miért indulsz ki abból, hogy a P-8A Poseidon "aligha repül alacsonyan". Megteszi. Meglehetősen sűrűn. Pont azért van megerősítve a törzse, hogy a tartósan alacsony magasságú repülést (sűrűbb légkör, nagyobb légerők, több turbulencia) jobban bírja. Ezért módosították a szárnyvéget is. A szonárbójákat sem a sztratoszférából szokás dobálni. Az optikai felderítésnek sem tesz jót a túl magas repülés, túl nagy távolság, vagy az, ha a felhők a gép alatt vannak.
Alacsony magasságból készülnek a nagy felbontású, közeli fényképek, amiket mi is láthatunk és amiket az amcsik is kielemeznek. Ez az eset pedig konkrétan a Type 52D romboló osztály legújabb példányával történt, ami érdekli a jenkiket. Tehát bizony rárepülnek.
Ilyen az, amikor egy P-8 "aligha repül alacsonyan":
Csakhogy a jenki gép pedig Okinaváról érkezett, a Kadena légi bázisról, ami meg még kicsit több is, mint 1500 km-re van az eset helyszínétől. Az amerikai kontinenstől pedig több, mint 10000 km-re. Szóval nem tudom, hogy miért lenne több joga ott "rurtin járőrözni" a usákoknak, mint a kínaiaknak. Mármint azon kívül, hogy Amerika az egész Csendes-óceánt a saját pancsoló medencéjének tekinti. Nemzetközi vizek. Mind a kettőnek joga van ott lenni. A kínaiak semmivel sem inkább sunnyognak arrafelé, mint az amerikaiak.
Mellesleg természetesen nem "rutin járőrözésről" volt szó, amely során a repülő véletlenül belebotlott a kínai hajóba, hanem a kínai hajó miatt ment oda. A repülő választja meg, hogy megközelíti-e a hajót és mennyire teszi meg. Nem pedig fordítva. Ők olyan közel mentek, hogy a lézeres távolságmérőt használni lehetett. Most meg siránkoznak. A nagy semmiért. A szokásos hangulatkeltés.