[BIZTPOL] Irán

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 536
5 034
113
A kínai kapcsolat több mint érdekes. Szerintem egész más mint gondolják sokan. Ami minket itt ezen a fórumon érdekelhet az a haditechnika, haditechnikai fejlesztések. Ezzel kapcsolatban időnként különleges morzsikákra akad az ember. Az a véleményem hogy az irániak azokkel a katonai beszállítókkal tartanak kapcsolatot akik a kínai hadsereg legfőbb beszállítót. Nem csak beszállítói hanem fejlesztési szinten is. Más nem magyrázza a radartechnikai előrelépésüket az AESA technikában. A légvédelmi rendszerekben, rakétatechnikában , repülőgép fejlesztésben. Abban az országban ahol nemrég még csak a birga seggét lesték. A kínai kapcsolatot ötvözik a helyi cégek tudásával, ebből alakul ki egy érdekes egyveleg. Szerintem izraeli cégek is titokban üzletelnek iránnal, és sok más is, pl délafrika, brazília, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 001
32 374
113
A kínai kapcsolat több mint érdekes. Szerintem egész más mint gondolják sokan. Ami minket itt ezen a fórumon érdekelhet az a haditechnika, haditechnikai fejlesztések. Ezzel kapcsolatban időnként különleges morzsikákra akad az ember. Az a véleményem hogy az irániak azokkel a katonai beszállítókkal tartanak kapcsolatot akik a kínai hadsereg legfőbb beszállítót. Nem csak beszállítói hanem fejlesztési szinten is. Más nem magyrázza a radartechnikai előrelépésüket az AESA technikában. A légvédelmi rendszerekben, rakétatechnikában , repülőgép fejlesztésben. Abban az országban ahol nemrég még csak a birga seggét lesték. A kínai kapcsolatot ötvözik a helyi cégek tudásával, ebből alakul ki egy érdekes egyveleg. Szerintem izraeli cégek is titokban üzletelnek iránnal, és sok más is, pl délafrika, brazília, stb.

Izrael a sahnak szívesen segített, Khomeininek is, amíg Szaddám ellen harcoltak, de most miért segítenék az első számú ellenségüket?
A kínaiak biztosan nyújtanak nekik technikai segítséget fű alatt, az oroszok is, illetve Belarusz és Ukrajna (utóbbi talán az elmúlt években már nem). Észak-Koreával is bizonyára volt mindkét irányban technológiatranszfer.
 
  • Tetszik
Reactions: laiki

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 195
20 189
113
Két fokozat, szilárd hajtóanyag 300 kg teherbírás.
Az alábbiak szerint 3 fokozat, az első kettő szilárd.
EtJDSTwXYAI1W-b
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 922
13 141
113
Öngyilkos iráni cirkáló drón. Holland hajtómű.
fg_3887263-jdw-10318.jpg

Gondolom ez legfeljebb annyiban légvédelmi eszköz, hogy helikoptereket, vagy közepes magasságig, középkategóriás drónokat el tud kapni. A sebessége, manőverezőképessége, emelkedőképessége, csúcsmagassága egy utasszállító eléréséhez már nagyon kevés és a sugárhajtású katonai gépek eléréséhez is.

Az AMT Titán hajtómű 147 mm átmérőjéből és 385 mm hosszából becsülve, ez a robotrepülő kb. 2,7 - 3,0 méter hosszú, 180-200 mm átmérőjű, 70-100 kg induló tömegű lehet. Szűk 40 kg tolóerő mellett ekkora méretek és tömeg max 120 - 150 m/s utazósebességet tesznek lehetővé.
Az AMT Titan percenként 1 kg üzemanyagot eszik és ebben a robotrepülőben kb 10-20 percre elegendő üzemanyag lehet. Elméletileg 70-180 km-re is eljuthat, de valószínűbb, hogy legfeljebb néhány 10 km távolságba küldik cirkálni, ha tudják hogy ott van a légi cél. Vagy még inkább eleve megfigyelt légi cél után indítják. A gyorsító hatómű elműködhet a domborzat takarásában. A 850 fokos gázhőmérsékletű, aprócska sugárhajtóműre pedig nem jeleznek be az UV tartományban működő rakéta közeledés jelzők. De még az infra tartományúak is valószínűleg csak nagyon közelről. Hajtómű világítás és füstölés hiányában szabad szemmel csak nagy szerencsével és nagyon közelről lehet észrevenni az érkezését. Lassú, de a hatótávolsága miatt fokozatosan utolér egy helikoptert, még komolyabb indítási távolság esetén is. A kérdés csak az, hogy be tudják e fogni a célt robotrepülő kamerájával még azelőtt, hogy a földről elvesztenék a megfigyelők a cél helyzetét és nem tudnák, hogy a robottal hol kell keresni.
Az orránál a lézeres közelségi gyújtókból azért kell ilyen sok, mert nem forog.

Kicsi a valószínűsége, hogy iráni legyen. Iránnak elég combos légvédelme van. Nincs szükségük ilyen barkács megoldásokra.
Inkább helyi, jemeni gyártmány lehet. Legfeljebb iráni technikai segítséggel, esetleg iráni drónokban már kipróbált megoldások felhasználásával összerakva.

Elég kézenfekvő dolog kereskedelmi forgalomban kapható, viszonylag olcsó, repülőmodell sugárhatómű felhasználásával, kereskedelmi forgalomban kapható inerciális és műholdas navigációs eszközök (itt épp egy holland kompakt rendszer) felhasználásával, vagy egy kereskedelmi forgalomban kapható drón komplett vezérlésének, inerciális és műholdas navigációjának, rádiókapcsolatának, akár kamerájának felhasználásával ilyet összerakni. Vagy a vezérléshez felhasználhattak volna akár egy mobilt is, aminek a processzora röhögve lekezel egy navigációs és egy képfeldolgozó programot (a képernyő vezérlés helyett). GPS, Glonass, Galileo, Baidu helymeghatározás pedig eleve van a mobilban. Frankó kamerák is. Némi aerodinamikai tudással, egyszerű számítógépes modellezéssel és némi kísérletezéssel összeáll a sárkányszerkezet, aminek az alapjait eleve lehet hasonló eszközökről koppintani. A kereskedelemben kapható főbb részegységek használatának köszönhetően az ára alulról közelítheti a kézi légvédelmi rakétákét.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Egy szokatlanul idióta cikk az RTtől. 370 ilyen rocsót kapott a perzsa haditengerészet.
60212f5885f54029176a3e2a.jpg

Nem létező sebesség mértékegységet használnak, és ha azt valószinűsítjük, hogy 90 csomóra (kt) gondoltak, akkor meg szinte lehetetlen 170 km/ó jön ki motorcsónakokra, amiknek ránézésre úgy 90 km/ó lehet a legnagyobb sebességük.
Én 88 km/órával robogtam már a tengeren, és mondhatom, hogy az rengeteg. Nincs lengéscsillapító, és az "úthibák" se 5 centisek. Egy hullámot majdnem a fogsorom bánta.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 830
30 458
113
Egy szokatlanul idióta cikk az RTtől. 370 ilyen rocsót kapott a perzsa haditengerészet.
60212f5885f54029176a3e2a.jpg

Nem létező sebesség mértékegységet használnak, és ha azt valószinűsítjük, hogy 90 csomóra (kt) gondoltak, akkor meg szinte lehetetlen 170 km/ó jön ki motorcsónakokra, amiknek ránézésre úgy 90 km/ó lehet a legnagyobb sebességük.
Én 88 km/órával robogtam már a tengeren, és mondhatom, hogy az rengeteg. Nincs lengéscsillapító, és az "úthibák" se 5 centisek. Egy hullámot majdnem a fogsorom bánta.
Lehet, ők öngyilkos küldetésen lesznek, a fogsorbántalmak nem tényez :eek: ;)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 233
33 705
113
Egy szokatlanul idióta cikk az RTtől. 370 ilyen rocsót kapott a perzsa haditengerészet.
60212f5885f54029176a3e2a.jpg

Nem létező sebesség mértékegységet használnak, és ha azt valószinűsítjük, hogy 90 csomóra (kt) gondoltak, akkor meg szinte lehetetlen 170 km/ó jön ki motorcsónakokra, amiknek ránézésre úgy 90 km/ó lehet a legnagyobb sebességük.
Én 88 km/órával robogtam már a tengeren, és mondhatom, hogy az rengeteg. Nincs lengéscsillapító, és az "úthibák" se 5 centisek. Egy hullámot majdnem a fogsorom bánta.
Go fast boat ok. Nem kizart hogy kepesek 170 km/h ra /mondjuk nem epp ez a tipusuk ami a kepen van de az iraniaknak vannak olyan tipusaik amik siman mennek annyival./