[BIZTPOL] Jemen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 542
113
Látom vannak itt olyanok, akik annak örülnek, hogy az EU országait épp most vonják be egy közel-keleti háborúba, amin az EU csak veszíthet.

Az EU elszigetelésének és háborúba küldésének első fázisa az ukrán balhé. Ezzel sikerült az EU-t legnagyobb részben elszigetelni az olcsó orosz nyersanyagoktól, energiahordozóktól, az orosz piactól. De facto bevonták az EU országainak többségét egy Oroszország elleni háborúba. Mellesleg keresztbe tettek a kínai áruk szárazföldi szállításának Ukrajnán keresztül és amilyen mértékben a határzár a kínai szállítást is érinti, olyan mértékben Lengyelországon, Finnországon, a balti országokon keresztül.

Második fázisként beindult a közel-keleti balhé. Előre látható volt, hogy ha Izrael népirtást és etnikai tisztogatást rendez Gázában, az iszlám országok, csoportok válaszlépéseit fogja kiváltani. Az Izraelt amúgy is rühellő huszik egy idő után elkezdték rakétázni az izraeli érdekeltségű, illetve Izraelbe tartó, onnan jövő hajókat. Már ez is 70%-kal csökkentette a vörös-tengeri szállítási útvonal forgalmát. Lett volna két olyan megoldás, ami nem eszkalációval jár:
  • Az egyik, hogy ráveszik Izraelt a népirtás abbahagyására és nem pedig minden eszközzel támogatják. A huszik ezért kezdték lőni a hajókat. Ha a népirtás abbamarad, azért cserébe minden valószínűség szerint abbahagyták volna a hajók lövését.
  • A másik hogy a szállítmányozók hallgatólagosan engednek a husziknak és a vörös tengeren közlekedő hajóik elkerülik az izraeli kikötőket és Izraelnek nem, vagy legfeljebb csak Afrika megkerülésével szállítanak. A huszik lényegében ezt akarták elérni, egy kikényszerített kvázi embergót (legalábbis a vörös-tengeri szállítási útvonalon) Izrael ellen. Nem szép dolog az embargó kikényszerítés, de a jenkik, és korábban az angolok számtanszor, sok országal, sőt nem egy esetben az egész kontinentális európával szemben ezt csinálták. A huszik csak tanultak a nagy sátán módszereiből. De ehhez a szállítmányozóknak a zsidó érdekérvényesítéssel kellett volna szembeszállni, amit nem tettek meg. Maradt tehát Afrika megkerülése.
Ennek a fő vesztese az EU, hiszen a jórészt kiesett orosz nyersanyagok, energiahordozók és piac után most a kínai, japán, koreai, indiai, egyéb dél- és kelet-ázsiai termékek szállítása lecsökken, megdrágul és persze a közel-keleti olajé és LNG-é is. Fordított irányba pedig az EU termékei is nehezebben jutnak el ezekre a piacokra. A másik vesztes a dél- és kelet-ázsiai országok, legnagyobb részben Kína.

De ezzel még nem teljes az elszigetelés és szembe állítás. Ezért a jenkik és a jenki tagállamként viselkedő angolok rakétázgatnak egy kicsit. Epp csak anyira, hogy a huszik immár ne csak az izraellel valamilyen módon kapcsolatba hozható hajókat lőjék, hanem a kínai és orosz hajókon kívül bármit. Illetve egyre nagyobb az esélye Irán bevonásának a konfliktusba, ami ha sikerül, akkor már Afrika megkerülésével sem fog kapni az EU a Perzsa-öbölből olajat és LNG-t és Kelet-Ázsia olaj és LNG ellátása is drasztikusan csökken. Természetesen ennek extrém árfelhajtó hatásával együtt.

Ha esetleg nem jönne össze a Perzsa-öböl elzárásával járó eszkaláció, akkor is megoldható az EU leválasztása az ottani olajról és LNG-ről, ha sikerül elérni egy arab/muszlim olajembargót azzal, hogy EU-s országok hadihajóit irányítják a vörös-tengerre (formális, vagy csak de facto amerikai/NATO parancsnokság alá vonva) és elérnik, hogy azok is közvetlen lövöldözésbe fogjanak a huszikkal és közvetlen Izrel támogatóként lépjenek fel. Esetleg kiterjesztik a balhét Libanon és Szíria irányába, csak hogy tovább dühítsék Iránt és az összes muszlimot. Irán önmagban el tudja zárni a Perzsa-öblöt. Főleg ha Iránt úgy megszankciózzák immár a huszik támogatására hivatkozva, hogy most már elállják az iráni olajszállítás útját az Indiai-óceánon Kelet-Ászia felé is. Akkor Iránnak sem lesz többé vesztenivalója azzal, hogy lezárja a Perzsa-öblöt. Közben hergelik Egyiptomot azzal, hogy a zsidók rájuk tolják a gázai palesztinokat. Azzal is, hogy a Szuezi-csatorna bevételei túlnyomó részben kiesnek a lecsökkent forgalom miatt. Meg azzal is, hogy a NATO hajók úgy lövöldöznek a Vörös-tengeren, mintha a saját beltengerük lenne.

Meg ha az EU-s országok hajói elkezdenek lövöldözni a huszikra, akkor saját jogon harcolják ki, hogy a huszik lőjenek a hajóikra azután is, hogy a gázai népirtás lezárul. Így lehet tartósabbá tenni a vörös-tengeri útvonal kvázi blokádját.

Na és ki az, aki be tudja tölteni az űrt és kielégíteni az EU kielégítetlenül maradt keresletét, persze sokkal magasabb áron és szépen megemelkedő zsarolási potenciál mellett? Ki az, akinek minden vágya, hogy a kínai áruszállítást is megakassza és Kínát is minél több országtól elszigetelje? Csak nem az, aki éppen lövöldöz és eszkalál?

De persze menjenek csak oda az EU-s országok hajói és lövöldözzenek. Mert az aztán mindent megold és milyen jó lesz az EU-nak! Erre tanít minket a történelem is. Lásd szuezi válság 1956-ban, Izrael, Anglia és Franciaország támadása Egyiptom ellen, amit katonailag megnyertek ugyan, de az arab olajembargó miatt visszakozni kényszerültek. Lásd a viszonylag rövid 1967-es olaj embargó a harmadik arab-izreali háború miatt. Lásd 1973-as olajembargó a negyedik arab-izreali háború miatt, ami már jó hosszan tartott. Lásd az 1979-es Iráni forradalom utáni olajválságot. Mind igen élvezetes volt Európa számára. Rendkívüli módon megéri az EU-nak a Közel-Keleten balhézni.
Kína felturbozta az orosz olaj és gazvasarlasat az utóbbi pár hétben a fent említett mizéria miatt.
Ők megoldjak ott.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 107
31 055
113
Hátha fognak a jemeniek pár mosógép szállító hajót?
Gondolkozz!Kinek áll érdekében,hogy elvonja a figyelmet Ukrajnától?Hogy gyengitse a nyugati gazdaságot?Az oroszoknak.
Csak szólok az eszement muszkafanoknak,hogy a vajda ennyi szarkavarásaért, már rég kiesett volna a Karmelita ablakán ablakpucolás közben,ha orosz érdekszférában lennénk.......
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
261
998
93
Próbáltam magyarázni tegnap...

Nézzük csak a magyarországi kínai beruházások esetét Pireuszon át! 13 és 25 ezer kilométer, tehát kétszerakkora lesz az út, ha Afrikát kell kerülni! Ha tartósan blokkolják a Vörös tengert, akkor nincsenek kínai beruházások Magyarországon, mert értelmetlen, az irániak irányította húszik elvágták hazánkat Kínától. Ha ekkorát kell kerülni, akkor a kínaiaknak értelmesebb valahol délnyugat-európai helyszíneken (Spanyolország, Portugália, Franciaország) telepíteni az akku- és autógyáraikat. A kontinens belsejében található, Kína felől ésszerűen csak a szuezi-csatornán át elérhető Magyarország részesedése az európai kínai befektetésekben úgy húsz-huszonöt százalékos a BYD után. Azzal, hogy a húszik leválasztanak minket Kínáról ezt simán lenullázzhatják. Ugyanez igaz a többi távol-keleti befektetésre is. Hónapokon belül eldől, hogy folytatódnak e a CATL és BYD befektetések Magyarországon, ahogy kiderül, hogy mennyire lesz tartós az Irán előidézte vörös-tengeri váláság. Ne felejtsük mekkora a versenyhelyzet a jelenlegi Európában a kínai befektetésekért!

haj-z-si-tvonalak.jpg


Olyan hátrányba kerültünk, amit csak háborúval, a jemeni válság megoldásába való aktív katonai belépéssel tudnánk megoldani, ahhoz viszont már lépnünk kellett volna. Nyilván a szaúdiak is örülnének jól képzett európai katonák megjelenésének, a költségek javát is állni tudnák. Nekünk meg létérdekünk. Ez pontosan az a helyzet, amikor az államnak az államérdek védelmében alkalmaznia kell a hadseregét. Nincs semmi ebben a kijelentésben, ami furcsa, meglepő, vagy elképesztő lenne. Magyarországnak vannak létérdekei, és vannak katonai lehetőségei is. Egy-két zászlóaljnyi támogató erő (a teljes Szolnok meg még egy gépesített lövésszzászlóalj a felderítőkkel kiegészítve mondjuk) kivezénylése egy valódi, háborús misszióba belül van az ország erején és képességein! Választásunk meg nincs, most rakétázzák szét a húszik a magyar GDP növekedést.
Ne haragudj, de ezt nem jól látod.

Menjünk sorba: A magyar konténerforgalom hány %-a érkezik Pireuszon keresztül Kínából? Megsúgom, az átrakással együtt is kevesebb, mint 5%. Jelenleg, és a tavalyi évre is érvényes az, hogy Pireuszból direkt vasúti közlekedéssel egy konténer sem érkezett, mert jelenleg nincs pálya amin fel lehetne jönni. Az 5%-ot átrakják Piresuszban nagy hajóról kis hajóra, és behozza Koperbe. Ezt a Pireusz-belgrádi vasút témát hanyagolni kellene, mert ez egy habókos vágyálom, de a valósághoz köze nincs, és értelme sem sok.

A magyar konténerforgalom Kínából jelentős részben az Adriai kikötőkön keresztül érkezik, azaz Trieszt, Koper és Rijeka. A másik része az Északi-tengeri kikötőkön kersztül, mint Antwerpen, Bremenhaven és Hamburg.

A harmadik része pedig egészen tavly évig a Selyemúton Oroszország-Belorusszia-Lengyelország átmenettel érkezett, de ez a forgalom nagyon visszaesett, elsősorban a tengeri hajózás átának visszaesése miatt (tizedésre esett vissza a fuvardíj).

Antwerpen, Bremenhaven és Hamburg forgalmakat kicist érinti, nagyon nem, ez továbbra is fennáll. A kinai Selyemútas forgalom a tengeri fuvardíjak drágulásával december közepétől látványosan élénkül.

A bónusz pedig az, hogy az akkumulátor alktrészekek többségét eddig sem tengeri úton tervezték hozni, hanem a szárazföldi úton.

A húszik zavartatást okoznak, de nem akkorát, mint amit mindenki képzel. Késések vannak, de ez helyreáll a kínai holdújév után. A tengeri fuvardíjak drágák, de eddig sem a fuvardíj határozta meg a termék árát ennyire drasztikusan, és ha azt nézem, hogy 2021-2022-ben a tengeri fuvardíj Kína-Európa között 12.000 USD/konténer volt, ami 1200,- USD/konténerre ment le 2023-ban, majd ez emelkedett 5000-7000 USD/konténer tartományba, akkor még mindig a tengeri fuvardíj olcsóbb, mint volt két éve.

Azt pedig, hogy a BYD miért itt épít gyárat, arra az az egyik válasz, hogy mert EU-n belül van, és az itt összeszerelt gépkocsikat is EU-n belül akarja értékesíteni.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 650
14 627
113

Vendégek:
Csicsmann László, a BCE közel kelet szakértője
Dr.Sayfo Omar Ádám, a Migrációkutató Intézet kutatója
Demkó Attila, az MCC Geopolitikai Műhelyének vezetője
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 897
5 204
113
Látom vannak itt olyanok, akik annak örülnek, hogy az EU országait épp most vonják be egy közel-keleti háborúba, amin az EU csak veszíthet.

Az EU elszigetelésének és háborúba küldésének első fázisa az ukrán balhé. Ezzel sikerült az EU-t legnagyobb részben elszigetelni az olcsó orosz nyersanyagoktól, energiahordozóktól, az orosz piactól. De facto bevonták az EU országainak többségét egy Oroszország elleni háborúba. Mellesleg keresztbe tettek a kínai áruk szárazföldi szállításának Ukrajnán keresztül és amilyen mértékben a határzár a kínai szállítást is érinti, olyan mértékben Lengyelországon, Finnországon, a balti országokon keresztül.

Második fázisként beindult a közel-keleti balhé. Előre látható volt, hogy ha Izrael népirtást és etnikai tisztogatást rendez Gázában, az iszlám országok, csoportok válaszlépéseit fogja kiváltani. Az Izraelt amúgy is rühellő huszik egy idő után elkezdték rakétázni az izraeli érdekeltségű, illetve Izraelbe tartó, onnan jövő hajókat. Már ez is 70%-kal csökkentette a vörös-tengeri szállítási útvonal forgalmát. Lett volna két olyan megoldás, ami nem eszkalációval jár:
  • Az egyik, hogy ráveszik Izraelt a népirtás abbahagyására és nem pedig minden eszközzel támogatják. A huszik ezért kezdték lőni a hajókat. Ha a népirtás abbamarad, azért cserébe minden valószínűség szerint abbahagyták volna a hajók lövését.
  • A másik hogy a szállítmányozók hallgatólagosan engednek a husziknak és a vörös tengeren közlekedő hajóik elkerülik az izraeli kikötőket és Izraelnek nem, vagy legfeljebb csak Afrika megkerülésével szállítanak. A huszik lényegében ezt akarták elérni, egy kikényszerített kvázi embergót (legalábbis a vörös-tengeri szállítási útvonalon) Izrael ellen. Nem szép dolog az embargó kikényszerítés, de a jenkik, és korábban az angolok számtanszor, sok országal, sőt nem egy esetben az egész kontinentális európával szemben ezt csinálták. A huszik csak tanultak a nagy sátán módszereiből. De ehhez a szállítmányozóknak a zsidó érdekérvényesítéssel kellett volna szembeszállni, amit nem tettek meg. Maradt tehát Afrika megkerülése.
Ennek a fő vesztese az EU, hiszen a jórészt kiesett orosz nyersanyagok, energiahordozók és piac után most a kínai, japán, koreai, indiai, egyéb dél- és kelet-ázsiai termékek szállítása lecsökken, megdrágul és persze a közel-keleti olajé és LNG-é is. Fordított irányba pedig az EU termékei is nehezebben jutnak el ezekre a piacokra. A másik vesztes a dél- és kelet-ázsiai országok, legnagyobb részben Kína.

De ezzel még nem teljes az elszigetelés és szembe állítás. Ezért a jenkik és a jenki tagállamként viselkedő angolok rakétázgatnak egy kicsit. Epp csak anyira, hogy a huszik immár ne csak az izraellel valamilyen módon kapcsolatba hozható hajókat lőjék, hanem a kínai és orosz hajókon kívül bármit. Illetve egyre nagyobb az esélye Irán bevonásának a konfliktusba, ami ha sikerül, akkor már Afrika megkerülésével sem fog kapni az EU a Perzsa-öbölből olajat és LNG-t és Kelet-Ázsia olaj és LNG ellátása is drasztikusan csökken. Természetesen ennek extrém árfelhajtó hatásával együtt.

Ha esetleg nem jönne össze a Perzsa-öböl elzárásával járó eszkaláció, akkor is megoldható az EU leválasztása az ottani olajról és LNG-ről, ha sikerül elérni egy arab/muszlim olajembargót azzal, hogy EU-s országok hadihajóit irányítják a vörös-tengerre (formális, vagy csak de facto amerikai/NATO parancsnokság alá vonva) és elérnik, hogy azok is közvetlen lövöldözésbe fogjanak a huszikkal és közvetlen Izrel támogatóként lépjenek fel. Esetleg kiterjesztik a balhét Libanon és Szíria irányába, csak hogy tovább dühítsék Iránt és az összes muszlimot. Irán önmagban el tudja zárni a Perzsa-öblöt. Főleg ha Iránt úgy megszankciózzák immár a huszik támogatására hivatkozva, hogy most már elállják az iráni olajszállítás útját az Indiai-óceánon Kelet-Ászia felé is. Akkor Iránnak sem lesz többé vesztenivalója azzal, hogy lezárja a Perzsa-öblöt. Közben hergelik Egyiptomot azzal, hogy a zsidók rájuk tolják a gázai palesztinokat. Azzal is, hogy a Szuezi-csatorna bevételei túlnyomó részben kiesnek a lecsökkent forgalom miatt. Meg azzal is, hogy a NATO hajók úgy lövöldöznek a Vörös-tengeren, mintha a saját beltengerük lenne.

Meg ha az EU-s országok hajói elkezdenek lövöldözni a huszikra, akkor saját jogon harcolják ki, hogy a huszik lőjenek a hajóikra azután is, hogy a gázai népirtás lezárul. Így lehet tartósabbá tenni a vörös-tengeri útvonal kvázi blokádját.

Na és ki az, aki be tudja tölteni az űrt és kielégíteni az EU kielégítetlenül maradt keresletét, persze sokkal magasabb áron és szépen megemelkedő zsarolási potenciál mellett? Ki az, akinek minden vágya, hogy a kínai áruszállítást is megakassza és Kínát is minél több országtól elszigetelje? Csak nem az, aki éppen lövöldöz és eszkalál?

De persze menjenek csak oda az EU-s országok hajói és lövöldözzenek. Mert az aztán mindent megold és milyen jó lesz az EU-nak! Erre tanít minket a történelem is. Lásd szuezi válság 1956-ban, Izrael, Anglia és Franciaország támadása Egyiptom ellen, amit katonailag megnyertek ugyan, de az arab olajembargó miatt visszakozni kényszerültek. Lásd a viszonylag rövid 1967-es olaj embargó a harmadik arab-izreali háború miatt. Lásd 1973-as olajembargó a negyedik arab-izreali háború miatt, ami már jó hosszan tartott. Lásd az 1979-es Iráni forradalom utáni olajválságot. Mind igen élvezetes volt Európa számára. Rendkívüli módon megéri az EU-nak a Közel-Keleten balhézni.
Lehet én làtom rosszul de elöbb lessz a Közel-Keleten Szunita-Síita háború mint összefogás Iszlám "összefogás" Izrael-Amerikaiak ellen(elmúlt hetek "eseményei" alalján).És előbb kezdenek "büntető akcióba" az Öböl menti gazdag arab "emirátusok" mint bármilyen olajembargóba.Amin Kínának is nagyon "fájna".Mert ha még be is szerzi az innen kieső olajat az Oroszoktól ők se fogják olcsón adni az ebben az esetben felrobbanó világpiaci árak mellett.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Lehet én làtom rosszul de elöbb lessz a Közel-Keleten Szunita-Síita háború mint összefogás Iszlám "összefogás" Izrael-Amerikaiak ellen(elmúlt hetek "eseményei" alalján).És előbb kezdenek "büntető akcióba" az Öböl menti gazdag arab "emirátusok" mint bármilyen olajembargóba.Amin Kínának is nagyon "fájna".Mert ha még be is szerzi az innen kieső olajat az Oroszoktól ők se fogják olcsón adni az ebben az esetben felrobbanó világpiaci árak mellett.
Próbálkozik az a pár angolszász család, hogy szét válassza a szunnitákat meg a síitákat, de Kína meg az oroszok összehozzák a beket és kibasszak a világból ezeket.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 897
5 204
113
Próbálkozik az a pár angolszász család, hogy szét válassza a szunnitákat meg a síitákat, de Kína meg az oroszok összehozzák a beket és kibasszak a világból ezeket.
Végül is mindent rájuk lehet "fogni".A legutóbbi Iráni merénylet,korábbi szunita csoportok álltal elkövetett merényletek.Ezekre adott Iráni válaszcsapások.Nemrég befejeződött véres Jemeni polgárháború,Palesztínok magára hagyása se a nagy siíta-szunita "barátságról" szól.Ha meg Kína attól hogy Pakisztán kvázi szövetségese lett nem igazán tudott ő se tud ott "rendet tenni".Sőt egyre jobban a szétesés határán van.(Pedig onnan nagyrészt ki lettek b..... az angolszászok)
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 177
13 650
113
Végül is mindent rájuk lehet "fogni".A legutóbbi Iráni merénylet,korábbi szunita csoportok álltal elkövetett merényletek.Ezekre adott Iráni válaszcsapások.Nemrég befejeződött véres Jemeni polgárháború,Palesztínok magára hagyása se a nagy siíta-szunita "barátságról" szól.Ha meg Kína attól hogy Pakisztán kvázi szövetségese lett nem igazán tudott ő se tud ott "rendet tenni".Sőt egyre jobban a szétesés határán van.(Pedig onnan nagyrészt ki lettek b..... az angolszászok)
pakisztan meg mindig angolszász pénzen el. Pontosabban a család pénzen. Úgyhogy sehonnan nem lettek kibaszva meg, először szét kell verni őket tropara majd utánna. A szerencsétlen palesztinnak születettek meg sajnos csak a szükséges veszteség kategóriában vannak mindkét félnél ezért nekik nincsenek szövetségeseik csak kitartóik egészen a kihalásúkig beolvadás úkíg. Ez egy nagy játék ami arra megy hogy meg döntsék a oligarhiak uralta USA t. Azok meg próbálkoznak a regi bevalt oszd meg és uralkodj dologgal, de mindenhol kihúzzák a méreg fogukat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 942
19 451
113
Január 17-én későn az amerikai hadsereg 14 rakétakilövőt vett célba Jemen több területén Tomahawk cirkálórakétákkal.
Az Egyesült Államok haditengerészete 14 Tomahawk cirkálórakétát lőtt ki több pozícióra Jabal Sam'ában Szaada városától nyugatra, Takhiya körzetében a Majaz körzetben Szaada kormányzóságban, Dhamar városától délre, Mafraq al-Haroniah al-Saliftól keletre. al-Hudaydah kormányzóságban, az al-Taezia körzetben Ta'izz kormányzóságban és az al-Suma'a körzetben al-Bayda kormányzóságban.

A Tomahawk rakétákat az amerikai haditengerészet felszíni hajóiról és a USS Floridáról, egy irányított rakétás tengeralattjáróról indították.

Az amerikai terrorista hadsereg Nyugat-Ázsiában (CENTCOM) azt állítja, hogy ezekben a támadásokban az Ansar Allah mozgalom rakétáit célozták meg, amelyek veszélyt jelentenek az amerikai kereskedelmi hajókra és haditengerészeti erőkre a térségben.

Amerikai sajtóértesülések szerint ez a negyedik amerikai légi- és rakétatámadás Jemen ellen a közelmúlt konfliktusai során, de az IWN helyszíni jelentéseken alapuló elemzése szerint ez a hatodik amerikai vezetésű koalíciós légitámadás Jemen ellen. Érdemes megjegyezni, hogy ezekben a támadásokban brit vadászgépek is részt vesznek, és valószínűleg más csapásokat is végrehajtottak a brit katonai erők.
American-and-British-attack-on-Yemen-6-EN0118.jpg

 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 973
17 189
113
Hamasz tamadas es Jemen spec pont az oroszoknak all erdekeben.
Első ránézésre igen, de ha jól a dolgok mögé nézünk és nem vakít el az angolszász imádat azt is tudjuk, hogy az USA régóta mesterkedik Kína Európától való elzárásán. Ezzel két legyet üt egy csapásra, ahogy az ukrán balhéval is. Egyrészt gyengíti Európát, mert nem érkezik az olcsóalkatrész Kínából, másrészt Kínát is nyomorgatja, ugyanis nem tud kereskedelmet bonyolítani az EU-val, így nagy bevételtől esik el, ami a növekedését akadályozza. És ez az utóbbi a legfontosabb az USA-nak. Nem véletlen, hogy az Egy út, egy Övezet projektnek is keresztbe tett az ukrán balhéval. Amit most látunk k-keleten és Ukrajnában, az csak a felvezető Kína megtörésére.

Egyébként az orosznak miért is lenne érdeke Gáza felforgatása?
Nem von el annyi erőt az USA-tól, hogy az ne bírná tovább támogatni Ukrajnát.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 107
31 055
113
Első ránézésre igen, de ha jól a dolgok mögé nézünk és nem vakít el az angolszász imádat azt is tudjuk, hogy az USA régóta mesterkedik Kína Európától való elzárásán. Ezzel két legyet üt egy csapásra, ahogy az ukrán balhéval is. Egyrészt gyengíti Európát, mert nem érkezik az olcsóalkatrész Kínából, másrészt Kínát is nyomorgatja, ugyanis nem tud kereskedelmet bonyolítani az EU-val, így nagy bevételtől esik el, ami a növekedését akadályozza. És ez az utóbbi a legfontosabb az USA-nak. Nem véletlen, hogy az Egy út, egy Övezet projektnek is keresztbe tett az ukrán balhéval. Amit most látunk k-keleten és Ukrajnában, az csak a felvezető Kína megtörésére.

Egyébként az orosznak miért is lenne érdeke Gáza felforgatása?
Nem von el annyi erőt az USA-tól, hogy az ne bírná tovább támogatni Ukrajnát.
1.Nem az USA kezdte az ukrán balhét.Az oroszok.
2.Az USA ugyanúgy belement a kinai csabdába,mint Európa.Ugyanúgy kiszervezték a termelést Kinába.És ami azt illeti,kifejezetten jót tenne,ha visszakerülne az a kiszervezett termelés a régi helyére.
Elfelejtette már a jónép,hogy mit jelent az orosz fenhatóság.Azt meg még nem tudja,hogy mit a kinai.De nem véletlen utálják Kinát az összes szomszédai,és azik,kik már az árnyékába kerültek.
Ha a huszik harcolni akarnak a zsidókkal,az az ő dolguk.De most a nemzetközi kereskedelmet támadják.És ezt nem szabad eltűrni.Vissza kell pofozni őket a hegyekbe,ahol nem árthatnak senkinek.És ezt maguk hozták magukra,nem az USA,meg nem a "családok".
A nagyhatalmakat utálni szokás,mert nagyhatalmak.És az USA (még) nagyhatalom.De sokkal jobban járunk az USA fenntartotta rendszeren belül,mint azon kivül.Avagy Hofival szólva:
-Inkább egy Pershing a tanyámon,mint egy ruszki az anyámon.
A "Nyugat" meg válságban van,de ez tulajdonképpen történelmi léptékkel folyamatossan igy van.Jelenleg a nyugatinak nevezett térség nagyrésze egy tipikus jóléti,hedonista válságban van.Ez különben nem nyugati sajátosság,mindenhol túlfinomodást és hedonizmust okoz a tartós jólét.Kina történelmén jol megfigyelhető ez a jelenség.És a liberális kapitalizmus semn egy tökéletes rendszer.De működik,és jobb,mint a lehetséges alternativái.
És biztosan jobb,mint az orosz,keleti önkényuralom.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 085
10 253
113
1.Nem az USA kezdte az ukrán balhét.Az oroszok.
2.Az USA ugyanúgy belement a kinai csabdába,mint Európa.Ugyanúgy kiszervezték a termelést Kinába.És ami azt illeti,kifejezetten jót tenne,ha visszakerülne az a kiszervezett termelés a régi helyére.
Elfelejtette már a jónép,hogy mit jelent az orosz fenhatóság.Azt meg még nem tudja,hogy mit a kinai.De nem véletlen utálják Kinát az összes szomszédai,és azik,kik már az árnyékába kerültek.
Ha a huszik harcolni akarnak a zsidókkal,az az ő dolguk.De most a nemzetközi kereskedelmet támadják.És ezt nem szabad eltűrni.Vissza kell pofozni őket a hegyekbe,ahol nem árthatnak senkinek.És ezt maguk hozták magukra,nem az USA,meg nem a "családok".
A nagyhatalmakat utálni szokás,mert nagyhatalmak.És az USA (még) nagyhatalom.De sokkal jobban járunk az USA fenntartotta rendszeren belül,mint azon kivül.Avagy Hofival szólva:
-Inkább egy Pershing a tanyámon,mint egy ruszki az anyámon.
A "Nyugat" meg válságban van,de ez tulajdonképpen történelmi léptékkel folyamatossan igy van.Jelenleg a nyugatinak nevezett térség nagyrésze egy tipikus jóléti,hedonista válságban van.Ez különben nem nyugati sajátosság,mindenhol túlfinomodást és hedonizmust okoz a tartós jólét.Kina történelmén jol megfigyelhető ez a jelenség.És a liberális kapitalizmus semn egy tökéletes rendszer.De működik,és jobb,mint a lehetséges alternativái.
És biztosan jobb,mint az orosz,keleti önkényuralom.
1. Javaslom tanulmányozni a htka.hu/bizonsagpolitika/ukrán helyzet c. topikját! Ismered? Az első 3000 oldalt mindenképpen!