Nem kötözködni akarok de ez a QasifItt egy nagyobb kép a Sammad-3 drónról.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem kötözködni akarok de ez a QasifItt egy nagyobb kép a Sammad-3 drónról.
Nem kötözködni akarok de ez a Qasif
Ezek a jemeniek mint a többi helyi ökör még akkor is fognak harcolni ha már csak ketten lesznek.Folytatódik az előrenyomulás Marib kormányzóság déli részén
AnsarAllah erői felszabadították Rahba Kulah városát Al-Rahba körzetben(Dél-Marib tartomány).
Húszik Rahba Kulah városában
A jemeni fegyveres erők bejelentése szerint drón csapást mértek a szaúdi Abha város repülőterére. A támadásban néhány Sammad-3 öngyilkos drón vett részt
Sammad-3
Én ezt nem így látom, az igaz a jemeniek még arab szemmel nézve is meglehetősen erőszakosak...Ezek a jemeniek mint a többi helyi ökör még akkor is fognak harcolni ha már csak ketten lesznek.
Második világháborús páncélosok a jemeni háborúban
T-34/85 harckocsi
A T-34 harckocsi több tételben, többféle módon érkezett Jemenbe. Az első szállítmány még az imamátus fennállása idején, 1956. novembere és 1957. augusztusa között érkezett Észak-Jemenbe. Szállítmány értéke 3millió USD tett ki, ami az éves jemeni költségvetés egyharmadának felelt meg. A nyolc hajórakomány sok egyéb fegyverzet mellett 30 db T-34 harckocsit és 56 db SU-100 rohamlöveget tartalmazott. A következő nagyobb mennyiségű T-34 harckocsi az észak-jemeni polgárháborúba beavatkozó egyiptomiak révén került az országba. Az országszerte rozsdásodó T-34-es roncsok még mindig Nasszer kalandjának bizonyítékai. Miután a hatnapos háborút követően a Szuezi-csatornát lezárták, Egyiptom amúgy is korlátozott képessége a nehéz páncélosok külföldre szállítására tovább csökkent, ezért a polgárháború harcait túlélő egyiptomi T-34-esek nagy részét, mintegy 30 darabot átadták Észak-Jemen köztársasági kormányzatának.
Észak-jemeni T-34 harckocsi az 1960-as években
Amikor Dél-Jemen 1967-ben függetlenné vált, hadereje nem rendelkezett harckocsikkal. A szovjet segélyek legelső hullmában 50 darab T-34 harckocsit szállítottak az egyetlen nyíltam marxista arab országnak. Ezeket harckocsikat további 50 követte 1972-ben.
Végül Észak-Jemen további 70 db T-34 harckocsit kapott a Szovjetuniótól 1980-ban. Ez volt a T-34 egyik legutolsó szovjet exportja, 35 évvel a második világháború után.
Az 1980-as években Észak- és Dél-Jemenben egyaránt felszerelték a T-34-eseket utólagosan új rádiókkal és néhány, a hidegháborús szovjet harckocsikkal kompatibilis alkatrészekkel látták el. Az ezredforduló táján az egyesült Jemen fokozatosan megkezdte a megmaradt T-34-esek kivonását, a selejtezés a 2000-es évek végétől a 2010-es évekig tarthatott. Amikor a jelenlegi konfliktus megkezdődött, a selejtezzéssel felhagytak, és mindkét fél igyekezett T-34 harckocsijait újra aktiválni.
Újra használatba vett T-34/85 harckocsik
A T-34-eket továbbra is használják a háborúban, a harcok során eddig 8 darab T-34 veszett oda. A jemeni hadviselő felek (a húszik és a Hadi párti erők) főleg T-55, T-62, kevés T-72, T-80 harckocsit üzemeltetnek, míg a szaúdiak M60A3 és M1A2S Abrams harckocsikat használnak, és minden frakció irányított páncéltörő rakétákkal van felszerelve. Kétségtelen, hogy a T-34-esek alkalmatlanok a hagyományos harckocsik feladatok végrehajtására, de gyalogsági támogatás számára hasznos „mobil tűzfészek” gyanánt még használhatóak.
AnsarAllah T-34 harckocsija, 2018. július
A Hadi-párti Jemeni Nemzeti Hadsereg T-34 harckocsija
Megsemmisült Hadista T-34
A jelenlegi konfliktusnak egyik legérdekesebb eleme az a jemeni T-34-es, amelynek fő fegyverét a harckocsin kívüli zsinórral sütik el. Bizonyos legalább két, és talán több T-34-es is létezett, amelyet ezzel a módszer módosítottak. Ennek a bizarr megoldásnak az oka a 85 mm-es lőszer hiánya és a jemeni harckocsizók vágya, hogy életben maradjanak. A 85 mm-es lőszerek még az 1980-as években könnyen elérhetőek voltak a fegyverek világpiacán. De mivel a legtöbb ország kivonta a T-34-eseket, ezért a rendelkezésre álló lőszerek mennyisége is csökkent. Jemen saját készleteinek egy részét talán szintén felszámolta, amikor kivonták a T-34 harckocsikat.
SZU-100
A Mutawakkilita Királyság 56 darab SZU-100 rohamlöveget vásárolt a Szovjetuniótól 1957-ben, közvetlenül az észak-jemeni polgárháború megkezdése előtt. Ezek közül csak néhány élte túl a konfliktust, ezek aztán csatlakoztak az új észak-jemeni hadsereghez.
Dél-Jemen ezekből a páncélvadászokból 30 darabot kapott 1968 és 1970 között Csehszlovákiából. Ezek valójában a második világháború után Csehszlovákiában gyártott eszközök voltak. Az újszerű állapotban leszállított páncélosok nagyon népszerűek voltak a dél-jemeni hadseregben.
Amikor a két Jemen 1990-ben egyesült, még mindig három tucat SZU-100 volt az észak / dél kombinált készletből, használható állapotban. Ezek egy része a rövid 1994-es konfliktus során megsemmisült.
Az 1990-es évek végére az SZU-100 bármilyen szerepkörben elavultnak számított, és a jemeni hadsereg visszavonta őket a szolgálatból. A jelenlegi konfliktus kezdetével a T-34-hez hasonlóan a raktárak túlélőit, ha lehetségesnek bizonyult, ismét hadrendbe állították. A jemeniek ebben nagyon kreatívak voltak, például azt találták, hogy egyes polgári teherautók alumínium és műanyag radiátorai megfelelő helyettesítői a második világháborús szovjet eredetijeinek.
A T-34-hez képest nem sok ilyen járművet láttak. Pedig a 100 mm-es fő fegyverzete legalább T-54/55 harckocsikkal (amelyeket mindkét fél használ) vívott harcban esélyt biztosítana a SU-100 számára, a T-72 vagy az M1 Abrams harckocsik egyértelműen megsemmisítő fölényben vannak a rohamlöveggel szemben.
1994-ben Marib közelében megsemmisült SZU-100
2014-ben a húszik által zsákmányolt SZU-100
2015. márciusában mozgósított rohamlöveg Szanaaban
Ebből is látszik, hogy lehet bármilyen modern egy harckocsi akkor is van gyenge pontja és bármelyik típus kilőhető.(folytatás)
Marib
A Jemen déli részén elért sikerek arra késztették a szaúdi vezetésű koalíciós erőket, hogy egy villámháborús tervet készítsenek elő. A terv szerint a Marib-hegységen keresztül törve, a lehető leggyorsabban el kellett volna foglalni a jemeni fővárost Sanaat, helyreállítva a Hadi-féle bábkormány hatalmát. Ennek érdekében augusztus végére, a Safir légibázisra, Marib városától keletre, megérkeztek az Egyesült Arab Emírségek, Szaúd-Arábia és Bahrein seregei, páncélozott járművei és repülőgépei. Az ellenséges erők összpontosítását észlelő húszik erősítéseket, köztük T-80BV harckocsikat dobtak át a térségbe. Szeptember 4-én Shabwah kormányzóságból rakétacsapást mértek a koaliciós erők safiri bázisára, “Tocska” taktikai ballisztikus rakétával. A rakétatámadás rendkívűl súlyos veszteséget okozott a gyülekező koalíciós erőknek, az emirátusok 56, a szaúdiak 10, a bahreiniek 5, míg a Hádi-párti milíciák legkevesebb 35 halottat veszítettek. A raktárak, laktanyák mellett, több mint 40 páncélozott jármű és katonai teherautó semmisült meg, valamint legalább egy Leclerc harckocsi is súlyos károkat szenvedett. Ezek mellett három AH-64 Apache helikopter is a lángok martalékává vállt. A súlyos veszteségek miatt feldühödött koalíciós erők és Hádi-párti hadsereg szeptember 13-án megindította a “Marib bosszúja” hadműveletet, amelynek elsődleges célja a Marib gát és a Sirvah környéki hegyek elfoglalása volt. A hadműveletben a koalíciós erők két dandár erejű harccsoportja, az emirátusok egy harckocsi zászlóalja, valamint szaúdi, bahreini(egy megerősített gépesített század Otokar Arma 6x6 páncélozott járművekkel), katari(egy gépesített zászlóalj Piranha páncélozott járművekkel) és egyiptomi(egy megerősített zászlóalj) gépesített csapatok vettek részt. A csapásmérő erő mintegy 50 kilómétert nyomult előre két hét alatt, elfoglalva Marib városát és a Marib gátat. A súlyos harcok során a húszik 20 szaúdi páncélozott járművet semmisítettek meg három nap alatt szeptember közepén. A harcokban a fő harcjárműtípus az “Oskosh” MRAP volt, azonban emirátusok Leclercjei is aktívan részt vettek a harcokban.
Mint már említettük, a mainstream média gyengén ismertette az Egyesült Arab Emírségek részvételét a harcokban, de néhány helyi militáns szerencsére fotókat tett közzé a Facebookon, amelyeken mindig találni valamit. Például egy francia újságban megjelent cikk arról számolt be, hogy az egyik Leclerc-et egy irányított páncéltörő rakéta (ATGM), valószínűleg egy 9M113 vagy annak iráni másolata találta el az elülső részen, megölve a harcjármű vezetőt és megsebesítve a harckocsiparancsnok lábát. Az elhunyt neve Ghalib Amar Al-Marri, és egy másik katona másnap meghalt, valószínűleg ugyanazon a helyen. A megsemmisült Leclerc mellett két további harckocsi rongálódott meg aknarobbanástól. A Sky News beszámolója szerint a legvalószínűbb, hogy szeptember 14-15-e után az Egyesült Arab Emírségek összes harckocsiját visszavonták az első vonalból. A Hadi-párti erők csak szeptember 29-én értek át a gáton, tucatnyi Oshkosh M-ATV jármű elvesztése árán.
Terrorista támadások Adenben
2015. október 6-án a kalifátus helyi kirendeltségének öngyilkos merénylői sorozatos robbantásokat hajtottak végre Adenben. Megtámadták az al-Kasr szállodát, a Hadi-kormány politikai elitjének ideiglenes rezidenciáját és az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erőinek két parancsnoki központját.
Az egyik parancsnokságnál készült fényképet feltették az internetre, a képen Leclerc egyike látható. Nem világos, hogy a harckocsi ott volt-e a támadás során vagy utána érkezett a támadás helyszínére. Aznap az Egyesült Arab Emírségek hadserege elvesztett négy katonát.
Csata az AQAP ellen
2016 júniusában az Egyesült Arab Emírségek bejelentette, hogy kivonta kontingensének fő erőit Jemenből, de nem mondtak le a terrorizmusellenes műveletekről, és 2016 augusztusában több Leclerc harckocsi is részt vett Abyan kormányzóságban az Al-Kaida elleni tisztogató hadműveletben. A média arról számolt be, hogy a terroristák nem tudtak komoly ellenállást tanúsítani.
Valamivel korábban, februárban legalább egy Leclerc harckocsit figyeltek meg Kirsh térségébe, Lahij kormányzóságban, amely a déliek és a húszik közötti konfrontáció egyik fő frontszakasza.
Al Mokha
A koalíció (főleg az Egyesült Arab Emírségek) felismerve, hogy Jemen tengeri blokádja nem működik olyan jól, ahogy azt hitték, a fegyverek és a ballisztikus rakéták továbbra is eljutnak a húszikhoz a hegyekbe, úgy döntött, hogy határozottan elzárja Jemen északi részét a tengertől. Január elején elindították az Arany Lándzsa hadműveletet, amelynek célja Jemen nyugati partvidékének teljes elfoglalása volt, a taizi Zubabtól a hajjahi Midi kikötővárosig. A nyugati partvidék történeti neve Tihamah.
Kezdetben négy Leclerc EAU és egy Leclerc ARV vett részt ebben a műveletben, az egyik hátsó hadoszlopban mozogva. Nem érkeztek időben a kis Zubab falu csatáihoz, de január 21-ig az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erők harckocsijai már az Al Mokha kikötő közelében voltak, ahol két harckocsi # 303 és # 302 mutatkozott be. az arab újságírók kamerái előtt.
Két nappal később az harckocsik harcban álltak, ahol az egyiket (# 302) megrongálta az ATGM tűz. A legénységnek nagy szerencséje volt, mivel a rakéta ütötte át a páncélzatát. Néhány nappal később, Mokha külvárosában, a déliek bemutattak trófeaként egy zsákmányolt 9K115-2 Metis-M páncéltörő rakétarendszert, amely nagy valószínűséggel megrongálta az Emirati tankot. 2017 augusztusára a nyugati parton a koalíciós csapatok száma tovább növekedett, és megérkezett néhány további Leclerc harckocsi.
Al Hudaydah
Saleh halála után a Salehhez lojális erők húszikkal folytatott rövid belső háborúja új lehetőséget teremtett a koalíciós erők számára. Az emirátusok és a déli szakadárok az Arany Lándzsa hadművelet részeként tovább mozogtak Jemen nyugati partja mentén, és elfogták Al Khukhát és Hais-t.
2017 decemberében a Mokha és Khukha közötti úton észlelték az Egyesült Arab Emírségek csapatainak konvojait. Ezek a kötelékekben felvonultatott haditechnikai eszközök a következőek voltak: AMX-56 Leclerc harckocsik, G6 Rhino és M109 önjáró tarackok, Patria AMV páncélozott szállító harcjárművek, Oshkosh M-ATV, BAE Caiman és RG-31 Agrab MRAP-k.
Figyelembe véve a harckocsik mokhai alkalmazásának tapasztalatait, csak extra védelemmel ellátott harckocsikat használtak, néhányukat a német Dynamit Nobel Defense (DND) vállalat által gyártott CLARA ERA védelmi rendszerrel páncélozták. 2016-ban több mint 200 darab, darabonként több mint 500 ezer eurót kóstáló páncélzatot szállítottak az Egyesült Arab Emírségekbe.
Az AZUR extra páncélzattal rendelkező harckocsikat is használták a hadművelet során.
December után nem érkezett hivatalos információ a Leclerc harckocsik Al Hudaydah-i alkalmazásáról, azonban február 19-én a húszik videót tett közzé egy füstölő Leclerc harckocsiról. A gyenge minőségű felvétellel nem bizonyítható a Leclerc veszteség, de mivel a jármű profilja nem hasonlít más típusú páncélozott járművekre a konfliktusban részt vevők közül, így előfordulhat, hogy egy kilőtt Leclerc. A képet Yakhtul falutól északra készítették, amely félúton van Al Mokha és Al Chukhai között, ahol feltehetően az Egyesült Arab Emírségek fegyveres erői állomásoztak.
A jemeni harcok során legalább 3 Leclerc harckocsi semmisülhetett meg.
Teljesen egyetértek, annyit tennék hozzá, hogy lehet akármilyen csili-vili a felszerelés, ha alacsony a morál és gyenge a kiképzés, egyenes út a vereséghez egy elkötelezett, nagy harcikedvű ellenség ellen, akkor is ha gyengébben van felszerelve.Ebből is látszik, hogy lehet bármilyen modern egy harckocsi akkor is van gyenge pontja és bármelyik típus kilőhető.