W
Wilson
Guest
Ha már annyi szó esik a török drónokról itt egy jó összefoglaló orosz cikk a Bayraktar TB2 drónról.
Török támadó UAV Bayraktar TB2
Attack török drón Bayraktar TB2
Az elmúlt években a helyi háborúk egyike sem zajlott pilóta nélküli repülőgépek használata nélkül . Az UAV-k iránti érdeklődés az egész világon növekszik. Nyilvánvaló, hogy a jövő e fegyvereké. Ugyanakkor a katonai piacon a drónok választéka nagyon nagy: a nagyon apró felderítő járművektől a nagy támadó drónokig, amelyek geometriájukban összehasonlíthatók a hagyományos repülőgépekkel. A hegyi-karabahi katonai konfliktus, amelynek jelenlegi eszkalációja 2020. szeptember 27-én kezdődött, már valóságos drón háborúvá vált.
A drón támadások felvételei, amelyeket az Azerbajdzsán Védelmi Minisztérium rendszeresen publikál, a konfliktus élénk vizuális szimbólumává váltak. A különféle földi célpontokat eltaláló drónok a háború egyik szimbólumává váltak, és segítik az azeri hadsereget abban, hogy sikereket érjenek el a harctéren. Az azerbajdzsáni UAV-k támadásairól készült videófelvételek, alapvető szerepet játszanak az információs háborúban. Ugyanakkor az Azerbajdzsán által használt drónok köre változatos: itt is vannak felderítő UAV-k, amelyek többek között célmegjelölést biztosítanak, és a támadó drónokról készítenek felvételeket, valamint vannak támadó drónok ide tartoznak a kamikaze drónok és a Bayraktar TB2 is,
Baykar Makina: Az autóipari alkatrészektől az ütközési drónokig
A Bayraktar TB2-t a török Baykar Makina cég fejlesztette ki, amelyet 1984-n alapítottak. Létének kezdeti éveiben a vállalat autóipari berendezések és járműalkatrészek gyártására szakosodott, 2000 óta azonban a repülőgépgyártás területén működnek. Ma Törökországban a vezető pilóta nélküli légi járművek gyártója, valamint az egyik vezető vállalat a mesterséges intelligencia rendszerek létrehozásában az országban. Ma a cég 1100 alkalmazottat foglalkoztat, és az összes legyártott drón száma meghaladja a 400 egységet.
Bayraktar TB2 drón szerelvény
Miután 2000-n megkezdte az első kutatást és fejlesztést a pilóta nélküli repülőgép-rendszerek létrehozása területén, a vállalat már 2004-n elvégezte az első autonóm repülési teszteket saját elektronikus és szoftveres vezérlőrendszereivel. 2005-n a Bayraktar Mini a cég első miniatűr drónjának bemutatójára került sor, amelynek gyártását a következő évben megkezdték.
Saját támadórepülő projektjének kidolgozása a 2000-s évek első évtizedének a végén kezdődött. A Bayraktar TB2 névre keresztelt támadórepülőgép első autonóm repülési tesztjeire 2014-n került sor. Ugyanebben az évben megkezdődött az UAV első példányainak leszállítása a török fegyveres erőkhöz. Ezeket a drónokat a hadsereg mellett a török rendőrség is üzemelteti. A drónok egyik polgári felhasználása az erdőtüzek figyelemmel kísérése és a mentők segítése. Jelenleg ez a modell Törökországban , és Katarban van rendszeresítve (az első külföldi vevő),és valószínűleg exportálják Ukrajnába és valószínűleg Azerbajdzsánba . Az azeri fegyveres erők 2020 júniusában hivatalosan bejelentették, hogy készek török támadórepülőket vásárolni.
A Bayraktar TB2 támadórepülő képességei
A török Bayraktar TB2 pilóta nélküli repülőgép a taktikai közepes magasságú, nagy repülési időtartamú UAV osztályba tartozik. A légi közlekedési szakértők megjegyzik, hogy ennek a fejlesztésnek korszerűbb vezérlőrendszere és szoftvere van, mint az izraeli Heron dróné. Az új török UAV képes megoldani a felderítés, a megfigyelés feladatait, és támadásokat is végrehajt a földi célpontok ellen. A Bayraktar TB2 repüléstechnikai komplexuma teljesen önálló járőrözést, felszállást / leszállást és repülést biztosít a jármű számára.
Törökország számára ez a drón mérföldkővé vált, mivel ez lett az első exportra szállított UAV. A gyártó cég honlapja szerint Törökországban már legalább 110 ilyen repülőgépet használnak, amelyek teljes repülési ideje meghaladta a 200 ezer órát. Ez a repülőgép rendelkezik a repülés időtartamának török rekordjával is: 27 óra és három perc. Az UAV szokásos szállítókészlete egy pilóta nélküli légikomplexum, amely hat Bayraktar TB2 drónból, két földi irányító állomásból, egy karbantartási berendezésből és tápegységből áll.
A drón szárnyfesztávolsága 12 méter. Az UAV farokegysége fordított V betű alakú, a jármű maximális hossza 6,5 méter, magassága 2,2 méter. A drón repülőgép váza modern kompozit anyagokból készül (nagy része szénszál). A Bayraktar TB2 UAV fedélzeti berendezését elektro-optikai és infravörös kamerák, lézeres távolságmérő és célmegjelölő képviseli.
A Bayraktar TB2 támadó-felderítő drón maximális felszállási súlya 650 kg, a hasznos teher súlya legfeljebb 150 kg. A drón üzemanyag ellátását 300 liter benzin biztosítja. A támadórepülőnek négy felfüggesztési pontja van, amelyeken négy lézervezérlésű irányított bomba helyezhető el.
A drón Rotax 912 dugattyús repülőgépmotorral van felszerelve, toló propellerrel, a maximális motor teljesítménye 100 LE. Ez elegendő ahhoz, hogy az UAV maximális repülési sebessége 120 csomó (220 km / h) és utazási sebessége 70 csomó (130 km / h) legyen. A fejlesztők szerint a drón maximális repülési magassága 8200 méter, 27 000 láb, üzemi magassága 5500 méter (18 000 láb). A drón maximális repülési időtartama elérheti a 27 órát.
Bayraktar TB2 drón fegyverzete
A Bayraktar TB2 pilóta nélküli repülőgépek négy felfüggesztési ponttal rendelkeznek a szárny alatt, és akár négy, kifejezetten UAV-okhoz tervezett mikro lőszert képesek szállítani.ezek a lézeres célzórendszerrel ellátott sikló bombák a MAM-L és MAM-C.
Földi irányító állomás pilóta nélküli légi járművekhez Bayraktar TB2
Ezeket a drónokhoz kifejlesztett fegyvereket a török Roketsan fejlesztette ki. Ezek nagy pontosságú, kis méretű sikló bombák, amelyeket kifejezetten UAV-z,könnyű támadó repülőgépekhez, valamint különféle alacsony teherbírású légi platformokon történő használatra terveztek. A bomba képes hatékonyan megsemmisíteni mind álló, mind mozgó célpontokat. Mindkét bomba lézeres célzórendszerrel (félaktív lézer) van felszerelve.
A Roketsan hivatalos információi szerint a MAM-L háromféle robbanófejjel felszerelhető: nagy hatású repesz, termobár és tandem (páncéltörő változat). A súlya 22 kg, hossza - 1 méter, átmérője - 160 mm. A hatótávolság 8 km. A robbanófej tömegét a MAM-L 8-10 kg-a becsülik. A MAM-C még kisebb, és kétféle robbanófejet képes szállítani:nagy hatású repesz és egy többcélú robbanófej. A MAM-C tömege 6,5 kg, hossza - 970 mm, átmérője - 70 mm. A hatótávolság 8 km.
Török támadó UAV Bayraktar TB2
Attack török drón Bayraktar TB2
Az elmúlt években a helyi háborúk egyike sem zajlott pilóta nélküli repülőgépek használata nélkül . Az UAV-k iránti érdeklődés az egész világon növekszik. Nyilvánvaló, hogy a jövő e fegyvereké. Ugyanakkor a katonai piacon a drónok választéka nagyon nagy: a nagyon apró felderítő járművektől a nagy támadó drónokig, amelyek geometriájukban összehasonlíthatók a hagyományos repülőgépekkel. A hegyi-karabahi katonai konfliktus, amelynek jelenlegi eszkalációja 2020. szeptember 27-én kezdődött, már valóságos drón háborúvá vált.
A drón támadások felvételei, amelyeket az Azerbajdzsán Védelmi Minisztérium rendszeresen publikál, a konfliktus élénk vizuális szimbólumává váltak. A különféle földi célpontokat eltaláló drónok a háború egyik szimbólumává váltak, és segítik az azeri hadsereget abban, hogy sikereket érjenek el a harctéren. Az azerbajdzsáni UAV-k támadásairól készült videófelvételek, alapvető szerepet játszanak az információs háborúban. Ugyanakkor az Azerbajdzsán által használt drónok köre változatos: itt is vannak felderítő UAV-k, amelyek többek között célmegjelölést biztosítanak, és a támadó drónokról készítenek felvételeket, valamint vannak támadó drónok ide tartoznak a kamikaze drónok és a Bayraktar TB2 is,
Baykar Makina: Az autóipari alkatrészektől az ütközési drónokig
A Bayraktar TB2-t a török Baykar Makina cég fejlesztette ki, amelyet 1984-n alapítottak. Létének kezdeti éveiben a vállalat autóipari berendezések és járműalkatrészek gyártására szakosodott, 2000 óta azonban a repülőgépgyártás területén működnek. Ma Törökországban a vezető pilóta nélküli légi járművek gyártója, valamint az egyik vezető vállalat a mesterséges intelligencia rendszerek létrehozásában az országban. Ma a cég 1100 alkalmazottat foglalkoztat, és az összes legyártott drón száma meghaladja a 400 egységet.
Bayraktar TB2 drón szerelvény
Miután 2000-n megkezdte az első kutatást és fejlesztést a pilóta nélküli repülőgép-rendszerek létrehozása területén, a vállalat már 2004-n elvégezte az első autonóm repülési teszteket saját elektronikus és szoftveres vezérlőrendszereivel. 2005-n a Bayraktar Mini a cég első miniatűr drónjának bemutatójára került sor, amelynek gyártását a következő évben megkezdték.
Saját támadórepülő projektjének kidolgozása a 2000-s évek első évtizedének a végén kezdődött. A Bayraktar TB2 névre keresztelt támadórepülőgép első autonóm repülési tesztjeire 2014-n került sor. Ugyanebben az évben megkezdődött az UAV első példányainak leszállítása a török fegyveres erőkhöz. Ezeket a drónokat a hadsereg mellett a török rendőrség is üzemelteti. A drónok egyik polgári felhasználása az erdőtüzek figyelemmel kísérése és a mentők segítése. Jelenleg ez a modell Törökországban , és Katarban van rendszeresítve (az első külföldi vevő),és valószínűleg exportálják Ukrajnába és valószínűleg Azerbajdzsánba . Az azeri fegyveres erők 2020 júniusában hivatalosan bejelentették, hogy készek török támadórepülőket vásárolni.
A Bayraktar TB2 támadórepülő képességei
A török Bayraktar TB2 pilóta nélküli repülőgép a taktikai közepes magasságú, nagy repülési időtartamú UAV osztályba tartozik. A légi közlekedési szakértők megjegyzik, hogy ennek a fejlesztésnek korszerűbb vezérlőrendszere és szoftvere van, mint az izraeli Heron dróné. Az új török UAV képes megoldani a felderítés, a megfigyelés feladatait, és támadásokat is végrehajt a földi célpontok ellen. A Bayraktar TB2 repüléstechnikai komplexuma teljesen önálló járőrözést, felszállást / leszállást és repülést biztosít a jármű számára.
Törökország számára ez a drón mérföldkővé vált, mivel ez lett az első exportra szállított UAV. A gyártó cég honlapja szerint Törökországban már legalább 110 ilyen repülőgépet használnak, amelyek teljes repülési ideje meghaladta a 200 ezer órát. Ez a repülőgép rendelkezik a repülés időtartamának török rekordjával is: 27 óra és három perc. Az UAV szokásos szállítókészlete egy pilóta nélküli légikomplexum, amely hat Bayraktar TB2 drónból, két földi irányító állomásból, egy karbantartási berendezésből és tápegységből áll.
A drón szárnyfesztávolsága 12 méter. Az UAV farokegysége fordított V betű alakú, a jármű maximális hossza 6,5 méter, magassága 2,2 méter. A drón repülőgép váza modern kompozit anyagokból készül (nagy része szénszál). A Bayraktar TB2 UAV fedélzeti berendezését elektro-optikai és infravörös kamerák, lézeres távolságmérő és célmegjelölő képviseli.
A Bayraktar TB2 támadó-felderítő drón maximális felszállási súlya 650 kg, a hasznos teher súlya legfeljebb 150 kg. A drón üzemanyag ellátását 300 liter benzin biztosítja. A támadórepülőnek négy felfüggesztési pontja van, amelyeken négy lézervezérlésű irányított bomba helyezhető el.
A drón Rotax 912 dugattyús repülőgépmotorral van felszerelve, toló propellerrel, a maximális motor teljesítménye 100 LE. Ez elegendő ahhoz, hogy az UAV maximális repülési sebessége 120 csomó (220 km / h) és utazási sebessége 70 csomó (130 km / h) legyen. A fejlesztők szerint a drón maximális repülési magassága 8200 méter, 27 000 láb, üzemi magassága 5500 méter (18 000 láb). A drón maximális repülési időtartama elérheti a 27 órát.
Bayraktar TB2 drón fegyverzete
A Bayraktar TB2 pilóta nélküli repülőgépek négy felfüggesztési ponttal rendelkeznek a szárny alatt, és akár négy, kifejezetten UAV-okhoz tervezett mikro lőszert képesek szállítani.ezek a lézeres célzórendszerrel ellátott sikló bombák a MAM-L és MAM-C.
Földi irányító állomás pilóta nélküli légi járművekhez Bayraktar TB2
Ezeket a drónokhoz kifejlesztett fegyvereket a török Roketsan fejlesztette ki. Ezek nagy pontosságú, kis méretű sikló bombák, amelyeket kifejezetten UAV-z,könnyű támadó repülőgépekhez, valamint különféle alacsony teherbírású légi platformokon történő használatra terveztek. A bomba képes hatékonyan megsemmisíteni mind álló, mind mozgó célpontokat. Mindkét bomba lézeres célzórendszerrel (félaktív lézer) van felszerelve.
A Roketsan hivatalos információi szerint a MAM-L háromféle robbanófejjel felszerelhető: nagy hatású repesz, termobár és tandem (páncéltörő változat). A súlya 22 kg, hossza - 1 méter, átmérője - 160 mm. A hatótávolság 8 km. A robbanófej tömegét a MAM-L 8-10 kg-a becsülik. A MAM-C még kisebb, és kétféle robbanófejet képes szállítani:nagy hatású repesz és egy többcélú robbanófej. A MAM-C tömege 6,5 kg, hossza - 970 mm, átmérője - 70 mm. A hatótávolság 8 km.