• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Az ár nem lehet jó, még akkor sem ha két sínpár lesz ott, egy menni és egy jönni. Ennyiből olyan hajóflottát lehetne üzembe helyezni és ennél gyorsabban meg könnyebben, ami sokkal több árut meg embert tudna hordozni jóval olcsóbban. Kilóméterenkénti 35 millió dollár minden csak nem reális.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 555
113
Joker! Műtárgyakkal együtt, kétvágágányú pálya villamosítva simán belekerülhet annyiba szvsz.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Én valósabbnak tartom, hogy az a 242 milliárd nem dollár, hanem jüan (6,21 jüan = 1 dollár). Autópálya-építéssel összehasonlítva, sávonként átlagosan 1,5-2 millió dollár mérföldenként az ár (USA), persze van 1 millióért is meg 8 millióért is, de javarészt 2 millió alatt mozog / mérföld / sáv. Ez persze autópálya, de egy négysávos autópályánál nem hiszm, hogy drágább lenne a vasútvonal és kína akkora, hogy a sokféle terep miatt számolhatunk átlagárral. Ráadásul náluk sokkal olcsóbb a munkaerő, mint az USA-ban.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Jól odatettek az árhoz. Elképzelésem sincs, hogy hogy a francba kerül ez ennyibe.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 555
113
Joker! Egy sima nagysugarú kitérő, ami minimum egy nagysebességű vonalnál, otthon is minimum 60-80 millió forint, sínrendszertől függően. A vasútépítés jóval drágább mint az útépítés! És akkor még nem beszéltünk arról, hogy milyen biztosító berendezést igényel egy ilyen vasútvonal! Ott is ugrálnak a milliók hamar!
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Elismerem nem értek a vasútépítéshez, de egy négysávos autópálya szerintem reális összehasonlítási modell kellene legyen, mert annak is hatalmas az anyagszűkséglete (még nagyobb is), amit ugyanúgy elő kell állítani és a helyszínre kell szállítani. Esetleg ha egy halom nagysebességű vonatot is odaszámoltak meg atomerőműveket ami az egészet ellátja árammal és még kitudja mit amire nem is gondolnék, de még úgyis túlárazottnak tűnik. Az orosz-kínai gázvezeték is az ellátóközpontokkal együtt 10-15 mld lesz ha jól emlékszem, és hasonló hosszúságú.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 555
113
Sanszosan itt is kell építeni jópár állomást is, azok meg aztán igazi pénznyelők!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 074
113
joker
A pénzben minden benne van, projekt, telkek felvásárlása, hidak, alagutak.....stb
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Az a szitu ezekkel a vasútakkal, hogy versenyezniük kell a repülőgépekkel és ez csak akkor jön össze, ha végíg tartani tudják a 300 km/h. Ezt az utat kb 24+ óra alatt kell megtegye.
Namármost hogy végíg tartani tuda ezt a sebességet gyakorlatilag nyíl egyenes kell legyen. Nem kanyaroghat, és nem is nagyon emelkedhet, vagy sülyedhet. Ez nagyon megdobja az árat. Ha egy hagyományos pálya lennen akkor kissebb dombokat, vagy vülgyeket kikerülhet. Itt viszont nem. Mindenol vagy fe kell tölteni a területet, vagy kivájni, vagy viaduhtot építeni, vagy alagutat stb stb. Ez rohadtúl megdobja a költségeket.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 189
113
joker

"Kilométerenként 35 millió dollár minden csak nem reális"

Ez kb. 10 milliárd forint/km. Ez soknak tűnhet, de nem az! Az egyik TGV vonal magyar pénzben valami 15 milliárd forint/km-be került! Nagyon drága a gyorsvasút.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
"Normál" nyomtáv van náluk is.
Két cikk az érdeklődőknek:
<i>Cost of High Speed Rail in China One Third Lower than in Other Countries</i>
http://www.worldbank.org/en/news/press-release/2014/07/10/cost-of-high-speed-rail-in-china-one-third-lower-than-in-other-countries
a világ leghosszabb gyorsvasútvonalát most adták át és 2298 km hosszú és végig 300+ km/h megy a vonat
http://www.traveller.com.au/worlds-longest-highspeed-rail-link-ready-for-launch-2bu8m
Pár kép:
1356487102_71376_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1356487102_93735_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1356487102_97118_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1356487103_62840_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1356487103_69696_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1356487103_72450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Hogy miről is van szó pontosan és miért olyan rohadt drága. Ha megnézzük a képeket, egy csomó helyen viszonlag egyenes a terep, mégis betonba öntötték az egész nyomvonalat, nem lett volna elég egy síma kavicságy. Van egy kép ahol egy hagyományos vasútvonal párhuzamosan fut a gyorsvasúttal. A hagyományos a "földön" fut síma kavicságyon, míg mellette/felette a gyorsvasút a betonon. Ezek szerint nem működött volna, hogy fogják és kiszélesítik a meglévő vonalat.
1358082263_11231_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_44928_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_53340_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_54500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_66290_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_66898_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_83734_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_96519_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1358082263_99692_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 357
11 349
113
Köszi a sok képet, csodálatos!
Jól látni, hogy mennyire indokolt a zárt, megemelt pálya!
Nem leget nyájat terelgetni a vágányon keresztül! :)
Vajon mennyire figyelnek, hogy a vadak vonulását ne nagyon korlátozza zárt pálya?
Az autópályáink miatt bezárt vadállományon már jelentkeznek a beltenyészet jelei.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 357
11 349
113
Na még 1! Nem látok felsővezetéket! Valami 3. sines megoldás van, vagy diesel-elektromos lenne?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Lövésem sincs, állítólag odafigyelnek erre és elég hézagosnak tűnik. Ilyen szempontból még könyebben is tudnak vonúlni a vadak, mint egy hagyományos vonal esetében.
Ez a vasútfejlesztéses dolog azért is nagyon érdekes mert a 80-as évegben még egy rakás gőzmeghajtású vonat volt rendszerben.
http://youtu.be/xvytUaRs2dU