• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Mindenkinek ajánlom azt a közel 7 perces videót amit az előbb belinkeltem.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 361
68 737
113
Mindenkinek ajánlom azt a közel 7 perces videót amit az előbb belinkeltem.

Nem nagy szám, a Sárvár-Pápa vonalnak és állomásainak mellé se állhat.:)

A BP-Belgrád közé tervezett is ilyen lesz? Vagy az csak olyan projekt a kínaiaktól mint a váti reptér?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Nem sokat tudok a BP-Belgrád dologról. Szerintem olyannak építik amilyenre a megrendelő akarja, ez csak pént kérdés.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Mackensen
január 22., 17:46 Feljelent

A 4 képet elnézve a demokratikus Indiába évtizedek múlva lesz ilyen vagy sose.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 361
68 737
113
kivultagasabb.blog.hu/2014/06/21/kesz_horror_a_kutyaevo_fesztival

5_135.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 361
68 737
113
Amúgy vajon itthon is eszik a kutyákat a kínaiak? Pár éve hallottam hogy keresik a nagyobbakat de csak pletykának tartottam.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Egy haverom volt ázsiában és evett. Szerinte finom, csak kicsit büdös. Az ember riták eszik ragadozókat.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Látom szeretitek a vonatokat. Itt egy kísérlet aminek keretei közt elértek 486 km/h. Ez mondjuk nem olyan egetrengető dolog, mivel a franciák a TGV-vel elértek 570-et is. A különbség, hogy a franciák egy kísérleti vonattal érték el ezt a sebességet amit kimondottan erre alakítottak ki, a kínaiak meg egy szériapéldánnyal, amit naponta használnak. Egyszerűen kipróbálták, hogy mennyivel megy.
http://youtu.be/FBGCus9zZ30
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 232
113
A különbség, hogy a franciák egy kísérleti vonattal érték el ezt a sebességet amit kimondottan erre alakítottak ki, a kínaiak meg egy szériapéldánnyal, amit naponta használnak. Egyszerűen kipróbálták, hogy mennyivel megy.

A franciák az új AGV rendszereit tesztelték egy TGV POS motorvonat bázisán. A rekord csak mellékes volt.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Akkor rosszúl tudtam, de azért a rekorddöntögetés sem lehtetett mellékes. Nagyon jó reklám az egész iparágnak.
 

hel45

New Member
2011. március 20.
10
0
1
Ha már nagysebességű vonatok:
Nekem a legmeghatározóbb benyomásom nem is a sebességük, hanem az az üzemeltetési kultúra, ami körülöttük kiépült. Ezek a járatok pontosak, és a lehető leghatékonyabban, gyakorlatilag 0 uresjarattal üzemelnek. Kb. mint egy lift egy felhőkarcolóban.
 

hel45

New Member
2011. március 20.
10
0
1
A jegyárak pedig nem vészesek. Persze most a gyenge forint miatt nagyobbnak látszanak, de még igy se veszesek. Az egyik legdragabb 100 km-es szakaszra pl. 3000 forint korul vannak, ami igazán jutányos a szolgáltatás minoseget tekintve. Plusz az út igy csak 30 perc, mig autóval orakba tellne ugyanezt megtenni meg az autoalyan is.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Mondjuk a nagy dobás a CRH500 lesz, ha meglesz. Ezt mág 500 km/h üzemeltetési sebességre tervezték és próbautakon túl lépte mág a 600 km/h-át.
Mintha kicsit leálltak volna vele, lehet ennél a sebességnél már nem gazdaságos az üzemeltetés. Kíváncsi vagyok, mi lesz?
346164d1324895383-china-launches-super-speed-test-train-train.jpg

Sok kép itt:
http://www.pakwheels.com/forums/aircrafts-trains/183418-china-launches-super-speed-test-train
http://defence.pk/threads/china-launches-new-hefei-bengbu-high-speed-railway.213716/page-6
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
érdekes, hogy sima sinen van, nagysebességüek, legalábbis ahol 250+km/hval mennek ott beton és nem kavicságy.

mack: gondolom itt is megvannak a hol előnyös, hol nem tényezők. Japán, Kína, Europa, US... sürübben lakott részein gondolom a vasút. Nagyobb távolságokban a repülő.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
érdekes, hogy sima sinen van, nagysebességüek, legalábbis ahol 250+km/hval mennek ott beton és nem kavicságy.

mack: gondolom itt is megvannak a hol előnyös, hol nem tényezők. Japán, Kína, Europa, US... sürübben lakott részein gondolom a vasút. Nagyobb távolságokban a repülő.

Ez egy állomás keresztje, itt még szoktak fa talpfát használni. De elnézve ez egy igazán régi pálya.
A videókon látszódik, hogy milyen, és mekkora beton talpfákat használnak.

Egy kis összefoglaló a CRH hálózat jelenéről, jövőjéről, a vonatok típusáról, paramétereikről:
http://ob121.blog.hu/2014/01/07/a_kinai_szuperexpresszek
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 043
113
Fade, pontosan. Interregionális távokon a vonat sebességben versenyképes a repülővel szemben. Ez mondjuk enyén relatív, mert több tényezőtől függ, de számolj kicsit utána.
A repülőterek néhány kivételtől eltekinte a városokon kívül vannak, jó messze a központtól. A legtöbbször csak autóval lehet oda kijutni. Nos városban, főleg csúcsforgalomban jó egy óra autózást is rá lehet szánni, míg valaki kiér a reptérre. A becsekkolás is beletelhet jó egy órába. Ez már két óra, csak hogy felülhess a gépre.
A legtöbb állomás mivel kb. 100-200 éve épültek, gyakorlatilag a városok központjában vannak, vagy azokhoz viszonylag közel (néhány km) és a tömegközlekedéssel is nagyon könnyel el lehet érni őket pl. metróval. A vonatra pedíg csak fel kell szállni. Ez már kb 2 óra előny a vonatnak, ez pedíg 300+ sebességnél jó 600 km.
Mikor a vonat megérkezik, szintén a város szivébe érkezik, nem annak peremére, megint egy kis előny. Szóval 1000+ vagy akár 2000 km belüli távolságokon a vonat komoly vetélytársa a repülőnek. Nem is beszélve a jegy áráról, ha nem sakkozod ki, hogy előre akárhány hónappal megveszed.
Egy ilyen hálózat európa esetében nagyon jó lenne. Ajánlom mindenkinek, hogy googleearthban kezdjen el távolságokat méricskélni. Pl. Párizs-Kíev 2000 km:), ha netalán lenne 500 km/h vonat, az elméletileg 4 óra (persze több mivel valszeg megáll pár helyen), repülővel meg olyan két és fél óra, viszont ha beleszámolod azt a pár óra pöcsölést ami elmegy a repülőút előtt és után, akkor ezen a távolságon is sebességben versenyképes lehet a vonat (árban nem is beszélve). Ez persze 500 km/h esetében, 300 km/h-nál kétlem, hogy összejön.